ad
door ad schraven Sep 23, 2017 om 19:29
Huishouden & energie
Ik heb het gehad met Swiss Sence

Sinds 4 jan. 2017 heb ik steeds problemen met mijn aankoop van mijn Boxspring van € 4000,=. Gekocht op 4 jan. 2017, leverrtijd zou 10 a 12 weken zijn. Bed moest worden aangepast i.v.m. hoogte. Ook de achterwand zou in 2 delen worden geleverd i.v.m. toegang trap. Bed werd geleverd in week 15. Achterwand was niet in 2 delen, zoals aangegeven en ging niet via de trap. Toch door de medewerkers geprobeerd via de trap omhoog te krijgen met het gevolg dat de achterwand werd beschadigd. 1 week moeten wachten op een steiger. Toen is de achterwand via het bovenraam naar binnen gewerkt. Ik moest weer 13 weken wachten op een nieuwe achterwand. Dit zou geleverd worden in 2 delen. Echter wie schetst mijn verbazing het werd in 1 deel weer via de steiger middels het bovenraam naar binnen gebracht. Terwijl ik zelf heb geconstateerd dat het achtterwand gedeelte in 2 stukken was bevestigd. Het kon dus wel degelijk in 2 delen via de trap worden geleverd.Tijdens dit wachten is mij eind augustus  's nachts het volgende overkomen. 'S nachts om 03:15 uur zakte ik door mijn bed. De onderste box van mijn bed was geheel door midden gebroken. Na diverse telefoontjes, zou de monteur op 01 oktober a.s. komen. Ik was erg boos en  vroeg waarom dit zolang moets duren. Een eerdere monteur  kon niet worden ingepland. Na aandringen van mij kon opeens  13 september. een moneur toch langs komen.  Op 13 september kwam de monteur en tot zijn verbazing merkte hij op dat er 4 poten ontbraken, 2 onder mijn bed en 2 onder het bed van mijn vrouw. dit was het gevolg van de breuk. door mij werd op advies van de monteur diverse boeken onder het bed van mij alsmede oner het bed van mijn vrouw aangebracht.  Verder heeft hij heeft alles opgenomen en ik zou afgelopen week op maandag bericht krijgen hoe nu verder. Afgelopen dinsdag geen reactie ontvangen, opnieuw contact per e-mail opgenomen. Op afgelopen donderdag kreeg ik een mail dat mijn onderste matras wordt vervangen en dat zou 10 tot 12 weken duren. Over  bevestiging van extra poten wer niet gerept. A.s. maandag bel ik opnieuw. Ik heb chronische rugpijn en het bed kan niet eerder geleverd worden, dus over 10 a 12 weken ben ik 1 jaar verder.

3837 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2017 om 19:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat die poten ontbraken was niet het gevolg van die breuk, maar blijkbaar de oorzaak.

Dus de boxspring wordt nu vervangen. Zelf maar even rappeleren over die extra poten.

Maar wat is nu uw vraag?

marita5
door marita5 - Sep 23, 2017 om 19:53
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ad Schraven ,

U kunt hier een klacht indienen , klik op de rode regels .

https://www.swisssense.nl/klantenservice/garantie-en-reparatie/service-aanvraag-klacht-melden

Neem ook eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/contact#

ne
door neodutchio - Sep 23, 2017 om 19:58
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Een bed ligt niet kant en klaar op voorraad, elk onderdeel moet dus apart gemaakt worden. Een hoofdbord in 2 delen klinkt mij als onlogisch in de oren, qua afwerking lijkt mij dat niet mooi. Wel een mooie oplossing van de steiger.
Slordig dat er poten ontbraken, maar gelukkig wordt alles opgelost. Het enige nadeel wat ik bij u hoor is de tijdsduur. Maar maatwerk wordt enkel op bestelling gemaakt.

tenormin
door tenormin - Sep 23, 2017 om 20:32
16816 Antwoorden / 108 Vragen

"Ook de achterwand zou in 2 delen geleverd worden". Dat zou dan ook betekenen dat u 2 losse bedden heeft gekocht? Maar goed, 4 niet aanwezige poten zijn de oorzaak van dit best wel flinke probleem. Had inderdaad ook wel iets meer verwacht van zo'n duur 'nestje', maar er wordt aan gewerkt. En dat kost, helaas voor u, tijd. In dit geval veel tijd. Succes wanneer het nu, goed geleverd zal worden.

tdmduc
door tdmduc - Sep 23, 2017 om 21:26
703 Antwoorden / 2 Vragen

Bij Auping was dit allemaal niet gebeurd. ;-)

Ar
door AriEllis Sep 23, 2017 om 21:46
57 Antwoorden / Vragen

Onderbouw die uitspraak a.u.b.

tdmduc
door tdmduc Sep 24, 2017 om 12:29
703 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, waarom?

