fa
door fam de wit Dec 14, 2018 om 14:53
Huishouden & energie

Ik sta in bel me niet register en heb sticker op de deur tegen verkoop aan de deur, energiemaatschappijen bellen nog steeds, zijn ondertussen bijna allemaal aan de deur geweest (en bellen ook aan) en krijg ze ook niet weg...

Sinds gem Purmerend bezig is met bestaande woningen van gas af te halen en er een pilotwijk is aangewezen, (daar woon ik in) wordt ik overspoeld door energiebrdrijven die een nieuw contract met me willen. ondertussen allemaal aan de deur gehad, wat raar is want heb sticker op de deur wat aangeeft dat ik dat niet wil, nu wodt ik sinds 2 maanden telefonisch gebeld, wat raar is want zowel thuis als mobielnr staan in bel me niet register, sind 3 weken bellen ze me op mijn mobiel als ik dit meld (blijf nu niet aardig meer) dan wordt er gezegt dat ik een encete heb ingevult, klopt niet geef NOOIT mijn mobielnr en doe geen encete ik kan nl niet goed zien en zit met regelmaat in ziekenhuis.

HOE KAN DIT GESTOPT WORDEN!!!!!

Al die bedijven hebben schijt aan je privacy

1745 10 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 14, 2018 om 15:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Familie J.W. de Wit, pilotwijk in Purmerend. U heeft het over privacy?

ju
door juliomariner - Dec 14, 2018 om 15:08
1311 Antwoorden / 2 Vragen

De voordeur kan open maar net zo makkelijk en snel weer dicht. Eventueel kunt u melden " geen interesse" als u in een goede bui bent.
Op de mobiel zit een rode knop, als u die indrukt wordt de verbinding verbroken.

tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2018 om 15:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U krijgt ze niet weg? Blijven ze dan allemaal logeren?

Kent u de term: “ Geen belangstelling, goedendag” en dan gesprek verbreken en/of deur dicht?

edrick3
door edrick3 - Dec 14, 2018 om 15:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

... en krijg ze ook niet weg ...
Kwestie van de deur dicht doen.
Bij telefoontjes .... aan het eind even gebruik maken van 'het recht van verzet' en/of op dat kn opje met de rode telefoon klikken.
Zo moeilijk is dat niet.
Dien een klacht in: info: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/energie-energieleverancier/overig/telefonische-verkoop-energieleverancier

marita5
door marita5 - Dec 14, 2018 om 15:32
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Fam De Wit ,

nu wodt ik sinds 2 maanden telefonisch gebeld, wat raar is want zowel thuis als mobielnr staan in bel me niet register

Lees ook hier , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telemarketing/recht-van-verzet

lo
door lovewinnie - Dec 14, 2018 om 16:00
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb sinds kort sticker en niemand belt nog aan .

Er staat op
Geachte aanbeller,
Als u aanbelt om het geloof te verkondigen, iets te verkopen, of een energie advies te geven dan zullen wij u : 25 euro per gesprek in rekening brengen om naar u verhaal te luisteren
U dient dit bedrag vooraf te betalen
Door aan te bellen gaat u akkoord met alle bovenstaande voorwaarden

1x essent toch gedaan en vroeg meteen, heeft u deze sticker gelezen?. O nee sorry. Ik zeg doe dag dan ff. Hij lezen. Ja wat wilt u nu? . Ik zeg dat is aan u, pin of contant en daarna neem ik graag de tijd voor u ? En weg was meneer.

Bellen nooit geen probleem, zeg gewoon, sorry geen interesse en hang op

costnix
door costnix Dec 14, 2018 om 18:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is een heel goed advies.

Ka
door Kassagebruiker - Dec 14, 2018 om 17:27
683 Antwoorden / 5 Vragen

Huur een papagaai (of een ander sprekend dier) in. Als er weer gebeld wordt, zeg dan: "Hier heeft u de hoofd bewoner" en ga rustig aan verder met wat u deed.

ne
door neodutchio - Dec 14, 2018 om 17:37
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Een sticker op de deur heeft geen wettelijke waarde. Iedereen mag dus gewoon aanbellen bij u.

Wat dan weer vreemd is dat u aangeeft nooit ergens uw mobiele nummer te geven, maar toch bellen ze j op uw mobiel. Hebben ze dat nummer gegokt, of zal u dan toch ergens het nummer doorgegeven hebben. Dat betekend dus dat de inschrijving in het bel me niet register is afgelopen. Dus even opnieuw aanmelden en de rust aan de telefoon komt weer terug.

me
door mein33 - Dec 14, 2018 om 18:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@fam. de Wit,

U woont in een pilotwijk en blijkbaar bent u niet voornemens om op de e.o.a wijze mee te werken aan deze pilot.
Maar in een aangewezen gebied moeten zoveel als mogelijk deelnemers worden aangetrokken en ook u zult, vroeg of laat, niet aan deelname kunnen ontkomen.

Geen gezeur (meer) aan de deur over gas en over licht, dan gooi je toch de deur weer met een rotknal dicht !!

Maar u kunt natuurlijk ook netjes en vriendelijk aangeven dat u, vooralsnog, geen belangstelling heeft en ook dan zal na een paar keer uw deurbel en telefoon verstommen.

aurora1
door aurora1 - Dec 14, 2018 om 20:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom al die hoofdletters? Om tegen ons te schreeuwen? Schuttingwoorden zijn ook niet nodig.
Als u "telefonisch gebeld" wordt dan maar niet erop in gaan, vriendelijk bedanken en de verbinding verbreken. Aan de deur kunt u van binnenuit vragen wie er is en als het ongewenste figuren zijn bedankt u. Open doen hoeft natuurlijk helemaal niet en zou ik beslist niet doen. Zomaar de deur voor onbekenden openen zou ik zonder meer al niet doen.
Dat mobiele nummer hebben ze van u.
Lees ook nog eens e.e.a. op de website van dat register, dan weet u ook wie wél u mogen bellen.