sh
door shardonay Sep 6, 2012 om 11:40
Huishouden & energie

Inkt uit leer-achtige stof verwijderen

Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een jasje gekocht, van een soort leerachtige stof, namelijk: 55% polyurethaan en 45% viscose. Er zijn per ongeluk inkt strepen (nee, geen streep, maar strepen, ik weet ook niet hoe ik het doe) en ik krijg ze er niet uit. Heeft iemand enig idee hoe ik dit eruit kan krijgen? Ik heb namelijk allemaal vragen gelezen over leren stoffen, maar ik weet niet of dit ook geldt voor dit soort kleding.

groetjes

65600 13 Rapporteer

ja
door jannet1977 - Sep 6, 2012 om 12:54
64 Antwoorden / 0 Vragen

Hier vind je een tip om de strepen te verwijderen met nagelriemremover (geen nagellakremover dus!). Eronder staan ook nog wat reactie. Hopelijk heb je er wat aan.

aurora1
door aurora1 - Sep 6, 2012 om 13:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag shardonnay

Kijk even Klik hier.... Omdat het een kunststof betreft en geen leer zou ik beslist geen bijtende stoffen gebruiken omdat die mogelijk het materiaal kunnen oplossen.

vr.gr.

ri
door ripple - Sep 7, 2012 om 13:26
2 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt de vlekken het beste behandelen met een beetje zachte zeep in wat lauw water en een zachte tandenborstel. Daarna deppen met een doek met schoon water en droog deppen met een droge doek.

Succes!!!

bo
door bones 3 - Sep 7, 2012 om 14:19
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Shardonay,
Ik krijg alles en dan ook echt ALLES aan vlekken uit kleding e.d. met de gewone ouderwetse Ossengal stick van merk Sanders. Dit is een speciale vlekkenstick. Je maakt het stickje/of het te behandelen plekje een beetje vochtig, smeert dan een beetje met de stick over de te behandelen plek, even laten inwerken en dan met een nat borsteltje of doekje wegwrijven.
Voor te wassen kleding, smeer ik wat op de plek en gooi het zo in de wasmachine.
Groot succes!! Werkt altijd. Een paar dagen geleden een vouwfietsje verkocht via marktplaats, ik had alles nog even gesmeerd, de ketting en de te vouwen delen. Lekker met een heel wijde linnen lichtblauwe broek aan!! De onderkant van beide pijpen zaten onder de smeer. met de stick........alles eruit. Stick te koop bij zaken als ETOS, succes!!

ca
door carrie - Sep 7, 2012 om 14:55
79 Antwoorden / 1 Vragen

Je zou het ook kunnen proberen met een gum, had laatst een suede jasje gekregen met vieze strepen, die heb ik er met gummmen kunnen verwijderen.

ca
door campinggastje - Sep 7, 2012 om 15:37
10 Antwoorden / 2 Vragen

Behandel de vlek eens met een sopje van Oxio Vanish voor bontwas.Tips genoeg hier,hopelijk ben je ermee geholpen.Succes!

miekmol
door miekmol - Sep 7, 2012 om 21:13
201 Antwoorden / 50 Vragen

Ik behandel altijd inktvlekken of dit nu van een balpen is of van een merkstift met alcohol. Het mag 96% of 70% zijn, dat maakt niet uit.
Het werkt perfect. Daarna de kleding even wassen.

succes

je
door jenie - Sep 7, 2012 om 21:27
36 Antwoorden / 24 Vragen

Ik had eens penstrepen op mijn leren bankstel. Dat kreeg ik er makkelijk uit met gewoon melk en een doekje.

Ik weet natuurlijk niet of het voor u werkt maar succes ermee.

Gr.
Jenie

donna53
door donna53 - Sep 9, 2012 om 17:53
98 Antwoorden / 10 Vragen

Als alles wat hierboven al genoemd staat, niet helpt, probeer dan eens de wondersponsjes van Action. Bij winkel de Action kosten die dingen 5 voor 99 cent, dus het is het proberen waard (zijn grijs)
Ik had balpoint strepen op mijn leren bankstel en van alles geprobeerd, tot ik er zo'n sponsje opzette en het was weg. Het kan geen kwaad in ieder geval.

hannie323
door hannie323 - Sep 9, 2012 om 18:18
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb eens gehoord dat je inkt met melk moet verwijderen.

hannie

mo
door monique1966 - Feb 21, 2014 om 01:13
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=campinggastje schreef op vrijdag 7 sep 2012, 15:37]Behandel de vlek eens met een sopje van Oxio Vanish voor bontwas.Tips genoeg hier,hopelijk ben je ermee geholpen.Succes!

mo
door monique1966 - Feb 21, 2014 om 01:15
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=campinggastje schreef op vrijdag 7 sep 2012, 15:37]Behandel de vlek eens met een sopje van Oxio Vanish voor bontwas.Tips genoeg hier,hopelijk ben je ermee geholpen.Succes!

Oxy action is getest op dieren en dode dieren, Dit wil je toch niet gebruiken?

mo
door monique1966 - Feb 21, 2014 om 01:16
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=campinggastje schreef op vrijdag 7 sep 2012, 15:37]Behandel de vlek eens met een sope van Oxio Vanish voor bontwas.Tips genoeg hier,hopelijk ben je ermee geholpen.Succes!

Gebruik de waskrachtversterker van Prowin.