li
door lindsayyyasdnil Aug 16, 2012 om 10:05
Huishouden & energie

Jankende hond van buren

hallo allemaal,

Een vaker voorkomend probleem maar helaas hebben ook wij er last van, onze buurman heeft een hond, die als hij weg is heel de tijd zit te janken en te blaffen!

Zo was het een aantal weken geleden bijna elke avond en nacht van half 9 s'avonds tot 7 uur s'morgens. Super vervelend dus.. Mijn vriend is met de buurman gaan praten maar helaas is dat niet goed gegaan, laat ik de woorden die de buurman gezegd heeft maar niet herhalen..

Daarna een mailtje gestuurd naar de woningbouw, hier ook antwoord op gehad en na een paar weken nogmaals contact gehad. In de weken na de ruzie is het wel goed gegaan, de hond was rustig en hij was meer thuis dus hebben we tegen de woningouwvereniging gezegd dat het weer beter ging.

tot nu de hond zit weer hele dagen te janken en te blaffen en ik wordt er super geeriteerd door aangezien ik thuis ben om te herstellen van een operatie.. praten met de buurman is geen optie en ook ga ik liever niet naar de woningbouw aangezien ik hier nog wel graag in rust wil blijven wonen en niet met een buurman die mijn spullen uit bedreiging gaat vernielen want daar ben ik bang voor..

ik weet het, het is tegenstrijdig maar ik zou wel graag wat tips willen.. hopelijk kunnen jullie helpen..

groetjes

47423 96 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een moeilijke situatie, een stap naar de rechter = een gevolg, maar dan.

In artikel 5.37 van het Burgerlijk Wetboek is het verboden om de buren onrechtmatige hinder toe te brengen. Hinder op zichzelf is niet voldoende, het moet gaan om onrechtmatige hinder.....

Veel suc6

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 10:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je niet met de buurman wil praten en niet naar de woningbouw wil zijn oordoppen de enige optie.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

je zult toch terugmoeten naar de woningbouw anders blijft de situatie. Zijn er nog andere buurtgenoten die er last van hebben? Misschien willen zij "meedoen" met uw klacht bij de WBV.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

vagcom schreef op donderdag 16 aug 2012, 10:36: Dit is een moeilijke situatie, een stap naar de rechter = een gevolg, maar dan.

In artikel 5.37 van het Burgerlijk Wetboek is het verboden om de buren onrechtmatige hinder toe te brengen. Hinder op zichzelf is niet voldoende, het moet gaan om onrechtmatige hinder.....

Veel suc6

en als het onevenredig veel is dan belt u naar 114

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb eerder bij een soortgelijk topic naar het geluidforum.nl verwezen. Misschien is daar nog een vruchtbare suggestie uit te halen. (Type in het zoekveld hier bovenaan de site "blaffende honden")

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kan de buurman de radio zachtjes aanlaten zodat de hond
het gevoel krijgt niet alleen te zijn. Wie weet helpt het.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of het een mogelijkheid is, maar de buurman tegemoet komen door op zijn hond te passen als hij niet thuis is?

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vaak blaffen/janken honden als het baasje niet thuis is. Ik heb dit zelfde dilemma met mijn buren gehad.

De oplossing was heel simpel: een hondenbench. Dit werkt in 99% van de gevallen.

De overlast is niet meer ergelijk en af en toe een blafje daar stoor ik mij niet aan.
Als je je eraan ergert dan ga je er onbewust op letten.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

haarp schreef op donderdag 16 aug 2012, 16:25: Vaak blaffen/janken honden als het baasje niet thuis is. Ik heb dit zelfde dilemma met mijn buren gehad.

De oplossing was heel simpel: een hondenbench. Dit werkt in 99% van de gevallen.

De overlast is niet meer ergelijk en af en toe een blafje daar stoor ik mij niet aan.
Als je je eraan ergert dan ga je er onbewust op letten.

Jouw buren blaften als je niet thuis was?

Hoe zou een hondenbench moeten helpen? In plaats van opsluiten in een huis opsluiten in een kooitje? Wat is dan het verschil behalve de ruimte?
Hoe deel je dit trouwens de buurman mee als je niet met hem wil praten? Ik neem aan dat een brief dan ook geen optie is.

Waar jij trouwens de wijsheid vandaan haalt dat een hondenbench in 99% van de gevallen werkt vraag ik me trouwens ook af.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je mag geen overlast veroorzaken en met een geluidsopname of bellen als de hond ook van zich laat horen en de woningbouw hoorde het dan ook.

U kunt eisen dat deze eigenaar maatregelen neemt.
Of een kooi werkt maakt niets uit, niet uw probleem.

Vraag ook andere buren of zij last hebben want met meerdere personen sta je sterken en zul je minder intimidatie krijgen dan alleen actie voeren.

Ze mogen hem het huis uit zetten bij blijvende overlast maar je moet hem wel een redelijke tijd geven voor het zoeken van een oplossing.
Ook kan Martin Gaus vaak iets adviseren of de hond een cursus geven en dat is beter als zomaar een kooi te kopen.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2012 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

De woningbouwvereniging is toch de eerste weg als u niet durft te praten met de buurman.

Als de overlast niet te harden is d.m.v. een melding overlast ( een officiële melding).

Bij bedreiging door buurman melden bij de wijkagent, dan ook meldingen gaan doen van de geluidsoverlast.

Buurman zal de hond moeten leren alleen te zijn. Dit kan met behulp van een bench al lukt dat niet bij elke hond. Een logee was veel rustiger in haar kleine bench als ik boodschappen ging doen, dan in een grotere bench waarin ze veel meer ruimte had.

Een eerste stap is altijd: de hond meer beweging geven voordat hij alleen gelaten wordt. Een vermoeide hond is een rustige hond.
Vervolgens de tijd van alleen zijn opbouwen.

Ook kan buurman in overleg met de dierenarts de hond medicatie kunnen geven waardoor de hond rustiger is als buurman weg is.

Een voedingssupplement is bijvoorbeeld Zylkéne o.i.d.
Hond raakt daar niet van versuft.
Sommige honden reageren goed op z.g. feromonen:
D.A.P.
Soms is een ander middel nodig wat alleen door de dierenarts voorgeschreven kan worden.

De vraag is echter of buurman bereid is om iets aan het gedrag van de hond te doen. Bij sommige honden is het een lange weg om ze te leren alleen te zijn.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien heeft u hier iets aan: http://huis-en-tuin.infonu.nl/wonen/20744-geluidsoverlast-door-buren-wat-mag-en-wat-kan.html

Of: http://www.politie.nl/Vraagbaak/watdoetdepolitiebijburenlawaai.aspx

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

haarp schreef op donderdag 16 aug 2012, 16:25: Vaak blaffen/janken honden als het baasje niet thuis is. Ik heb dit zelfde dilemma met mijn buren gehad.

De oplossing was heel simpel: een hondenbench. Dit werkt in 99% van de gevallen.

De overlast is niet meer ergelijk en af en toe een blafje daar stoor ik mij niet aan.
Als je je eraan ergert dan ga je er onbewust op letten.

Of het in 99% van de gevallen werkt weet ik niet maar menige hond is inderdaad rustig in een bench (veilige plek) Uitstekende tip haarp.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Linsey.....,
Nu er zoveel tips staan, hoe Uw buurman de hond rustig kan maken/houden, is het misschien de moeite waard om een verzoenpoging met Uw buurman te overwegen.
U zou eens kunnen proberen Uw buurman gewoon goedemorgen te wensen.
Wie weet.

Angst is een slechte raadgever. Dus doet U er verstandig aan, daar niet naar te luisteren.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

De buurman moet met zijn hond in training gaan, ondersteund door een hondengedragstherapeute.
Anders voor de hond een nieuw baasje zoeken die wel tijd voor het dier heeft.

Een mediator aanvragen bij de woningstichting lijkt mij in dit geval de beste optie.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet te geloven maar het helpt echt......

