wv
door wvanlaa Jul 22, 2021 om 08:14
Huishouden & energie

Ik ben op zoek naar "Wie of Wat" VEV eigenlijk is.

Ik wordt door het (bewust of onbewust) lekken van mijn persoonsgegevens door Budget Energie helemaal platgebeld door allerlei energie-bureautjes. De meeste kan ik wel achterhalen omdat er wel iets van een website of zo is.
De enige waar dat echt niet lukt is VEV. Wordt vaker genoemd in fora, maar geen gegevens verder bekend. De laatste keer dat ze belden vroeg ik om een website en toen www.vev.nl gemeld. Maar die bestaat niet.
Dus weet iemand wat VEV is en wie daar achter zit?

9027 11 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Jul 22, 2021 om 09:09
7348 Antwoorden / 14 Vragen

VEV staat voor Vereniging tot bevordering van Elektrotechnisch Vakonderwijs,

Of u hier wat mee van doen heeft gehad klik hier

Donuts
door Donuts - Jul 22, 2021 om 09:12
1203 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage. Graag hierop letten Sprietje]

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 22, 2021 om 09:20
16772 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. de al gegeven reacties m.b.t. de betekenis van VEV vraag ik mij af wat VEV te maken heeft met ongewenste telefoonstjes van energiecolporteurs.

Bedoelt u misschien het begrip VvE (Vereniging van Eigenaren - verplicht voor appartements eigenaren)  resp. kunt u nader toelichten wat er dan meer specifiek wordt gesteld?

Daarbij is het ook een feit dat het de energiecowboys niet vreemd is om 'rariteiten' te vermelden.  (Deze bestaat wel: https://vvenl.nl/ en dat betreft beheer voor VvE's)

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2021 om 10:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[Edit redactie: Vriendelijk doch dringend verzoek op je toon te letten]

U wordt gebeld, u zegt geen belangstelling en verbreekt het gesprek. Klaar.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jul 23, 2021 om 16:43
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Piep.....  moet op de toon letten  schreven ze....

tijger1
door tijger1 Jul 23, 2021 om 17:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent off topic.

mi
door miennaamishaaz - Jul 22, 2021 om 12:19
725 Antwoorden / 1 Vragen

Via het SIDN krijg ik de volgende gegevens:

https://www.sidn.nl/whois?q=vev.nl&lang=nl

Domeinnaam vev.nl
Status actief
Houder NVA Online Advertising B.V.
Administratieve contactpersoon info@nva-online.nl
Registrar NVA Online Advertising B.V. Opper 14 5406CA Uden Netherlands
Technische contactpersoon
info@nva-online.nl
https://www.sidn.nl/whois/?q=nva-online.nl
Domeinnaam nva-online.nl
Status actief
Houder NVA Online Advertising B.V.
Administratieve contactpersoon info@nva-online.nl
Registrar team.blue nl B.V. Vondellaan 47 2332AA Leiden Netherlands
Misbruik contact abuse@transip.nl
Reseller TransIP Vondellaan 47 2332AA Leiden Netherlands
Technische contactpersoon
info@nva-online.nl
Wat ik u aanraad is contact op te nemen met abuse@transip.nl.

zij kunnen u verder helpen, en eventueel kunnen zij mogelijk ook Juridische stappen nemen tegen dit bedrijf, omdat mensen oplichten tegen de voorwaarden van Trans-IP is,
Daarnaast kunnen zij het domein van de oplichters ook uitschakelen, waardoor deze minder kunnen

gerbera
door gerbera Jul 22, 2021 om 15:58
7348 Antwoorden / 14 Vragen

De Domeinnaam is te koop en zijn uw verwijzigen niet van toepassing, u verwijst naar een reclamebureau dat de domeinnamen verkoopt. Verder heb ik al eerder gemeld dat het publiceren (wat u dus doet) van deze gegevens auteursrechtelijk zijn en dus verboden. Wilt u toch deze gegevens gebruiken verwijs dan alleen met een link naar betreffende pagina.

mi
door miennaamishaaz Jul 23, 2021 om 14:52
725 Antwoorden / 1 Vragen

@ GERBERA

Als het echt zoo autheursrechtelijk mag het SIDN van mij part wel een copyright claim indienen.

