sa
door sandra2204 26 okt. 2015 om 13:33
Huishouden & energie

Jaarafrekening; 35A ipv 25A

Geachte heer/mevrouw,

Bij onze jaarafrekening zijn we er achter gekomen dat we een 3x35A aansluiting hebben. Normale huizen hebben 25A. Hierdoor betalen we ongeveer 4x zoveel aan netwerkkosten. Scheelt ons 500 euro op jaarbasis.
Contact gehad met Essent en Enexis. Die zeggen dat het een verantwoordelijkheid is van de klant, maar ik heb geen idee hoe ik dit had moeten weten. Ik zie op internet meer mensen met deze kwestie hebben gezeten, maar kan nergens een oplossing vinden.
Misschien kunnen jullie deze bieden?
Bvd!!

2156 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

door jantje7 - 26 okt. 2015 om 17:50
1423 Antwoorden / 22 Vragen
0

Voor een woonhuis is of 3 x 25 Amp. of 1 x 35 Amp. gebruikelijk. U kunt via uw energie leverancier dit laten aanpassen mits uw stroomverbruik daarvoor niet te hoog is. Er is over dit onderwerp zels een tv uitzending bij Kassa geweest. Hierbij werd verteld dat de netbeheerder hier coulant mee zou omgaan. Maar eerst maar laten veranderen.

door edrick3 - 26 okt. 2015 om 18:06
27636 Antwoorden / 85 Vragen
0

Woon je er dan pas?
En je merkt dat nu pas?
Gewoon woonhuis?

door valerius-2 - 26 okt. 2015 om 19:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Nog nooit u afrekening bekeken in de loop van de tijd dat u daar woont? als u dat had gedaan was u er ook eerder achter kunnen komen en in kunnen grijpen om dat recht te zetten.

sa
door sandra2204 - 26 okt. 2015 om 21:45
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik zal mijn verhaal even verduidelijken.
Mijn vriend en ik zijn vorig jaar in ons eerste huurhuis getrokken.
Ik heb geen enkel verstand van energie, aansluitingen, stroom enzovoorts.
Ik wist niet eens dat er verschillende capaciteiten waren.
Ik wist ook niet welke capaciteit ik afsloot.
Daar kwam ik achter op het moment dat wij dit jaar onze eerste jaarafrekening kregen en wat centjes extra moesten betalen terwijl ze zuinig aan hadden gedaan.
Een vergelijking met de jaarafrekening van mijn ouders bleek dus dat het verschil voornamelijk zat in de capaciteit van onze aansluiting.
Ik heb gebeld met de energieleverancier en de netwerkbeheerder en weet dat de capaciteit eenvoudig aangepast kan worden.
Maar dat betekent nog niet dat ik het eens ben met het betalen voor kosten van een aansluiting waar ik geen weet van had en waar volgens mij diegene waarmee ik een contract mee sloot me had over moeten informeren.
Ik vind veel verhalen van mensen op het internet die met hetzelfde probleem hebben gezeten en dezelfde mening als mij waren toegedaan, maar helaas is nergens de oplossing te vinden.

ph
door philip36 - 26 okt. 2015 om 21:45
2272 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ja, u kunt dat niet zien aan de zekeringkast van de energieleverancier.
Tenminste bij mij is deze van zwart bakeliet.
U kunt het zien op de site van uw leverancier, als u tenminste een acvount bij hun hebt aangemaskt.
En anders op uw jaarafrekening, maar die krijgt u maar 1 keer per jaar.

Ze kunnen wel een maandvoorschotbedrag berekenen gebaseerd op het jaarverbruik maar het controleren van jaarverbruik met de vereiste hoofdzekeringen lijkt weer te moeilijk.
Het is voor hun helemaal niet interessant en laten de klant liever €500 per jaar onnodig meer betalen.
Hierbij een link, afnemer heeft ook een te zware hoofdzekeringen en wenst compensatie voor het teveel betaalde aansluit bedrag.

http://www.rooijakkersmode.nl/enexis/pdf-files/2012-10-01_aanRvB_Enexis_ongefundeerde_afwijzing.pdf

ph
door philip36 - 26 okt. 2015 om 21:46
2272 Antwoorden / 4 Vragen
0

Lees dit ook

http://www.rooijakkersmode.nl/enexis/schikken.html

door edrick3 - 28 okt. 2015 om 12:33
27636 Antwoorden / 85 Vragen
0

@sandra2204,

...., maar helaas is nergens de oplossing te vinden.....
Heb je de link van philip36 gebruikt?

Klik hier en hier

Doe er je voordeel mee.

..... waar volgens mij diegene waarmee ik een contract mee sloot me had over moeten informeren......
Je huurt van een particulier?

Met vr.gr.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ja
JaccoS - 9 jul. 2020 om 21:03
Huishouden & energie
Hogeboezzem levert bankstel met gebreken, wat nu

Hogeboezzem levert bankstel met gebreken, wat nu

Bij deze firma een bankstel gekocht bijlevering medio febr. 2020 bleken er veel mankementen, hiervan foto’s gemaakt en doorgestuurd.na veel mailcontact monteur geweest, heeft de zaak bekeken en hoogeboezem gevraagd voor nieuw frame in elektrisch zitgedeelte. Dit wordt ca april bij mij thuis afgeleverd. 2 juli eindelijk een monteu zou tussen 12 en 17 uur langskomen.arriveert rond 15.40 bekijkt de ... Lees meer

ro
robert_38@live.nl - 9 jul. 2020 om 21:40
Winkels & webshops

Waardoor stijgen de prijzen zo hard in de supermarkt?

De prijzen in de supermarkten stijgen enorm, komt door de corona zegt men dan, is dat ook zo dat vraag ik mij serieus af, is het geen winst maken onder de noemer van Corona? Lees meer

Pa
Patricia153 - 9 jul. 2020 om 20:29
Elektronica & tv

Tv garantie bijgekocht mediamarkt- actua

In 2016 een tv gekocht bij mediamarkt, daarbij 3 jaar garantie bijgekocht dat via Actua gaat. Nu is het beeldscherm voor de 2e keer kapot. Actua meld dat mijn garantie in 2019 verlopen is. Dit klopt toch niet? Je krijgt standaard eerst de fabrieks garantie van 2 jaar(samsung) en erna start de 3 bijgekochte jaren toch? Lees meer