Tuinadvies webshop >> Honden en katten >> Anti-blaf vogelhuisje

Anti-blaf vogelhuisje
Eenheidsprijs € 59,95 per stuk

Als de hond van uw buren u helemaal gek maakt met z'n geblaf, dan is dit product uw hulpmiddel!
Dit ultrasone anti-blaf toestel lijkt op een doodgewoon vogelhuisje. Een microfoon in het huisje detecteert echter hondengeblaf en heeft 4 verschillende standen. Het huisje reageert op geblaf door het uitsturen van een ultrasoon geluid om onaangenaam geblaf tegen te gaan. Dat ultrasoon geluid kan niet door mensen worden waargenomen, maar wel door honden die het onaangenaam vinden en al snel door hebben dat dit geluid pas te horen is nadat ze zelf blaffen waardoor ze het blaffen in de buurt van het vogelhuisje afleren. Normaal gezien kan er een afname van het blaffen van de hond worden waargenomen binnen de twee weken na ingebruikname.

Het anti-blaftoestel wordt geactiveerd als de interne microfoon het constante blafgeluid van de hond opvangt. Het anti-blaftoestel voor buitenshuis zendt een ultrasoon geluid uit. Dit ultrasoon geluid kan alleen door de hond gehoord worden. Geschrokken van de hoge tonen zal de hond normaal stoppen met blaffen aangezien hij zijn geblaf zal associëren met dit onaangename geluid.

Het anti-blaf vogelhuisje voor buitenshuis heeft een schakelaar met 4 verschillende standen:

UIT: te gebruiken om batterijleven te besparen. Een batterij werkt gemiddeld 2 maand afhankelijk van hoe vaak de honden blaffen. Groen/rood ledlampje geeft de stand van de batterij aan.
TEST: te gebruiken om microfoon en luidspreker te testen
1 = LAAG: tot max. 4.6 meter
2 = MIDDEL: tot max. 9 meter
3 = HOOG: tot max. 15 meter

Helpt ongewenst blaffen van uw hond en/of van de hond van uw buren tegen te gaan
Geschikt om op te hangen/monteren op een boom, muur of tuinhekpaal
Veilig en effectief voor honden van elk formaat en ras
Werkt met een ultrasoon geluid om hinderlijk geblaf tegen te gaan
Herkent het blafgeluid op maximaal 15 meter afstand
4 verschillende standen inclusief een testmodus
Duurzaam en weerbestendig
Wordt geleverd met Nederlandstalige handleiding
Werkt op een 9-volt batterij.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

De hond wordt lang en vaak alleen gelaten. Een hond is een roedeldier. DAAROM jankt en blaft hij. Een bench kan een middel zijnwanneer dat van jongs af aan op een voor de hond prettige (!) manier wordt aangeleerd. EN wanneer de hond daar af en toe een korte tijd in moet verblijven. In dit geval lijkt het mij meer een gevalletje voor de Dierenbescherming, dan wel de LID. Een dier zo vaak en zo lang alleen laten is dierenmishandeling. Dat buren last hebben is natuurlijk vervelend, maar bij benadering niet zo erg als voor die arme hond!

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het mogelijk om een hondengedragstherapeut met de eigenaar van de hond te laten praten, desnoods via een andere hondeneigenaar.
Iemand die zelf een hond heeft, kan waarschijnlijk beter met je buurman praten waardoor hij minder in de verdediging zal gaan.
Het zou fijn zijn als een hondengedragstherapeut of iemand met veel ervaring de buurman kan vertellen hoe de hond op te voeden. Daar zijn alle partijen bij gebaat.
Voor de hond en de baas is dit ook niet leuk. Informeer desnoods eens bij een hondenschool of ze daar een gedragstherapeut hebben en zij kennen wellicht ook ervaren mensen met honden die bij je buurman in de buurt wonen.
Wie weet raken ze tijden het uitlaten in gesprek met elkaar. Dit is vaak voor honden en hun eigenaren een sociale bezigheid.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mijn verstandig om nog 1 keer met buurman te praten en meschien aan hem vragen of hond niet door uitlaatservices kan uitgelaten worden zo dat hond ook zijn behoeften kan voldoen anders toch weer terug naar woningbouw

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb iets dergelijks gehad. 114 gebeld en heb daarna de hond niet meer gehoord. De buurvrouw praat niet meer met me. Had haar vaak gewaarschuwd.
Kan het niet gewoon, dan maar zo. Het is ook dieren mishandeling.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou de brandweer bellen. hou je een beetje van de domme en zeg de je
dat die hond zo te keer gaat omdat je vermoed dat de buurman misschien
wel dood ligt.
dan MOETEN ze wel gaan kijken en dan gaat dat balletje wel rollen.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een andere buurvrouw had een blaffende hond en met een blaf band was dat ook verholpen. Na verloop van tijd was die band niet meer nodig.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

napoleon9 schreef op vrijdag 17 aug 2012, 13:46: ik zou de brandweer bellen. hou je een beetje van de domme en zeg de je
dat die hond zo te keer gaat omdat je vermoed dat de buurman misschien
wel dood ligt.
dan MOETEN ze wel gaan kijken en dan gaat dat balletje wel rollen.

DAT MOET JE DUS NOOIT DOEN!!
Iedereen die even goed nadenkt, snapt wel waarom niet..

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iemand stelt een, voor hem groot, probleem aan de orde. Het antwoord van mightywil lijkt de beste tip, aannemende dat het signaal de hond bereikt. Ik zou het voor € 59,= zeker proberen. De nare buurman weet het toch niet.

De reacties van winterman zijn gewoon onbeschoft. Heeft die persoon dan geen enkel begrip voor het probleem van de vragensteller? Het is toch verschrikkelijk om naast iemand te moeten wonen die in staat is vernielingen aan te richten aan je spullen als je hem op een probleem wijst! Ik vind dat winterman de toegang tot dit forum moet worden ontzegd.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een hond van half 9 tot 7 uur in de morgen dat is gewoon dierenmishandeling. Een hond is een roedeldier ,logisch dat hij gaat blaffen.
Waarom neemt iemand een hond als je zo veel van huis bent.
Een oplossing kan zijn er een hond bij, dat lost de eenzaamheid op. Maar voor die tijd zal hij eerst getraind moeten worden om niet te blaffen anders misschien nog vette kans dat ze met zijn 2-tjes gaan blaffen.

Maar ja aan die oplossing heb jij natuurlijk niets, want dat moet je buurman doen.
Ik denk wel dat je moet oppassen boos tegen de buurman te reageren, want misschien is de man (hoe raar dat lijkt als je je hond zolang alleen laat) stapel op zijn hond en voelt hij zich nu bedreigd en bang zijn hond te verliezen. Mensen reageren nu eenmaal raar uit angst.
Hij kan beter het gesprek met jullie aan gaan en zijn best doen dit op te lossen.

Zou het mijn buurman zijn en bleef hij van half 9 tot 7 weg, dan belde ik toch 114. Misschien dat zij tot de buurman door kunnen dringen en hem oplossingen van de hand doen.
Dit is gewoon sneu voor de hond en natuurlijk heel vervelend voor jullie.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon en eenvoudig een anti-blaf-tuigje kopen, en de zaak is opgelost, tenminste als de buurman mee werkt. Tenzij de buurman met de hond wilt oefenen dat deze het niet meer doet.
Het Anti-Blaf-Tuigje lijkt op een muilkorf maar is niet gesloten, de hond kan met dit tuigje eten en drinken, alleen kan hij niet blaffen. Zal ongeveer een 25 euro koste.
Doeltreffend diervriendelijk en efficient.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sommige huisdieren kunnen niet tegen "alleen zijn".
's Nachts meenemen naar je slaapkamer wil wel eens helpen.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb net even bij mijn buren geïnformeerd, deze hebben ook een hond die blaft als hij alleen is. Zij hebben een apparaatje dat werkt zoals het vogelhuisje, dat mightywil noemt, alleen goedkoper € 29,95. En dat werkt goed. Zij willen dan ook geen overlast veroorzaken bij de buren, dus als ze het apparaat vergeten, kunnen we dat melden met een gerust hart.
http://www.elroni.nl/
Vraag om een folder bij deze firma en stop die bij de boze buurman in de bus, misschien begrijpt hij de hint.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

shera, dat is wel een normaal voorstel om eens met de buurman te gaan praten (nog eens) maar je kunt lezen dat lindsay 's partner dit al heeft geprobeerd en dat ze de woorden hier niet zal herhalen. Dat lijkt me dus niet de juiste weg, wat het wel zou moeten zijn. Als het inderdaad zo lang aanhoudt, het geblaf van de hond, én het niet willen reageren van de eigenaar, zie ik toch maar een uitkomst en dat is inderdaad 114 bellen. Met de grootste kans dat de eigenaar wel thuis is en de hond dan niet blaft. Anti-blaf vogelhuisje klinkt leuk maar heb zelf ooit anti blafband gekocht en dat hielp voor geen meter. En theorieën over een therapeut, tja, ook daar moet de eigenaar aan meewerken en daar is het probleem: hij wil niet meewerken.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste t.s.

