ma
door masterview Aug 10, 2011 om 00:06
Huishouden & energie

Hydrofilm slecht voor vaatwasser of afvoer?

Ik ben wel benieuwd tegenwoordig zijn veel vaatwastabletten voorzien van een Hydrofilm laag zodat je ze zo in de vaatwasser kunt leggen, wat ik mij afvroeg is dit "oplosbare" hydrofilm eigenlijk slecht voor je vaatwasser of afvoer?

27163 47 Rapporteer

mi
door miraltje - Aug 10, 2011 om 00:32
462 Antwoorden / 0 Vragen

nee,dat ksan geen kwaad.

het enige wat dezastreus voor een vaatwasser is wassen op een lage temperatuur.

om
door omejaap - Aug 12, 2011 om 12:02
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dat hebben ze speciaal ontwikkeld om ons te treiteren, en de vaatwasser en afvoer te doen beschadigen en verstoppen.

ma
door marleenvanh - Aug 12, 2011 om 12:07
451 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb wel eens op de ingrediëntenlijst gekeken en meen me te herinneren dat die "film" voor een (groot) deel uit simpele gelatine bestaat. Dat "smelt" dus gewoon bij hogere temperaturen en spoelt weg. (En.......maakt het product dus ongeschikt voor veganisten en zeer strikte vegetariërs.......;-))

raydep
door raydep - Aug 12, 2011 om 12:14
100 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marleenvanh schreef op vrijdag 12 aug 2011, 12:07]Ik heb wel eens op de ingrediëntenlijst gekeken en meen me te herinneren dat die "film" voor een (groot) deel uit simpele gelatine bestaat. Dat "smelt" dus gewoon bij hogere temperaturen en spoelt weg. (En.......maakt het product dus ongeschikt voor veganisten en zeer strikte vegetariërs.......;-))

hahahahahaha

raydep
door raydep - Aug 12, 2011 om 12:16
100 Antwoorden / 1 Vragen

@marleenvanh mijn gelach was bedoeld als reactie op omejaap.

marann
door marann - Aug 12, 2011 om 12:18
38 Antwoorden / 15 Vragen

Ik moet wel lachen marleenvanh om je antwoord dat deze vaatwastabletten niet geschikt zijn voor vegetariërs en veganisten.
Ik ben al lang vegetariër en het is niet zo dat ik deze tabletten opeet, maar in de vaatwasmachine doe!

ap
door apmor - Aug 12, 2011 om 12:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, slecht niet gebruiken. Mijn vaatwasser stuk door die verpaktetabletten.
De leverancier adviseerde ook deze nooit meer te gebruiken.

ja
door jaibea - Aug 12, 2011 om 12:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

ome jaap geeft het allerbeste antwoord aan de vragensteller = goed de verpakking lezen + niet denken dat de " uitvinders" maar padvinders zijn die met de ogen open dromen over geruineerde vaatwassers. niet doen.

lijnvb
door lijnvb - Aug 12, 2011 om 12:40
27 Antwoorden / 2 Vragen

Marann, ik ben even de weg kwijt. Als je vegetariër bent dan maakt het toch niet uit of je de gelatine eet of in de wasmachine stopt?

bo
door boemer.31 - Aug 12, 2011 om 12:46
14 Antwoorden / 2 Vragen

lekker serieus allemaal zo stelt vraag en andwoord niks meer voor!!!!!!

ch
door charlesmange - Aug 12, 2011 om 12:49
3 Antwoorden / 2 Vragen

Bij de reparatie van mijn vaatwasser,kwam naar voren dat de pomp stuk/verstopt zat door de Ariel-calgoniet verpakking,wanneer de temperatuur niet erg hoog is geworden,of lager is dan 65 graden,smelt die verpakking maar te dele,ergo,pomp kapot.
M.a.w.De zeer goedkope blokjes van de Aldi zijn de beste,kwam ook uit de consumenten test.!!

pa
door pamand - Aug 12, 2011 om 12:51
21 Antwoorden / 1 Vragen

ventileert ieder hier nu gewoon zijn eigen mening of komen er misschien ook nog zinnige -wetenschappelijk bewezen- antwoorden?

