Be
door Bemoei_Al May 14, 2022 om 12:10
Huishouden & energie
Ik snap testuitslag van de consumentenbond niet

Een duurder model met een lagere score is "Beste koop"????

3328 11 Rapporteer

sw
door swat1500 - May 14, 2022 om 12:14
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht moet u die vraag aan de Consumentenbond stellen.

Al
door Alfred C. Mason May 16, 2022 om 12:44
Antwoorden / Vragen

I'm happy to see the issue is soon regulated. Thankful to you for supporting us with the outcome.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 14, 2022 om 12:17
16827 Antwoorden / 202 Vragen

ook mijn reactie: vraag nadere uitfleg bij https://www.consumentenbond.nl/service/contactgegevens

 en laat de reactie weten. Ik kan uw vraag begrijpen, het is mij ook niet duidelijk. U kunt uw vraag ook richten aan de redactie die mogelijk dan navraag kan doen en de reactie plaatsen in bijv. de nieuwsbrief. kassa-inline@bnnvara.nl

Be
door Bemoei_Al May 14, 2022 om 12:43
18 Antwoorden / 2 Vragen

Vraag op community consumentenbond gesteld.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 14, 2022 om 13:29
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Dank voor de terugkoppeling. Dan ben ik erg benieuwd wat het antwoord is. Laat het ook aan ons weten.

Be
door Bemoei_Al May 14, 2022 om 14:01
18 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij hoef je niet lid te zijn/in te loggen om de post te kunnen lezen.

https://community.consumentenbond.nl/denk-mee-16/ik-snap-predicaat-beste-koop-niet-24897

heremietkreeft
door heremietkreeft May 14, 2022 om 17:07
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Neen, u behoeft geen lid te zijn en evenmin dat u lid moet zijn voor gebruik maken van hun 'claimservice' en 'klachtenkompas'.

Be
door Bemoei_Al May 15, 2022 om 13:19
18 Antwoorden / 2 Vragen

Hihi, Ik heb die link geplaatst voor jou, omdat je nieuwsgierig bent naar het antwoord van CB :-)

panter22
door panter22 - May 14, 2022 om 17:19
6599 Antwoorden / Vragen

Als je lid wordt van de consumentenbond dan krijg ik meer uitleg.
Ik kijk altijd op kieskeurig.nl als ik een nieuw product wil kopen. Specificaties, prijzen en reviews. En het is gratis.
https://www.kieskeurig.nl/koelkast/product/13662908-samsung-rb38a7b6ab1/specificaties

Be
door Bemoei_Al May 15, 2022 om 13:22
18 Antwoorden / 2 Vragen

Duh! Ik ben lid, anders had ik niet dat plaatje van de testvergelijker kunnen maken. :-)

En er is nog een betere site..... https://tweakers.net

panter22
door panter22 May 15, 2022 om 17:54
6599 Antwoorden / Vragen

De goedkoopste koelkast heeft energielabel B, de duurdere koelkasten A. En je betaalt 100 euro meer voor een zwarte, omdat die kleur nu in de mode is.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 14, 2022 om 17:33
2039 Antwoorden / Vragen

Is het mogelijk dat de prijzen ineens drastisch zijn veranderd? Uitloop van een model of zoiets?

Be
door Bemoei_Al May 15, 2022 om 13:23
18 Antwoorden / 2 Vragen

Zou kunnen, als dat zo is zal CB dat wel uitleggen in mijn post bij CB

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 15, 2022 om 14:19
2039 Antwoorden / Vragen

Waarom stel je dan überhaupt hier de vraag?

Be
door Bemoei_Al May 15, 2022 om 14:37
18 Antwoorden / 2 Vragen

Ja was niet handig, op advies van swat en kreeft, vraag op CB gesteld.

rj
door rjw - May 14, 2022 om 18:01
3254 Antwoorden / 5 Vragen

Is het niet zo dat de scores van de gebruikers zijn en niet het resultaat van het onderzoek van de CB? Voor zover ik weet geeft CB geen rapportcijfers zoals hier wordt aangegeven maar kijken ze naar de prestaties in verschillende categorieen.

Be
door Bemoei_Al May 15, 2022 om 13:23
18 Antwoorden / 2 Vragen

Nee

rj
door rjw May 15, 2022 om 13:54
3254 Antwoorden / 5 Vragen

En op welk deel van wat ik schrijf slaat de "nee"?

Be
door Bemoei_Al May 15, 2022 om 14:39
18 Antwoorden / 2 Vragen

Hihi Op de enige zin met een ?

ro
door ronny530 - May 15, 2022 om 10:22
2773 Antwoorden / 41 Vragen

De goedkoopste combinatie is als beste getest qua prijs/kwaliteits verhouding en zal de minste opties hebben, in de RB38A serie zijn nog twee varianten leverbaar met meer opties en die maken ze tot beste koop. Vergelijk het met een nieuwe auto, het instap model is kaal qua uitvoering maar is tegen een meerprijs ook leverbaar met bijvoorbeeld airco systeem en tegen een hogere meerprijs voorzien van alle opties.

Be
door Bemoei_Al May 15, 2022 om 13:26
18 Antwoorden / 2 Vragen

Beste koop is juist prijs/kwaliteit daarom is het raar dat de best geteste die goedkoper is niet predicaat beste koop krijgt.

na
door nammko - May 16, 2022 om 12:30
28 Antwoorden / 3 Vragen

De Beste Koop is de beste uit de test met de laagste prijs.
De Beste uit de test is echt de Beste uit de test, maar duurder.
Zelf neem ik altijd gewoon de Beste Koop, want de artikelen worden grondig getest door de Consumentenbond.

ro
door ronny530 - May 16, 2022 om 14:47
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Ik zie wel verschil tussen de best geteste en middelste beste koop. De best gesteste heeft energielabel B en de middelste energielabel A. De duurste beste koop lijkt qua specificaties op de middelste maar heeft een afwijkende kleur en dat kan het prijsverschil verklaren. Ik ben zelf niet zo'n fan van de consumentenbond omdat ook al wordt er apparaat getest dat nog niets zegt over de verwachte betrouwbaarheid van het apparaat mede omdat het zoals ook in dit geval om apparaten gaat die net op de markt gebracht zijn.

agapon1951
door agapon1951 - May 16, 2022 om 14:49
169 Antwoorden / Vragen

Opmerkelijk is iedere keer weer dat het een beperkt aantal produkten bepaalende is wat het beste is, maar de vraag is dan direct, zijn er buiten de vermelde produkten niet nog meer "BESTE" aanwezig???? In mijn beleving is het vaak een verkapte maneir van promoten van een aantal produkten en niet de volledige hoeveelheid van de alle aanwezige merken in het land.
Wat juist zou zijn van ieder produkt de beste er uit te halen en dan het totaal vergelijken. Het zijn steeds weer de grotere merken die te voorschijn komen terwijl in  kleinere merken best wel goede produkten te vinden zijn.

1paul
door 1paul - May 17, 2022 om 07:45
3132 Antwoorden / 0 Vragen

kan met het energieverbruik te maken hebben!