Jaarafrekening; 35A ipv 25A
Geachte heer/mevrouw,
Bij onze jaarafrekening zijn we er achter gekomen dat we een 3x35A aansluiting hebben. Normale huizen hebben 25A. Hierdoor betalen we ongeveer 4x zoveel aan netwerkkosten. Scheelt ons 500 euro op jaarbasis.
Contact gehad met Essent en Enexis. Die zeggen dat het een verantwoordelijkheid is van de klant, maar ik heb geen idee hoe ik dit had moeten weten. Ik zie op internet meer mensen met deze kwestie hebben gezeten, maar kan nergens een oplossing vinden.
Misschien kunnen jullie deze bieden?
Bvd!!
Voor een woonhuis is of 3 x 25 Amp. of 1 x 35 Amp. gebruikelijk. U kunt via uw energie leverancier dit laten aanpassen mits uw stroomverbruik daarvoor niet te hoog is. Er is over dit onderwerp zels een tv uitzending bij Kassa geweest. Hierbij werd verteld dat de netbeheerder hier coulant mee zou omgaan. Maar eerst maar laten veranderen.
Nog nooit u afrekening bekeken in de loop van de tijd dat u daar woont? als u dat had gedaan was u er ook eerder achter kunnen komen en in kunnen grijpen om dat recht te zetten.
Ik zal mijn verhaal even verduidelijken.
Mijn vriend en ik zijn vorig jaar in ons eerste huurhuis getrokken.
Ik heb geen enkel verstand van energie, aansluitingen, stroom enzovoorts.
Ik wist niet eens dat er verschillende capaciteiten waren.
Ik wist ook niet welke capaciteit ik afsloot.
Daar kwam ik achter op het moment dat wij dit jaar onze eerste jaarafrekening kregen en wat centjes extra moesten betalen terwijl ze zuinig aan hadden gedaan.
Een vergelijking met de jaarafrekening van mijn ouders bleek dus dat het verschil voornamelijk zat in de capaciteit van onze aansluiting.
Ik heb gebeld met de energieleverancier en de netwerkbeheerder en weet dat de capaciteit eenvoudig aangepast kan worden.
Maar dat betekent nog niet dat ik het eens ben met het betalen voor kosten van een aansluiting waar ik geen weet van had en waar volgens mij diegene waarmee ik een contract mee sloot me had over moeten informeren.
Ik vind veel verhalen van mensen op het internet die met hetzelfde probleem hebben gezeten en dezelfde mening als mij waren toegedaan, maar helaas is nergens de oplossing te vinden.
Ja, u kunt dat niet zien aan de zekeringkast van de energieleverancier.
Tenminste bij mij is deze van zwart bakeliet.
U kunt het zien op de site van uw leverancier, als u tenminste een acvount bij hun hebt aangemaskt.
En anders op uw jaarafrekening, maar die krijgt u maar 1 keer per jaar.
Ze kunnen wel een maandvoorschotbedrag berekenen gebaseerd op het jaarverbruik maar het controleren van jaarverbruik met de vereiste hoofdzekeringen lijkt weer te moeilijk.
Het is voor hun helemaal niet interessant en laten de klant liever €500 per jaar onnodig meer betalen.
Hierbij een link, afnemer heeft ook een te zware hoofdzekeringen en wenst compensatie voor het teveel betaalde aansluit bedrag.
http://www.rooijakkersmode.nl/enexis/pdf-files/2012-10-01_aanRvB_Enexis_ongefundeerde_afwijzing.pdf
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer