door 1953tonlil Jul 28, 2014 om 17:30
Huishouden & energie

Kelder vochtvrij maken

wie heeft er ervaring met het waterdicht laten maken van de kelder. Onze kelder is sinds hevige regenval vochtig.Een stuk muur is zelfs behoorlijk vochtig..Nu las ik op internet dat de Almexx BV uit Enschede met verschillende bedrijven door het land werkt..Ze geven 30 jaar garantie.en werken met Kryton.

15074 17 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 28, 2014 om 17:36
937 Antwoorden / 2 Vragen

Als eens geprobeerd te luchten of vochtvreters te gebruiken?

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2014 om 17:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

30 Jaar garantie? Gelooft u in sprookjes?

door 1953tonlil - Jul 28, 2014 om 17:41
7 Antwoorden / 7 Vragen

op dit moment staat er een ontvochtiger in de kelder.Die haalt er bekoorlijk veel uit.

door 1953tonlil - Jul 28, 2014 om 17:47
7 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 28 jul 2014, 17:38]30 Jaar garantie? Gelooft u in sprookjes?

door 1953tonlil - Jul 28, 2014 om 18:48
7 Antwoorden / 7 Vragen

aanvullende vraag wie heeft er ervaring met het zelf waterdicht maken van kelder met bv. polykit??

ridder_1
door ridder_1 - Jul 28, 2014 om 20:48
376 Antwoorden / 8 Vragen

Een zeer bekend coatingsysteem in Nederland is van de Duitse leverancier Remmers Bouwchemie zij bezitten een groot aantal producten om gevels (weer) vochtvrij te krijgen. Ht is vaak een combinatie van laagsgewijs - impregneren met een soort gel en de wanden voorzien van een waterdampkerende laag. Er zijn in Nederland wel firmas die wel zijn gespecialiseerd in vochtbestrijding en deze werken veelal volgens hetzelfde principe. 30 jaar garantie is een leuk verhaal maar niets is bestendig tegen vocht gedurende deze periode. Wellicht krijgt u de garantie op het goed aanbrengen van dit systeem maar niet tegen vocht ! Kijk eens op de site van die werken met vochtafvoer met een bijzonder soort steen die dmv luchtstroom vocht afvoert, het is inmiddels een bewezen bouwkundig systeem, niet al te duur en eventueel zelf aan te brengen.

ridder_1
door ridder_1 - Jul 28, 2014 om 20:49
376 Antwoorden / 8 Vragen

sorry

Website is van http://www.schrijverssysteem.nl

door 1953tonlil - Jul 28, 2014 om 22:22
7 Antwoorden / 7 Vragen

ik ken het systeem van schrijvers maar vind die dingen op de buitenmuur spuuglelijk. en het gaat om de keldermuur beneden het maaiveld. Maar heel hartelijk bedankt voor uw reactie.Ik ga eens achter de door u geadviseerde producten van Remmers aan.

aurora1
door aurora1 - Jul 28, 2014 om 22:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders ook nog op de site van de Vereniging Eigen Huis en tik in het zoekvakje in: kelder

ha
door harryromijn - Jul 30, 2014 om 12:12
272 Antwoorden / 0 Vragen

Als een kelder goed gegoten is ( beton met een chemische toevoeging en dik genoeg, in mijn geval 35 cm) is het er binnen kurkdroog.
Bij mij heeft Essent er twee gaten in geboord voor de stadsverwarming, en .. ondanks mijn dringend advies: beneden de grondwaterlijn na veel regen: dus.. forse regenbuien gehad, en die aansluiting lekt.
Met dat spul van Remmers e.e.a geprobeerd, doch.. moet vochtig blijven anders krimpt die drilflubbergelei en lekt het er weer langs. Bovendien krijg je maar 5 jaar garantie. Die betonnen kelder.. is over 500 jaar nog waterdicht. Leuk negatief punt dus bij de verkoop van een huis: kans op lekkage en schimmel.
zie ook: http://www.vbr.nl/techniek/4-betonreparatie-methoden-en-betonreparatietechnieken/42-injecteren-van-beton-betoninjectie/de-injectievloeistoffen/
En Essent resp, de opvolger En Natuurlijk.... vinden het gezegend, nemen het ter kennisgeving aan en doen er geen spat aan: u gaat maar procederen !
Zo'n elektrische vochtvreter ( laat condens in een reservoir neerslaan, dus een dure gast in elektriciteit) helpt als noodmaatregel, doch is natuurlijk geen goede oplossing.
Zoals de Belgische kelderbouwer zei: Ollanders moet je dijken laten bouwen, kelders hebben ze enkel met hun mond verstand van ( als met zoveel dingen), vandaar lekkende metro-tunnels, viaductbakken in de snelweg enz

we
door weide124 - Jul 30, 2014 om 12:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een mogelijkheid is ook om eens naar de afvoer (riolering) te kijken. Als het een oud huis is dan is het mogelijk dat het (regen) water niet snel genoeg weg kan en daardoor zijn weg zoekt naar de kelder.

mc
door mcurie - Jul 30, 2014 om 12:41
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had 21 jaar geleden vergelijkbare problemen. Ik heb het probleem op twee manieren aangepakt. Enerzijds door toepassing van de eerder genoemde produkten van Remmers, die relatief goedkoop zelf aangebracht kunnen worden. Verder heb ik een flink deel rondom de kelder, in de tuin, langs het huis, een drainleiding aangelegd en deze aangesloten op het riool. Die drainleiding was een plasticbuis met cocoshaar er om heen. Daarna nooit meer problemen gehad!

Mcurie

Op
door Opa Eus - Jul 30, 2014 om 13:04
41 Antwoorden / 18 Vragen

Ook wij hadden last van vocht onder het huis, in de kruipruimte.
Is opgelost door een flinke laag(ca.20 cm.)schelpen in deze ruimte te laten aanbrengen.
Is gedaan via het bedrijf Isoschelp via Internet en is een fantastische oplossing met nu alléén maar droge vloer.
Is dus echt aan te raden. Kosten; voor ca.50 m2 ca. €.1.200,00. Afhandeling; SUPER. Mannen werken zéér netjes en laten geen troep achter.In een paar uur is alles zo gepiept en heb je geen last meer van natte kruipruimte.AANRADER.(ik heb écht géén aandelen Isoschelp,hoor.hahaha.)
Succes.
Groet.
Jan.

door 1953tonlil - Jul 30, 2014 om 17:13
7 Antwoorden / 7 Vragen

De vloer is voor zover wij kunnen beoordelen droog. Het is de muur aan de buitenkant die behoorlijk vochtig is. Het riool is plm 8 jaar geleden vervangen.

door 1953tonlil - Jul 30, 2014 om 17:17
7 Antwoorden / 7 Vragen

Onze kelder is niet gegoten met beton maar bestaat uit bakstenen. Is oud huis, Plm 90 jaar oud.

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2014 om 17:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar vaak komt het daar ook door. Dus door het vervangen van het riool. Die oude buizen waren poreus waardoor het grondwater daar ook makkelijk in kon door dringen. De nieuwe zijn dat niet en dan kan het grondwaterpeil door bv langdurige regen flink stijgen en dan wordt uw muur nat.

jo
door joan - Aug 1, 2014 om 19:36
26 Antwoorden / 4 Vragen

de buitenmuren uitgraven en afdichten met een speciale pasta.
Wij hebben dit ook gedaan en het werkt perfect.