ja
door janbouman50 Jan 17, 2020 om 12:23
Huishouden & energie

Is in 2019 de belasting zo om hoog gegaan op gas en stroom.ik moest wel 200 euro

Ik moest voor 2019 wel 236 euro bij betalen op gas en stroom ze zeggen bij energiedirect dat de belasting zo om hoog is gegaan.is dat zo

1102 10 Rapporteer

justmeagain
door justmeagain - Jan 17, 2020 om 12:38
623 Antwoorden / 8 Vragen
tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2020 om 12:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt toch simpel de afrekeningen naast elkaar leggen en vergelijken? Dan weetu het zo.

me
door mein33 - Jan 17, 2020 om 12:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ja en niet alleen de belastingverhogingen spelen een rol, ook leveringskosten van gas en elektra zijn omhoog gegaan.
Dit treft niet alleen u, maar alle medelanders die een energieaansluiting hebben.

lo
door lovewinnie - Jan 17, 2020 om 13:01
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ik betaalde 2019 20 euro per maand meer dan 2018 en kreeg het zelfde terug als 2018. Dus die 20 euro is echt extra kosten .   Verbruik was nagenoeg gelijk.
Dat is toch 240 extra per jaar betalen dus ja kan kloppen .
2020 heb ik hem weer verhoogd met 10 euro. Zit nu 150 pm.
Verbruik is 750m3 gas
Stroom 4400kwh
4 persoons huishouden waarvan 2 pubers
Met zelfs rekening ophogen hoop ik geen naheffing te krijgen .
Uiteindelijk betaal ik nu dus 30 euro meer dan in 2018

Zelfde verbruik maar kosten zijn dus 240 gestegen in een jaar

zw
door zwaardvis Jan 17, 2020 om 13:36
1525 Antwoorden / 51 Vragen

In 2020 zijn de belastingen weer gedaald. Het totaalbedrag dan. Met name de korting is met 215 euro gestegen.Uw voordeel i.c.m. de gestegen energiebelasting op gas ca 150 euro.

Ex
door Expansievatje - Jan 17, 2020 om 13:03
31 Antwoorden / 1 Vragen

Heb toevallig ook deze week een afrekening gehadvan  energiedirect Voor mijn vader en moest € 400 bijbetalen .

 Ik was al voornemens om eens goed naar de tarieven te kijken dit weekend , Aangezien ik bij mijn Eigen leverancier in eens € 400 terug kreeg.

 Toch maar eens goed kijken naar het opgegeven verbruik bij het afsluiten , En de afgesproken vaste tarieven flitspaal

getty
door getty - Jan 17, 2020 om 14:21
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar heeft u dan exact hetzelfde verbruik als het jaar ervoor?  Of zit er ook een bedrag bij omdat u een hoger verbruik had.  Vergelijk uw jaarafrekeningen eens met voorgaande.

gerbera
door gerbera - Jan 17, 2020 om 14:52
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Pak de afrekening van vorig jaar en u kunt precies zien hoeveel de belasting, leveringskosten, transportkosten, duurzame opslag e.d. zijn verhoogd

aurora1
door aurora1 - Jan 17, 2020 om 14:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Yes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 17, 2020 om 16:12
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Een tip: ga eens na of u niet meer gebuik kunt maken van bijv. een electrisch straalkacheltje en minder van de gasgestookte cv als u die heeft en koken op een electrisch toestel i.p.v gas . Het leverde mij ong. € 150,00 aan minder kosten op. Vooral gas werd duurder hoewel de energiebelasting ook wel hogervwered in 2019 in vergelijking met 2018. (En voor 2020 ook weer).

ro
door ron503 - Jan 17, 2020 om 17:23
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De verhoging van de energiebelasting was begin 2019 een hot item in het nieuws want de burger ging meer belasting betalen maar de bedrijven dan weer niet. Energie leveranciers pasten massaal het voorschotbedrag naar boven aan omdat ze niet zeker wisten hoe e.e.a. zou gaan verlopen. Vooral klanten die de energieprijs voor een aantal jaren hadden vast gezet kregen zo'n aanpassing van het voorschotbedrag die afhankelijk van de gezin samenstelling tot vijftig euro per maand opgehoogd werd. Nu bij velen de afrekening op de mat valt is men die heisa van destijds alweer vergeten en vraagt zich af waarom die afrekening duurder uitgevallen is.

diumenge
door diumenge Jan 17, 2020 om 17:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als het voorschot verhoogd werd én je moet nog steeds bijbetalen, dan kan ik mij dat wel voorstellen ja.