Aangezien ik uit uw vraag haal dat uw buurman nogal agressief kan reageren, zou ik toch naar de woningbouw gaan. Ik weet niet waarom u denkt dat de woningbouwvereniging u niet meer daar in rust zou laten wonen. Hebben zij u voorgesteld om u een ander huis aan te bieden?
Normaal gesproken horen zij te zorgen voor uw woongenot. Als eerste zullen ze u waarschijnlijk gezegd hebben dat u zelf in gesprek moet gaan met uw buurman, maar als u toch vertelt wat er is gebeurd en waar u bang voor bent, dan zouden hun een huismeester of een ander bevoegd persoon naar deze meneer moeten sturen lijkt mij.
In mijn geval deden de buren niet voor mij open en daar is de huismeester langs gegaan en sindsdien is het een stuk rustiger!

Mochten ze dit niet doen dan kunt u dat vogelhuisje (uit 1 van de vorige antwoorden) overwegen. Dat lijkt mij na de woningbouw het beste en mocht dat niet helpen dan kunt u uiteraard 144 (red een dier) bellen. (Dus niet zoals eerder beschreven 114, want dat mocht volgens de Europese regels niet gebruikt worden).

Veel succes ermee!

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

O.T. muis1972, weer wat geleerd, dacht dat het 114 was, dus 144. Dank.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de buurman voor een hondenbench kiest welk door menige dierenarts wordt aangeraden, lijkt mij dat de buurman eens op kijkt op Marktplaats voor een hondenbench.

Je kunt het zo duur of goedkoop maken als je wilt.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haarp,
Maar wie gaat hem dat vertellen?

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

kardolusvrijdag 17 aug 2012, 13:48

Mijn buurman had het zelfde probleem met zijn hond,deze band geeft kleine stroomstootjes af bij blaffen.Was binnen een dag opgelost,hond is nu gewoon rustig.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Simpelste is de hond die dicipline bijbrengen. Ook dat is mogelijk kijk eens naar een goede honden trainer.
Gewoon met de buren overleggen hebben zij ook baat bij

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enkele jaren geleden hadden wij zo'n situatie in onze wijk. Met twee honden eigenaren hebben we de eignaar van de probleemhond gevraagd om eens met ons mee te gaan bij het uitlaten van de honden.

't Was even lastig, maar na enige tijd werd probleemhondje rustiger, en accepteerde de andere twee honden. Een van de hulptroepers heeft toen met de eigenaar geregeld dat de hond enkele malen per dag even kort ( iets van 5 minuten) naar buiten mocht... En elke keer de tijd tussen de extra wandelingetjes gerekt...

En dat heeft wel resultaat opgeleverd.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voorop gesteld, wij houden niet van honden en katten. Wel vinden wij vogels heel erg mooi, de zogenaamde dierenvrienden zijn vaak op een hand te tellen. Honden en katten bezorgen in veel gevallen buurtbewoners heel veel last, de schuld daarvan ligt natuurlijk wel bij de bezitters van deze huisdieren.Men laat de honden hun behoefte doen bij een ander voor de deur, opruimen is er in veel gevallen niet bij. De katten worden sowieso altijd vrijgelaten en waar doen die hun behoefte, in de tuin van de buren, dat is zeer onplezierig als je in de tuin aan het werken bent en je die rotzooi tegenkomt. Helaas verdwijnen ook heel veel vogels omdat ze bang zijn gepakt te worden door die katten. Jankende en blaffende honden zijn zeer onaangenaam om te horen. In mijn ogen zijn deze dierenliefhebbers geen echte liefhebbers, ander zou je ook rekening houden met je buren.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat buurman een blafband kopen. Probleem opgelost
Niet meteen iedereen zeuren zielig dit is de beste methode om de hond stil te houden.
Zeer goede ervaring met diverse honden en eigenaren

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

avdmeijde schreef op vrijdag 17 aug 2012, 15:32: Voorop gesteld, wij houden niet van honden en katten. Wel vinden wij vogels heel erg mooi, de zogenaamde dierenvrienden zijn vaak op een hand te tellen. Honden en katten bezorgen in veel gevallen buurtbewoners heel veel last, de schuld daarvan ligt natuurlijk wel bij de bezitters van deze huisdieren.Men laat de honden hun behoefte doen bij een ander voor de deur, opruimen is er in veel gevallen niet bij. De katten worden sowieso altijd vrijgelaten en waar doen die hun behoefte, in de tuin van de buren, dat is zeer onplezierig als je in de tuin aan het werken bent en je die rotzooi tegenkomt. Helaas verdwijnen ook heel veel vogels omdat ze bang zijn gepakt te worden door die katten. Jankende en blaffende honden zijn zeer onaangenaam om te horen. In mijn ogen zijn deze dierenliefhebbers geen echte liefhebbers, ander zou je ook rekening houden met je buren.

Sorrie hoor, maar ik word er altijd zo moe van als mensen zeuren over hoeveel overlast honden en katten wel niet bezorgen.
Wij mensen die de hele aarde naar de filistijnen helpen en alle ruimte op aarde ons toeeigenen. Bossen kappen, dieren uitmoorden, milieu vervuilen en elkaar de hersens in slaan, klagen over dieren .........
Oke de hondeneigenaren die hun hond overal laten poepen en het niet opruimen, verdienen schop onder hun kont.
Maar ik hoor 1000 keer liever een blaffende hond (en die buren heb ik ook met een altijd blaffende hond als zij weg zijn) dan mijn buurman die elke avond jaar in jaar uit uren op zijn motor loopt te gassen voor zijn huis en ik in de stank zit ,in mijn huis, door zijn uitlaat gassen.

En dit is niet bedoelt naar de topicopener. Ik snap dat zij dit wil oplossen.
Maar afgeven op honden en katten,zoals in dit antwoord ...., het komt me neus onderhand uit.

Groetjes Marianne

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

trend spray schreef op vrijdag 17 aug 2012, 15:22: Haarp,
Maar wie gaat hem dat vertellen?

Verschillende methodes:
-Een brief van de woningvereniging.
-Zelf een brief opstellen en deze persoonlijk overhandigen dan wel in de brievenbus.
-De buurman er verbaal op attenderen.

Bij problemen is het gemakkelijk om te klagen doch tevens een oplossing aanbieden is altijd beter.
Weet immers de buurman dat hij/zij een hondenbench een oplossing is!?

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit forum lees ik vaak, maar reageer niet altijd, maar wil toch wel even wat kwijt.
Het arme beest kan er niets aan doen en als je hele dagen van huis bent, moet je geen hond aanschaffen, die willen ook een leuk leven.
Maar een bench een optie? Denk dat dat bij iedere hond verschillend is. Een hond van een vriendin van mij voelt zich er erg prettig in, moppert wel even maar zodra je uit zicht bent is het goed. Heb het met die van mij geprobeert en die werden er hyper van, dus weg dat ding. Maar gelukkig ben ik dan ook niet veel weg.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Haarp,
Het mooiste zou natuurlijk zijn, als ze als gewone buren met elkaar konden praten en omgaan.
Maar misschien is een brief ook wel een goede mogelijkheid.
Deze zou ze gewoon "neutraal" kunnen houden en daarin kunnen aangeven wat het probleem is en hoe ze het op kunnen lossen.
Aan tips geen gebrek :-)
Trend Spray

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als TS Linda bij koekel had ingevuld : blaffende hond bij de buren, dan had zij VIJFHONDERD tips en antwoorden kunnen lezen.
Ik wordt ook moe van de watjes die adviseren ga eens met de buurman praten.
De bekende Job Cohen theeslurper aanhangers.
Er staat toch duidelijk dat het een heel nare buurman is ?
Hier het enige juiste advies : schrijf de woningbouw een brief dat uw woongenot ernstig is aangetast door de blaffende hond en dat u daarom 33 % minder huur wenst te betalen.
Dat is een juridisch haalbare aktie, de portemonnee van de woningbouw komt in gevaar, en daarop onderneemt men aktie.
Zijn er overigens geen andere klagers ?
Lijkt mij sterk dat u de enige bent die last heeft.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wimmie, noem jij mij nu een watje???