- hydrofilm is volledig in water oplosbaar en biologisch afbreekbaar (feit, wetenschappelijk bewezen).
- hydrofilm is gemaakt van gerecycled materiaal (feit, wetenschappelijk bewezen).

geen enkele reden dus om je druk te maken over de levensduur van je afwasmachine, sterker nog: je draagt zelfs bij aan een beter milieu door deze tabletten voor je afwasmachine te gebruiken.

mits je de afwasmachine natuurlijk wel op een normale manier volledig vult alvorens deze te laten wassen.

sp
door spikkel - Aug 12, 2011 om 12:51
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=lijnvb schreef op vrijdag 12 aug 2011, 12:40]Marann, ik ben even de weg kwijt. Als je vegetariër bent dan maakt het toch niet uit of je de gelatine eet of in de wasmachine stopt?

Nou, dat was ook mijn eerste reactie.

Je wilt niet meewerken aan dierenleed maar stopt het wel in vaatwasser ?!? Ik ben ook vegetarier maar niet alleen met eten. Ik gebruik geen artikelen met dierlijke ingredienten ongeacht voor welk doel.

twins45
door twins45 - Aug 12, 2011 om 12:55
44 Antwoorden / 23 Vragen

Al dit geneuzel doet geen goed aan het pricipe van hulp geven. Er bestaan immers geen domme vragen, vraag en antwoord mag m.i. geen lachertje worden.
Als men dit forum als tijdverdrijf gaat beschouwen, ga dan iets zinnigs doen.
En dit wou ik even kwijt.

ri
door rietepiet1950 - Aug 12, 2011 om 12:57
2 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn ervaring is: dat de folie niet helemaal smelt.(mijn machine staat ingesteld op 60gr.)Ik merkte gegeven moment dat de vaat niet schoon werd,en bij nader onderzoek zaten er kleine stukjes van dat folie in de sproeiarmen.
Dus ik gebruik ze ECHT niet meer.

mickie
door mickie - Aug 12, 2011 om 13:01
111 Antwoorden / 33 Vragen

Ik heb die dingen ook een keer per ongeluk gekocht, ik koop ze ook niet meer want ik gebruik altijd maar een halve tablet voor de vaatwas, dus ik heb ook niks aan die verpakking. Moet ze toch uitpakken....

tenormin
door tenormin - Aug 12, 2011 om 13:50
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=marann schreef op vrijdag 12 aug 2011, 12:18]Ik moet wel lachen marleenvanh om je antwoord dat deze vaatwastabletten niet geschikt zijn voor vegetariërs en veganisten.
Ik ben al lang vegetariër en het is niet zo dat ik deze tabletten opeet, maar in de vaatwasmachine doe!

Als vegetariër helpt U dan wel mee aan het verpesten van het milieu, als het al gelatine is; want dan komt het in het riool en dan is gelatine een plek waar het niet thuishoort.

ko
door koni8685 - Aug 12, 2011 om 13:57
6 Antwoorden / 7 Vragen

Vorig jaar was in korte tijd 2x onze afvoer verstopt en toen de ontstoppingsdienst kwam, stelde ik de monteur de vraag, waarom hij de afgelopen periode zo vaak voor ons pand stond (115 woningen). Volgens deze monteur van RRS kwam dat door al die vaatwastabletten die voorzien zijn van zo'n folielaagje.
Heb dit doorgespeeld naar Calgonite en de Consumentenbond. De Consumentenbond zou het in hun programma opnemen voor nader onderzoek. Heb hierover echter nooit meer iets over gehoord

ha
door hajag - Aug 12, 2011 om 14:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

Als je niet zo vaak de vaatwasser gebruikt en de blokjes met hydrofilm in een geopend pak blijven zitten komt er schimmel aan de binnenkant van de hydrofilm en op het blokje. Dat lijkt mij niet zo goed voor de werking van het tablet. Ik weet alleen niet of er nog klassieke tabletten met plastic omhulsel zijn te krijgen.

raydep
door raydep - Aug 12, 2011 om 14:09
100 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=spikkel schreef op vrijdag 12 aug 2011, 12:51][quote=lijnvb schreef op vrijdag 12 aug 2011, 12:40]Marann, ik ben even de weg kwijt. Als je vegetariër bent dan maakt het toch niet uit of je de gelatine eet of in de wasmachine stopt?

