si
door sil1966 Jun 28, 2021 om 16:13
Huishouden & energie

Klacht over vanish

Bij het gebruiken van Vanish spray is mijn nieuwe shirt verpest er zit nu een vlek die ik er niet meer uitkrijgt
Het gaat wel om een duren shirt

8333 22 Rapporteer

Be
door Bewaklu - Jun 28, 2021 om 16:16
131 Antwoorden / 1 Vragen

Nou...heel vervelend.
Misschien eerst eens een gebruiksaanwijzing lezen?

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 28, 2021 om 16:19
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link:

Vlekkenspray zorg je ervoor dat de vlek al losgeweekt wordt voordat de kleding wordt gewassen.

Hoe te gebruiken?
- Schud de fles vóór gebruik. Draai daarna de roze dop in de 'ON'-stand.
- Breng rechtstreeks aan op de vlek (voor- en achterkant van de stof).
- Voor een nóg beter resultaat: laat 1 tot 2 minuten inwerken en was dan pas de kleding.
- Sluit de spray na gebruik door de dop opnieuw in de 'OFF'-stand te zetten.

https://www.deonlinedrogist.nl/vanish-oxi-action-vlekverwijderaar-spray-750ml-p-64569.html

mahadma
door mahadma - Jun 28, 2021 om 16:23
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Zal je altijd zien, precies een duur shirt. Goed gelezen wat en hoe te gebruiken? Bel een met de service of stuur een gedetailleerde info mee.

tenormin
door tenormin - Jun 28, 2021 om 16:26
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft u de gebruiksaanwijzingen wel goed opgevolgd? Niet dat u er iets aan heeft maar bij mij verdwijnen vlekken i.p.v. dat ze er in komen. Of bel even: 023-558 4500

getty
door getty - Jun 28, 2021 om 16:27
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wellicht op de verkeerde stof gebruikt

Daar bent u zelf verantwoordelijk voor.

pe
door pebk - Jun 28, 2021 om 16:29
581 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp niet wat er gebeurd is. U had een shirt met een vlek. U gebruikte de spray en nu is het shirt verpest.

Wat bedoelt u met verpest? Om welke stof gaat het? Wat voor vlek was het?

getty
door getty - Jun 28, 2021 om 16:37
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Willen we een foto zien?

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 28, 2021 om 16:52
16838 Antwoorden / 202 Vragen

@GETTY, voor mij behoeft dat niet :-)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 28, 2021 om 20:20
1761 Antwoorden / 31 Vragen

@Getty,

Ik zeg ja graag.

gerbera
door gerbera Jun 29, 2021 om 12:32
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Jazeker inclusief de maat, merk, kleur, foto van de draager/ster, waar gekocht, wat die gekost heeft, materiaal en grote van de vlek.;-)))

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jun 30, 2021 om 14:28
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Geen foto,  maar  ik mis materiaal en  ingenaaide etiket op kledingstuk!

Zelf ervaring dat bij gevoelige kleding eerst nat maken met water en dan deze agessieve erop  vaak wel goed ging.

Pure reinigers zoals  Vanish  zijn  erg krachting, gebruik zelf de  ietsje voordeliger Action versie!

En hoe lang liet je het inweken?
Vaak is te laat uitspoelen ook een oorzaak van verkleuren.

Dus in mijn geval, vele vragen en geen duidelijk  antwoord mogelijk.

john devries
door john devries Jul 1, 2021 om 11:24
216 Antwoorden / Vragen

Nee!!!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 28, 2021 om 16:49
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Na even snel kijken op het internet zie ik dat er de laatste dagen meer klachten zijn en kunt u ook deze info volgen: https://www.klacht.nl/wettige-vlekken-door-vanish/  . Omdat ik niet weet of deze service gratis is wijs ik u op de gratis service van de consumentenbond https://www.klachtenkompas.nl/ en /of
https://www.consuwijzer.nl/nieuws/melden-bij-consuwijzer-loont  van de ACM.

Ps. wij als vrijwillige vraagbeantwoorders kunnen wij hier niets anders mee dan u adviseren wat eventueel te doen.

2e ps: kijk zelf ook even op het i-net met zoeknaam klachten vanish.

panter22
door panter22 - Jun 28, 2021 om 17:23
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je wel in de vlekkengids gekeken? Die spray is niet geschikt voor alle soorten vlekken en textiel.
https://www.vanish.nl/vlekkengids/

diumenge
door diumenge - Jun 28, 2021 om 18:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan maar even contact met ze opnemen daarover (klik op de rode link): www.vanish.nl/neem-contact-op

rj
door rjw - Jun 28, 2021 om 19:15
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Bij dit soort producten staat toch altijd dat je het eerst op een onopvallend stukje moet proberen?

