Klacht indienen bij Vattenfall?
Vanwege de stijgende energiekosten wil ik contact met de klantenservice van mijn energieleverancier Vattenfall. Sinds het begin van het jaar zit ik in een variabel contract, dus ik maak mij grote zorgen over mijn energierekening aan het einde van dit jaar. Daarom wil ik mijn zorgen uitten bij dit bedrijf. Echter het contacteren van dit nutsbedrijf duurt erg lang en is daarom erg frustrerend.
Telefonisch heb ik een uur wachtijd, wat ik erg onredelijk vind, en via de app wordt niet gereageerd als ik vraag hoe ik een klacht indien.
Hoe kan ik hier werk van maken om deze klacht in te dienen?
Bedankt.
Als u over een vast contract in conclaaf wilt gaan heeft dat sowieso geen zin. Vaste contracten zijn "uit". Hebben ze geen chat? Daar wordt men meester sneller "te woord gestaan".
@Tenormin,
Vaste contracten zijn nog niet allemaal 'uit'. Ik heb er nog een lopen tot en met mei 2025. ;-))
Ja kind, dat weet ik. Maar de TS heeft een variabel contract, dus daar ging ik niet meer op in. Het mijne is helaas in Juni afgelopen, dus... "ik weet er alles van". ;-) Bofferd.
U kunt uw zorgen wel willen uiten maar er zal niets door veranderen. We zitten nu eenmaal allemaal in hetzelfde schuitje
Geachte Robbert ,
Ik raad u aan om een aangetekende brief te sturen naar ze.
Zie de bijgevoegde foto voor het adres.
Zonde van het geld, want het heeft geen enkele zin om daar je zorgen te uiten. Alle huishoudens met een variabel contract lopen hier tegenaan. We kunnen met z'n allen beter onze zorgen uiten bij het kabinet. Die zijn vaker met zichzelf bezig dan met de Nederlandse bevolking.
Je overschat de macht en mogelijkheden van het kabinet. Energieprijzen zijn wereldmarktprijzen. Daar heeft een minilandje als Nederland zo goed als geen invloed op. Als wij totaal geen energie meer zouden gebruiken, of het verbruik verdubbelen heeft dat geen enkele invloed op de totale markt.
Een klacht kunt u gewoon schriftelijk indienen maar zo te lezen heeft u geen klachten waar een energiebedrijf wat aan kan doen en zoekt u eigenlijk iemand "om erover te praten". Met de beste wil van de wereld is dat geen taak voor de klantenzorg van een energiebedrijf.
Ik weet niet of het u opgevallen is maar iedereen maakt zich zorgen om de energiekosten en heeft middels telefonisch contact uw zorgen uiten geen enkele nut want zowaar Vattenvall weet ook wat er speelt. Als het goed is kunt u op de website van Vattenvall een account aanmaken en op uw persoonlijke pagina alle informatie die up to date is inzien. Gisteren toen bekend werd dat de tarieven per 1 oktober verhoogd zouden worden was de website overbelast omdat alle klanten per mail werden geinfomeert en in de corrospondentie een persoonlijke brief was aangemaakt. Daarbij heeft Vattenvall een bericht naar de NPO uit laten gaan die er een teletekst item aan gewijd heeft met daarin de nieuwe bedragen en al zijn die bedragen fors te noemen het had nog veel erger gekunt. Door de overbelasting van de website heb ik de brief vandaag pas kunnen lezen maar wat er in die brief stond was helder en duidelijk uitgelegd. Maar toch wil u een klacht indienen vanwege de lange wachttijd of om uw zorgen te uiten.
Miljoenen Nederlanders, die net als u, te maken hebben met de als maar stijgende energietarieven hebben dezelfde of mogelijk nog meer zorgen dan u m.b.t. het (nog kunnen) betalen van hun energierekening.
Uw energieleverancier heeft ook de tarieven niet in de hand welke zij aan hun afnemers moeten doorberekenen.
Zij kopen in op de Europesche gasmarkt en zoals u overal hebt en kunt lezen stijgen de prijzen meerdere keren per dag.
Dit houdt in dat, net als bij iedereen, ook uw variabele contract tussentijds zal wijzigen met gestegen tarieven en daar verandert een energieleverancier ook helemaal niets aan.
U kunt uw bezorgdheid uiten, maar dat leid nergens toe, aangezien de markt de prijs bepaald en zolang 'friendt' Vladimir zijn gaskraan dichter en dichter draait is heel Europa de klos.
Bespaar u de verdere moeite om hierover te klagen bij uw energieleverancier, al zou u msschien wel uw grieven kunnen spuien bij de politieke partij waaraan u uw stem verkwanseld hebt bij de laatste verkiezingen zodat zij gaan pleiten voor een ruimhartige compensatieregeling. ;-))
Ik neem aan dat je ook wel kunt bedenken dat je niet de enige bent met problemen omtrent energieprijzen en dat heel veel mensen Vattenfall proberen te contacteren. En dat we daarnaast ook nog eens overal een personeelstekort hebben waardoor ze ook niet zomaar een blik contact center medewerkers kunnen opentrekken. Of moet Vattenfall personeel maar gewoon 20 uur per dag gaan werken.
Maar buiten dat: wat wil je bereiken als je ze kunt spreken? Dat ze even de energietarieven die een wereldwijd probleem zijn aanpassen?
Tja, helaas, u bent niet de enige. De media 'lopen over' m.b.t. dit soort problemen en is het kabinet in 'druk' beraad' en ook bij EU Commissies om hiet het hoofd aan te bieden.
D.w.z. als antwoord op uw echte vraag m.b.t. het contact: het gegeven dat u niet de enige bent zal ook reden zijn van de vetrragingen die u ondervindt m.b.t. uw contactpgingen. @GEBORENAMSTERDAMMR gaf u al andere contactinfo.
Helaas heb ik geen adres in Moskou waar u terecht zou kunnen om te pogen een einde te maken aan deze misère
Je moet met je uitgaven rekening houden met de hoge energieprijzen, dus niet meer uitgeven dan wat er maandelijks binnenkomt. Dat heb je zelf in de hand. Vattenfall kan niets met jouw zorgen.
Goedemiddag,
Het is natuurlijk erg vervelend dat je ons slecht kan bereiken. Het is op dit moment ontzettend druk. Hierdoor zijn de wachtrijen langer dan je van ons gewend bent. Excuus hiervoor! We werken hard aan een betere bereikbaarheid.
Via WhatsApp krijg je wel gewoon antwoord. Ik kan je uiteraard ook verder helpen als je dat wil. Wil je dan een mailtje sturen naar webcare@vattenfall.nl met je klacht en je klantnummer, achternaam, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer?
Vriendelijke groet,
Ellen, Vattenfall
Nieuw op Vraag & Beantwoord
BKR registratie
Hi!
Mijn vader heeft een BKR registratie lopend, met een bedrag van 0 euro. Een codering A2 staat hierbij. Dit vinden wij best wel gek. Aangezien het een schuld uit 2008 zou betreffen. In de tussentijd heeft hij onder bewind gestaan en in de WSNP gezeten. Een eventuele schuldenlijst kan ik opvragen bij de bewindvoerder aangezien zij claimen gegevens 7 jaar te bewaren.
Echte
...
Lees meer
Kan Booking.com alles maken?
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer