jansje
door jansje Nov 12, 2021 om 12:41
Huishouden & energie

Keukenkampioen

wij hebben in juni een keuken uitgezocht ( verkoper zeer geduldig ) voor een fors bedrag.
zou in week 42 geleverd en gemonteerd worden. Is ingemeten door de keukenkampioen zelf

Dus wij waren ruim op tijd , om de boel in orde te maken. Dachten dat we de oude tegels konden laten zitten, maar helaas dat ging niet. Dus nieuwe tegels erbij gezocht.
Tegelzetter laten komen, die alvast heel wat werk kon doen. Voordat de keuken stond, ( wel zo handig )
enfin de 18de oktober geleverd, de 19 de oktober zou hij gemonteerd worden.
De 18 de oktober krijg ik een belletje van iemand van de klanten service, monteur ziek . ( kan )
en toen kwamen ze pas 3 dagen later . Daar was ik het niet mee eens. omdat wij al 3 weken zonder keuken zaten. En dat wordt je zat. Dus ik gebeld met de winkel. Die heeft het wel voor elkaar gekregen, dat ze de 19de kwamen. En toen begon de ellende. monteur keurde de tegels ( een deel ) af. Het ingefreesde leidingkje voor de verlichting , was niet groot genoeg. En dat snapten wij niet goed. Want volgens ons paste het wel, ( dus toen maar bedacht een kabelgootje over de tegels heen. ( LELIJK !)  ( Wij hadden ook wat vergeten, Dus mijn man met 15 minuten thuis, en de sifon en de waterleiding weggehaald, ter plekke. Zo dachten wij, nu kan die aan de gang. Nee meneer ging ik weet niet hoe vaak, naar zijn auto om met zijn leidinggevende te bellen! En kwam toen , ik ga weg, want ik kan niks doen. Dan moet je tekenen, dat hij voor niks is geweest. kosten € 250,00 . ( die hebben wij na een belletje niet hoeven te betalen. Toen kwam op 28 oktober een andere monteur . Perfect!!! Ging meteen aan de slag. Zegt nog tegen ons, waarom zitten hier geen tegels? DAN ZAKT MIJN BROEK AF!  Dat moest immers van de 1ste monteur? enfin wij niet blij, tegelzetter niet blij. Verder ging het top. Maar ook het kabelgootje had niet gehoeven, was groot zat, Er ging maar 1 snoertje doorheen, ( volgens monteur 1 moesten er 3 stekkers doorheen )
Toen kwam monteur 2 erachter dat ze een fout gemaakt hebben, bij de opmeting en er 1 dus 1 kastje met een witte zijde . ( grijze keuken ) Goed alles wordt vervangen, maar toch..... ook hadden wij houten planken aan de muur uitgezocht, Komen ze met grijze planken aan, omdat ze die kleur niet hadden.Hallo weleens vvan een telefoontje gehoord? Communicatie!!!!!!!Valt niet mee. Nu moet de tegelzetter, dus exra komen, Maar hij is weggegaan, dit kost te veel tijd. door de fouten. andere tegelzetter zoeken, als de keuken ooit nog afkomt. Heb ze van de week aan de lijn gehad , wordt waarschijnlijk 2 de week januari. NOU IK GING UIT MIJN DAK. Ik wil de keuken, voor half december afgemaakt hebben.!!! Dat is toch ruimhartig ( vind ik ) Vraag heb ik recht op compensatie? Tegelzetter, slijper, het lange wachten? We hebben wel het hele bedrag van te voren moeten storten. Maar daarna is het erg stil

2365 5 Rapporteer

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 12, 2021 om 13:34
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik noem deze vaak  keukenkampi..... OEN.

Het mag niets kosten en ze huren  iets in die montage mag doen.

Ze verkopen een keuken, besteden  montage meestal uit en ziektes,   ja dat is overmacht helaas.

Dat week 42 niet gehaald word lijkt nu normaal te zijn geworden.

Maar  ik ga liever naar een kleine plaatselijke firma dan landelijke keten die hier en op Radar forum wel eens vaker langs kwam.

Ik lees hier zelden complimentjes maar tot nu toe valt het nog mee.

Ik ga voor zelf plaatsen, maar als je het laat doen,  moet je wel informeren of ze goede eigen vakmensen hebben,

en de grote landelijke  lukt dat nooit.

Vaak lokken ze met 50% korting, maar  Ikea of  bouwmarkt  is niet eens  25% van hun Adviesprijzen!

