j.
door j.barron Apr 16, 2017 om 13:50
Huishouden & energie

Keukenconcurrent: problemen tijdens verkoop, plaatsing bestelling, levering en montage

Beste lezer,

De problemen die ik heb ervaren komen vrijwel voor in alle processen en daarom heb ik deze opgesplitst in verkoop, plaatsing bestelling, levering en montage.

Verkoop

In januari ben ik naar een verkoopafspraak geweest van de Keukenconcurrent in Cruquius. Ik maakte gebruik van de actie: hele keukens, half geld + gratis montage.

1e verkoopgesprek:

De prijs van de keuken viel tijdens het verkoopgesprek hoog uit i.v.m. met het totaal aantal apparaten die ik erin wilde hebben, namelijk: afzuigkap, kookplaat, vaatwasser, inbouw wasmachine, koelkast/vriezer en oven. Het argument van de verkoper was dat de inbouw wasmachine voor een hoge verkoopprijs zorgde. En ja, ik wel wat van de prijs kunnen halen. Prima, heb getekend en ik zou 2 werkdagen later contact moeten opnemen om mijn keuken te laten inmeten.

De volgende dag besloot ik om keuken uit te breiden (wilde meer opslagruimte) en nam hierover telefonisch contact op met het filiaal.  Problemen die vervolgens zijn ontstaan:

-          Verkoper langdurig niet in de filiaal aanwezig (redenen: werkte op diverse locaties + ziekte) en alleen diegene zou met mij de keuken kunnen doorbespreken.

-          Enkele keren werd mij verteld dat hij de volgende dag aanwezig zou zijn en of ik dan terug kon bellen. Dit heb ik gedaan, maar bleek de informatie niet te kloppen of ging hij op dat moment naar een klant.

-          Verkoper zou contact met mij opnemen zodra hij aanwezig zou zijn. Is dus niet gebeurd.

-          Het filiaal had geen inzicht in de verkopers dienstplanning.

-          Bijna een maand verder verzocht ik opnieuw om door een andere verkoper geholpen te willen worden om mijn keuken te kunnen uitbreiden. Uiteindelijk is dit gelukt.

-          Veel telefoontjes gepleegd.

2e verkoopgesprek:

Prijs viel wederom hoog uit. Ook nu kreeg ik te horen dat de inbouw wasmachine voor een prijzige keuken zorgde. Een minimaal bedrag is in vermindering gebracht.

Plaatsen van bestelling door Keukenconcurrent

Keukenconcurrent kon de bestelling niet plaatsen, omdat zij informatie nodig hadden welke inbouw wasmachine ik zou aanschaffen. Inderdaad: pardon? Volgens hen heb ik geen inbouw wasmachine gekocht en heeft dit niet op de koopovereenkomst gestaan. Papieren uitgezocht en het apparaat stond er daadwerkelijk niet op. Toch was de prijs van de keuken volgens twee verkopers aan de hoge kant vanwege juist die ene inbouw wasmachine.

Problemen die hier zijn ontstaan:

-          Woordenwisseling tussen het filiaal en mij

-          Verwijten gekregen dat ik via Siemens korting kon krijgen en daarom de inbouw wasmachine zelf zou aanschaffen.  (Uitleg: Tijdens het 1e verkoopgesprek heb ik aangeven dat Siemens een klant van mij is, niet meer niets minder. Ook aangegeven dat ik wellicht via webwinkels goedkopere inbouw wasmachines kon vinden. De verkoper wist mij ervan te overtuigen dat de aangeboden prijs i.v.m. de actie –hele keukens, half geld- de prijs aantrekkelijk zou zijn. Hiermee ging ik akkoord. De aangeschafte oven is ook van Siemens en die stond wel koopovereenkomst. Aangegeven als ik werkelijk korting kon krijgen ik de oven ook niet via de Keukenconcurrent zou aanschaffen.

Levering

Mijn moeder was aanwezig in mijn woning om de keuken in ontvangst te nemen. De levering vond plaats rond 11.00 uur.

Problemen die zijn ontstaan:

-          Werkblad (keukenblad) door tweeën gebroken tijdens het binnenhalen

-          Zelf contact moeten opnemen door geen gehoor te krijgen over de situatie vanuit Keukenconcurrent

-          Uitstel montage

Doordat het werkblad was gebroken diende er een nieuw werkblad gemaakt te worden. De levering van het 2e werkblad verliep soepel. Dit mag ook genoemd worden.

Montage

In de zelfde ochtend als de levering van het tweede werkblad zou de monteur langskomen, namelijk om 7.30 uur. Als lezer is de volgende informatie nodig om het mijn frustratie te begrijpen. De Keukenconcurrent is ervan op de hoogte dat ik nog niet op de locatie woon. De woning is pas gekocht en het wachten is enkel op de nieuwe keuken.

Problemen die hier zijn ontstaan:

-          No show! De monteur is niet komen opdagen en niemand heeft mij hierover geïnformeerd of gecontacteerd.

-          Vanaf 8.30 uur is de klantenservice bereikbaar dus vanaf dat moment kon ik telefonisch de melding maken. De monteur zou dubbel ingepland zijn. Over een half uur zou ik teruggebeld worden om meer informatie te krijgen. Dit is gebeurd. De afdeling planning zou kijken of iemand anders mijn kant op kon komen rond 12 uur. I.v.m. werk heb ik aangeklopt bij de buurvrouw en mijn huissleutels afgegeven (anders zou ik namelijk van werk terug moeten om de deur open te maken voor de monteur).

-          Rond 12 uur nog geen telefoon gekregen van een monteur of de planning. Wederom zelf contact opgenomen met de klantenservice. Ik kreeg vervolgens te horen dat niemand de keuken die dag kon monteren.

Tijdens het gesprek met de klantenservice wilde ik de coulanceregelingen van de Keukenconcurrent weten. Er werd aan mij verteld dat hiernaar gekeken kan worden zodra de keuken is opgeleverd. De medewerker van de klantenservice gaf aan dat de volgende dag een monteur langs kon komen. Verzocht om de monteur 8.30 te laten komen, omdat ik niet weer onnodig wilde wachten totdat de klantenservice bereikbaar is. De klantenservice heeft dit kunnen regelen. Vervolgens werd ik in de namiddag gebeld door de monteur en die was hiervan niet op de hoogte. Met hem heb ik uiteindelijk afgesproken om 8.00 aanwezig te zijn. De keuken is gemonteerd.

Problemen die hier zijn ontstaan:

-          De monteur heeft door mijn keukenmuur geboord waardoor de wand van mijn slaapkamer is beschadigd (op 3 plekken!*). De monteur heeft 1 van de plekken afgekit. Hier kwam ik in het weekend achter toen ik in de woning ging klussen. Goed om te weten: alle muren zijn spagtelputz muren, hierdoor zal de muur opnieuw gespagtelputzd moeten worden.

-          Bij oplevering van de keuken (vrijdag 7 april) ben niet geïnformeerd over de ontstane schade

-          Er is geen schaderapport aangemaakt

-          De monteur heeft mij niet op de hoogte gesteld van de gemaakte schade (ook niet in het weekend toen ik een vraag had over de afzuigkap en per sms een bericht een berichtje kreeg)

-          Afzuigkap hangt erg hoog (85 cm boven een keramische kookplaat). Hierover heb ik 11 april gemaild, inclusief foto’s. Tot op heden geen bericht ontvangen.

-          Plaat in de kast onder de spoelbak niet mooi afgewerkt, waardoor het hout zichtbaar is.

Maandag 10 april zelf telefonisch contact moeten opnemen met de klantenservice om het probleem te melden. Foto’s zijn per e-mail verzonden. Binnen 48 uur geen bericht gekregen wat wel zou gebeuren, dus weer gebeld met de klantenservice. Donderdag 13 april later ben ik gebeld door de monteur. Afgesproken om een offerte te sturen voor het repareren van de muur. Tijdens dit gesprek gaf ik ook de overige problemen aan, dus hoogte afzuigkap en beschadiging van de plaat in de kast. De monteur vond ik dat zeurde door te zeggen dat ik nu de hele keuken niet mooi vind. Dit is niet zo, betaal veel geld voor een keuken en wil dat het enkel naar wens is. En ik had volgens zelf van te voren moeten aangeven dat ik de afzuigkap niet zo hoog wilde hebben. Gaf aan dat ik nog nooit zo een hoge afzuigkap heb gezien bij iemand anders thuis en dit niet verwachte. Ook aangegeven dat op internet op diverse website gesproken wordt over een andere hoogte; namelijk 65 cm. Ik heb gevraagd of hij dit kon doorgeven aan zijn contactpersoon, omdat ik geen tot op heden geen reactie heb gekregen van de klantenservice.

