chris74
door chris74 Oct 30, 2013 om 18:41
Huishouden & energie

Intergas kombi kompakt en draadloos kamerthermostaat.

Wij hebben een Kombi Kompakt HRE 24/18. en een Draadloos thermostaat CM927 RF. Nu willen wij die 2 laten communiceren met elkaar. Ik vraag mij af of dat kan zonder receiver. Of heeft de Kombi Kompakt een ingebouwde receiver en waar kan ik die vinden.

23111 14 Rapporteer

energieverbruik
door energieverbruik - Oct 30, 2013 om 20:40
63 Antwoorden / 0 Vragen

Chris,

Je kunt de Honeywell thermostaat gebruiken maar alleen met de bijbehorende receiver/ketelrelais. De twee draden aansluiten op de klemmen 6 en 7 voor de aan/uit kamerthermostaat.

Succes Henk

chris74
door chris74 - Oct 30, 2013 om 20:42
564 Antwoorden / 44 Vragen

Op de ketel staat een icoontje van RF receiver. En Honeywell geeft aan dat het met deze ketel kan. De vraag is dan ook Hoe doen we dat.

energieverbruik
door energieverbruik - Oct 30, 2013 om 21:12
63 Antwoorden / 0 Vragen

Mogelijk bedoel je een icoontje van opentherm communicatie of interface. Maar in deze ketel zit geen ontvanger. De Honeywell thermostaat en zijn ontvanger hebben als set een unieke code die kunnen niet apart werken.

chris74
door chris74 - Oct 30, 2013 om 21:45
564 Antwoorden / 44 Vragen

Op de site van intergas staat deze tekst bij de ketel "Rechtstreeks communicatie met draadloze kamerthermostaten van Honeywell (T87 RF1003 Round RF/ DTS92 / CMS927)" Ga er dan ook vanuit dat er een receiver in de ketel zit.

energieverbruik
door energieverbruik - Oct 31, 2013 om 13:47
63 Antwoorden / 0 Vragen

Ik eens verder gekeken en inderdaad in de recentere toestellen van Intergas is een RF module ingebouwd maar hiervoor heb je wel een nieuw type Honeywell thermostaat nodig de CMS927B.
Hoe je die moet laten communiceren met je ketel staat op blz 17 van het bij de ketel geleverde installatie voorschrift.
Als je de CM927 RF wilt toepassen moet je het bijbehorende ketelrelais gebruiken en dan op de ketel aansluiten op de klemmen 6-7

chris74
door chris74 - Oct 31, 2013 om 14:16
564 Antwoorden / 44 Vragen

Dank je wel voor de reactie het ziet ernaar uit dat we het verkeerde geleverd is. Ik had zelf mijn vermoedens al.

chris74
door chris74 - Oct 31, 2013 om 14:32
564 Antwoorden / 44 Vragen

Heb alles bij elkaar gezocht en we hebben wel de goede. maar uit dat kleine stukje van blz 17 kom ik niet uit.

energieverbruik
door energieverbruik - Oct 31, 2013 om 14:38
63 Antwoorden / 0 Vragen

Dit stukje geeft ook alleen maar informatie hoe je het CV toestel kunt prepareren voor ontvangst van het RF signaal. Om werkelijk de match tot stand te brengen moet je de documentatie van Honeywell erbij nemen, overigens heeft Honeywell ook een helpdesk voor dit soort dingen het nummer is wel te vinden bij het product.

ja
door jaap ff - Jan 18, 2014 om 16:52
3 Antwoorden / 0 Vragen

Dag chris,

is het nog gelukt met koppelen? Ik heb namelijk binnenkort dezelfde combi. Hre 36/30 en cms927b1015.
vroeg me wel af of de ketel dan wel modulerend wordt geregeld daar het een aan uit thermostaat is.

Dank voor je feedback.

Jaap

chris74
door chris74 - Jan 18, 2014 om 18:02
564 Antwoorden / 44 Vragen

[quote=jaap ff schreef op zaterdag 18 jan 2014, 16:52]Dag chris,

is het nog gelukt met koppelen? Ik heb namelijk binnenkort dezelfde combi. Hre 36/30 en cms927b1015.
vroeg me wel af of de ketel dan wel modulerend wordt geregeld daar het een aan uit thermostaat is.

Dank voor je feedback.

Jaap

Als de ketel het teken heeft van een draadloze module ingebouwd dan kan je deze CM927 RF volgens ons gewoon gebruiken echter... het is lastig als je niet weet hoe je dat moet doen.

Maar even het boekje van Honeywell aanhouden. Hoofdstuk 5.1

Stap 1 t/m 3 overslaan en volgende als die stappen aanhouden:

1) Zet ketel uit
2) Druk 3 seconden op het teken -_- met dat pijltje naar boven er in
3) Als op de display van de ketel rF staat wacht de ketel op de Honeywell.
4 t/m 6 van het boekje aanhouden van de Honeywell thermostaat

Als je het zo doet dan is het binnen 5 minuutjes gebeurd

Succes!

Groet,

Chris

chris74
door chris74 - Jan 18, 2014 om 18:04
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ow... heeft de ketel dat WiFi teken niet dan houd het op en heb je een aparte RF / WiFi module nodig. Ben benieuwd of je er uit komt...

ja
door jaap ff - Jan 18, 2014 om 19:11
3 Antwoorden / 0 Vragen

Dank.
ik moet de ketel nog kopen maar deze thermostaat gebruik ik al, maar het koppelen gaat vast lukken als ik dat zo lees..

belangrijke vraag is echter wordt de ketel dan wel modulerend aangestuurd/ingezet via de thermostaat of enkel via aan of uit signaal? Weet jij dat?

Het zou zonde zijn als de ketel zijn modulerende mogelijkheden niet kan gebruiken via deze wijze.

energieverbruik
door energieverbruik - Jan 18, 2014 om 20:13
63 Antwoorden / 0 Vragen

@ Jaapff

De Honeywell CMT927B1015 is geen modulerende thermostaat, maar goed te gebruiken op de HR36/30 deze zal dan uitsluitend moduleren op temperatuurverschillen van aanvoer en retour in de ketel en niet op ruimte temperatuur.
Ik vind bovenstaande combinatie zelfs de voorkeur hebben boven een modulerende thermostaat want het duurt wel heel erg lang voor je de gewenste temperatuur bereikt op die manier.

ja
door jaap ff - Jan 19, 2014 om 11:55
3 Antwoorden / 0 Vragen

@ energieverbruik.

dank!
Met deze informatie kan ik wat. Dacht dat de ketel enkel moduleerde op verzoek van een thermostaat. Maar de ketel moduleert dus ook zelf op de delta tussen af- en aanvoer temperatuur.

groet,
Jaap