li
door liselot1604 Mar 15, 2018 om 18:59
Huishouden & energie

Ik altijd geschat met energie, nu hele hoge rekening van nle

Ik heb vanaf 2014 nooit meterstanden doorgegeven en ben dus altijd geschat. Elk jaar heel klein bedrag terugbetalen en twee jaar terug kreeg ik 428 euro terug. Op geen enekele jaar nota stond dat mijn verbruik en maandbedrag niet klopte. Kreeg geld terug en ook weleens een aanzienlijk bedrag terug. Aan de hand daarvan zelf destijds mn maandbedrag verlaagd. Nu vorige week toch een keer meterstanden doorgegeven. ik leid een behoorlijk druk bestaan en probeer alle ballen hoog te houden dus nu de bal gevallen. ik keeg te horen dat omdt het jaren is geschat ik nu 2700 terug moet betalen in een jaar. Stonden niet open voor lagere betaalregeling. Moet 224 euro per maand terugbetalen en verder gaven zij aan dat ik ook geen bezwaar kon maken maar wel een mail kan sturen.....Daarnaast wilden ze mn maandbedrag verhogen naar 408 euro per maand!!Ik woon in een flatje met twee kinderen.....Ik heb gezegd dat ik dat niet kan betalen en nu kon het teruggezet worden nar 100 euro per maand. Ik heb nooit bij jaarnotas gezien dat ik bij moet betalen.....Het enieg wat ik te horen krijg is dat ik maar beter op moest letten en zij wanneer ze schatten dit altijd laag doen.....
Geen idee wat ik nu moet....

15588 31 Rapporteer

getty
door getty - Mar 15, 2018 om 19:02
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Doe een beroep op de 2 jaars verjaring en vraag om een herberekening  op basis van de vink correctie.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 15, 2018 om 19:07
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Duidelijk is wel dat u deze jaren te weinig hebt betaald omdat uw verbruik onderschat is en dat moet vereffend worden.
Gelukkig dat er een regeling kan worden getroffen en dat u €100 per maand mag afbetalen.
Over ruim 2 jaar bent u daar dan klaar mee.

getty
door getty Mar 15, 2018 om 19:13
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Er is dus al een deel verjaard en mag niet geïncasseerd worden.

sjjoppy
door sjjoppy Mar 15, 2018 om 19:32
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Aha, er zou dus nog een meevallertje in kunnen zitten voor TS.

tijger1
door tijger1 Mar 15, 2018 om 19:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat gaat hooguit over de afrekening over het jaar 2014.

sjjoppy
door sjjoppy Mar 15, 2018 om 20:03
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Heb zelf altijd de meterstanden doorgegeven maar er kwam wel tussendoor een meteropnemer langs.

tijger1
door tijger1 - Mar 15, 2018 om 19:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Even een gekke vraag, waarom hebt u geen meterstanden doorgegeven?

Normaal gesproken staat er bij de geschatte standen een sterretje. Dus u had het kunnen zien.

Het meer verbruik van 2014 is wellicht verjaard, maar van later zeker niet.

Maar lees ook eens hier.

https://www.consuwijzer.nl/energie/energierekening/eindafrekening/tot-wanneer-mag-energiebedrijf-naheffing-sturen

Dus misschien hebt u mazzel en komt u onder een stukje uit. Kunt u verder gaan ballen.

tenormin
door tenormin - Mar 15, 2018 om 19:28
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Toch raar. Klein bedrag terugbetalen en ook €428,00 terug. Zoals @getty al schrijft: doe een beroep op de 2 jaars verjaring. Vanaf nu nog maar meer ballen in de lucht houden.

panter22
door panter22 - Mar 15, 2018 om 20:03
6599 Antwoorden / Vragen

Neem contact op met Consuwijzer:

Zijn uw meterstanden een aantal jaar achter elkaar geschat?

En hebt u al die jaren te weinig betaald voor uw energieverbruik? En zijn de meterstanden meer dan twee jaar geschat? Neem dan contact met ons op.https://www.consuwijzer.nl/energie/energierekening/eindafrekening/tot-wanneer-mag-energiebedrijf-naheffing-sturen

tijger1
door tijger1 Mar 15, 2018 om 22:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Link staat er al.

panter22
door panter22 Mar 15, 2018 om 22:48
6599 Antwoorden / Vragen

Ik zie het. Te laat om te verwijderen,
Beetje vreemd allemaal. Ts geeft geen meterstanden door. Op basis van het geschatte bedrag gaat ts het maandbedrag verlagen.

tijger1
door tijger1 Mar 15, 2018 om 23:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, en nou jammeren.

lo
door lovewinnie - Mar 15, 2018 om 22:03
1202 Antwoorden / 1 Vragen

U moet elk jaar u meterstanden doorgeven. Doet u dat niet wordt u geschat     uiteindelijk komen toch ooit de echte meterstanden door en zult u uw verbruik moeten betalen.
U heeft eerder nagelaten meterstanden door te geven, daardoor te weinig betaald

zw
door zwaardvis - Mar 15, 2018 om 22:16
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Het is ook veel te veel werk om jaarlijks die meterstand te noteren en door te geven. Daarom komen er ook slimme meters. Dan bent u daar van verlost.
En het is inderdaad stom van de leverancer dat ze bij de geschatte meterstanden niet hebben vermeld dat de afrekening en het maandbedrag niet klopte. Ieder zichzelf respecterend bedrijf heeft een een legertje helderzienden in dienst. Dus ik snap het ook niet.

Ben benieuwd wat het waterbedrijf gaat doen. Of zijn ze die zelf ieder jaar komen opnemen?

tijger1
door tijger1 Mar 15, 2018 om 22:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol

we
door weethet Mar 16, 2018 om 16:39
107 Antwoorden / 2 Vragen

top

ne
door neodutchio - Mar 15, 2018 om 22:41
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Het zal wat moois zijn om het op verjaring te gooien. U geeft nooit de meterstanden door, hoe kan NLE dan aangeven dat u te weinig betaald? En hoe weten zij dat uw standen niet kloppen? Geef ik vanaf nu ook geen standen meer door, scheelt behoorlijk zo te zien.
Als u netjes elk jaar de standen doorgegeven had, had u nu niet zo'n bedrag hoeven op te hoesten.

Wat u moet doen is gewoon betalen. U hebt de energie afgenomen. Wijze les voor de komende jaren, gewoon uw verbruik bijhouden en netjes doorgeven als daar om gevraagd wordt. U krijgt een kaartje in de bus of per mail. Hoeveel tijd kost het om dat even te doen.

tijger1
door tijger1 Mar 15, 2018 om 22:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u bent ook geen jongleur die zoveel ballen in de lucht moet houden.

Het is toch ook wel een verschrikkelijk karwei elk jaar die meterstanden.

ne
door neodutchio Mar 16, 2018 om 08:18
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ik laat het mijn vrouw altijd doen, maar ik wist echt niet dat het zo veel werk was.

getty
door getty Mar 16, 2018 om 08:43
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het is verjaard deels, plicht van nle om meteropnemer eerder  langs te sturen!

getty
door getty Mar 16, 2018 om 08:44
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik word soms echt moedeloos van dat eeuwige gehak hier op sommige vraagstellers, bah

pe
door pebk Mar 16, 2018 om 13:03
579 Antwoorden / 0 Vragen

@Getty: Helemaal mee eens.

ne
door neodutchio Mar 16, 2018 om 14:11
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt het gehak vnden, maar wiens schuld is het dat de standen niet zijn doorgegeven? Elk jaar komt er netjes een herinnering. Dan vind ik het schandalig om het op verjaring te gooien. Je neemt een product af en daarvoor moe gewoon betaald worden.

tijger1
door tijger1 Mar 16, 2018 om 14:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@neodutchio
+10

getty
door getty Mar 16, 2018 om 17:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Neidutchii : omdat een leverancier ook een aandeel in deze heeft.

ne
door neodutchio Mar 17, 2018 om 00:36
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Er wordt elk jaar netjes gevraagd om de standen. Bij het uitblijven daarvan komt een herinnering en vaak nog een tweede met een waarschuwing dat er geschat kan worden. Moeten leveranciers dan echt de consumenten, die het hardst roepen om zelfstandig te willen zijn, aan het handje meenemen?
TS besluit zelf om geen standen door te geven, dan moet ze ook op de blaren zitten. En of de leverancier dit jaar of vorig jaar kwam, de uitkomst is hetzelfde, er moet flink bijbetaald worden.

ge
door gewicht Mar 18, 2018 om 14:17
170 Antwoorden / 1 Vragen

Getty ,het is geen gehak, het is gewoon triest dat ts nu een zielig verhaal ophangt en in al die jaren niet 5 minuten moeite heeft genomen om even de meterstanden op te nemen en door te geven. Kop in het zand steken en denken dat het vanzelf wel overgaat. Maar wel incasseren.

getty
door getty - Mar 16, 2018 om 08:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Beste mensen, het is ook een plicht van nle om de werkelijke standen op te nemen en Eens per zoveel tijd een meteropnemer langs te sturen!! (Even van een gewone meter uitgaande)
Dit ligt zeker niet alleen aan ts!

panter22
door panter22 Mar 16, 2018 om 09:09
6599 Antwoorden / Vragen

Een keer per 3 jaar komt de meteropnemer langs om verjaring te voorkomen.
En die meteropnemer komt net zo vaak langs totdat hij een meterstand heeft.
Als de deur gesloten blijft, dan volgt er wel een actie van de NLE.
Maar Liselot1604 heeft nu wel de meterstanden doorgegeven.
Dan volgt een herberekening over de jaren die geschat zijn.
De naheffing van het meerverbruik van 2015 en 2016 moet zij nu betalen. Van 2017 het meerverbruik betalen.
Liselot1604 heeft haar maandbedrag een aantal jaar geleden zelf verlaagd.
Die €2700 te weinig betaald zal daar mee te maken hebben.

er
door ernie eduard - Mar 16, 2018 om 12:59
21 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenschuld je wist dat de dag des oordeels zou komen en het balletje kon twee kanten op vallen in u voordeel maar zo als nu bekend is het in u nadeel. Kijk dat komt er van als je achteover gaat leunen en denk ik zie wel waar het schip strand, nou dat schip heeft inmiddels aangelegd in de haver en heeft zijn

er
door ernie eduard - Mar 16, 2018 om 12:59
21 Antwoorden / 0 Vragen

NOTA gepresenteerd en gooid je hele finacele huishouding in de waar. Kijk het is ook wel iets van te zeggen over de energie verstrekker, maar je blijf altijd net zo als bij de fiscus altijd zelf verandwoordelijk wat je Acoutend ook in vult, jij ben eind verandwoordelijk.

pe
door pebk Mar 16, 2018 om 13:09
579 Antwoorden / 0 Vragen

En in het Nederlands:
"U krijgt een nota gepresenteerd die uw hele financiële huishouding in de war gooit. De energieverstrekker is ook nalatig geweest, maar u bent altijd eindverantwoordelijk, net als wanneer uw belastingaangifte door een accountant wordt ingevuld."

reivi22
door reivi22 - Mar 16, 2018 om 13:05
66 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas staat uw energiemaatschappij wel in haar recht ,alhoewel het wel vreemd is dat zij het al die jaren hebben laten oplopen.
Zij zouden anders een meteropnemer kunnen sturen om uiteindelijk de juiste meterstanden te verkrijgen.
Ik kon iemand die al jaren zijn watermeterstanden niet had doorgeven.
Op een dag besloot hij dat wel te doen en kreeg tot zijn grote schrik een naheffing van zo 900€.
Hij was ook al die jaren veel te laag ingeschat.
U ontkomt hier niet aan vrees ik.
Misschien een goede les,geef ieder jaar netjes uw meterstanden door,kun je een hoop problemen voorkomen.

pe
door pebk Mar 16, 2018 om 14:20
579 Antwoorden / 0 Vragen

De consuwijzerlink die Tijger en Panter sturen zegt toch echt wat anders. De TS heeft keurig de nota's betaald. Men kan nu tot twee jaar terug opeisen, niet langer. Het zou zo echter kunnen zijn dat de 2700 euro alleen voor de laatste twee jaar betreft.

oldcar
door oldcar - Mar 16, 2018 om 13:07
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste. Je hoeft zoals je schrijft niets terug te betalen. Je moet nabetalen. Terugbetalen is iets terug krijgen. Jij moet dus nu nabetalen voor iets wat je afgelopen jaren geleverd hebt gekregen. Is dus toch verstandig om ieder jaar je meterstanden door te geven. Dan loop je niet het risico dat je zoveel moet nabetalen . De meterstanden doorgeven kost echt maar 5 min. en ik kan me niet voorstellen dat je daarvoor niet even de tijd hebt. Ik heb ook een druk leven maar voor belangrijke zaken zoals energie standen doorgeven neem ik me echt de tijd.

ja
door jan4073 - Mar 16, 2018 om 13:19
83 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind het wel raar dat je moeite hebt om de meterstand door te geven maar geen moeite hebt om het maandbedrag te verlagen.Elk jaar krijg je een overzicht en wordt gevraagd de meterstand door te geven. Als je dat niet doet omdat je denkt mooi goedkoop uit te zijn dan moet je nu niet klagen om bij te passen. Of wil je dat wij het voor je betalen? Ik vind het te kinderachtig voor woorden.

kc
door kcdb - Mar 16, 2018 om 13:28
113 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk, dat is nou weer één van de voordelen van de "slimme" meter. Als u het niet zelf af zet geeft die meter, zonder dat u er bij na hoeft te denken, 1x per (een zelf gekozen) tijd de correcte meterstanden door aan de energieleverancier, via het meetbedrijf. Dit zorgt er voor, als u een druk leven heeft en geen tijd heeft/neemt zelf de meterstanden 1x per jaar door te geven, dat u vervelende verrassingen achteraf krijgt. Slim, toch?

holstein
door holstein Mar 16, 2018 om 21:12
922 Antwoorden / 16 Vragen

1 keer per jaar meterstanden doorgeven is toch voor iedereen gewoon te doen, moet niet gekker worden.

aurora1
door aurora1 - Mar 16, 2018 om 13:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wonderlijk dat u geen tijd neemt om uw meterstanden door te geven, die tijd wel neemt om uw termijnbedrag te verlagen, en ook de inspanning doet om hier een account te openen om te vragen wat u moet doen.
Ik denk dat u alsnog moet betalen wat u geleverd is, net zoals iedereen dat doet die zijn rekeningen betaalt.
U heeft een betalingsregeling gekregen en uw maandbedrag is alsnog verlaagd.
Mooier kan toch haast niet?

Yv
door Yvonne_909 - Mar 16, 2018 om 14:00
42 Antwoorden / 2 Vragen

Druk, druk, druk met van alles en nog wat, behalve met de dingen die echt relevant zijn en met 2 minuten geregeld hadden kunnen worden. Een probleem dat je zelf heel makkelijk had kunnen voorkomen door niet zo laconiek te zijn. Beetje jammer dat je daarin niet je eigen verantwoordeljjkheid ziet en het probleem bij een ander dan jezelf neerlegt om het voor jou op te gaan lossen. Het had zo makkelijk voorkomen kunnen worden dat je nu met de ellende zit.
Je neemt toch ook geen boodschappen mee uit de winkel zonder daarvoor te betalen?

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2018 om 14:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze hebben overigens die jaarrekening heel snel opgemaakt. Vorige week de meterstanden doorgegeven. Nu al weten wat u moet nabetalen en ook al een betalingsregeling kunnen treffen. Supersnel geregeld alkemaal.

