Je
door Jeroen K Nov 25, 2016 om 11:33
Huishouden & energie

Kastdeur

Hallo,

Ik hebeen week geleden een badkamer meubel ( spiegelkast Shallow, 80 cm, zwart ) gekocht. Nu zit er door eigen schuld een barst in een speigeldeur.
De winkel ( Praxis ) geeft aan dat er geen onderdelen te krijgen zijn en dat er een nieuwe spiegelkast moet worden aangeschaft.
Is er wettelijk iets vastgesteld over dit onderwerp.
het lijkt me niet normaal dat een reserveonderdeel niet aan te schaffen is ?

heeft iemand hier ervaring of antwoord op ?

Vriendelijke groet,

Jeroen

5886 11 Rapporteer

me
door mein33 - Nov 25, 2016 om 11:42
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@jeroen k,

Als Praxis geen nieuwe spiegel kan leveren dan houdt het daar zeer waarschijnlijk mee op.
Zoek eens op Google onder "spiegels op maat" en u kunt uitzoeken waar u een nieuwe spiegel kan gaan bestellen.
Betalen moet u toch, dus maakt het verder niet uit waar de spiegel vandaan komt. ;-))

simon55
door simon55 - Nov 25, 2016 om 11:44
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Staat er niet bij de handleiding wie de fabrikant is

me
door mein33 Nov 25, 2016 om 11:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Made in China  ;-))

Cookies
door Cookies - Nov 25, 2016 om 11:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, (gelukkig) is hiervoor wettelijk niets vastgesteld. Voor ieder kastje reserve onderdelen beschikbaar hebben, is onbegonnen werk en zou dan zeer waarschijnlijk net zo duur zijn als een compleet kastje.

tenormin
door tenormin - Nov 25, 2016 om 12:28
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Als ik zo de spiegels on line eens bekijk, die zijn behoorlijk aan de prijs. Het meubel van Praxis, de spiegelkast, was in de aanbieding iets van €165,95. Kan men beter naar de glas/spiegelwinkel gaan en er een op maat laten maken, ben je goedkoper uit.

Je
door Jeroen K - Nov 25, 2016 om 12:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

@mein33 : dat kan een oplossing zijn alleen moet je dan gelijk beide spiegels vevangen om geen verschil te krijgen.
@simon55 : inderdaad geen vermelding dus waarschijnlijk China

Het probleem zit hem niet zozeer in het nieuw aanschaffen van een kast maar ik was gewoon benieuwd of hier wettelijk iets over was vastgelegd.
In feite had ik gewoon moeten zeggen dat deze bij levering zo was aangekomen maar zo ben ik niet

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval

Op naar de Praxis voor een nieuwe kast

getty
door getty Nov 25, 2016 om 12:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom had u moeten zeggen dat het zo is geleverd? Wat een onzin opmerking. U maakt zelf het kapot en dan zou een ander daarvoor moeten boeten? U bent niet zo zegt u, maar waarom dan deze opmerking hier neer zetten. Praxis kan er toch ook niet wat aan doen dat er geen reserveonderdelen geleverd kunnen worden?

me
door mein33 Nov 25, 2016 om 13:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@jeroen k.

Eerlijk duurt het langst !!  ;-))

tenormin
door tenormin Nov 25, 2016 om 13:41
16826 Antwoorden / 108 Vragen

't Is een leuk meubel, dus misschien de nieuwe "heel houden" en de kast zonder (een) spiegel elders in huis opleuken en plaatsen.

tijger1
door tijger1 Nov 25, 2016 om 14:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat had u dus "in feite" helemaal niet zo moeten zeggen. Want dat is gewoon gelogen.

Cookies
door Cookies - Nov 25, 2016 om 12:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Jeroen, wel zo verstandig om dat ene deurtje dan wel te bewaren, just in case.

ro
door ronny530 - Nov 25, 2016 om 13:23
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Aan de afbeelding van de kast te zien zijn de spiegels op de deurpanelen verlijmd en dan is het bijna niet mogelijk om de spiegel te laten barsten tenzij de spiegel niet goed verlijmd is. Neem het deurpaneel mee naar de praxis en laat er eerst naar kijken voordat u een beslissing neemt u kunt wel denken dat het eigen schuld is maar dan zou u met grof geweld tegen de spiegel geslagen moeten hebben.

Je
door Jeroen K Nov 25, 2016 om 14:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

@Ronny530 ; bedankt, goeie tip, ga zeker even langs.

ronaldvw
door ronaldvw - Nov 25, 2016 om 13:45
19 Antwoorden / 1 Vragen

Bij "eigen schuld" heeft de winkelier slechts de mogelijkheid iets uit coulance te doen maar is hiertoe niet verplicht.
Ik denk dat uw eigen verzekering het beste is te benaderen en te vragen of die bereid is uw schade te vergoeden.

me
door mechante - Nov 25, 2016 om 13:54
2 Antwoorden / Vragen

ER ZIJN IN DE WQET GRIJZE REGELS, DIE ONS BESCHERMEN TEGEN DERGELIJKE PRAKTIJKEN, SORRY WANPRAKTIJKEN,

Cookies
door Cookies Nov 25, 2016 om 14:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ten 1e gaat het hier helemaal niet om wanpraktijken en ten 2e hoef je niet te schreeuwen.

jo
door jorisw Nov 25, 2016 om 14:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@MECHANTE: Heb je enig idee wat het betekent als een winkel als Praxis voor alle producten reserveonderdelen moet kunnen leveren? Dan gaan de kosten door de het dak. Of je moet alle extra kosten op die reserverondelen doorbelasten, maar dan is het ook weer niet goed.

Je
door Jeroen K Nov 25, 2016 om 14:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

@mechante, het gaat niet om het feit dat ze dat verplicht op vooraad moeten hebben maar om het feit dat er niet eens de moeite werd genomen om te kijken of er een oplossing was. Ik moest een nieuwe kast aanschaffen.

costnix
door costnix Nov 25, 2016 om 14:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het CapsLockStuck virus neemt epidemische vormen aan :-(

ni
door nico de zwart - Nov 25, 2016 om 14:00
3 Antwoorden / Vragen

Ik denk niet dat een winkel voor dit soort artikelen een plicht heeft om reserve onderdelen op voorrad te houden. Voor een auto zou dat dan weer anders zijn misschien.
kan de Praxis niet een stuk spiegelglas voor u op maat snijden?

aurora1
door aurora1 - Nov 26, 2016 om 00:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat een rare opmerking dat u "had moeten zeggen dat de kast zo bij levering aangekomen was".
Als iemand niet zo is dan bedenkt hij dat niet eens.
U kunt eens bij bouwmarkten rondkijken naar spiegels. Mogelijk zit daar iets voor deze kast bij en voor een redelijke prijs, vooral als u gebruik maakt van kortingen/kortingsbonnen.