Daarnaast gaat het om WHOIS domeingegevens. als ik dit niet haal bij het SIDN kan ik het bij tientallen andere bronnen halen zoals
https://whois.domaintools.com/nva-online.nl

Ik gebruik alleen SIDN omdat dit een nederlandstalige site is, wat gemakkelijker en duidelijker is voor TS.

Als ik geen bron zou vermelden zou het wel verboden zijn, maar ik vermeld de bron, dus ze hebben weinig om over te klagen.

Tevens: Denk je echt dat er op whois gegevens autheursrecht zit?
als dit echt zo was zouden er geen sites/services zijn die je deze gegevens laat opzoeken, en zullen ze elkaar de grond in procederen, onder de claim dat zij de eerste zijn met deze gegevens.

rj
door rjw Jul 23, 2021 om 15:43
3236 Antwoorden / 5 Vragen

Het is een groot misverstand dat bronvermelding voldoende is om auteursrechtelijk beschermd materiaal te mogen publiceren.

aurora1
door aurora1 - Jul 24, 2021 om 02:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Uw vraag is al beantwoord; maar als u niet lastig gevallen wilt worden met dergelijke telefoontjes, zou ik een telefoonbeantwoorder aanschaffen. Dan haken die callcentra al af zodra ze horen dat u een telefoonbeantwoorder heeft.

sj
door sjoemie1985 - Aug 3, 2021 om 13:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dag WvanLaa

Ik zit met het zelfde "probleem" ik word ook regelmatig gebeld.
Waarvan diegene die ik aan de lijn heb zegt te zijn van een bedrijf genaamd viv of vev o.i.d. en ze bellen over verlaging van de energie tarieven van mijn adres.
Verder liegt die gene volgens mij ook dat ze mij emails sturen hier over.
hoewel diegene wel mijn mailadres kent etc.

het nummer waarmee ze regelmatig bellen is +31 20 213 4548 Misschien dat iemand dit nummer kent en weet waar dit nummer van is?
Maar ook andere nummers gebruikt dit bedrijf volgens mij.
020 213 4494 +31 20 213 4493

Maar heb blijft waardeloos dat ze je blijven bellen met telkens het zelfde L*L verhaal etc.

Wat dat betreft vind ik dat zulke bedrijfsnamen gewoon ergen bekend moeten zijn met bijhorende telefoon nummer(s).

gerbera
door gerbera Aug 3, 2021 om 15:10
7348 Antwoorden / 14 Vragen

CM.COM NETHERLANDS B.V.
Nummer(s): 31202134XXX

Status: Bezet
Details

   Code: 1
   Aanvraagnummer: 20200035
   Bestemming: geografische nummers
   Datum beschikking: 30-01-2020
   Datum eind:
   Netnummer: 020
   Nummerstatus: Toegekend
   Plaats: BREDA
   Datum mutatie: 2020-01-30 15:25:46
   Kvk-nummer: 20123808
   Kvk-vestigingsnummer: 000016475038
Adres: Konijnenberg 30 Postcode: 4825 BD Plaats: Breda

rj
door rjw Aug 3, 2021 om 15:48
3236 Antwoorden / 5 Vragen

CM.com is o.a. sponsor van het Circuit van Zandvoort. Zij hebben ook de ticketverkoop voor de F1 gedaan. En op dat circuit wordt in september het EV Experience gehouden.

