HiddeR
door HiddeR Jul 8, 2020 om 14:16
Huishouden & energie

Kattenhaar uit was/droogcombinatie

Ik heb een kat die nogal veel verhaart; "vroeger" had ik een aparte wasmachine en droger om de kattenharen uit het beddengoed te halen, wat helemaal prima ging. Sinds ik ben verhuisd heb ik een was/droogcombinatie en hoewel die prima het haar uit het beddengoed haalt, zitten vervolgens de eerste drie ladingen was die ik er daarna in doe vol met haar. Heeft iemand daar een briljante oplossing voor?

9779 19 Rapporteer

Topantwoord

ju
door juliomariner - Jul 8, 2020 om 14:17
1311 Antwoorden / 2 Vragen

De kat niet op het bed laten ;-)

HiddeR
door HiddeR Jul 8, 2020 om 14:19
Antwoorden / 2 Vragen

Probeer dat maar eens te doen met een kat van 13 ;)

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 8, 2020 om 14:27
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Kat elke dag borstelen en kammen scheelt al veel, borstel wel even aan de kat voorstellen ;-)
Deze link is wellicht ook nuttig om te weten:
https://omaweetraad.nl/diversen/haren-van-huisdieren

HiddeR
door HiddeR Jul 8, 2020 om 14:27
Antwoorden / 2 Vragen

Ook dat doe ik al. Geloof me: ik heb vrijwel alles al geprobeerd. Het gaat me er niet om dat de poes minder moet verharen. Het gaat me erom dat de haren uit de machine moeten.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 8, 2020 om 14:32
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Zorgen dat er minder haren inkomen is prettiger voor u.

tijger1
door tijger1 - Jul 8, 2020 om 14:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik mag toch aannemen dat als u een was gedraaid hebt, u die ook droogt. Dan zouden de haren toch al verwijderd moeten zijn?

Of wellicht van die was eerst de helft drogen, dan is er meer ruimte om de haren te verwijderen.

HiddeR
door HiddeR Jul 8, 2020 om 14:41
Antwoorden / 2 Vragen

Ik was/droog op dat moment alleen het beddengoed, het gaat om de wasbeurten daarna.

Donuts
door Donuts - Jul 8, 2020 om 14:41
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Voor het wassen zoveel mogelijk de kattenharen verwijderen met de stofzuiger. Eventueel daarna nog een keertje uitkloppen.

Trouwens ook een 13 jaar oude kat kan prima leren niet meer in de slaapkamer te komen. Mijn nog oudere kat, mag ook niet meer in de slaapkamer omdat zij veel spuugt.

aurora1
door aurora1 - Jul 8, 2020 om 14:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vaker het rooster reinigen? Lees ook hier, met name over de panty of panty met tennisballen:

HiddeR
door HiddeR Jul 8, 2020 om 14:46
Antwoorden / 2 Vragen

Dat werkt met gewone drogers prima. Zo werkt deze unit niet, en bovendien is het al een probleem sinds-ie nieuw is :)

aurora1
door aurora1 Jul 8, 2020 om 14:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan maar een gewone droger erbij nemen? Én de informatie via de links lezen.

Ah
door Ahah - Jul 8, 2020 om 14:50
5 Antwoorden / Vragen

Houd de katten van je bed af. Voordeel hiervan is; geen kattenharen in de wasmachine en een hygienische oplossing.

HiddeR
door HiddeR Jul 8, 2020 om 14:51
Antwoorden / 2 Vragen

Probeer dat maar eens bij een kat van 13 die al 13 jaar op bed mag.

Donuts
door Donuts Jul 8, 2020 om 14:53
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat kan de kat best afleren.

Donuts
door Donuts - Jul 8, 2020 om 14:56
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Wel, als u alle aangedragen oplossing niet ziet zitten, dan maar iedere keer met een doekje de trommel + de manchet goed schoonmaken.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Jul 8, 2020 om 15:09
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Mogelijk heeft u hier wat aan, google even ze zijn ook bij bekende (goedkope)winkels verkrijgbaar. En gewoon de kat, kat laten zijn.

panter22
door panter22 - Jul 8, 2020 om 17:42
6599 Antwoorden / Vragen

Pluisjes in de trommel

Omdat er geen filter in de wasdroogcombinatie zit die de pluisjes tegenhoudt, blijven er pluisjes achter in de machine zelf.
Het is dus aan te raden om na iedere was- en droogbeurt de trommel te reinigen of een extra spoelbeurt te draaien met een lege trommel.. Als je dit niet doet dan heb je de kans dat je kleding bij de volgende wasbeurt onder de pluizen zit.
https://www.wasmachinepagina.nl/was-droogcombinatie/

gerbera
door gerbera - Jul 9, 2020 om 09:21
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Kreeg nog een tip van iemand met hondenharen, deze doet na het drogen een swiffervloerdoekje in de trommel en laat deze op koude stand van de droger enige tijd draaien. Mogelijk het proberen waard al de balletjes niet helpen.

