Nu
door Nuria Apr 3, 2016 om 21:52
Huishouden & energie

Kan iemand mij vertellen wat voor insecten de kleine bruine beestjes in mijn slaapkamer zijn?

Hoi, ik heb al een paar weken dat ik kleine bruine beestjes tegenkom in mijn bed. Ik begon me toch af te vragen wat het zijn. Nu ben ik vandaag mijn hele kamer gaan schoonmaken. Ik vond ze voornamelijk in mijn bed en op de muur naast mijn bed. Op een gegeven moment zag ik er eentje zitten op een soort koek die ik ooit had gekregen en aan mijn muur had gehangen. Hij hing daar al redelijk lang. Ik zag daar heel veel van die kleine beestjes en de hele koek was doorboord door allemaal kleine gaatjes. Weet iemand wat voor insect dit is? En kan iemand mij vertellen of ik er vanaf kom nu ik de koek direct heb weggegooid? Ik ben ze nog nergens anders tegengekomen en ook niet op een andere muur dan de muur waar het suikerwaar hing en ook alleen aan die kant van het plafond.

Alvast bedankt

Update: ze kunnen vliegen en ze zijn niet bang voor licht of iets dergelijks

52592 13 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 3, 2016 om 22:03
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nuria ,

Ik zou niet weten welke beestjes dit zijn , ik moet er niet aan denken .
èèn ding wat zeker is , u slaapt niet alleen ;-)
Misschien vind u een antwoord hier , klik op de rode regel .

http://qooqle.nl/?q=kleine+bruine+beestjes+in+mijn+slaapkamer+

.

Nu
door Nuria Apr 3, 2016 om 22:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik heb zelf ook al een beetje gekeken, maar die insecten lijken allemaal op elkaar. Ik dacht zelf misschien aan broodkevers, maar ik heb geen idee.

Nu
door Nuria Apr 3, 2016 om 22:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je antwoord!

freya
door freya - Apr 3, 2016 om 22:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Googleens op 'bedwants'....

Nu
door Nuria Apr 3, 2016 om 22:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ik gedaan, maar dan zou ik last hebben van uitslag en jeuk en dergelijke, maar dat heb ik niet. Bovendien begeven bedwantsen zich niet graag in het licht, terwijl deze beestjes gewoon vrolijk rondlopen om de lamp en daar geen moeite mee schijnen te hebben.

Nu
door Nuria Apr 3, 2016 om 22:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je antwoord wel!

Ar
door Arthur2576 - Apr 3, 2016 om 22:52
3 Antwoorden / Vragen

Het zouden tapijtkevers kunnen zijn.

marita5
door marita5 - Apr 4, 2016 om 08:44
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Nuria ,

Misschien kunt u hier het beestje herkennen , klik op de afbeelding dan vind u meer informatie , klik op de rode regels .

https://www.google.nl/search?q=ongedierte+in+huis&biw=1600&bih=773&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwiTzO_Ur_TLAhWBB5oKHf0dAtkQsAQIUg&dpr=1

Het kan zijn dat u gelijk heeft en is het een broodkever ( koek aan de muur en kleine gaatjes  )  , komen op licht af zie hier .

http://www.ggd.amsterdam.nl/dierplagen/overzicht-dieren/broodkevers/

Nu
door Nuria - Apr 4, 2016 om 09:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden! Ik heb na die koek weggehaald te hebben bijna geen last meer van de beestjes. Zag er gister nog een paar lopen en die heb ik gedood, maar ik denk dat het nu opgelost is. Bedankt voor het meedenken!

freya
door freya - Apr 4, 2016 om 10:52
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als je zo'n 'koek' als aandenken wil bewaren, kun je die natuurlijk ook 'aflakken' m.b.v. een spuitbus haarlak. Dan ben je hoogstwaarschijnlijk ook van je 'probleem' af....