Op donderdag 13 april heb ik na het gesprek met de monteur de klantenservice opgebeld. Gevraagd naar de persoon die mij vertelde dat Keukenconcurrent kan coulancen zodra de keuken is opgeleverd. De medewerker kreeg ik niet aan de telefoon dus voor de zoveelste keer weer mijn verhaal moeten doen. Ik kreeg heel bot te horen dat Keukenconcurrent niet coulanct en dat zij enkel de service bieden dat de keuken wordt geleverd. Mijn reactie hierop was dat ik het niet hierbij zou laten. Dus vandaar nu mijn klacht online. Ben bereid om verdere stappen te ondernemen voor de stres en slechte service die ik heb ervaren. En dit immers al ruim 4 maanden lang.

*De keukenconcurrent is op dit moment op de hoogte van 1 schadeplek. De overige twee schadeplekken zijn 14 april ontdekt Het beeldmateriaal van de overige twee plekken waar ik af wordt vandaag verzonden).

Graag uw hulp en tips.

Beeldmateriaal is van de ontstane schades te bekijken via Dropbox:

https://www.dropbox.com/sh/ldml67h3i9u3er8/AADX1hRasmglxwV8gIeIqzKma?dl=0

6291 9 Rapporteer

simon55
door simon55 - Apr 16, 2017 om 14:03
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Geen mens leest dit zoek n uitgeverij  en maak d r n boek van

tenormin
door tenormin Apr 17, 2017 om 01:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen

+10, snurk....

tijger1
door tijger1 - Apr 16, 2017 om 14:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, ik heb de moeite genomen het door te lezen.

Begrijp alleen niet wat u bedoelt met een coulance medewerker. U veronderstelt toch niet werkelijk dat die keukenboer aan u hun coulance regelingen zal gaan uitleggen?

En dan dat verhaal over die wasmachine. Blijkbaar hebt u zelf ook niet gecontroleerd of dat ding er wel opstond. En daar gaan mededelen dat Siemens een klant van u is, doet natuurlijk helemaal niet ter zake.

Maar blijkbaar gelooft u dat hele onzinnige systeem van die keukenboeren "hele keuken, half geld plus gratis montage" , u snapt niet dat dat gewoon nep is? En u begrijpt blijkbaar ook niet dat als u een machine elders koopt, niet de prijs van de machine eraf gaat, maar slechts een klein beetje?

Dan nog die schade. Kan altijd gebeuren met zo'n blad.

Als men een keuken laat installeren, moet men daar als een bok op de haverkist bovenop zitten. En ja, dat kost u vrije dagen, maar dan ziet u meteen wat en fout gaat of niet naar uw zin is. En dan op drie plekken door een hele muur boren? Is dat soms een gipswandje of zo?

Ik ga er eigenlijk vanuit dat u ook alles al van te voren hebt betaald, dus nu bent u volledig afhankelijk van die club voor herstel en schadevergoeding. Zal niet eenvoudig gaan.

hansje klein
door hansje klein - Apr 16, 2017 om 14:54
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het slechte en het goede nieuws ...

Het oplospercentage van KeukenConcurrent op Klacht.nl is bijna 75 %, dus slechts iedere vierde blijft met de ellende zitten, maar 3/4 krijgt uiteindelijk een soort van oplossing aangeboden en dàt ... is voor u en alle toekomstige klanten het goede nieuws.

Voor de Mandemakersdochter KeukenConcurrent worden momenteel landelijk nieuwe verkopers gevraagd. De functie 'coulance-manager' schijnt al bezet te zijn ... maar die is helaas nooit bereikbaar, zoals u al heeft kunnen constateren.