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben jarenlang een altijd maar blaffende hond gehad. Zodra we de deur uitgingen, begon hij. Er is geen buur geweest die er niets over heeft gezegd. Dit heeft ertoe geleid dat wij zoveel als mogelijk was bij hem thuis bleven, behalve de enkele keren dat we niet anders konden dan zonder hem van huis gaan. Als het kon, namen we de hond mee.
U schrijft dat de hond soms dagen achtereen een deel van de avond plus de hele nacht alleen gelaten werd. Dat is echt niet normaal! Als de hond in de avonduren én 's nachts blaft, is dit ernstige geluidsoverlast voor de buren!
Er zijn aardig wat 'tips' gegeven hoe het geblaf gestopt zou kunnen worden, maar het is niet uw hond, dus alle goede raadgevingen, zoals een anti-blafband, een bench etc. zijn in dit geval niet bruikbaar; ú moet het probleem niet verhelpen, maar uw buurman.
Het enige wat u kunt doen, is sámen met iemand van de woningstichting naar de buurman gaan en daar de overlast bespreken. Lukt dit niet, dan is misschien een wijkagent bereid met uw buurman te praten. Het is meer dan duidelijk dat er een oplossing gevonden moet worden, want blaffende honden zijn hoogst irritant!

Ik wens u veel sterkte en ik hoop dat deze vervelende kwestie zo spoedig mogelijk wordt opgelost!

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi ik zou vragen of de hond overdag bij mij kon zijn,indien je er de plaats voor hebt?en dan proberen de hond wat op te voeden,door er mee te wandelen en als hij of zij blaft,hem of haar berispen op een lieve manier,heb zelf altijd dieren gehad en nog,als mijn hond blaft berisp ik haar ook,de buurvrouw had ook een hond,die blafte,nu roept zij ook dat hij stil moet zijn.en we zijn heel goede buren.heb hier ook een kees hondje gehad,voor 3 mnd omdat de baasjes allebei in het ziekenhuis lagen,hij deed alles verkeerd ,sprong op de tafel,beet dingen kapot,piste alle dagen op de deurmat. heb de deurmat niet verwijderd,maar iedere dag een andere gelegd,heb ook nog eens een hondeklep,maar daar was hij de eerste 2 mnd ook bang van.dus veel werk,maar het resultaat was, kon los met hem gaan wandelen,sprong door de hondeklep,en hij piste niet meer op de mat,en beet niets meer kapot. dus een goed resultaat met geduld en liefde, van wie de hond was konden vanaf toen ook weer een mat voor de achterdeur leggen,ik bedoel daarmee binnen de mat,bij hun piste hij buiten op de mat,die hebben ze dus weggegooit,omdat het hondje voortaan buiten op het gras piste,en vroeger alleen op de mat zowel binnen als buiten,ik zeur misschien,maar ik heb dus een goed resultaat behaald. en is beter voor een goed contact met de buren,aan ruzie heb je niets aan,en je ergert je alle dagen mateloos,waar je niets aan hebt,en het beestje er ook onder lijdt,en nu misschien dank zij jou een fijn leven krijgt,ik vind een mens die heel de dag weg is zo wie zo geen dieren moeten nemen ,en in een ren al helemaal niet,ze moesten de kinderen wat meer in een ren stoppen, dat is volgens mij harder nodig in deze tijd,een dier hoort daar niet in te zitten.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, dat zal een van de vééééle zogenaamde dierenliefhebbers zijn. Iemand die z'n hond (oa!) alleen achterlaat en de last bij de buurman en bovendien daar niet over wil praten is n laffe miserabele.Je kan naar de politie gaan maar dat zal de verhouding alleen maar verslechteren. Verhuizen en in de tussentijd en hopen dat hij onder lijn 1 tot 40 komt. Vrije verkoop van dieren moet aan banden gelegd worden. Maarja....

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas heb ik het zelfde probleem gehad .
De buren vertrokken om 08.00uur en één min later begon de hond te blaffen tot 18.00uur.
Je kunt je wel voorstellen hoe dit voelt wanneer je een nachtdienst hebt gehad en die hond de hele week overdag blaft.
Ook ik heb met de buren gesproken wat niet hielp,een anti blafband vonden ze dierenmishandeling ectr ,ectr.
Ik ben begonnen met een dagboek bij te houden van wanneer de hond begon en stopte met blaffen,
Ik heb de wijkagent ingezet en toen ik hem belde vroeg hij of ik mijn hond niet kon laten ophouden met blaffen omdat hij mij niet kon verstaan.
Ik vertelde dat dit dus de hond van de buren was.(ha ha ha )
Hij is langs geweest en later ook de politie, die hebben er wel wat aan gedaan,
Ook mijn andere buren hebben een klacht ingedient voor overlast.
Als ik u was zou ik als éérste de wijkagent inschakelen,die weten als het goed is hoe je dit aanpakt.
Evt de dierenbescherming wil ook helpen.
Ik wens u veel succes hiermee.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou alle goed bedoelde en nuttige adviezen die hier geschreven zijn uitprinten en bij de buurman in de bus doen, geluidsoverlast is verboden als dit te bewijzen is.
Vraag na of er nog mensen zijn die last hebben en bewandel de wettelijke weg.
succes!

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat een hond bij afwezigheid van zijn baas(jes) jankt en blaft heeft te maken met verlatingsangst. Dit is wel af te leren maar vraagt heel veel aandacht en geduld van de baas en overige betrokkenen.
Indien de baas van de hond daar onvoldoende aandacht aan geeft, zal de hond de verlatingsangst nooit kwijtraken en blijft de overlast voortduren.
Omdat veel Nederlandse gemeenten in hun APV (Algemene Plaatselijke Verordening) een artikel inzake "hondenoverlast" hebben opgenomen, kunt u daar eventueel via de politie een beroep op doen. De honden eigenaar wordt dan gesommeerd een einde te maken aan de overlast of anders volgt een forse boete en een verplichte hondentraining op eigen kosten.
Overigens ben ik zelf ook in het bezit van een hondje dat de eerste maanden dat hij bij ons was de nodige overlast voor de buren heeft gezorgd. Een bench en antiblaf middelen helpen niet, alleen geduld en een consequente opvoeding leren het beestje de verlatingsangst te overwinnen.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u aan de dierenbescherming gedacht? Een hond kan aangeleerd worden om tegen alleen zijn te kunnen (bijna altijd dan). Het zou ook als een vorm van mishandeling gezien kunnen worden. Neem contact met hen op en het beste toegewenst.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi lindsayyyasdnil,

Je hebt een storm in dit forum doen ontstaan! Er zijn al 4 pagina's reacties. Sorry, ik heb ze niet gelezen omdat ik kort kan zijn.
Ga naar deze site en lees het stuk over 'overlast' en volg dat. Ja, je moet een lange adem hebben, maar dan heb je ook wat. Je kan zelfs huurverlaging aanvragen - als niemand naar je luistert tenminste. Heb je een geluidsrecorder?