costnix
door costnix - Apr 4, 2016 om 13:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zou bij mij nooit voorkomen, want ik heb zo'n koek binnen één dag op :-D

oldyeller
door oldyeller - Apr 4, 2016 om 14:04
54 Antwoorden / 0 Vragen

Klinkt inderdaad als broodkevertjes.
Ik had ze in een vergeten pakje krachtvoer voor vogels.
Er was 1 minuscuul boorgaatje in de verpakking te zien, maar er zat een hele kolonie in, die regelmatig aan de wandel ging op zoek naar eten!
Nu de meeste kevertjes uit uw slaapkamer verdwenen zijn, zou ik de voorraadkast regelmatig controleren als ik u was.
Zorg voor goede voorraadbussen/dozen, want karton en plastic zakken is voor hun geen barriere.
Geen eten...geen kevertjes. Probleem opgelost. :)

koekeloer
door koekeloer - Apr 4, 2016 om 18:43
562 Antwoorden / 18 Vragen

holtorren ?

xd
door xdbrjpjmt - Apr 4, 2016 om 23:14
3 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt het beste contact opnemen met de GGD van uw woonplaats.
Ik had op gegeven moment ook last van beestjes, bleken bedwantsen te zijn. Kreeg zelfs last van rode bultjes.
Hoe je daar aan komt???? Geen idee. Wij stofzuigen de matrassen regelmatig en keren ze ook.
Uiteindelijk hebben wij het matras weggegooid. Nu nergens meer last van.
Hebben wel de GGD een paar beestjes opgestuurd. Kregen de bevestiging dat het bedwantsen waren. Wilden ons hele huis
ontsmetten. Maar daar hangt een behoorlijk prijskaartje aan.
Kamer goed ontsmtetten en alles wassen/uitzuigen.
Veel succes.

ju
door justperry Apr 5, 2016 om 21:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

In principe had je dat matras niet weg hoeven te gooien, als je het in de zon legt dan komen ze eruit, maar daar moet je natuuirlijk wel de zon voor hebben. :-)
Ze komen vaak uit het buitenland, ben je daar toevallig geweest, meestal liften ze mee op bagage (vooral backpacks) die voorheen op een bed heeft gelegen met Bedbugs/Bedwansen.

gsm
door gsm - Apr 4, 2016 om 23:24
5939 Antwoorden / 47 Vragen

De Amerikaanse- of Australische kakkerlak ;-)

sira
door sira - Apr 8, 2016 om 08:46
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Het is het meeltorretje. Heb het lang geleden zelf meegemaakt. Zaten in een nieuw gekocht pak zemelen. Wanneer je ze eenmaal hebt, zoek al je keukenkastjes na. Ze gaan voornamelijk zitten in de volgende voedingsmiddelen: paneermeel, Brinta, havermout. koek, katten- en hondenbrokjes, kattensnoepjes etc. Vreemd genoeg zul je ze niet in de suiker vinden, maar wel in zout.

Ze zijn inderdaad niet bang voor licht, ze zoeken het zelfs op, ze gaan 's avonds op de muur in de warmte van een lamp zitten.

Gooi alle verpakkingen weg waar zichtbare gaatjes in geboord zitten. Zijn er voedingsmiddelen zoals hierboven genoemd en waar je niets aan ziet, stop deze toch in voorraadpotten met schroefdeksel, zodat je in de gaten kunt houden of ze er toch in zitten, op deze manier kunnen ze zich niet verspreiden. Koop je weer iets nieuws, bewaar dit dan voorlopig ook in goed afsluitbare potten, want het kan héél lang duren voor je eraf bent. Het meeltorretje is niet echt een vies beestje, maar het is wel een ellende als je er last van hebt.

Denk ook aan je stofzuigerzak!

re
door red1 - Apr 8, 2016 om 09:59
329 Antwoorden / 1 Vragen

Als ze niet springen , is het niet erg , zijn misschien wand beren ??