PS. Misschien kunt u uw manuscript als leerboek 'ervaringsdocumentatie' t.b.v. alle keukenverkopers aanbieden.

kv
door kvjapio Apr 16, 2017 om 16:56
281 Antwoorden / Vragen

Beste Hansje Klein. Klacht.nl heeft een hele bijzonder manier voor het 'afhandelen van klachten'. Zodra de leverancier namelijk een mail stuurt met 'wij nemen het in behandeling' - geven ze aan dat de klacht is opgelost. Kijk maar eens op hun site bij Seatsandsofas. 90% van de klachten zou zijn opgelost, maar in de praktijk is het er niet eentje. Ik heb ze over hun vreemde policy een mail gestuurd. Hun reactie: 'Zo werken we nu eenmaal'.

Wat klachten betreft is klachtenkompas.nl van de Consumentenbond een stuk betrouwbaarder in hun weergave.

hansje klein
door hansje klein Apr 16, 2017 om 18:09
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@kvjapio, het probleem met Klachtenkompas.nl/Keukenkampioen is echter, dat het aangesproken bedrijf vooraf al een agreement moet hebben ondertekend, dat het zal gaan reageren ... en dat heeft Keukenkampoioen NIET gedaan. Daarom is er helemaal geen reactie te lezen.

Het is wèl zo, dat de (elezende) Consumentenbond bijèerg veel klachten actief gaat worden.

j.
door j.barron Apr 17, 2017 om 21:41
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tips.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 16, 2017 om 16:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hele Keuken, Halve Prijs, Hele zooi ellende, Half tevreden.
Wie trapt er nu nog in deze Mandemakers verkooppraatjes en reclames.
Heeft u voor uw gevoel nu echt een keuken voor de halve prijs gekocht???

ne
door neodutchio - Apr 16, 2017 om 16:42
5150 Antwoorden / 12 Vragen

U bent wel heel goedgelovig. U kunt goedkoop aan apparatuur komen, maar als een op commisie beluste verkoper zegt dat dat zij goedkoper zijn zonder uw prijs te weten zegt u al ja. Ook dat de keuken tegen 50% verkocht zou worden neemt u ook voor zoete koek. En nadat alles is doorgesproken nog eens wat willen aanpassen maakt het ook niet makkelijker op.

panter22
door panter22 - Apr 16, 2017 om 16:57
6599 Antwoorden / Vragen

Als je een keuken koopt, kijk dan niet alleen naar de prijs, maar het is belangrijk wat je er in wilt hebben en waar je de apparatuur wilt hebben. Dus eerst zelf een schets maken en meten. En kijken hoeveel kost die apparatuur bij de MM.
Die montage is al bij de prijs inbegrepen.
Er gaat wel eens iets mis. Jammer maar met keukens gaat het vaak niet in een keer goed met al die onderdelen.
En inderdaad je moet vrij nemen en er bij blijven. Dat is niet alleen met een keuken, maar met de meeste dingen die geplaatst en gemonteerd moeten worden. Doe je dat niet, dan gaat die monteur zijn gang.
Ik begrijp dat je nog een paar dingen hebt die niet in orde zijn.
* De beschadigde muur. Die wordt gerepareerd. Als er nu 1 of 3 beschadigingen in zitten, de muur moet toch weer overgespoten       worden.
* De afzuigkap die te hoog hangt. Daar zal een langere pijp aan moeten en hij zal lager moeten hangen. Daar had de monteur wel even aan kunnen denken. Dat is toch de vakman, Moet KK oplossen. Misschien moet je bijbetalen voor die pijp.
* Dat plaatje in het kastje dat is een beschadiging daar kun je niets mee Dat wil wel eens met gaten boren in zo'n dun plaatje. Kastje dicht en je ziet er nooit meer wat van.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 17, 2017 om 00:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Apparatuur bij MM is veel duurder dan bij Keukenloods. Even een tipje mijnerzijds.