li
door liadegroof - Mar 16, 2018 om 16:15
11 Antwoorden / 0 Vragen

ga er eens voor zitten en neem contact op met de energieleverancier,gas en stroom laten berekenen en daar een een nota van maken.
de cv dagelijks lager zetten of dikkere kleding aandoen bespaar je hogere kosten.
maandbedrag hoger zetten en kijken bij wie je gunstig zit.
Beter iedere maand iets meer betalen en eind van nota terug krijgen in plaats van bijbetalen....succes ermee

ro
door ron503 - Mar 16, 2018 om 16:34
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U komt wel in aanmerking voor de titel meest naíeve/luie consument want u vindt alles prima totdat het mis gaat. Geschatte standen zijn voorzien van een * achter de standen omdat u de werkelijke meterstanden niet heeft verstrekt. Het siert de energiemaatschappij nog dat ze een regeling aan willen gaan maar als u één betaling mist is de regeling einde oefening.

we
door weethet - Mar 16, 2018 om 16:41
107 Antwoorden / 2 Vragen

U bent zeldzaam schaamteloos geval.

boppe1943
door boppe1943 - Mar 16, 2018 om 17:03
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Lees dit (Bron juristenforum.nl) indien uw energiebedrijf de afgelopen 3 jaar niet één keer zelf de meterstanden heeft opgenomen: (regels zijn regels, maar dit wil niet zeggen dat ik uw lakse houding met betrekking tot het energiebedrijf waardeer):

De vaste lijn in de jurisprudentie van de geschillencommissie Energie en Water ('methode Vink' genoemd) ingeval van jarenlang schatten van meterstanden valt als volgt samen te vatten: Het energiebedrijf dient ten minste 1 x in de 3 jaar de meterstanden daadwerkelijk op te nemen. Is dit niet gebeurd en blijkt uit op enig moment kenbaar geworden meterstanden dat meer dan drie jaar achtereen het verbruik te laag is geschat, dan dient het verbruik over alle jaren waarin schatting plaatsvonden te worden herverdeeld. De kosten van levering van energie zijn slechts invorderbaar over de recentste drie jaren.

tj
door tjal2 - Mar 16, 2018 om 17:20
6 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, leuk geprobeerd

cl
door cleaninglady - Mar 16, 2018 om 17:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Als de opgegeven meterstanden kloppen die het energiebedrijf aangeeft staan zij vol in hun recht. Geen meterstanden doorgegeven vanaf 2014? Onbegrijpelijk want niets gaat maar altijd vanzelf. Een behoorlijk stukje nalatigheid en dat gaat nu blijken. En dan maar jaren laten inschatten wat het verbruik is is een hele foute instelling. Zo bouw je heel makkelijk schulden op en dat blijkt. Wat nu? het is duidelijk dat er betaald moet worden. Hier kom je niet zomaar vanaf aangezien het zuiver eigen schuld is. Dit soort dingen hoort ook bij het leven en daar kom kan je niet omheen.

Le
door LeCorbeau - Mar 16, 2018 om 19:32
38 Antwoorden / Vragen

Ik hoop dat u deels gematst wordt dat het verjaard is, maar belastingen, energiebedrijven en noem ze maar op kan je beter geen problemen mee krijgen, voortaan betaal je iets meer dan voorschot dat ze berekenen, scheelt je echt veel ellende.Kans is dan immers groter dat u veel minder of zelfs geld terugkrijgt. Zo heb ik ooit buiten eigen schuld akkefietje gehad door een fout van belastingdienst die zorg en huurtoeslag op rekening van overleden moeder stortte voor een heel jaar was 3000 euro toen, had het tijdig doorgegeven dat ze was overleden  Zelf kon ik niet bij haar rekening geblokkeerd moest notaris en weet ik veel wat van pas komen.Zat toen zonder werk en tussen 220-500 euro notariskosten ophoesten zat er niet in voor een A4 met 10 regels. Heb er 5 jaar over gedaan om dat recht te trekken en terug te betalen. Hoop dat ze je matsen en wees ze voor, want je bent geen vluchteling of een kansenparel dus dan is het dokken; je kan je immers niet beroepen op 'ik wist het niet'. Succes

tijger1
door tijger1 Mar 16, 2018 om 19:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je hoeft aan de belastingdienst niet door te geven dat iemand overleden is. Die melding komt al direct van de gemeente. En als de toeslagen op naam van de overledene stonden , worden die direct stopgezet.