Heb je wellicht F1 tickets gekocht (of naar geinformeerd) en kan het i.p.v. VEV wellicht EV Experience zijn die gebeld heeft?

gerbera
door gerbera Aug 3, 2021 om 21:51
7348 Antwoorden / 14 Vragen

ze bellen over verlaging van de energie tarieven van mijn adres.

sj
door sjoemie1985 Aug 4, 2021 om 09:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

@RJW Dat wat @gerbera zegt is juist.
Heeft niks met aankoop van Formule1 Tickets te maken.
Het gaat op mijn energie tarieven en zeggen mij emails gestuurd te hebben en dat zou best kunnen maar dat soort emails gaan over het algemeen bij mij direct het afvoerputje van de mail in. :)
En zoals ik aangaf in mijn vorige bericht, gaat het om een ik vermoed callcenter bedrijf die dus mij zogenaamd goedkopere energietarieven.
Maar ik heb dus geen idee welk bedrijf er achter het betreffende telefoon nummer zit, hoewel ze dus ook meerdere nummers hebben.
Verder zal het mij ook benieuwen hoe ze aan mijn gegevens zijn gekomen.

Topantwoord

sj
door sjoemie1985 - Aug 25, 2021 om 16:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben er eindelijk achter welk bedrijf er achter zit.
Het is de verenigde energie vergelijker.

Ze probeerden mij vandaag weer te bellen daarna heb ik gelijk het nummer terug gebeld en toen hoorde ik een stem iets zeggen met verenigde energie vergelijker.
hierbij ook de link zodat je ze kunt terug bellen of klacht indienen. :)

http://verenigdeenergievergelijker.nl/

marita5
door marita5 Aug 25, 2021 om 17:20
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@sjoemie1985 , bedankt voor het terugmelden , zeer waardevol .

tijger1
door tijger1 Aug 25, 2021 om 17:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Terugbellen? U lijkt wel mal. Geen belangstelling, goedendag en klaar.

Topantwoord

JuL01
door JuL01 - Sep 24, 2021 om 18:46
1 Antwoorden / Vragen

VEV (geen idee waar deze afkorting voor staat) is een bedrijf wat alle regels aan de laars lapt en ongewenst belt en is sinds maart 2019 actief. Ook al heb je aangegeven niet meer gebeld wenst te worden. Je wordt elke week lastig gevallen door dit bedrijf en met verschillende nummers.

Dit bedrijf belt met verschillende (fake) nummers waaronder: 0202134542 en in de serie van 0202052060 t/m 0202052065 en 0202052050. Terugbellen heeft geen zin en aangeven dat je niet meer gebeld wenst te worden werkt kennelijk niet bij dit bedrijf. Daarna wordt direct de verbinding verbroken.

Dit betreft het bedrijf wat hierachter schuil gaat (kan ik met 100% zekerheid zeggen):

Hierbij de adresgegevens van dit bedrijf:
Consument loket (en onder vele andere namen en noemt zich tegenwoordig VEV helpdesk)
Westzijde 112B
1506 EJ Zaandam
Telefoonnummer: 0757728140
BV:
Barka Holding BV
Bestuurder: [edit - red.]
Heukelsstraat 34
1504 CM Zaandam

sj
door sjoemie1985 Oct 8, 2021 om 11:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

@JUL01 vev staat voor verenigde energie vergelijker ;) zie 1 van mijn vorige posts. :)

Maar ik dacht dus van ze af te zijn, het is een paar maand stil gebleven nadat ik ze gemeld had mij uit hun systeem te halen.
Maar schijnbaar niet gebeurt, want vanmorgen belden ze als nog weer.
Waarschijnlijk na aanleiding van alle energie/ gas prijsstijgingen in het nieuws etc.

Kortom de vev is een belabberd bedrijf dat inderdaad nergens wat op uit lijkt te doen en keihard moet worden aangepakt.
Vanmorgen belden ze dus weer met een ander nummer dan toen.
Walgelijk dat ze mij niet gewoon uit hun systeem halen.

1paul
door 1paul - Oct 8, 2021 om 11:38
3101 Antwoorden / 0 Vragen

als je hier van af wilt, koop een schijdsrechtersfluitje, een die goed schel is en blaas daarop van zodra je zo een bedrijf aan de lijn hebt!!!!