ro
door ronny530 - Apr 17, 2017 om 11:14
2778 Antwoorden / 41 Vragen

U bent tijdens het eerste verkoop gesprek al onduidelijk wat betreft de inbouwwasmachine want u stelt direct al dat als u de wasmachine ergens goedkoper kan vinden die elders aanschaft. De dag erna besluit u dat de keuken vanwege extra opslagruimte nog groter moet worden maar de verkoper is niet aanwezig. In het tweede gesprek gaat u nog meer steggelen want de prijs viel logischerwijs door de uitbreiding nog hoger uit en dan geeft u aan dat u ook de oven elders gaat aanschaffen als die goedkoper is. De keukenconcurrent kan de bestelling niet plaatsen omdat u domweg geen maten aan kunt geven van de apparatuur die u aan gaat schaffen. Sec gezien wil u een hele keuken voor half geld omdraaien naar een kale keuken die u zelf van apparatuur voorziet maar wel ingebouwd wil hebben tegen nog minder geld. Ik snap bijna niet dat de keukenconurrent de keuken geleverd en gemonteerd heeft want ze hadden kunnen weten dat u niet tevreden zou zijn. Aan de eerste foto's is te zien dat de keuken tegen een kale muur is geplaatst die totaal niet af is qua elektra en tegelwerk maar m.i. zal dat uw tweede project worden om de zo goedkoop als mogelijk uw woning bewoonbaar te krijgen. U denkt dat als u maar lang genoeg zeurt de leveranciers wel overstag gaan maar ik hoop van harte dat ze dat in uw geval niet gaan doen.

ma
door maria12346 - May 19, 2017 om 14:09
1 Antwoorden / Vragen

Zo ontzettend herkenbaar. Ik ben in een dikke strijd verwikkeld en ik heb twee instanties ingeschakeld en heel internet ondergespamd met hele slechte feedback dus ik hoop dat ze het heel gauw gaan fixen op MIJN manier incl schadevergoeding en tegemoetkoming financieel. Want ik ben pis en pis link. En dat weten ze.
Zelfde verhaal als die van jou. Keuken al in febr gekocht, maart order voor plaatsing erbij. Eergisteren geleverd, betaald, gisteren zou de monteur komen. Mailtje gehad dat ie om 7 uur zou beginnen. We wonen nog niet in het huis want het wordt verbouwd. Kwart over 5 opgestaan, kwart voor 7 ter plaatse. Al wie er kwam, geen monteur. Om half 9 pas kunnen bellen. Bleek na ettelijke telefoontjes met Vivian, Lillian en Kelly dat de monteur niet om 7 uur maar om 12 uur zou komen. Niks geen sorry, of coulance regeling. Gewoon: hij is er om 12 uur. Doei.
Ik moest oppas regelen voor mijn kinderen, ik zat ondertussen al uren in mijn auto want mijn huis is 1 bouwput en daar kan je niet zijn. Om 12 uur: niemand. Om 13 uur, je raadt het al: niemand. Ik weer bellen. En weer bellen. Hoofdkantoor, klantenservice, locatie Groningen van de keukenconcurrent. Zelfs naartoe gereden ( ik moest super nodig plassen en ik hoopte heel erg dat zij mij verder konden helpen)
Enfin, zij hebben geen inzage in de planning van de monteur, ook geen nummers. Ze hebben wel voor me gebeld en gemaild. Uiteindelijk rond 15 uur moest ik mijn kinderen uit school halen. Ik kom daar net aan, belt de keukenconcurrent dat ze voor de deur staan. Ik draai om en rij als een idioot weer naar de andere kant vd stad. Daar aangekomen waren ze super onbeschoft en ronduit grof. Ook over mijn poolse werknemers. Dat pik ik gewoon niet. Het zijn hardwerkende lieve jongens. Doe gewoon even normaal! Vervolgens weigerde ze aan het werk te gaan in zo'n zooi en bovendien gingen ze toch echt geen tegels eruit bikken. Ik zei dat dit gewoon in de order stond en ik daar gewoon opdracht toe had gegeven en voor had betaald. Nou dat gingen ze mooi niet doen. Ze belden in hun auto hun baas en zeiden: toedeledoki, maak maar een nieuwe afspraak. En daar stond ik dan. Een potje te janken. Niemand voelt zich verantwoordelijk, maar iedereen wijst naar de ander. En mijn lieve hardwerkende polen kunnen niet verder. Mijn vloerenboer kan de vloer niet leggen en de kachelman kan pas over 3 weken weer. En ik ga over 4 dagen met 5 kinderen verhuizen en de keukenconcurrent doet NIKS. Ik heb al vanaf gisteren morgen tig beloftes over terugbellen binnen een uur. Je raadt het al: ik ben nog nul keer terug gebeld. Ik heb zelf wel al honderd keer gebeld: nee ze kunnen niks doen. Nee ze weten nog niks. En ja u hoort wel weer van ons. Nee ze kunnen nu nog geen nieuwe afspraken inplannen. Dat kan inderdaad wel een maandje duren, ze zijn heel druk.