ka
door kama - Mar 16, 2018 om 20:23
161 Antwoorden / 19 Vragen

"Elk jaar heel klein bedrag terugbetalen en twee jaar terug kreeg ik 428 euro terug." Als de meteropnemer nooit is langs geweest, op basis waarvan geeft de energiemaatschappij dan geld terug? Lijkt me toch dat daar ook iets fout gegaan is wat hen aan te rekenen valt.

ne
door neodutchio Mar 17, 2018 om 00:40
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Zij kijken naar een gemiddelde. Type huis en aantal bewoners. Als achteraf blijft dat de afnemers niet gemiddeld zijn wordt dit gecorrigeerd. Daar gaat dus niets fout.

holstein
door holstein - Mar 16, 2018 om 21:14
922 Antwoorden / 16 Vragen

En wat betaalde u dan voor 2014 toen u de meterstanden wel doorgaf en dan moet het geschatte bedrag toch opvallen dat het zo laag was, hoeveel betaalde u na 2014 dan per maand?

hi
door hillie_1 - Mar 16, 2018 om 21:53
5 Antwoorden / 1 Vragen

Héél véél mensen hebben tegenwoordig een héél druk bestaan! Dat neemt niet weg dat al deze mensen hun verplichtingen maar mogen gaan verzuimen, waaronder in dit geval meterstanden opgeven!! ( een kwestie van een paar minuutjes om dat te realiseren!!).

( citaat ), Geen idee wat ik nu moet....?

Tja, je kan natuurlijk nu de ballen omhoog gaan gooien en op de verjaring gaan gokken! Dan betalen wij,  ( de brave burgers!), als het jou lukt, uiteindelijk wel mee aan jou grove nalatigheid!

Bij mij is er ook al jaren geen opnemer voor water en elektra geweest, maar geen haar op mijn hoofd denkt eraan om mijn meterstanden NIET door te geven als ik er bericht van krijg om dit WEL te gaan doen!!  M.a.w. een schatting van meterstanden is OOK door nalatigheid van de consument! Je krijgt immers een bericht van de leverancier om de standen op te geven! Als je dit NIET doet gaat er een schatting plaatsvinden!! Eerlijk gezegd heb je zelf de ballen in handen gehad en door nalatigheid ze te pletter laten vallen!! Dus neem je verantwoordelijkheid, ( ook ten opzichte van de maatschappij), en accepteer je eigen fouten!!!

ma
door malhy2 - Mar 17, 2018 om 06:19
309 Antwoorden / 13 Vragen

gewoon elk jaar de meterstanden doorgeven is ongeveer 5 minuten werk.
U verlangt van uw bank toch ook de echte standen van uw rekeningen en niet de geschatte standen.

Ed

ne
door neodutchio Mar 18, 2018 om 14:45
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ook wel een goeie, je werkgever schat je salaris in. Betaald elke maand te weinig en na verloop van tijd beroept hij zich op verjaring en hoeft niet te betalen. Het land zou te klein zijn dan.

simon55
door simon55 - Mar 17, 2018 om 11:01
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Het komt simpelweg door uw eigen nalatigheid, om niet ieder jaar de meterstanden door te geven. En ja , u controleert denk ik ook weinig tot niks. Ook n aanzienlijk bedrag in t verleden terug gekregen, heeft u ze daar OOK over gebeld. Nee ,dat zal wel niet. Te druk he. En nu bij betalen en dan lopen piepen. Sorry maar zo werkt t niet helemaal. Zoek de fout eens bij uzelf i p v bij n ander

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 18, 2018 om 11:43
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Zo als ik het zie is het geheel aan u te verwijten dat u deze nabetalingsvordering kreeg. Uit het niet voldoen aan de vraag om standen door te geven is een zekere consistentie af te leiden met gevolg als nu aan de orde.
Voor u zal plaatsing van een slimme meter een goede oplossing zijn want dan behoeft u de standen zelf niet meer door te geven.
Naar mijn uitdrukkelijke mening mag u erg blij zijn met het aanbod dat u maandelijks € 100,   mag afrekenen/als aflossing.
Zo u toch onverhoopt ook daarmee in de problemen dreigt te komen, raadpleeg dan een sociaal raadsman/vrouw.