Succes,
Erky

ve
door verwijderd - Aug 17, 2012 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit met hetzelfde probleem,ben al n jaar bezig er mee zonder resultaat,de buurvrouw vertrekt s´morgens om 6.15 komt soms even om 18.00 weet thuis zet de hond even buiten achter het hek daar doet hij zijn behoefte doet hem dan weer naar binnen en vertrekt vaak na ongeveer een kwartier om vervolgens laat in de avond of s´weekends weer diep in de nacht weer thuis te komen!Sinds een half jaar laten de overburen hem overdag tegen 9.00 buiten!De woning is naast mij en staat los van die van mij maar er zit een hek die vlak aan mijn keuken grenst,ben zelf in het bezit van 2 grote honden wat geen blaffers zijn de oudste 10 jr gaat op het geblaf van de buurhond reageren en haar zoon denkt he mijn moeder blaft er is wat aan de hand en doet ook mee,ik heb er dagen bij dat ik 10x van boven ren om te kijken wat er aan de hand is krijg ik iemand aan de deur dan kan ik mij door het geblaf van de buurhond niet verstaanbaar maken en ben dan genoodzaakt om diegene mee te nemen naar binnen!Iedereen die bij mij aan de deur komt zegt´´dit is verschrikkelijk``Dierenpolitie,politie,hondenbescherming,asiel,dierenbescherming ect gebeld maar niks helpt,de politie belooft al maanden dat de wijkagent contact met me opneemt maar niet dus!Ik vindt dit zelf als dierenliefhebster verwaarlozing wordt niet met het hondje gelopen zit de godganse dagen alleen,maar daar denken ze bij de instanties toch anders over!!!Ga volgende week maar ff pers langs bij de politie en kijken of ze dan eindelijk actie ondernemen!Ook heb ik de buurvrouw gevraagd of ze een oplossing had of bereid was om tot een oplossing te komen had ze als antwoord ben ik niet van plan!!De overbuurvrouw ook gevraagd of ze hem er niet meer wil uitlaten maar die is hier ook doof voor want het valt wel mee volgens haar,tja zij woont er verder vanaf dan ik!Ga nog een poging wagen en anders stel ik bij de politie voor dat ik het beest op marktplaats zet met het telfn van madam haar werkgever erbij!

ve
door verwijderd - Aug 18, 2012 om 07:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

m.thomas schreef op vrijdag 17 aug 2012, 14:15: Sommige huisdieren kunnen niet tegen "alleen zijn".
's Nachts meenemen naar je slaapkamer wil wel eens helpen.

Het gevolg is dan dat de hond helemaal niet meer alleen kan zijn.

Deze hond moet geleerd worden om alleen te kunnen zijn. Het is de vraag of buurman bereid is om dat te doen.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2012 om 07:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

avdmeijde schreef op vrijdag 17 aug 2012, 15:32: Voorop gesteld, wij houden niet van honden en katten. Wel vinden wij vogels heel erg mooi, de zogenaamde dierenvrienden zijn vaak op een hand te tellen. Honden en katten bezorgen in veel gevallen buurtbewoners heel veel last, de schuld daarvan ligt natuurlijk wel bij de bezitters van deze huisdieren.Men laat de honden hun behoefte doen bij een ander voor de deur, opruimen is er in veel gevallen niet bij. De katten worden sowieso altijd vrijgelaten en waar doen die hun behoefte, in de tuin van de buren, dat is zeer onplezierig als je in de tuin aan het werken bent en je die rotzooi tegenkomt. Helaas verdwijnen ook heel veel vogels omdat ze bang zijn gepakt te worden door die katten. Jankende en blaffende honden zijn zeer onaangenaam om te horen. In mijn ogen zijn deze dierenliefhebbers geen echte liefhebbers, ander zou je ook rekening houden met je buren.
m.thomas schreef op vrijdag 17 aug 2012, 14:15: Sommige huisdieren kunnen niet tegen "alleen zijn".
's Nachts meenemen naar je slaapkamer wil wel eens helpen.

Voorop gesteld. Wij houden niet van de buren. :) Deze bezorgen veel overlast door altijd te schelden te stalken.

Je hoeft geen dierenliefhebber te zijn om rekening te houden met de buren.
Het zou leuk zijn als de buren ook rekening met een ander houden.

Wij hebben veel overlast van het gedrag van buren die hun grof vuil de hele week door bij ondergrondse containers neer zetten i.p.v. de gemeente te bellen. Hier wordt grof vuil ( nog) gratis op gehaald.

Buurtbewoners bezorgen veel overlast door argeloze hondenbezitters te beschuldigen van hondenpoep laten liggen terwijl deze de hondenpoep al jaren opruimen. Bewijs: er ligt poep op de stoep.
"mevrouw, dat is een takje met 3 bruine blaadjes".

Dat neemt niet weg dat hondenbezitters er aan moeten werken dat de honden leren alleen te zijn, want je kunt niet je buren de hele dag in geblaf laten zitten.

Dagopvang voor de hond zou een optie kunnen zijn. De vraag is: heeft buurman het geld er voor over.

Als je niet kunt praten dan kan je altijd nog een brief in de bus stoppen. Dan weet je dat de boodschap over is gekomen.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2012 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

ragdolletje schreef op vrijdag 17 aug 2012, 13:05: De buurman moet met zijn hond in training gaan, ondersteund door een hondengedragstherapeute.
Anders voor de hond een nieuw baasje zoeken die wel tijd voor het dier heeft.

Een mediator aanvragen bij de woningstichting lijkt mij in dit geval de beste optie.

Therapie werkt! Het is een hond aan te leren, Zie cesar milan op de tv maar eens! Alle andere zaken zijn dan meestal volkomen overbodig.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2012 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

weethet schreef op zaterdag 18 aug 2012, 16:17:
ragdolletje schreef op vrijdag 17 aug 2012, 13:05: De buurman moet met zijn hond in training gaan, ondersteund door een hondengedragstherapeute.
Anders voor de hond een nieuw baasje zoeken die wel tijd voor het dier heeft.

Een mediator aanvragen bij de woningstichting lijkt mij in dit geval de beste optie.

Therapie werkt! Het is een hond aan te leren, Zie cesar milan op de tv maar eens! Alle andere zaken zijn dan meestal volkomen overbodig.

Idd. therapie doch vaak met hulpmiddelen.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2012 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeten we niet dat het hier gaat om een hond van een (onwillige en onvriendelijke) buurman? We kunnen van alles adviseren, maar het gaat hier niet om een hond van T.S.! Ik vraag me af of iemand deze buurman kan verplichten om zijn hond in therapie te doen, of medicamenten te laten gebruiken. Als dat zo is gloort er misschien licht aan het eind van de tunnel.......!

ve
door verwijderd - Aug 18, 2012 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als niets meer lukt, dan zelf maar aso gedrag gaan tonen.

Zelf in het verleden hetzelfde probleem gehad. Buren waren niet voor rede vatbaar.
Ik heb toen nog op een cassettebandje, zo lang geleden al, honden gekef,geblaf ingesproken en het via een speaker tegen de muur van de buren gezet en op het moment, dat wij niet thuis waren en de buren wel, dit bandje laten afspelen.
Nu ze waren snel genezen. Juist omdat ze in dezelfde situatie zaten als wij. Dus zij aanwezig en wij niet. Ze konden ons dus niet direct aanspreken.
Binnen 14 dagen was het afgelopen.
Nu kan je via internet honden geblaf downloaden en op een cd branden en via Windows mediaplayer voortdurend laten afspelen en de speaker op een pc aansluiten.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2012 om 00:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als zo'n buurman niet wil praten (en dat komt vaker voor bij hondeneigenaars, want je mag op alles aanmerkingen hebben behalve op hun lieveling: die hond), als die man geen begrip heeft voor het feit dat iemand niet kan studeren of slapen met dat gejank en geblaf en vindt dat iedereen die overlast maar moet pikken, dan zou ik de neiging voelen opkomen een jachtgeweer aan te schaffen.
Ik weet, het mag niet, en het is zielig voor de hond, maar zulk eindeloos geblaf en gejank kan iemand totaal krankzinnig (en ontoerekeningsvatbaar) maken.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2012 om 00:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ scheffers zaterdag 18 aug 2012, 19:38:
Ook een goed idee.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2012 om 05:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben bekend met het probleem. Ook als eens bij de buur geweest met de woorden: Buurman kan die hond even uit?
Krijgt zo een man een diepe frons van verbazing en zegt vervolgens wat hindert het nou als die hond even blaft.

De niet uitgevoerde gedachte was, met een bandrecorder naar een hondenkennel te gaan, opnamen maken van een heel roedel en vervolgens afspelen als je zeker weet dat de buurman thuis is.
Desgewenst met een luidspreker. Om het zelf niet aan te hoeven horen, zou je een dag weg kunnen gaan.

Het was maar een hersenspinsel, maar toch. Ben er achter gekomen waar de buurman een hekel aan heeft.
Ideale situatie? absoluut niet.
Dus ook al geen bijdrage aan een nuttige discussie.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn 'zelf' overlast gever geweest, althans onze toen 3 maanden oude puppie.
Als hoekbewoner hadden we 1 buurman, gepensioneerd, die klaagde en kwam ook met (toen net nieuwe-) wetgeving rond hond laten ophalen door politie dat dat na 3 klachten en geluid opnames kon.
Politie is ook aan de deur geweest. 'Gelukkig' bleek de man in de openbare ruimte te pissen om geld te sparen(ivm wc doortrekken:-) dus met 1 video opname hadden we hem tuk.