Wel duurder, niet beter... ik sla dergelijke bedrijven liever over.

pe
door pebk - Nov 12, 2021 om 15:04
581 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sluit me voor een keer aan bij Prarma. Uw situatie is natuurlijk heel vervelend.

Liever een lokale partij dan een keuken van de Mandemakersgroep. Zelf ooit ook overrompeld door een verkoper bij een van de filialen. Prijs opdrijven en dan veel korting geven, zodat het lijkt of 15000 Euro een prikkie is en zelfs bijna verliesgevend. Vooral de 'gratis' dingen als TV's (modellen die je nooit zelf zou uitzoeken) er bij 'geven' is reden tot twijfel. We hebben gelukkig niet getekend en daarna bijna een half jaar later pas weer eens de moeite genomen om bij een lokale onderneming wat te kopen. Of we daar te veel betaald hebben? Geen idee. We hebben wel de keuken die we wilden.

Wat de installatie betreft; momenteel is het heel lastig om goed personeel te vinden, op elk vakgebied. Als mensen op korte termijn nodig zijn, dan is er of een klus uitgevallen (en kan het tussendoor, maar met de beperkte tijd van die andere klus), of je krijgt te maken met prutsers. Uitval en zo door ziekte kan altijd gebeuren. Helaas kan niet iedereen zelf een keuken installeren. Extra druk zetten om snel iemand te krijgen helpt ook niet altijd.

Of u recht heeft op compensatie... Moeilijk. Voor het wachten waarschijnlijk niet. Wie zou u moeten compenseren? De verkoper? De eerst installateur? De tweede? En als u het al zou hebben, zal het een vervelend traject worden. Juridisch weet ik het niet, maar praktisch zou ik er niet op rekenen.

U zou kunnen overwegen een klein gaspitje en een magnetron of combi te regelen voor de komende weken, zodat u wel kunt koken. Sterkte en houd vol

jansje
door jansje Nov 14, 2021 om 14:17
131 Antwoorden / 14 Vragen

Inmiddels een vergoeding toegezegd gekregen, En ze komen de keuken 6 december afmaken. Hartelijk dank een ieder die reageerde

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 12, 2021 om 16:54
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, een voorbeeld dat goedkoop soms duurkoop kan zijn. In dit geval is naar mijn mening het enige dat u kunt doen is deze Kampioen in gebreke stellen en zie daarvoor: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling te benutten en de schade die u daardoor leidt te vorderen.

Doe in ieder geval een melding bij https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/16915/Melden-bij-ConsuWijzer-loont en u kunt ook nog de gratis service van de consumentenbond www.klachtekompas.nl inschakelen.

Zie ook nog:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

jansje
door jansje Nov 14, 2021 om 14:15
131 Antwoorden / 14 Vragen

Inmiddels heb ik een vergoeding toegezegd gekregen. En komen ze 6 december de keuken afmaken,  Allemaal hartelijk dank

panter22
door panter22 - Nov 12, 2021 om 17:31
6599 Antwoorden / Vragen

Staat op de aankoopbon alleen maar Whirlpool, niet no frost of een nummer?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Nov 12, 2021 om 17:53
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Er lopen nu 2 keuken vragen, graag antwoord bij de juiste zetten! Die gaat over een Koe en Vries kast of zo!

panter22
door panter22 Nov 13, 2021 om 08:28
6599 Antwoorden / Vragen

Het is wat met die Keukenkampioen.

panter22
door panter22 - Nov 13, 2021 om 08:53
6599 Antwoorden / Vragen

Als je een fors bedrag hebt te investeren in keuken, waarom ga je dan naar zo'n goedkope keukenzaak ?
Er moet 1 kastje omgewisseld worden. En de planken moeten nog in de goede kleur geleverd worden.
Nu kun je de keuken toch wel gebruiken. Dat kastje moet nog gemaakt worden, Duurt even.
Waarom niet eerst de keuken plaatsen en dan de tegelzetter laten komen?
En je hebt 3 weken van tevoren je eigen keuken er uit gesloopt? Waarom?
Je hebt al compensatie gekregen toen de eerste monteur niets met de tegewand kon.
Waar denk je aan?

jansje
door jansje Nov 14, 2021 om 14:14
131 Antwoorden / 14 Vragen

omdat we zo heel veel moesten doen, En mijn man niet elke dag vrij is,