Je
door Jeroen K 25 nov. 2016 om 11:33
Huishouden & energie

Kastdeur

Hallo,

Ik hebeen week geleden een badkamer meubel ( spiegelkast Shallow, 80 cm, zwart ) gekocht. Nu zit er door eigen schuld een barst in een speigeldeur.
De winkel ( Praxis ) geeft aan dat er geen onderdelen te krijgen zijn en dat er een nieuwe spiegelkast moet worden aangeschaft.
Is er wettelijk iets vastgesteld over dit onderwerp.
het lijkt me niet normaal dat een reserveonderdeel niet aan te schaffen is ?

heeft iemand hier ervaring of antwoord op ?

Vriendelijke groet,

Jeroen

1997 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

me
door mein33 - 25 nov. 2016 om 11:42
4395 Antwoorden / 24 Vragen
1

@jeroen k,

Als Praxis geen nieuwe spiegel kan leveren dan houdt het daar zeer waarschijnlijk mee op.
Zoek eens op Google onder "spiegels op maat" en u kunt uitzoeken waar u een nieuwe spiegel kan gaan bestellen.
Betalen moet u toch, dus maakt het verder niet uit waar de spiegel vandaan komt. ;-))

door simon55 - 25 nov. 2016 om 11:44
1448 Antwoorden / 4 Vragen
0

Staat er niet bij de handleiding wie de fabrikant is

me
door mein33 25 nov. 2016 om 11:58
4395 Antwoorden / 24 Vragen

Made in China  ;-))

door Cookies - 25 nov. 2016 om 11:44
13337 Antwoorden / 36 Vragen
1

Nee, (gelukkig) is hiervoor wettelijk niets vastgesteld. Voor ieder kastje reserve onderdelen beschikbaar hebben, is onbegonnen werk en zou dan zeer waarschijnlijk net zo duur zijn als een compleet kastje.

door tenormin - 25 nov. 2016 om 12:28
14855 Antwoorden / 87 Vragen
0

Als ik zo de spiegels on line eens bekijk, die zijn behoorlijk aan de prijs. Het meubel van Praxis, de spiegelkast, was in de aanbieding iets van €165,95. Kan men beter naar de glas/spiegelwinkel gaan en er een op maat laten maken, ben je goedkoper uit.

Je
door Jeroen K - 25 nov. 2016 om 12:42
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

@mein33 : dat kan een oplossing zijn alleen moet je dan gelijk beide spiegels vevangen om geen verschil te krijgen.
@simon55 : inderdaad geen vermelding dus waarschijnlijk China

Het probleem zit hem niet zozeer in het nieuw aanschaffen van een kast maar ik was gewoon benieuwd of hier wettelijk iets over was vastgelegd.
In feite had ik gewoon moeten zeggen dat deze bij levering zo was aangekomen maar zo ben ik niet

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval

Op naar de Praxis voor een nieuwe kast


door getty 25 nov. 2016 om 12:50
3075 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom had u moeten zeggen dat het zo is geleverd? Wat een onzin opmerking. U maakt zelf het kapot en dan zou een ander daarvoor moeten boeten? U bent niet zo zegt u, maar waarom dan deze opmerking hier neer zetten. Praxis kan er toch ook niet wat aan doen dat er geen reserveonderdelen geleverd kunnen worden?

me
door mein33 25 nov. 2016 om 13:34
4395 Antwoorden / 24 Vragen

@jeroen k.

Eerlijk duurt het langst !!  ;-))

door tenormin 25 nov. 2016 om 13:41
14855 Antwoorden / 87 Vragen

't Is een leuk meubel, dus misschien de nieuwe "heel houden" en de kast zonder (een) spiegel elders in huis opleuken en plaatsen.

door tijger1 25 nov. 2016 om 14:22
38739 Antwoorden / 21 Vragen

Dat had u dus "in feite" helemaal niet zo moeten zeggen. Want dat is gewoon gelogen.

door Cookies - 25 nov. 2016 om 12:58
13337 Antwoorden / 36 Vragen
0

@Jeroen, wel zo verstandig om dat ene deurtje dan wel te bewaren, just in case.

ro
door ronny530 - 25 nov. 2016 om 13:23
1203 Antwoorden / 41 Vragen
0

Aan de afbeelding van de kast te zien zijn de spiegels op de deurpanelen verlijmd en dan is het bijna niet mogelijk om de spiegel te laten barsten tenzij de spiegel niet goed verlijmd is. Neem het deurpaneel mee naar de praxis en laat er eerst naar kijken voordat u een beslissing neemt u kunt wel denken dat het eigen schuld is maar dan zou u met grof geweld tegen de spiegel geslagen moeten hebben.

