Hv
door Hvdv Oct 10, 2017 om 19:18
Huishouden & energie

Kat op de motorkap

Hallo experts,ik heb last van een kat die op de motorkap van mijn auto gaat slapen en dat gebeurt alleen 's nachts of vroeg in de morgen.
Vanmorgen heb ik ze betrapt toen ging ik om 5 uur naar mijn werk, het probleem is ze maakt krassen op de motorkap de auto staat onder de carport.
Wie heeft een serieuze tips om die kat zo ver te krijgen dat ze niet meer terugkomt.

Mvg, hvdv

7782 18 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - Oct 10, 2017 om 19:22
703 Antwoorden / 2 Vragen

Niet een oplossing maar een idee:Tussen de andere auto's in de straat parkeren.Kat zoek de warmte en beschutting op en een carport is ideaal.

Overigens: die krasjes kun je er weer uit krijgen met een beetje goed poetsen met speciale middeltjes.

Mijn kat blijft niet liggen omdat mijn Honda Civic een te ronde neus heeft dus het ligt niet prettig.

Keep Off spuiten op de radiator en de banden helpt ook een beetje.

tenormin
door tenormin - Oct 10, 2017 om 19:32
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@hvdv, ik heb maar 1 (vervelende) oplossing: hoes over auto. Pestwerk telkens, dat begrijp ik maar een kat iets afleren is nog veel moeilijker. Eventuele krassen kan er wel met Commandant weggepoetst worden maar dat zal ook zeker niet uw bedoeling zijn. Leef met u mee maar kan er helaas ook niet meer van maken dan die hoes.

Cookies
door Cookies - Oct 10, 2017 om 19:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat kunnen dan hooguit oppervlakkige krasjes zijn, als er al krasjes ontstaan. Een kat springt er op en gaat liggen. Nagels scherpen op een motorkap lijkt me niet te doen.

Zet een foto van de dader op Facebook.

Vanmorgen heb ik ze betrapt toen ging ik om 5 uur naar mijn werk,

getty
door getty - Oct 10, 2017 om 19:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Krassen is echt onmogelijk . Een kat springt zonder uitstaande nagels op een auto. En het zijn geen tijger nagels.....

Cookies
door Cookies Oct 10, 2017 om 19:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

....Een kat springt zonder uitstaande nagels op een auto...... Inderdaad.

getty
door getty Oct 10, 2017 om 19:54
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dacht je van niet Carola83?

mijn katten springen gewoon met hun sokjes ergens op. Pas als er risico is van bv vallen gaan de nagels uit.

Cookies
door Cookies Oct 10, 2017 om 20:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, natuurlijk denk ik dat ook, vandaar 'inderdaad'. Heb al mijn hele leven katten, dus weet dat springen met nagels uit erg onnatuurlijk (en onhandig) is. Dan zouden alle meubels van kattenfreaks ook onder de krassen moeten zitten. Nog nooit een kras ontdekt. Behalve bij 1 kat die gek is op het open maken van alle deurtjes en lades, ja een vrouw natuurlijk, onbeschoft nieuwsgierig.;-)) Daarvoor worden vanzelfsprekend dan wel de nagels gebruikt.

getty
door getty Oct 10, 2017 om 20:30
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dan zijn we het helemaal eens!

ne
door neodutchio Oct 10, 2017 om 21:02
5129 Antwoorden / 12 Vragen

En als de kat begint te glijden van de motorkap kan deze wel zijn nagels opzetten.

tdmduc
door tdmduc Oct 10, 2017 om 21:37
703 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb er twee en die maken echt wel krasjes dames en heren. Niet zo kletsen.

Cookies
door Cookies Oct 10, 2017 om 22:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tdmduc: ik klets niet en ik heb al tientallen jaren katten. Door ergens op te springen, overheen te lopen en/of ergens op te gaan liggen, ontstaan geen krasjes.

tijger1
door tijger1 - Oct 10, 2017 om 19:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Katten doen dat graag en trekken zich in het algemeen van niemand iets aan.

Maar die krasjes daar kunt u die kat de schuld niet van geven. Die loopt gewoon met zijn kussentjes over uw auto.

Koop een hoes. Dan bent u sowieso klaar.

tdmduc
door tdmduc Oct 10, 2017 om 21:34
703 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen MET kattenkrasjes. Die zijner echt wel, niet kletsen nu hoor.

aurora1
door aurora1 Oct 11, 2017 om 01:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tmdmuc, reageert u nu in plaats van de topicstarter? Niet doen hoor.

Topantwoord

ge
door george321 - Oct 10, 2017 om 19:55
390 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt op het warme of goed liggende deel, de motorkap, een veilige bedekking leggen. Geen schade meer. Katten luisteren evenmin als den haag.