Een maand??? je hoort het goed. Een maand wachten op vloeren, kachel en keuken, in een groot gezin. Zijn ze helemaal van de pot gerukt? Zijn ze niet goed of wat?
Ik heb een jurist en de geschillen commissie ingeschakelt. Ik wil mijn volledig aankoopbedrag terug en een gratis montage. Vandaag nog. En anders sta ik niet voor mezelf in.
Bovendien heb ik melding gemaakt van discriminatie. En ik zoek als het moet de media op. Geen enkele moeite voor mij, ik heb genoeg connecties. Echt, ze hebben met de verkeerd gekloot. Hier is het laatste woord nog zeker niet over gezegd.

Gerry1969
door Gerry1969 May 19, 2017 om 14:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Gratis montage gaat misschien nog wel lukken maar uw aankoopbedrag terug is niet reëel.
Maar heeft u zwart op wit dat ze tegels zouden verwijderen? Dat vind ik eigenlijk geen taak voor een keukensteller.
Helaas kon u van te voren al.weten dat dit niet de beste partij was om.zaken mee te doen, waarom heeft u zich niet hierin verdiept? Blind voor de fantastische aanbiedingen die ze u doen?

Ge
door Genee May 19, 2017 om 15:22
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Hadden die lieve poolse werknemers van u die tegels er niet uit kunnen hakken?
Waar waren die trouwens dat de keukenboer voor de deur moest wachten?
Of waren ze er niet en hadden de jongens van de keukenboer commentaar op het werk van de poolse werknemers?
Denkt u nu werkelijk dat die keukenjongens uw keuken gaan leegruimen en tegels uithakken om de keuken te kunnen plaatsen?
Een vloer leggen als de keuken geplaatst is, meestal gebeurt dat vóór het plaatsen van de keuken.
U blaast hoog van de toren maar ik geef u weinig kans dat u wat bereikt.

panter22
door panter22 May 19, 2017 om 16:52
6599 Antwoorden / Vragen

Als je huis 4 dagen voor de verhuizing nog een bouwput is, dan zit het niet helemaal goed met de planning.
Waarom klaagden de monteurs over de werkzaamheden van de Polen?
Waren de leidingen niet goed gelegd, Konden ze niet direct de keuken plaatsen?
Was de vloer niet vlak genoeg? De keuken moet wel waterpas komen te staan.
Ze zullen een reden genoemd hebben waaron ze niet zijn begonnen.
De prijs is per strekkende meter, niet per uur, dus ze moeten direct aan de slag kunnen.
Je bent er zelf als opdrachtgever verantwoordelijk voor dat de monteurs hun werk kunnen doen.

Het volledige aankoopbedrag terug willen hebben en gratis montage? Daar zul je wel een heel goede reden voor moeten hebben. En tot nu toe heb ik alleen maar gemopper gehoord dat alles niet loopt zoals je had verwacht. Dat gaat zo met monteurs. Er komt wel eens iets tussen. Kijk eens in de algemene voorwaarden.

tijger1
door tijger1 - May 19, 2017 om 14:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@maria12346

Als u zelf al niet in die woning kon wachten en naar de wc, omdat het een bouwput is, wat verwacht u dan van een keukenboer?

En alles zo krap plannen dat u over vier dagen gaat verhuizen, is ook niet echt verstandig.

Maar goed, u hebt connecties bij de media, misschien komen die de keuken dan wel voor u plaatsen, met behulp van die lieve jongens.