ECHTER we wilden het wel degelijk oplossen en zijn gaan vragen bij een honden cursus.
De oplossing bleek simpel, althans we hadden het geluk dat het bij ons hielp.

We gingen bewust (zogenaamd) weg, om na 30 seconden boos binnen te komen en de hond te straffen (niets zeggen anders dan 'kussen' waar hij moet liggen en STIL op een boze, indringende ZACHTE manier toesissen.
(Tevens nam ik het op de pc op met de webcam microfoon en eigenlijk viel het mee.
Hij blafte wel, maar niet non stop, geen gehuil, en nog geen 50% van het volume dat hij kon blaffen.)

Dan een minuut weg, 3 minuten.

Na ongeveer een uur per dag, 3 dagen, had hij hem door.
NOOIT meer last gehad.

Dus wat de optie is: brief in de deur, met links naar wets artikelen rond honden overlast (staan hier oook her en der las ik)
Melden dat je geen honden hater bent maar wel jezelf liever hebt.
Eventueel de politie vragen (buurt agent niet, 112!) om hem (de buurman) een keer bang te komen maken.

En voor alle zekerheid: zelf gaan kloppen, aanbellen en schreeuwen naar de hond is (negatieve) feedback en zal hem 'aansporen'
tot blaffen.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

bvandenb schreef op dinsdag 21 aug 2012, 09:26: Wij zijn 'zelf' overlast gever geweest, althans onze toen 3 maanden oude puppie.
Als hoekbewoner hadden we 1 buurman, gepensioneerd, die klaagde en kwam ook met (toen net nieuwe-) wetgeving rond hond laten ophalen door politie dat dat na 3 klachten en geluid opnames kon.
Politie is ook aan de deur geweest. 'Gelukkig' bleek de man in de openbare ruimte te pissen om geld te sparen(ivm wc doortrekken:-) dus met 1 video opname hadden we hem tuk.

ECHTER we wilden het wel degelijk oplossen en zijn gaan vragen bij een honden cursus.
De oplossing bleek simpel, althans we hadden het geluk dat het bij ons hielp.

We gingen bewust (zogenaamd) weg, om na 30 seconden boos binnen te komen en de hond te straffen (niets zeggen anders dan 'kussen' waar hij moet liggen en STIL op een boze, indringende ZACHTE manier toesissen.
(Tevens nam ik het op de pc op met de webcam microfoon en eigenlijk viel het mee.
Hij blafte wel, maar niet non stop, geen gehuil, en nog geen 50% van het volume dat hij kon blaffen.)

Dan een minuut weg, 3 minuten.

Na ongeveer een uur per dag, 3 dagen, had hij hem door.
NOOIT meer last gehad.

Dus wat de optie is: brief in de deur, met links naar wets artikelen rond honden overlast (staan hier oook her en der las ik)
Melden dat je geen honden hater bent maar wel jezelf liever hebt.
Eventueel de politie vragen (buurt agent niet, 112!) om hem (de buurman) een keer bang te komen maken.

En voor alle zekerheid: zelf gaan kloppen, aanbellen en schreeuwen naar de hond is (negatieve) feedback en zal hem 'aansporen'
tot blaffen.

Met alle respect maar ik vind jullie handelen wel erg onorthodox. Waarom geen bench in de eerste plaats?

ve
door verwijderd - Aug 21, 2012 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ haarp:

als je een totaal gefrustreerde hond wilt hebben, stop hem dan in een bench! Zeer dier-onvriendelijk en het lost het probleem echt niet op.
Beter is het als sommige mensen niet aan honden beginnen, en dan bedoel ik die mensen die er niet de zorg en aandacht aan kunnen geven die ze verdienen. U en ik zijn ook niet in een hokje gestopt tijdens onze opvoeding, dus laat dit asjeblieft geen serieus advies zijn!
Misschien is een gesprek met de dierenarts een idee. Zij weten misschien raad en willen zeker meedenken met de problemen van T.S.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

cathja schreef op dinsdag 21 aug 2012, 21:36: @ haarp:

als je een totaal gefrustreerde hond wilt hebben, stop hem dan in een bench! Zeer dier-onvriendelijk en het lost het probleem echt niet op.
Beter is het als sommige mensen niet aan honden beginnen, en dan bedoel ik die mensen die er niet de zorg en aandacht aan kunnen geven die ze verdienen. U en ik zijn ook niet in een hokje gestopt tijdens onze opvoeding, dus laat dit asjeblieft geen serieus advies zijn!
Misschien is een gesprek met de dierenarts een idee. Zij weten misschien raad en willen zeker meedenken met de problemen van T.S.

Een bench plaatsen geeft het dier rust als er niemand thuis is. Daarnaast is dit een advies van een dierenarts. Als je enkele artsen beld met de boodschap dat jouw hond jankt en of blaft in je aanwezigheid dan is de kans groot dat de dierenarts een bench voorstelt. Tevens heb ik 3 jaar vrijwilligerswerk gedaan bij de dienambulance en heb hier veel ervaring mee.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

corectie: ik bedoelde afwezigheid in bovenstaande text

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ haarp:

wij hebben jarenlang een Labrador gehad. Hij kwam bij ons toen hij ca. 3 maanden oud was, en vanaf dag 1 tot aan zijn dood op 12-jarige leeftijd, heeft hij overlast veroorzaakt door zijn gehuil en geblaf als wij niet thuis waren.
We hebben een grote bench gekocht, maar als hij daar in moest, raakte hij helemaal in paniek, en uit respect voor het dier hebben we na enkele keren deze 'oplossing' maar achterwege gelaten. Het heeft ertoe geleid dat wij al die jaren bijna nooit van huis gingen. Het was een offer, maar WIJ kozen voor HEM, en niet andersom. Toen hij een jaar of 7 was, kreeg hij epilepsie en de aanvallen waren soms heftig! Ook om deze reden zouden we hem niet in de bench doen, want na een aanval was hij erg gedesoriënteerd, en wist hij wel eens niet goed meer waar hij was. Vanwege de steeds terugkerende aanvallen van hem hebben we ons zeiljacht verkocht, want een hond met deze problemen wilden we uit veiligheidsoverwegingen niet aan boord hebben!
Overigens heeft onze dierenarts nooit het advies gegeven om voor hem een bench te kopen (dit bedachten we zelf), terwijl we de problemen wel besproken hebben.
Onze Barro is al jaren dood, maar spijt van onze beslissing om er 100% voor hem te zijn hebben we nooit gehad!
Dit heeft natuurlijk verder niets te maken met de vraag van T.S., maar ik begrijp de problemen van geluidsoverlast heel erg goed, en ik hoop dat er spoedig een oplossing gevonden wordt!

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

cathja schreef op dinsdag 21 aug 2012, 21:36: @ haarp:

als je een totaal gefrustreerde hond wilt hebben, stop hem dan in een bench! Zeer dier-onvriendelijk en het lost het probleem echt niet op.
Beter is het als sommige mensen niet aan honden beginnen, en dan bedoel ik die mensen die er niet de zorg en aandacht aan kunnen geven die ze verdienen. U en ik zijn ook niet in een hokje gestopt tijdens onze opvoeding, dus laat dit asjeblieft geen serieus advies zijn!
Misschien is een gesprek met de dierenarts een idee. Zij weten misschien raad en willen zeker meedenken met de problemen van T.S.

Een bench is niet dieronvriendelijk. Je neemt de moeite om de hond te leren dat dit zijn slaapplek is.
Het liefst d.m.v. "open bench training"

Mijn dwerghond trekt zich graag terug in de bench van 1 van de honden van een vriendin als ik daar ben.

Nu ligt ze in haar bench te slapen terwijl de deur open staat.

Van de reis bench wordt gebruik gemaakt als ze met de auto mee gaat. Dan vliegt ze niet door de voorruit bij een noodstop.

Een bench is pok plezierig als de hond uit logeren gaat. Het vertrouwde bed verhuist mee.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

oops
"pok" moet zijn "ook".