Je
door Jeroen K 25 nov. 2016 om 14:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

@Ronny530 ; bedankt, goeie tip, ga zeker even langs.

ro
door ronaldvw - 25 nov. 2016 om 13:45
15 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij "eigen schuld" heeft de winkelier slechts de mogelijkheid iets uit coulance te doen maar is hiertoe niet verplicht.
Ik denk dat uw eigen verzekering het beste is te benaderen en te vragen of die bereid is uw schade te vergoeden.

me
door mechante - 25 nov. 2016 om 13:54
2 Antwoorden / Vragen
0

ER ZIJN IN DE WQET GRIJZE REGELS, DIE ONS BESCHERMEN TEGEN DERGELIJKE PRAKTIJKEN, SORRY WANPRAKTIJKEN,

door Cookies 25 nov. 2016 om 14:00
13337 Antwoorden / 36 Vragen

Ten 1e gaat het hier helemaal niet om wanpraktijken en ten 2e hoef je niet te schreeuwen.

jo
door jorisw 25 nov. 2016 om 14:07
4123 Antwoorden / 1 Vragen

@MECHANTE: Heb je enig idee wat het betekent als een winkel als Praxis voor alle producten reserveonderdelen moet kunnen leveren? Dan gaan de kosten door de het dak. Of je moet alle extra kosten op die reserverondelen doorbelasten, maar dan is het ook weer niet goed.

Je
door Jeroen K 25 nov. 2016 om 14:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

@mechante, het gaat niet om het feit dat ze dat verplicht op vooraad moeten hebben maar om het feit dat er niet eens de moeite werd genomen om te kijken of er een oplossing was. Ik moest een nieuwe kast aanschaffen.

door costnix 25 nov. 2016 om 14:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het CapsLockStuck virus neemt epidemische vormen aan :-(

ni
door nico de zwart - 25 nov. 2016 om 14:00
3 Antwoorden / Vragen
0

Ik denk niet dat een winkel voor dit soort artikelen een plicht heeft om reserve onderdelen op voorrad te houden. Voor een auto zou dat dan weer anders zijn misschien.
kan de Praxis niet een stuk spiegelglas voor u op maat snijden?

door aurora1 - 26 nov. 2016 om 00:11
13773 Antwoorden / 6 Vragen
0

Wat een rare opmerking dat u "had moeten zeggen dat de kast zo bij levering aangekomen was".
Als iemand niet zo is dan bedenkt hij dat niet eens.
U kunt eens bij bouwmarkten rondkijken naar spiegels. Mogelijk zit daar iets voor deze kast bij en voor een redelijke prijs, vooral als u gebruik maakt van kortingen/kortingsbonnen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ja
Jabiswane - 17 sep. 2019 om 12:56
Auto & vervoer
Wil teveel betaalde parkeerkosten terugvorderen bij Parkmobile.

Wil teveel betaalde parkeerkosten terugvorderen bij Parkmobile.

Ben afgelopen vrijdag Vergeten parkeren stop te zetten of het stopzetten is niet gelukt in Amsterdam Centrum  waardoor de parkeerkosten bij Park mobiel behoorlijk zijn opgelopen. Krijg nu €15,- tegoed ter compensatie terwijl ik zeker €75,- teveel betaald hebt. Heb bewijs geleverd dat ik niet lang daarna heb getankt op de A2. Kan ik het teveel betaalde terug eisen van Park Mobiel?
Met vr ... Lees meer

Ha
Haarlem023 - 14 sep. 2019 om 19:38
Winkels & webshops

Wie heeft er ervaring met Drogist.nl

14 juni heb ik een bestelling geplaatst bij Drogist.nl voor ontbijtmuesli. Zij gaven aan dit voorlopig niet te kunnen leveren en gaven mij de optie de bestelling te annuleren en het geld terug te storten. Nu, na 3 maanden, heb ik ondanks meerdere toezeggingen nog steeds het bedrag niet ontvangen.
Het is geen mega bedrag (20,85)  maar het gaat om het principe. Lees meer

Da
Daan_81 - 16 sep. 2019 om 20:30
Huishouden & energie
Wie heeft er ook ervaring met dure en neppe ontstoppingsservice

Wie heeft er ook ervaring met dure en neppe ontstoppingsservice

Via www.ontstoppings-service.nl kwam iemand langs, kosten waren 360
euro voor 17 minuten werken. Het leek allemaal oké met juiste materialen en 2 maanden garantie. Een week later was de afvoer weer/nog steeds verstopt maar het telnummer is niet meer te bereiken via whatsapp of telefoon. En via het centrale telnr 085-1308789 wordt gezegd dat ze deze opdracht niet herkennen in het systeem?! He ... Lees meer