Nou, dat was ook mijn eerste reactie.

Je wilt niet meewerken aan dierenleed maar stopt het wel in vaatwasser ?!? Ik ben ook vegetarier maar niet alleen met eten. Ik gebruik geen artikelen met dierlijke ingredienten ongeacht voor welk doel.

Dan ben je geen vegatariër maar veganist.

tenormin
door tenormin - Aug 12, 2011 om 14:10
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=miraltje schreef op woensdag 10 aug 2011, 00:32]nee,dat ksan geen kwaad.

het enige wat dezastreus voor een vaatwasser is wassen op een lage temperatuur.

Denk dat u daar gelijk in heeft. Ik heb geen vaatwasser maar iemand vertelde me eens dat zij dat gebruikte bij ramen zemen; de ruiten zouden gaan glanzen dus heb dat geprobeerd. Resultaat: k****, want mijn handen kunnen natuurlijk niet in zulk heet water en het spul loste dus niet op. Lees trouwens vaak dat mensen hun vaatwasser EN wasmachine op veel te lage temperatuur gebruiken, goed voor de fabrikanten, slecht voor de consument.

wimmi20
door wimmi20 - Aug 12, 2011 om 14:33
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Spikkel,
je gebruikt als veganist niets dat van een dier afkomstig is.
Ook geen gelatine.
Maar sommige medicijnen zijn verpakt in een gelatine capsule die in de maag oplost.
Neem je die medicijnen dan ook niet en ga je dan als blije veganist dood ?
O ja, het ging over een vaatwasser.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

=spikkel schreef op vrijdag 12 aug 2011, 12:51:
=lijnvb schreef op vrijdag 12 aug 2011, 12:40: Marann, ik ben even de weg kwijt. Als je vegetariër bent dan maakt het toch niet uit of je de gelatine eet of in de wasmachine stopt?

Nou, dat was ook mijn eerste reactie.

Je wilt niet meewerken aan dierenleed maar stopt het wel in vaatwasser ?!? Ik ben ook vegetarier maar niet alleen met eten. Ik gebruik geen artikelen met dierlijke ingredienten ongeacht voor welk doel.

sp
door spikkel - Aug 12, 2011 om 14:42
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=raydep schreef op vrijdag 12 aug 2011, 14:09][quote=spikkel schreef op vrijdag 12 aug 2011, 12:51][quote=lijnvb schreef op vrijdag 12 aug 2011, 12:40]Marann, ik ben even de weg kwijt. Als je vegetariër bent dan maakt het toch niet uit of je de gelatine eet of in de wasmachine stopt?

Nou, dat was ook mijn eerste reactie.

Je wilt niet meewerken aan dierenleed maar stopt het wel in vaatwasser ?!? Ik ben ook vegetarier maar niet alleen met eten. Ik gebruik geen artikelen met dierlijke ingredienten ongeacht voor welk doel.

Dan ben je geen vegatariër maar veganist.

Ik eet wel zuivel en eieren dus ben geen veganist. De melkkoe en de legkip worden uiteindelijk ook geslacht maar leven zonder dierlijke produkten is nou eenmaal heel moeilijk. Dieren of ingredienten van dieren die 'eenmalig' gebruikt worden voor de behoeften van de mens gebruik ik niet. Dus ook geen leren schoenen, kleding of meubels.