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

cathja schreef op woensdag 22 aug 2012, 15:33: @ haarp:

wij hebben jarenlang een Labrador gehad. Hij kwam bij ons toen hij ca. 3 maanden oud was, en vanaf dag 1 tot aan zijn dood op 12-jarige leeftijd, heeft hij overlast veroorzaakt door zijn gehuil en geblaf als wij niet thuis waren.
We hebben een grote bench gekocht, maar als hij daar in moest, raakte hij helemaal in paniek, en uit respect voor het dier hebben we na enkele keren deze 'oplossing' maar achterwege gelaten. Het heeft ertoe geleid dat wij al die jaren bijna nooit van huis gingen. Het was een offer, maar WIJ kozen voor HEM, en niet andersom. Toen hij een jaar of 7 was, kreeg hij epilepsie en de aanvallen waren soms heftig! Ook om deze reden zouden we hem niet in de bench doen, want na een aanval was hij erg gedesoriënteerd, en wist hij wel eens niet goed meer waar hij was. Vanwege de steeds terugkerende aanvallen van hem hebben we ons zeiljacht verkocht, want een hond met deze problemen wilden we uit veiligheidsoverwegingen niet aan boord hebben!
Overigens heeft onze dierenarts nooit het advies gegeven om voor hem een bench te kopen (dit bedachten we zelf), terwijl we de problemen wel besproken hebben.
Onze Barro is al jaren dood, maar spijt van onze beslissing om er 100% voor hem te zijn hebben we nooit gehad!
Dit heeft natuurlijk verder niets te maken met de vraag van T.S., maar ik begrijp de problemen van geluidsoverlast heel erg goed, en ik hoop dat er spoedig een oplossing gevonden wordt!

Als je een beetje research had gedaan, was je niet meteen zo negatief geweest over een bench. Ik ga ervan uit dat deze negatieve ervaring door jullie als incident is ervaren. Dit laatste is dan niet van toepassing op alle honden.

Een bench is een hulpmiddel, vaak door de hond als een veilige plek wordt ervaren. Echter is het aangeraden de hond als je in een flat woont van puppy al aan een bench te laten wennen.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry @ haarp,

maar buiten onze ervaring met de Labrador, heb ik ook geen goed gevoel gehad bij het opsluiten van de Dobermann Pincer van een vroegere collega van mij! Zij en haar vriend werkten fulltime, en ik blijf het echt ongehoord vinden om je dier dan een hele dag in een bench te stoppen.
Hoe zouden mensen het vinden om een hele werkdag lang in een klein kamertje opgesloten te moeten zitten? De muren komen dan toch op je af?
Mijn uitgangspunt is: neem asjeblieft GEEN hond als je allebei werkt, en aanvaard de consequenties als je een hond treft die moeilijk alleen kan zijn. Ik ben het met je eens dat je honden bepaalde dingen aan kunt leren, maar er zijn nu eenmaal honden die hun leven lang problemen houden.
Misschien is het probleem bij onze Barro ontstaan omdat hij in een asiel is geboren? Geen normale plek om geboren te worden voor een hond.
We hebben altijd wel een hele trouwe en lieve hond aan hem gehad, maar hij was helaas ook angstig voor allerlei geluiden. Waarschijnlijk heeft hij, vóór onze tijd met hem, een traumatische ervaring opgedaan (?).

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

cathja schreef op woensdag 22 aug 2012, 19:31: Sorry @ haarp,

maar buiten onze ervaring met de Labrador, heb ik ook geen goed gevoel gehad bij het opsluiten van de Dobermann Pincer van een vroegere collega van mij! Zij en haar vriend werkten fulltime, en ik blijf het echt ongehoord vinden om je dier dan een hele dag in een bench te stoppen.
Hoe zouden mensen het vinden om een hele werkdag lang in een klein kamertje opgesloten te moeten zitten? De muren komen dan toch op je af?
Mijn uitgangspunt is: neem asjeblieft GEEN hond als je allebei werkt, en aanvaard de consequenties als je een hond treft die moeilijk alleen kan zijn. Ik ben het met je eens dat je honden bepaalde dingen aan kunt leren, maar er zijn nu eenmaal honden die hun leven lang problemen houden.
Misschien is het probleem bij onze Barro ontstaan omdat hij in een asiel is geboren? Geen normale plek om geboren te worden voor een hond.
We hebben altijd wel een hele trouwe en lieve hond aan hem gehad, maar hij was helaas ook angstig voor allerlei geluiden. Waarschijnlijk heeft hij, vóór onze tijd met hem, een traumatische ervaring opgedaan (?).

Ik begrijp je standpunt, een hond houden heeft zijn verantwoordelijkheden. Doch in onze huidige maatschappij zijn wij genoodzaakt beslissingen te nemen die vaak voor een dier zoals wij het voelen minder fijn zijn doch moeten wij deze nemen. Met dit laatste bedoel ik niet het met opzet het traumatiseren van een dier door het op te sluiten zodat beide partners noodgedwongen moeten werken, hiervoor zijn oplossingen, denk aan de buurman die met de hond gaat wandelen etc. De luxe dat de partner vroeger thuis bleef is niet meer. Onze kinderen worden ook steeds vroeger opgenomen buiten huis, weg van hun ouders.

Deze topic gaat over de overlast welke hierdoor kan onstaan en discussieren hier voor een oplossing niet het moraal. Er zijn mogelijkheden om je hond tegen vergoeding uit te laten en tevens naar een dagverblijf te brengen. Dit laatste kwam ik vaker tegen toen ik bij de dieren ambulance werkte. Doch je kunt niet in ieders portomonee kijken waardoor er andere oplossingen, in dit geval hulpmiddelen noodzakelijk zijn.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op woensdag 22 aug 2012, 15:44:
Mijn dwerghond trekt zich graag terug in de bench van 1 van de honden van een vriendin als ik daar ben.

Hoe zou dat nu komen? Vast niet omdat een hond altijd dat wil wat een andere hond heeft. Een dwerghond in een kooi is hetzelfde als een cavia in een kooi. Wel even iets anders dan een Dober die je opsluit.

haarp schreef op woensdag 22 aug 2012, 21:09: Onze kinderen worden ook steeds vroeger opgenomen buiten huis, weg van hun ouders.

Goh. Wat mankeren ze?

haarp schreef op woensdag 22 aug 2012, 21:09: Deze topic gaat over de overlast welke hierdoor kan onstaan en discussieren hier voor een oplossing niet het moraal.

En ik maar denken dat dit Vraag & Beantwoord is en niet Discussies. Eigenlijk doet dat er ook weinig toe als je tot een oplossing probeert te komen.

Wat voor hond heeft vraagsteller eigenlijk?

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gejank van al die deskundigen wordt onderhand vervelender als dat van die hond.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2012 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

loopt dit niet bij 60 % van de topics zo?
Niet echt iets nieuws, gaat op elk forum wel zo ;)

ve
door verwijderd - Aug 23, 2012 om 08:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

In feite zou niemand hier veel te zeggen hebben! Het gaat immers over de hond van een buurman en niet over de hond van T.S.
We zouden dus beter een oplossing kunnen bedenken hoe je een lastige en kwaadwillige buurman aanpakt, en die valt niet onder de rubriek Huis & Tuin, Huisdieren! We zitten hier dus helemaal fout.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2012 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

haarp schreef op donderdag 23 aug 2012, 11:02:
Je geeft geen oplossingen en je hebt alleen kritiek. Winterman wordt het niet eens tijd dat je een passende bijdrage levert anders zoek een andere hobby.

Die oplossing heb ik al gegeven als tweede antwoord op de vraag. TS vraagt om tips en ze heeft er van mij 1 gekregen.

Jij aan de andere kant hebt nog geen enkele nuttige tip gegeven, omdat jij je volledig richt op je eigen interpretatie van het probleem en volledig voorbijgaat aan de vraagstelling van TS. TS heeft geen hond en heeft dus niets aan jouw goedbedoelde, maar slechte opvoedkundige tips. Die hond is van de buurman. De buurman lijkt niet bepaald een meewerkend voorwerp te zijn. TS wil niet eens praten met de buurman, dus laten we lekker tips gaan geven wat te doen met die hond. Ze durft hem niet eens te vertellen dat die hond jankt. Denk je dat ze hem gaat vertellen dat hij die hond in een bench moet stoppen?
En zo weet je moeiteloos 6 pagina's door te gaan met iets waar TS niets aan heeft.

