As
door Asrooks Dec 14, 2019 om 16:10
Huishouden & energie
Jumbo verhoogd zomaar haar broodprijs met 30 ct.

Jumbo heeft afgelopen week de prijs van hun 'Stevig Volkorenbrood' zomaar met 30ct. verhoogd  : van €1,79 naar €€2,10. Kan dat zomaar? Bij reclameren werd gemeld dat dit van hogerhand wordt doorgevoerd.

3934 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2019 om 16:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, hogerhand. De directie van Jumbo dus.

Natuurlijk kan dat zomaar. U kunt uw brood ook elders kopen.

jo
door jorisw Dec 15, 2019 om 14:35
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik mag hopen dat de directie zich niet met dit soort details bemoeit. De prijs wordt gewoon bepaald door de "product manager brood" of hoe die functie bij Jumbo ook mag heten.

tijger1
door tijger1 Dec 15, 2019 om 14:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus "hogerhand".

simon55
door simon55 - Dec 14, 2019 om 16:19
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ja , dat kan zomaar . Maar de Hr v Eerd moet toch genoeg geld binnenharken om de sponsoring van Max Verstappen te kunnen betalen

jo
door jorisw Dec 15, 2019 om 22:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dom antwoord.

tenormin
door tenormin - Dec 14, 2019 om 16:24
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@asrooks, helaas maar het mag en kan zomaar. Volgende maand gaan er weer veel grondstofprijzen omhoog dus we hebben het maar te accepteren. Of anders goedkoper brood gaan eten, want dat is er ook nog. Over smaak valt te twisten maar als de prijs u te hoog is dan maar wat voordeliger brood kopen.

ju
door juliomariner - Dec 14, 2019 om 16:37
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom denken consumenten steeds dat we in een communistisch land wonen waar de staat de prijzen bepaald.

marita5
door marita5 - Dec 14, 2019 om 16:43
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Asrooks ,

 Kan dat zomaar?

Ja ,

Aanpassen van prijzen

Jumbo behoudt zich het recht voor om prijzen aan te passen. Het kan daarom voorkomen dat de prijs van een product tussen het moment van bestellen en het moment van afhalen is verhoogd of verlaagd. In een dergelijk geval wordt bij het afhalen de nieuwe prijs in rekening gebracht. Indien je het niet eens bent met de nieuwe prijs, ben je gerechtigd de Overeenkomst gedeeltelijk te ontbinden voor zover deze ziet op het product waarvan de prijs verhoogd is.

holstein
door holstein - Dec 14, 2019 om 16:46
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ze mogen doen wat ze willen, maar dit is echt bij de andere grutters net zo hoor....

aurora1
door aurora1 - Dec 14, 2019 om 16:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan maar naar Aldi, Lidl, AH of een nog andere supermarkt?
En natuurlijk is dat niet “zomaar”, maar weloverwogen besloten. U kunt ook “zomaar” naar een andere supermarkt gaan, want niemand verplicht u toch om bij Jumbo te kopen?
Klik eens hierop:
https://www.ah.nl/producten/product/wi230777/ah-stevig-donker-meergranen-half

https://www.ah.nl/zoeken?query=Brood

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 14, 2019 om 16:57
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, als al gezegd, iedereen kan en mag zijn eigen prijzen bepalen. Per saldo moet de winst toch uit de lengte of uit de breedte komen.

Als u brood bij Jumbo te duur vindt, er zijn genoeg andere mogelijkheden. En soms ook relevant goedkoper.

Maar Jumbo heeft toch ook nog steeds de actie: 'vindt u een bepaald product ergens goedkoper' dan betalen wij u het verschil terug'?

Maar ja, dan zal men wel stellen dat dit uit 'eigen bakkerij komt'. Ik zie inmiddels 'kruisend'al een reactie en dat geeft mij aanleiding om ook te wijzen naar brood uit Duitsland dat bij o.a. Turkse winkels te krijgen is. Voordeel langer houdbaar, normaliter geen melk erin, goed invriesbaar etc. En 'stukken' goedkoper.

ju
door juliomariner Dec 14, 2019 om 18:14
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Maar helaas zelfs onze hond lust het droge duitse brood niet. Ik woon in Dld maar koop mijn brood altijd in NL

edrick3
door edrick3 Dec 14, 2019 om 18:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Maar Jumbo heeft toch ook nog steeds de actie: 'vindt u een bepaald product ergens goedkoper' dan betalen wij u het verschil terug'?
Maar dan moet het wel om hetzelfde produkt gaan!

Hoe werkt de laagsteprijsgarantie?