Een melkkoe en een legkip geven zoveel melk en eieren, dat krijg ik in mijn leven niet eens op. Door voor Bio melk en eieren te kiezen kan ik deze dieren een goed leven bieden.

tenormin
door tenormin - Aug 12, 2011 om 14:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=raydep schreef op vrijdag 12 aug 2011, 14:09][quote=spikkel schreef op vrijdag 12 aug 2011, 12:51][quote=lijnvb schreef op vrijdag 12 aug 2011, 12:40]Marann, ik ben even de weg kwijt. Als je vegetariër bent dan maakt het toch niet uit of je de gelatine eet of in de wasmachine stopt?

Nou, dat was ook mijn eerste reactie.

Je wilt niet meewerken aan dierenleed maar stopt het wel in vaatwasser ?!? Ik ben ook vegetarier maar niet alleen met eten. Ik gebruik geen artikelen met dierlijke ingredienten ongeacht voor welk doel.

Dan ben je geen vegatariër maar veganist.

Grappig dat Spikkel dan niet weet wat hij is!

tenormin
door tenormin - Aug 12, 2011 om 15:00
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op vrijdag 12 aug 2011, 14:33]Spikkel,
je gebruikt als veganist niets dat van een dier afkomstig is.
Ook geen gelatine.
Maar sommige medicijnen zijn verpakt in een gelatine capsule die in de maag oplost.
Neem je die medicijnen dan ook niet en ga je dan als blije veganist dood ?
O ja, het ging over een vaatwasser.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ik heb niet gelezen dan Spikkel schrijft dat hij medicijnen gebruikt. En mocht dat al zo zijn: de capsule medicijnen zijn er ook in tabletvorm, zonder omhulsel. En nu niet weer zeuren: want ik gebruik het zelf omdat ik allergisch bleek te reageren op de gelatine tabletten.

marann
door marann - Aug 12, 2011 om 15:17
38 Antwoorden / 15 Vragen

Ik gebruik zeker geen gelatine, maar zou het ook geen pectine kunnen zijn wat om die vaatwastabletten zit.(Deze tabletten zijn sowieso slecht voor het mileu.). Je zou dan met de hand de afwas moeten doen, maar dan gebruik je weer te veel water. Pectine (appels) eet ik wel en gelatine zeker niet.
Vele vegetariërs dragen wel leren schoenen en hebben ook leren tassen. Hiermede help je de dieren ook niet. Er zijn wel alternatieven hiervoor.
In de winkel staan veel artikelen voor vegetariërs, maar als je dan leest wat er in zit staat er bv met kippenbouillon. Laat iedereen leven zoals hij/zij denkt wat goed is.

rj
door rjw - Aug 12, 2011 om 15:21
3261 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=marann schreef op vrijdag 12 aug 2011, 15:17]Ik gebruik zeker geen gelatine, maar zou het ook geen pectine kunnen zijn wat om die vaatwastabletten zit.(Deze tabletten zijn sowieso slecht voor het mileu.). Je zou dan met de hand de afwas moeten doen, maar dan gebruik je weer te veel water. Pectine (appels) eet ik wel en gelatine zeker niet.
Vele vegetariërs dragen wel leren schoenen en hebben ook leren tassen. Hiermede help je de dieren ook niet. Er zijn wel alternatieven hiervoor.
In de winkel staan veel artikelen voor vegetariërs, maar als je dan leest wat er in zit staat er bv met kippenbouillon. Laat iedereen leven zoals hij/zij denkt wat goed is.

Als het je om het milieu te doen is dan moet je gewoon de borden en bestek afwegen met iets. Iedere vorm van afwassen met warm water en afwasmiddel is mileubelasten.

wvr77
door wvr77 - Aug 12, 2011 om 15:23
27 Antwoorden / 2 Vragen

voor die gene die stukjes folie in het afvoer hebben, gebruiken jullie wel blokjes met die filmlaag of de gewone? ;-)

raydep
door raydep - Aug 12, 2011 om 15:31
100 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=spikkel schreef op vrijdag 12 aug 2011, 14:42][quote=raydep schreef op vrijdag 12 aug 2011, 14:09][quote=spikkel schreef op vrijdag 12 aug 2011, 12:51][quote=lijnvb schreef op vrijdag 12 aug 2011, 12:40]Marann, ik ben even de weg kwijt. Als je vegetariër bent dan maakt het toch niet uit of je de gelatine eet of in de wasmachine stopt?