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2021 om 21:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Koop maar een fles gele Dasty van de Wibra, gaat elke vlek mee uit.

Ook hopelijk die vlek van Vanish nog,  behalve als in dat spul chloor zat, dan is het verbleekt.

ma
door marleenvanh Jun 30, 2021 om 14:28
451 Antwoorden / 1 Vragen

YEP, prima spul en veel goedkoper!

gerbera
door gerbera - Jun 28, 2021 om 22:16
7361 Antwoorden / 14 Vragen

nieuwe shirt verpest er zit nu een vlek die ik er niet meer uitkrijgt

Waarvoor heeft u het dan gebruikt, is die vlek door de Vanish onstaan of zat er al een vlek die u wilde verwijderen?
In beide gevallen was het "dure"shirt al verpest.

mo
door mof - Jun 30, 2021 om 13:33
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hangt er vanaf wat het was voorschrift van het shirt vermeld en wat opde gebruiksaanwijzing van vanish staat.
i.h.a. bent u zelf verantwoordelijk voor welk reinigingsmiddel u gebruikt.

ma
door marleenvanh - Jun 30, 2021 om 14:25
451 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk hier eens, https://www.vanish.nl/faqs/ of ze zichzelf(!) voldoende ingedekt hebben? Zo niet, gewoon keihard klagen bij Vanish en -wanneer u echt zeker bent niets fout gedaan te hebben- dreigen met Kassa, Radar, Consumentenbond en dergelijken. Succes (Voor wat het waard is: Mijn ervaring met Vanish is niet best. Vlekken voor, vlekken na.)

re
door red1 - Jun 30, 2021 om 14:41
329 Antwoorden / 1 Vragen

nooit gehoord van ossegal zeep ???

li
door liadegroof - Jun 30, 2021 om 14:51
11 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt zelf het product erop gespoten dus ook zelf verantwoordelijk,goede tip voor volgende keer gebruik groene zeep op een stukje stof om te zien of het de stof niét aantast ik heb hele goede ervaring met de pot groene zeep.... succes

Ko
door Kortpeter - Jun 30, 2021 om 15:55
1 Antwoorden / Vragen

Er wordt als advies gegeven om de spray eerst op een onopvallend stukje van je shirt te proberen. Ik zou de volgende keer de gebruiksaanwijzing lezen. Helaas is er dus niets te verhalen, noch op de T-shirt fabrikant, noch op de Vanish fabrikant.

hvrom1
door hvrom1 - Jun 30, 2021 om 16:17
4 Antwoorden / Vragen

Den Haag

hvrom1
door hvrom1 - Jun 30, 2021 om 16:18
4 Antwoorden / Vragen

Den Haag

john devries
door john devries - Jul 1, 2021 om 11:24
216 Antwoorden / Vragen

Het is toch wat he ?

Ma
door Maaikesok - Nov 29, 2021 om 01:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goedenacht.

Ik had een nieuw beige tshirt gekocht van het merk Balenciaga. Ik had een paar vlekken erop en kocht dus de Vanish oxi advance. Ik heb de vlekken van het t shirt behandeld met de Vanish oxi advance (ZONDER bleek stond er op de verpakking).

Het product beloofde dit: Ontdek Vanish Oxi Advance - Multi Power Poeder - 600 g, bleekvrije vlekverwijderaar. De krachtige formule verwijdert de meest hardnekkige vlekken, zelfs bij lage temperaturen. Daarnaast zorgt de Vanish Oxi Advance - Multi Power Poeder voor het herleven van kleuren en elimineert zelfs de meest hardnekkige geuren. Ideaal voor je dagelijkse gekleurde kledingstukken. Effectief op alle soorten vlekken. Met Vanish verdwijnen vlekken.

 Ik heb Alles netjes stap voor stap opgevolgd zoals op de verpakking vermeld stond. Helaas zijn er nu allemaal roze (BLEEK!! ) vlekken te zien op het t shirt. Ik ben erg teleurgesteld in het product omdat het mijn nieuwe t shirt heeft verpest en ik hem dus niet meer aan kan. Ik wil graag een passende oplossing doormiddel van een schade vergoeding van het nieuw gekochte Balenciaga t shirt. Koop aub dit product niet want ik dacht ik koop een goed A merk om geen risicos te lopen en nu krijg ik dit.