  • Het moet gaan om exact hetzelfde product (o.a. merk, verpakking, inhoud en smaak).
  • De garantie geldt niet voor reclames of andere tijdelijke prijsverlagingen elders.
  • Geneesmiddelen, rookwaren, alcoholische dranken en zuigelingenvoeding (0-6 maanden) verstrekken we niet gratis vanwege wettelijke voorschriften.
  • Laat de kassabon zien als bewijs voor de melding.
  • Je krijgt maximaal één exemplaar van het product gratis. Heb je eenmaal een product gratis ontvangen, dan kun je niet direct nogmaals het product gratis verkrijgen, ook niet bij een andere Jumbo.
  • De garantie geldt voor alle supermarkten, drogisterijen en slijterijen met een fysieke winkel of Pick Up Point in dezelfde 'vestigingsplaats' als de Jumbo waarmee vergeleken wordt, onafhankelijk of zij ook een online winkel hebben.
  • Andersoortige winkels zijn uitgesloten, zoals zelfbedieningsgroothandels, weekmarkten, bouwmarkten, winkels waar restpartijen worden opgeruimd en webwinkels die uitsluitend online verkopen.
  • Als ‘vestigingsplaats’ geldt de bebouwde kom waarbinnen de Jumbo winkel of het Jumbo Pick Up Point is gelegen. De bebouwde kom wordt aangegeven middels blauwe borden met daarop een plaatsnaam en is dus niet altijd hetzelfde als ‘gemeente’.
  • Jumbo behoudt het recht de prijsmelding eerst te controleren alvorens over te gaan tot vergoeding en/of prijsaanpassing.

Wijkt de kassaprijs van een product af van de schapprijs? Dan krijg je het product maximaal 1 keer gratis.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 15, 2019 om 10:37
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, dat is ook de truc. Men zal stellen dat het brood uit de eigen bakkerij komt. Dat had ik er bij kunnen zetten.

me
door mein33 - Dec 14, 2019 om 17:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Bij de 'warme bakker' op vijf-brodendag betaalde ik al lange tijd € 9,50 voor vijf broden naar keuze.
Enkele weken geleden koste dat plotseling en zonder inspraak of overleg ineens € 10,00 i.v.m de oplopende grondstofprijs.
Maar linksom of rechtsom blijkt het brood van de 'warme bakker' nog steeds een koopje te zijn.

En uw prijsverhoging is 31 eurocent.  ;-))

tijger1
door tijger1 Dec 14, 2019 om 18:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

€ 0,50 duurder, dat kan en mag toch niet.:-((

me
door mein33 Dec 14, 2019 om 21:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

;-))

diumenge
door diumenge - Dec 15, 2019 om 10:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoezo 'zomaar'? Er zal vast wel een reden achter zitten.

justmeagain
door justmeagain - Dec 15, 2019 om 10:32
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dat is heel bijzonder, Ik kreeg van de Jumbo een maand van te voren een aangetekende brief thuis met de vraag of ik het er mee eens was dat ze de prijzen gaan verhogen. Als ik het er niet mee eens was mocht ik geen brood meer bij ze kopen en moest ik maar naar een andere super gaan.
Bijzonder dat ze deze niet naar u hebben verstuurd.

jo
door jorisw - Dec 15, 2019 om 14:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Alvast een waarschuwing: omdat er volgend jaar een loongolf komt met fors hogere (CAO) salarissen (gemiddeld 3,1%, onderwijs en zorg bijna 5%), kunnen we er gerust van uitgaan dat alle prijzen omhoog gaan in 2020. Loonkosten zijn immers in de meeste sectoren de grootste kostenpost.

ne
door neodutchio - Dec 15, 2019 om 20:23
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Jarenlang ben ik supermarktmanager geweest en wat denk je, ineens kwamen sommige klanten niet meer in de winkel. Het de ouders van deze klanten gebeld en blijkt dat ze bij de concurrent zijn gaan kopen. Kan dat zomaar? Bleek van hun uit te komen omdat ze andere ervaringen hadden. Het moet toch niet gekker worden dat een klant kan bepalen waar hij gaat kopen.

jo
door jorisw Dec 15, 2019 om 22:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

:-)

mi
door miennaamishaaz - Dec 23, 2019 om 23:01
725 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet zeker of het werkt, maar als u de oude zak meeneemt en zich beroept op de 7 zekerheden van jumbo, zou u het brood toch voor de mooie prijs van 1,79 euro kunnen krijgen.
U heeft imiddels de zak zelf en indien u het nog heeft de aankoopbon.