Va
door Vankasteel - Jul 10, 2020 om 10:32
1 Antwoorden / Vragen

Doe bij elke wasprogramma een beetje wasverzachter.

gerbera
door gerbera Jul 10, 2020 om 13:38
7348 Antwoorden / 14 Vragen

En dat wordt in dit geval juist afgeraden.

ja
door jacky0909 - Jul 10, 2020 om 10:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn Jack Russell mag op bed. Elke ochtend maak ik mijn bed haarvrij met een plakroller. Werkt prima. En na elke wasbeurt het manchet van de wasmachine goed schoonmaken. Veel succes.

ko
door korenbloem2000 - Jul 10, 2020 om 11:46
33 Antwoorden / Vragen

De kat beter, vaker borstelen. Niet te veel was in automaat. Misschien eet uw kat niet het gezondste voer? Misschien heeft het stress, of u? Dat neemt een kat over.

gr
door gradjeenjose - Jul 10, 2020 om 14:05
5 Antwoorden / 2 Vragen

Geen katten toelaten in je slaapkamer, of van te voren alle haren verwijderen.
katten en honden worden veel te veel toegelaten in ruimtes wat niet nodig is,
zoook in badkamer en wc.
Wij hebben ook extra kleren aan thuis, waar katten wel op mogen liggen.
Die maak ik schoon met een borstel of plakroller, super gemakkelijk.
En niet onbelangrijk, regelmatig borstelen, ook als ze korte haren hebben.
Je moet er wat voor over hebben als je huisdieren hebt, wij hebben 5 katten,
3 langharige en 2 kortharige en houden alles goed schoon en dat is goed te doen.
hebben geen haren in de wasmachine en droger.

Wel als we kussens en dekentjes op ligplekken schoongemaakt moeten worden in de wasmachine.
daarna een machine aanzetten op de hoogste temperatuur met of azijn of machinereiniger toevoegen.

gerbera
door gerbera Jul 10, 2020 om 15:33
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Geen katten toelaten in je slaapkamer, of van te voren alle haren verwijderen

Hoezo? moet de TS de kat eerst kaal scheren. Ik geloof dat het aan de TS is te bepalen wat deze wel of niet toelaat. Daarnaast schat ik zo in dat de TS zelf wel weet hoe ze met de kat moet omgaan dus uw "cursus omgaan met katten" had achterwege kunnen blijven. Verder werkt een was/droogcombinatie ff wat anders dan alleen de wasmachine, in zo'n machine wil nog wel eens statische elektriciteit optreden waardoor haren achterblijven die je ook met hoge temperatuur niet verwijderd.
Ik zal het dan ook wel niet goed doen maar mijn hond banjerd, inmiddels al 9 jaar, ook door het hele huis en gaat met plezier de badkamer in als die aan een wasbeurt toe is.

simon55
door simon55 - Jul 10, 2020 om 14:24
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Kat met kuip met water wassen , en niet in de wasmachine

gerbera
door gerbera Jul 10, 2020 om 15:34
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Mag dat wel, een beetje humor☺

wimmi20
door wimmi20 Jul 10, 2020 om 16:25
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Gebruik wel wasverzachter.
Daar wordt de kat mooi fluffy van.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 10, 2020 om 16:23
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ikzelf heb een sphynx kat.

Totaal geen last van haren.
FF googelen op sphynx.

ka
door kama - Jul 10, 2020 om 16:40
161 Antwoorden / 19 Vragen

Ik sta altijd weer versteld van het aantal antwoorden dat slaat als een tang op een varken. Coronaverveling?

Het probleem is dat de haren kennelijk ergens in de wasmachine blijven zitten terwijl dat bij de vorige machine niet zo was. Ik ken de betreffende machine niet maar denk ook dat ergens achter de rubbers de haren blijven zitten. En dan lijkt de beste oplossing de rubbers elke keer schoonmaken na de beddengoedwas. Of misschien de trommel uitzuigen zodra hij droog is.

Laat de kat lekker op bed liggen! Goed voor het dier en goed voor u!

gerbera
door gerbera Jul 13, 2020 om 16:34
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry maar ook uw reactie slaat als een tang op een varken want als u de vraag goed had gelezen had u kunnen weten dat het om een was/droogcombi gaat. En dat werkt ff anders dan een wasmachine omdat tijdens het drogen, door de warmte, statische electriciteit in de trommel onstaat waardoor de haren zich aan het wasgoed en trommel hechten.

Alleen met onderstaand ben ik het met u eens;
Laat de kat lekker op bed liggen! Goed voor het dier en goed voor u!

jo
door johepie - Jul 10, 2020 om 22:23
5 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt van die kleine balletjes met stekeltjes kopen ,
die je mee in de was maschine gooit tijdens het wassen.
De haren blijven aan de stekeltjes hangen en de was is schoon.
ik heb ze ook en ben erg tevreden.

gerbera
door gerbera Jul 12, 2020 om 10:26
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Prettig te horen dat ze werken, had dit al eerder aan de TS geadviseerd☺