Nou, dat was ook mijn eerste reactie.

Je wilt niet meewerken aan dierenleed maar stopt het wel in vaatwasser ?!? Ik ben ook vegetarier maar niet alleen met eten. Ik gebruik geen artikelen met dierlijke ingredienten ongeacht voor welk doel.

Dan ben je geen vegatariër maar veganist.

Ik eet wel zuivel en eieren dus ben geen veganist. De melkkoe en de legkip worden uiteindelijk ook geslacht maar leven zonder dierlijke produkten is nou eenmaal heel moeilijk. Dieren of ingredienten van dieren die 'eenmalig' gebruikt worden voor de behoeften van de mens gebruik ik niet. Dus ook geen leren schoenen, kleding of meubels.

Een melkkoe en een legkip geven zoveel melk en eieren, dat krijg ik in mijn leven niet eens op. Door voor Bio melk en eieren te kiezen kan ik deze dieren een goed leven bieden.

Je hebt er duidelijk goed over nagedacht, mijn complimenten.

hi
door hilda01 - Aug 12, 2011 om 16:01
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ook bij mij smelt de folie niet geheel weg. Ik gebruik deze dan ook maar af en toe (als ze in de aanbieding zijn of zo). Mijn machine werkt op 60 graden.

sp
door spikkel - Aug 12, 2011 om 18:20
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=raydep schreef op vrijdag 12 aug 2011, 15:31]
Je hebt er duidelijk goed over nagedacht, mijn complimenten.

Dank je wel :-)

sp
door spikkel - Aug 12, 2011 om 18:31
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=engelandvaarder schreef op vrijdag 12 aug 2011, 15:00]
Ik heb niet gelezen dan Spikkel schrijft dat hij medicijnen gebruikt. En mocht dat al zo zijn: de capsule medicijnen zijn er ook in tabletvorm, zonder omhulsel. En nu niet weer zeuren: want ik gebruik het zelf omdat ik allergisch bleek te reageren op de gelatine tabletten.

Even off-topic: ik ben een vrouw, grappig om te lezen dat er gedacht wordt dat ik een man ben.

Helaas gebruik ik medicijnen. Qua capsules loopt de geneesmiddelenindustrie hopeloos achter. Voedingssupplementen zijn al jaren verkrijgbaar in plantaardige capsules.

Ik vraag altijd om tabletten in plaats van capsules, dat is bijna altijd mogelijk. Bij 1 middel helaas niet maar die mag ik open maken zodat ik de capsules niet in hoef te nemen maar dan is het leed al geschied. Ik zou ze graag in plantaardige capsules hebben.

tenormin
door tenormin - Aug 12, 2011 om 19:03
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Spikkel, op dit forum komt men er pas later achter of je met of vrouw van doen hebt. Kattig, snerend en denigrerend: je kunt er (geen capsule) vergif op innemen dat het vrouwen zijn. Je hebt een onderwerp en daar zijn dan de "bekende namen"; heb je ook maar iets als een antwoord gegeven en ik zie een rode duim, weet ik gelijk wie van de twee het zijn. Nou ja, het is anoniem hè? Ja, dat je pech hebt met één capsule is lastig maar aan de andere kant, het is er maar één, toch? Ik ben dus allergisch voor gelatine; vreemd maar ja; gelukkig zijn er voor mij wel de vervangende tabletten.

ma
door masterview - Aug 12, 2011 om 19:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

sow wat een gemengd topic is het geworden zeg... haha....hoe mijn hydrofilm vraag kan leiden tot veganisme ..... ;o)
Weet wel dat hydrofilm oplost maar waarin, wordt het soort slijm........dat lijkt me toch niet ideaal voor de vaatwasser en afvoer

sp
door spikkel - Aug 12, 2011 om 19:41
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=engelandvaarder schreef op vrijdag 12 aug 2011, 19:03]Spikkel, op dit forum komt men er pas later achter of je met of vrouw van doen hebt. Kattig, snerend en denigrerend: je kunt er (geen capsule) vergif op innemen dat het vrouwen zijn. Ik ben dus allergisch voor gelatine; vreemd maar ja; gelukkig zijn er voor mij wel de vervangende tabletten.