Cookies
door Cookies - Oct 10, 2017 om 20:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Leg een oud badlaken op de motorkap: kat blij, jij blij. Lekker kattenmandje kopen, mag ook natuurlijk.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Oct 10, 2017 om 20:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zit het idee van krassen van de kat niet meer tussen de oren?
Er valt voor een kat niets op een motorkap te krassen want ze landen erop met de kussentjes omdat het een glad oppervlak is. Doen zo overigens met alle sprongen over het algemeen. Nagels scherpen doen ze ergens anders.
Een hoes of oud kleed kan u misschien geruststellen eventueel besprenkeld met citronella olie (bij de drogist verkrijgbaar).
Kijk anders nog eens op kattenforums.

tdmduc
door tdmduc Oct 10, 2017 om 21:35
703 Antwoorden / 2 Vragen

Niet nodig ik heb bovenaan al een tip gegeven. Keep Off van Beaphar.

aurora1
door aurora1 Oct 11, 2017 om 01:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar @tdmduc, ik had het helemaal niet tegen u maar tegen de vraagsteller.

Grunnen.
door Grunnen. - Oct 10, 2017 om 21:53
509 Antwoorden / Vragen

Het wegpoetsen van krassen. Dit gebeurd met speciale poets die daar voor geschikt is. Er moet dan gedacht worden aan kleine krasjes . Zoals krasjes die we kennen bij en rondom de deurkruk en benzine klep. Bij grotere en diepere krassen kan het soms met polijsten een stuk te verbeterd worden. Zo ook worden tweedehands auto’s vaak gepoetst afgeleverd. Maar na enkele wasbeurten worden de kleine weggepoetste krasjes al snel weer zichtbaar

tdmduc
door tdmduc Oct 11, 2017 om 11:39
703 Antwoorden / 2 Vragen

met spullen van Meguilars is het zo opglost.

gerbera
door gerbera - Oct 10, 2017 om 22:11
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als alle bovenstaande tips niet helpen dan is er nog maar 1 oplossing. In de nacht de moterkap omhoog zetten.

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2017 om 23:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of zelf op de motorkap gaan zitten.;-))

aurora1
door aurora1 Oct 11, 2017 om 01:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad, nog beter, of erop gaan liggen.

ge
door gewicht Oct 11, 2017 om 19:18
170 Antwoorden / 1 Vragen

Gaat het beest op de motor liggen.

jo
door joke sk - Oct 11, 2017 om 02:35
1 Antwoorden / Vragen

Als de lak van de moterkap het verdraagd een paar keer, als de auto geparkeerd is, wat netrake was met huishoudazijn, ammonia of iets anders wat, voor een poes onaangenaam ruikt, mengen en dat op de mtorkap uitwrijven. Op het internet vind je vast wel artikeltjes was katten niet lekker vinden ruiken.

Wat ook werkt is wwn heel dun laagje was aanbrengen en daar peper op uitstrooien De was zorgt ervoor dat de peper net weg waait.

Wel was nemen die erg sterk ruikt.

Al snel vindt ze dat geen lekker pleje meer war ze zich thuis voelt en zal ze een ander plekje uitzoken.

tijger1
door tijger1 Oct 11, 2017 om 09:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ammonia op de lak? Zou ik niet doen.

costnix
door costnix - Oct 11, 2017 om 07:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gooi, spuit koud water over de warme motorkap. De kat gaat op die kap liggen, omdat die lekker warm is.
Of, als u de kat betrapt, hem/haar nat spuiten met koud water. (Waterpistool, grote injectiespuit)

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 11, 2017 om 08:57
7156 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt de auto eens andersom parkeren, als het steeds dezelfde kat is zal die het hopelijk verbaasd verder voor gezien houden.
Mvg.

gerbera
door gerbera - Oct 11, 2017 om 11:18
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Leg een kletsnatte (bad)doek over de motorkap, de kat heeft een hekel aan een nat kontje. Na een paar keer proberen zoekt die wel een andere motorkap. U loopt wel de kans dat die dan het dak opzoekt, dus daar dan ook zo handelen.

tdmduc
door tdmduc - Oct 11, 2017 om 11:36
703 Antwoorden / 2 Vragen

Voor de twijfelaars.....

aurora1
door aurora1 Oct 11, 2017 om 18:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat moeten we hiermee? U doet steeds net of u de vraagsteller bent, maar, surprise- surprise, dat is iemand anders.

tdmduc
door tdmduc - Oct 11, 2017 om 11:45
703 Antwoorden / 2 Vragen

Oh ja....nog even dit bordje in de buurt plaatsen ;-)

kc
door kcdb - Oct 11, 2017 om 18:48
113 Antwoorden / 2 Vragen

Als u een kat op uw motorkap treft dan doet een simpele bloemenspuit wonderen. Als de kat zoiets twee keer overkomen, dan kiest het dier eieren voor zijn geld en laat hij het wel uit zijn kattenkop om op uw motorkap terug te keren. Echt, katten zien zo'n 'bui' echt wel hangen.

En die paar krasjes? Koop een blikje Commandant Groen. Niet te duur en doet wonderen. U gebruikt er weinig van en zult er nog jarenlang plezier van hebben. Koop eventueel een blikje Commandant Geel of Goud erbij. Is een stuk fijner van structuur, iets minder effectief maar geeft een glanzend resultaat. Maar met autowas krijgt u hetzelfde glanzende resultaat.

kv
door kvjapio - Oct 11, 2017 om 20:14
281 Antwoorden / Vragen

Knoflook?