Ze wil niet praten met de WBV, wil niet praten met de buurman en wil graag weten wat haar nu nog rest. Dat heb ik haar dus verteld en ik weet nog wel 2 tips

- zet de muziek harder
- zet een koptelefoon op

Dat beantwoord de vraag. Niet die verhalen over de hond.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2012 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geheel tegen mijn gewoonte in ben ik het eens met Winterman.
Bijna iedereen zit te kakelen over de opvoedkundige maatregelen betreffende de hond.
Velen zitten volkomen overbodig te kwekken over hun eigen hond.
En hoe ze die hebben opgevoed.
Dit verhaal gaat helemaal niet over een hond, maar over een buurman, snap dat dan toch zgn deskundigen.
Lees de vraag van ts nog eens goed : zelf is Linda op geen enkele wijze bereid er iets aan te doen.
Waarom dan hier die vraag stellen.
Slaat nergens op !
Bovendien schrijft Linda over WE.
Ik ga er van uit dat er misschien wel een vent in huis is.
Lijkt me geen vent !

ve
door verwijderd - Aug 23, 2012 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ wimmi20:

nou, dan zijn we er toch klaar mee? Volgens jou wil T.S. op geen enkele wijze iets aan dit probleem doen. Waarom zouden we dan reageren? Is alle moeite voor niets (geweest).
Bedankt, zou ik zeggen!

ve
door verwijderd - Aug 23, 2012 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

De buurman van TS linsayyyasdnil heeft een hond.
Deze hond blaft en jankt soms te veel en te lang.
TS heeft daar last van.
Vriend van TS heeft buurman daarop aangesproken.
Ze hebben ruzie gekregen.
Tijdje ging het beter, hond rustig.
Vorige week donderdag: hond blaft en jankt weer te veel.
Linsay... wil niet naar de buurman om hem hierover aan te spreken.
Zij wilt ook niet naar de woningbouw.
Wat kan ze nu doen was haar vraag...

ve
door verwijderd - Aug 23, 2012 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ trend spray:

inmiddels zijn er in totaal 96 (!) reakties binnengekomen. Stel dat er 25 bij zitten die het proberen waard zijn, maar T.S. doet nergens iets mee, dan is het toch logisch dat mensen denken: "nou, zoek het maar uit, want ik weet het verder ook niet"?

Ik ben zo iemand en ik ben er wel klaar mee.

Toch wens ik Linsay veel succes en hoop dat het probleem wordt opgelost!

ve
door verwijderd - Aug 23, 2012 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Linsayyy... heeft (nog) niet gereageerd. Reden onbekend.
Ik vind het daarom NIET logisch dat mensen denken:
"nou, zoek het maar uit, want ik weet het verder ook niet"?

En wie weet,heeft er nog wel iemand een nuttige, zinvolle oplossing, welke nog niet eerder genoemd is of een goede aanvulling op een eerdere reactie.(?)

ve
door verwijderd - Aug 23, 2012 om 16:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien moet ze het aan haar man vragen, wat ze verder moet doen. Ben het met wimmi20 eens (ook geheel tegen mijn gewoonte) dat dat wel een ontzettende slapjanus moet zijn. En dat ze hier niet een keertje fatsoenlijk reageert op al die goedbedoelde adviezen, zegt me dat zij zelf ook een slapjanus is.
Mijn advies: stop die buurman in de bench.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2012 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als diegene welke deze topic is begonnen ook iets geleerd heeft dan wel nog vragen heeft, AUB iets laat weten.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2012 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoekster, zoals ik al eerder schreef. De reden, waarom TS niet reageert is ONBEKEND.
Ik hoop dat ze goed herstelt is van haar operatie.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2012 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is de oplossing om contact te zoeken met de dierenbescherming, het is toch raar een huisdier nemen, maar niet voldoende aandacht besteden.
Of er goed voor zorgen of afstand van doen dus naar het asiel!

ve
door verwijderd - Aug 23, 2012 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Realiseert niemand zich dat er ook gewoon gestoorde honden kunnen zijn die je voor ieders welzijn beter kunt laten afmaken dan de leefomgeving van de buurt te laten verpesten?

ve
door verwijderd - Aug 23, 2012 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je niet met de buren kan of durf te praten schrijf dan een briefje met daarin netjes uitgelegd waar je mee zit.
Zeg ook dat je het voor de hond heel maar vind.
Krijg je misschien ook wat grip op het emotionele gebeid.
Schrijf niet cru of beschuldigend want dan weet je zeker dat meteen de voet door de buur dwars gezet wordt..
Nodig de buur eens uit voor een kopje leut in een tijd dat de hond zo jankt.
Niet melden dat je datt doet zodat ze ook kunnen horen wat ze bij jou van hun hond hoort.
Misschien dat er dan begrip voor je komt.
Wie weet.... wordt het toch nog een keertje gezellig en kom je wat vaker bij elkaar aan wippen.

Succes

ve
door verwijderd - Aug 23, 2012 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb jaren lang met ditzelfde probleem te maken gehad.
10tallen meldingen gemaakt bij de politie.
En Jawel na 5 jaar was er eindelijk een wijkagent die zich er hard voor maakte.
Dankzij deze wijkagent heb ik weer woongenot.
Duurde wel 5 jaar maar achh.
wbv stuurde me naar de rechter.dierenbescherming vond het niet belangrijk.

Maar de wijkagent wel

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 07:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

wintermanrules schreef op donderdag 23 aug 2012, 18:16: En weer is winterman 1 van de weinige die een vraag goed leest!shapeau

Het word tijd dat ze haarp en tdehond samen in een bench stoppen.

@ winterman,

Zolang het maar gezellig blijft mag jij ook erbij komen zitten. Wereld record bench zitten.
Vergeet niet de laptopjes mee te nemen.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 08:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Winterman kan je in die bench nog wat leren haarp!

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wimmie20, ik heb ook gegoogled en kwam één van de eersten die de grap doorhad-doorhadden tegen. (klikken op de orange tekst)

wimmi20 schreef op donderdag 23 aug 2012, 19:05: Geweldig,

Winterman heeft alweer een nieuwe schuilnaam bedacht om zichzelf een veer in de poepert te steken.
Winterman heeft het over shapeau.
Ik heb me suf gekoekeld welk hondenras dat is.
Uiteindelijk kwam ik op de briljante gedachte dat hij wellicht chapeau bedoelde.
En nou ik toch lekker bezig ben : achter weinige hoort een n.
Ik weet het, ik weet het, we zouden niet over taalfouten zeuren.
Maar dat komt ervan als je dit soort berichten over jezelf plaatst.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========

wintermanrules schreef op donderdag 23 aug 2012, 18:16: En weer is winterman 1 van de weinige die een vraag goed leest!shapeau

ve
door verwijderd - Aug 24, 2012 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat sitten jullie tog the haken op de Wintermann. Hij sgrijf tog in verztaanbaar nederlans ? Laat die onderbenul tog me rust ! Wij kenne van dese pesuedo intelligente mann nog etwas lehren !! Lang leefe Wintermann,
Han, de verschrikkelijke

ve
door verwijderd - Aug 25, 2012 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Juist avdmeijde ! DE oplossing. Alles wat geen vogel is de nek omdraaien. U moet een groot dierenvriend zijn voor alle dieren dus, zolang het maar uw vogels zijn. Maar geldt uw liefde ook voor de wilde afstammelingen van de pteroraptor ? Wellicht weet u een middel om te zorgen dat ze niet dagelijks op mijn autootje poepen. Hoewel ik heb daar geen moeite mee. Met een natte lap kuisen en de vogeltjes lustig laten fluiten.
Han, de Verschrikkelijke

ve
door verwijderd - Jan 9, 2013 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb zelf drie honden waar van de twee blaffen en nu daarom ook een blaf band heb en nu minder is
helemaal niet erg wil graag helpen als dat kan maar nu als wij thuis zijn en die honden spellen met elkaar zeuren de buren ook en dan ben ik er ook klaar mee want wij zeuren ook niet en de kind van de buren maak ons ook gek moet ik dan vragen of hun de kind ook een band om kunnen doen voor het huilen de heledag