Eigenlijk is heel positief dat jullie denken dat ik een man ben ;-)

Er zullen echt wel meer mensen allergisch zijn voor gelatine, bovendien willen veganisten ze ook niet. De oplossing is zo simpel, er bestaan al heel lang plantaardige capsules. Als ik zin heb gooi ik ze even over in een plantaardige capsule en anders doe ik de inhoud door de vruchtensap.

sp
door spikkel - Aug 12, 2011 om 19:51
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=masterview schreef op vrijdag 12 aug 2011, 19:11]sow wat een gemengd topic is het geworden zeg... haha....hoe mijn hydrofilm vraag kan leiden tot veganisme ..... ;o) Weet wel dat hydrofilm oplost maar waarin, wordt het soort slijm........dat lijkt me toch niet ideaal voor de vaatwasser en afvoer

Ach ja.... kan gebeuren.
Ik kon het echt niet laten om te reageren op 'niet geschikt voor vegetariers en veganisten', hoe kom je er op. Geweldig.

Die filmlagen lijken mij ook niet goed voor vaatwasser en afvoer. Een jaar of 10 geleden had Dreft van die dingen met wasmiddel. Die gingen amper stuk op 60 graden en lieten ook allemaal slijm achter op je was. Voorraadje in de aanbieding inslaan kon niet, binnen een paar maanden zaten ze vol schimmel. Dus maar weer terug naar waspoeder. Dat lijkt me voor de vaatwasser ook het beste.

fo
door fossengineer - Aug 12, 2011 om 21:24
4 Antwoorden / 8 Vragen

mijn persoonlijke tip als servicengineer

haal de folie eraf en neem altijd een half blokje..tis sterk genoeg voor de vuilste vaat, ik doe dit zelf al 7 jaar met dezelfde vaatwasser en deze tip kwam ook van een
monteur van de fabrikant
je doet 2x zo lang met een pak

lijnvb
door lijnvb - Aug 12, 2011 om 21:30
27 Antwoorden / 2 Vragen

Goede tip fossengineer. Ga ik ook proberen. Scheelt weer in de kosten en is beter voor het milieu. Thnx!

ma
door masterview - Aug 12, 2011 om 21:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hebben mensen hier ook wel eens ecologische vaatwasmiddelen geprobeerd dat is nog beter voor het mileu

eddopeddo
door eddopeddo - Aug 12, 2011 om 22:56
30 Antwoorden / 8 Vragen

Maakte me enige tijd geleden ook druk over deze vraag. Heb, als proef, een tablet in een kommetje warm water gedaan. Na enkele minuten was er helemaal niets meer over van deze 'folie' en totaal opgelost in het water. Groet, Eddy.

börgemeister
door börgemeister - Aug 13, 2011 om 02:33
506 Antwoorden / 25 Vragen

Mijn Siemens vaatwasser gaf ook een foutmelding F04 bij het begin aan toen de vaatwasmachineblokje gehuld in een oplosbare folie gebruikte op de stand 40º met halveladingstand.

Oplossing?! Weer de vaatwasser met reinigingsmiddel op 70º C. leeg laten draaien en dan ging het weer een tijdje goed.

De folie gaf m.i. het probleem in dezen.

sp
door spikkel - Aug 13, 2011 om 10:44
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=eddopeddo schreef op vrijdag 12 aug 2011, 22:56]Maakte me enige tijd geleden ook druk over deze vraag. Heb, als proef, een tablet in een kommetje warm water gedaan. Na enkele minuten was er helemaal niets meer over van deze 'folie' en totaal opgelost in het water. Groet, Eddy.