Gewoon ervaring dicht bij het "vuur", laten we het daar maar op houden.

costnix
door costnix Sep 24, 2017 om 12:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn vader noemde het Aupingping :-)

tdmduc
door tdmduc Sep 24, 2017 om 12:34
703 Antwoorden / 2 Vragen

Natuurlijk, maar dan hebbie ook wat.

gerbera
door gerbera - Sep 23, 2017 om 22:14
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb het gehad met Swiss Sence

Dat weten wij dan ook weer, maar het zal de levering cq het herstel er helaas niet door versnellen.

Vertel ze maandag dat u het totaal niet eens bent met hun werkwijze en dat u dat op alle media kenbaar gaat maken als er niet heel snel een oplossing komt. Veel suc6

aurora1
door aurora1 - Sep 24, 2017 om 01:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het gaat nu toch allemaal geregeld worden? Dus waarom dit verhaal hier nog melden? Ze hebben goed hun best gedaan en hadden het toch ook keurig opgelost met die steiger? Is het ontbreken van maar liefst 4 poten u zelf niet opgevallen?
Zelf erachterheen bellen als u niet de beloofde telefoontjes krijgt.

Ge
door Genee - Sep 24, 2017 om 08:25
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien werden standaard steunpootjes geleverd en was men vergeten deze aan te passen i.v.m. de aangepaste hoogte van uw bed.
Daarom deze niet kunnen bevestigen en ‘vergeten’ na te bestellen.
Neem aan dat u extra betaald hebt voor de veranderingen aan het bed, dus moet er geleverd worden wat u besteld hebt.
Wanneer er geen pootjes bevestigd worden bestaat de kans dat u weer door uw bed zakt.
Ga, als dat mogelijk is, in de winkel bij een showmodel kijken hoe dat zit met die pootjes.
Zou er zeker op aandringen dat deze pootjes ook gemonteerd gaan worden.

boppe1943
door boppe1943 - Sep 24, 2017 om 11:22
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Stuur voor alle zekerheid en duidelijkheid een aangetekende brief (met bewijs van ontvangst) van ingebrekestelling naar het bedrijf en meld daarin alles wat er is misgegaan. Bewaar het bewijs goed bij de kopie van uw brief. Geef het bedrijf de gelegenheid om alles tip top in orde te brengen binnen die genoemde 12 weken. Niet alleen een nieuw matras, maar de onderste box van het bed moet door de breuk ook vernieuwd worden (die is immers gebroken). Stel in uw brief nadrukkelijk dat, wanneer men niet aan uw voorwaarden voldoet u de koopovereenkomst zult annuleren en u uw reeds betaalde geld terug wilt. U hebt volgens de wet recht op een deugdelijk product. Attendeer Swiss Sense op hun omruilgarantie, ze zullen dus best wel bedden in voorraad hebben die u tijdelijk kunt gebruiken.

di
door dickster - Sep 25, 2017 om 12:04
69 Antwoorden / 2 Vragen

Ik begrijp niet waarom jullie zo coulant reageren. Swiss sense is 1 van de duurste merken die er zijn. Dan zou je toch op z'n minst verwachten dat modellen op voorraad zijn in geval van reparatie? Zelfs goedkope bedrijven hebben hun boxsprings vaak binnen 3 weken beschikbaar. Ik kan me erg goed voorstellen dat je na betaling van 4000 euro meer verwacht.

ne
door neodutchio Sep 25, 2017 om 12:44
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Goedkope bedrijven hebben meestal maar een paar modellen die zo te maken of te pakken zijn. Swiss Sence heeft veel verschillende soorten en maten. Deze gaat per stuk in productie als er eentje verkocht is. Alleen een standaard boxspring is te krijgen in 80 en 90 breed en 200 en 220 lang. Dit zijn al 4 mogelijkheden in 1 bed. Daar gaan ze echt geen voorraden voor aanleggen.

di
door dickster Sep 25, 2017 om 18:30
69 Antwoorden / 2 Vragen

dan nog, ook op maat gemaakte modellen zijn via goedkopere bedrijven vaak binnen 3 weken leverbaar. En zo bijzonder is de kwalitiet van swiss sense niet, er zijn geneog klachten over te vinden online. en als je matras te hard/zacht is en je wilt na de omruilgarnatie nog ruilen dan betaal je een heel laag bedrag(de werkelijke inkoopprijs dus). Daarnaast: poten vergeten, gedoe met e levering, dat zou bij zo'n duur bed tochniet moeten kunnen?

pino123
door pino123 - Sep 25, 2017 om 13:25
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Daarbij zou ik ook niet akkoord gaan met de achterwand zoals beschreven. Mocht u ooit gaan verhuizen hoe krijgt u het uit uw huis? Aangegeven is dat de achterwand in tweeën geleverd zou worden...