Ch
door ChristieCaes Jun 17, 2019 om 16:15
Huishouden & energie

Ik heb een zakelijke contract zonder ik dit wou...

Goedemiddag,
Ik heb nu door een derde papier een zakelijk contract gekregen bij Eneco voor mijn energie. Heb dit duidelijk niet geaccepteerd. Nu ben ik.afgesloten bij mijn pas nieuwe particuliere leverancier en krijg hier een boete op van 371 euro... plus ik zit nu zakelijke aan een contract vast wat ik niet wou. Ik heb wil 10 mails gestuurd 20 keer gebeld ook met de 3de partij... maar na 1 maand nog steeds geen gehoor. Terwijl ik wel die boete moet betalen en de overige gemaakte koste. Maar Eneco zegt mij niet te kunnen helpen ze moeten afwachten tot de derde partij de bandopname verstuurd en het contract. Ik vind dit allemaal niet kunnen en niemand helpt mij uiteindelijk verder. Was mij eerst toegezegd dat het 14 werkdagen zou duren... na al die beloftes  en de eventuele  rechtzetting van de boetes zou allemaal geregeld worden door Enenco na.een gesprek vandaag weer gehad te hebben zeggen ze Eneco is niet aansprakelijk voor deze boete... heb ook al gehoord van de medewerkers zelf dat ze deze klachten erg veel hebben de laatste tijd. En de derde partij stuurd mij weer door naar Eneco ... vindt dit zo frustrerend geraak geen stap verder.

3213 7 Rapporteer

me
door mein33 - Jun 17, 2019 om 17:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

"Particuliere" leverancier ?? Daar moet u eens wat meer helderheid over geven !

edrick3
door edrick3 - Jun 17, 2019 om 17:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zakelijk contract? En je bent 'gewoon' een particulier?
Wie is dan die nieuwe particuliere leverancier?
Waar zat je eerst?
Dit is allemaal wel erg onduidelijk.

tijger1
door tijger1 - Jun 17, 2019 om 18:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een boete van € 371 kan eigenlijk niet. Bent u een ondernemer? En wie is die derde partij?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 17, 2019 om 18:15
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is een zeer onduidelijk verhaal dus graag meer uitleg. Bent u particulier, dan kan er geen sprake zijn van een zakelijke overeenkomst en de vraag is dan wie die zakelijke  dienstverlener is. Wie is dan die derde?
M.b.t. verwijzingenn hoe verder te handelen is het even wachten op collega @MARITA5 die ongetwijfeld verwijzingen kan geven.

tijger1
door tijger1 - Jun 17, 2019 om 18:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees dat u uw klacht ook op het Radar forum hebt gezet, maar misschien kunt u hier ook antwoord geven op de vragen?

me
door mein33 - Sep 19, 2019 om 09:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Begrijp niet waarom deze vraag plotsklaps weer als recent geplaats  naar voren komt.
Er is sedert de plaatsingsdatum door Ts. immers nergens  op gereageerd !!

tijger1
door tijger1 Sep 19, 2019 om 09:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zijn de wondere wegen van dit forum.

marita5
door marita5 Sep 19, 2019 om 10:05
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zie deze vraag voor de eerste keer . Het zou mij  niks verbazen als dit te maken heeft met Total Gas & Power energie .