Dat is wel een heel andere behandeling dan dat het blokje in de vaatwasser krijgt. Daar zal het nooit in zo'n grote hoeveelheid water liggen en kennlijk (zoals velen hier schrijven) niet de kans krijgen om volledig op te lossen.

sp
door spikkel - Aug 13, 2011 om 11:07
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=masterview schreef op vrijdag 12 aug 2011, 21:33]Hebben mensen hier ook wel eens ecologische vaatwasmiddelen geprobeerd dat is nog beter voor het mileu

En waarschijnlijk ook voor je portemonnee. AH heeft een assortiment EKO reinigingsmiddelen die goedkoper zijn dan A-merken. Omdat het eigen merk is, is het regelmatig in de aanbieding dus nog voordeliger.

Ik gebruik hiervan het wasmiddel, normaal zo'n 3 euro, in de aanbieding maar 2 euro per pak. Er is poeder voor wit en kleur en vloeibaar voor wit en kleur. Er zijn ook vaatwastabletten, afwasmiddel, allesreiniger enz.

tenormin
door tenormin - Aug 13, 2011 om 13:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=eddopeddo schreef op vrijdag 12 aug 2011, 22:56]Maakte me enige tijd geleden ook druk over deze vraag. Heb, als proef, een tablet in een kommetje warm water gedaan. Na enkele minuten was er helemaal niets meer over van deze 'folie' en totaal opgelost in het water. Groet, Eddy.

Hoe heet was het water? Want ik schreef eerder: na tip van iemand om ramen te zemen zo'n tablet erin doen loste het niet op. Voor de goede orde: ik vraag dit serieus, want door die tip (die toen niet hielp) heb ik nogal wat tabletten over.

eddopeddo
door eddopeddo - Aug 13, 2011 om 19:27
30 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo allen, ik heb de proef gedaan in een kommetje warm water met een temperatuur waarin je nog net je hand kunt houden, dus behoorlijk warm, met een hoeveelheid van ong. 10% die een vaatwasser voor een volledige beurt zal gebruiken. Misschien is belangrijk in het hele verhaal welk merk tabletten er wordt gebruikt? Ik heb getest met een tablet van LAVE-VAISSELLE (kruidvat) en UNA (aldi). Beiden gaven eenzelfde resultaat. Ik hoop dat dit verder helpt. Vriend. groet, Eddy

sp
door spikkel - Aug 13, 2011 om 19:47
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=eddopeddo schreef op zaterdag 13 aug 2011, 19:27]Hallo allen, ik heb de proef gedaan in een kommetje warm water met een temperatuur waarin je nog net je hand kunt houden, dus behoorlijk warm, met een hoeveelheid van ong. 10% die een vaatwasser voor een volledige beurt zal gebruiken. Misschien is belangrijk in het hele verhaal welk merk tabletten er wordt gebruikt? Ik heb getest met een tablet van LAVE-VAISSELLE (kruidvat) en UNA (aldi). Beiden gaven eenzelfde resultaat. Ik hoop dat dit verder helpt. Vriend. groet, Eddy

Heet water uit de kraan is zo'n 60 graden. De meeste CV ketels staan op die temperatuur afgesteld. Veel mensen die gereageerd hebben gebruiken hun vaatwasser ook op 60 graden.

Ik heb zelf geen vaatwasser maar wat gebeurt er met dat blokje ? Als dat niet een paar minuten in een redelijke hoeveelheid water staat krijg je inderdaad problemen met het oplossen van de filmlaag. Misschien dat het daar aan ligt ?

toolboy
door toolboy - Aug 13, 2011 om 20:26
965 Antwoorden / 40 Vragen

Ja dit brengt schade toe aan uw appie en de afvoer. dit leid tot verstoppingen. Omdat er te vaak te veel op te lage temperaturen gewasen wordt.
T