ge
door gert-jan van middelkoop Apr 15, 2016 om 12:57
Huishouden & energie

Koopovereenkomst ontbinden na 6 vergeefse reparaties?

In januari kocht ik een Saeco Intelia in een webshop (aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg). Al snel vertoonde het apparaat een mankement: het maakte een enorm kabaal. Na contact met de klantenservice is het apparaat opgestuurd en gerepareerd. Echter, het probleem was niet verholpen. Opnieuw opgestuurd, dit keer aan een ander bedrijf. Ook bij terugkomst van deze reparatie was het probleem niet verholpen. In de daarop volgende weken deden zich nog meer problemen voor en heb ik tientallen (!) keren contact gehad met de klantenservice. Inmiddels ben ik 2 reparaties en 4 nieuwe zetgroepen verder en zijn de problemen nog niet opgelost. Om moedeloos van te worden. Ondanks diverse verzoeken weigert Philips mij een nieuw apparaat op te sturen.
In de wet is geregeld dat een koopovereenkomst in bepaalde gevallen kan worden ontbonden. Mijn vraag is: kan ik in dit geval de webshop melden dat ik de koopovereenkomst ontbind en in mijn geld terug wil?

1330 4 Rapporteer

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Apr 15, 2016 om 13:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens door wat de Consuwijzer over garantie zegt: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 15, 2016 om 13:11
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Apr 15, 2016 om 13:13
1583 Antwoorden / 3 Vragen

In de wet staat dat u recht heeft op vervanging of herstel, duurt dat echter te lang en heeft u daar veel overlast van, dan mag u de overeenkomst ontbinden. Eigenlijk is toch altijd de beste insteek een ingebrekestelling te sturen, waarin u de verkoper een uiterste termijn geeft om de problemen met het product op te lossen. U moet bij de verkoper zijn, niet bij Philips! Als na die uiterste termijn de problemen nog niet zijn opgelost, zo stelt u, kunt u de overeenkomst ontbinden. Hou het krap en verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 2 weken. Doe dit alles via het klachtenformulier van Thuiswinkel.
klik HIER

Benoem in de mail ook alle gebreken met data en wat er aan is gedaan en wat de uitkomst van de reparaties was. U staat heel sterk, want de bewijslast van de gebreken ligt de eerste 6 maanden na aflevering bij de verkoper.

Wil de verkoper dan nog niet meewerken, dan wordt het tijd om de Geschillencommissie Thuiswinkel in te schakelen.

ph
door philip36 - Apr 15, 2016 om 13:30
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat is het probleem eigenlijk, 2 keer opgestuurd en probleem niet verholpen, alleen het geluid?
Lees op internet dat de machine nogal wat lawaai maakt bij het malen en tussentijds doorspoelen.
Uit uw verhaal is niet duidelijk wat uw Seaco Intelia voor probleem geeft welke niet opgelost kan worden.

De zetgroep is een los onderdeel wat toegestuurd wordt, kun je eigenlijk geen reparatie noemen.
Waarom sturen ze 4 keer een zetgroep, het is nu wel duidelijk dat het daar niet aan ligt.
Wat zegt de serviceafdeling eigenlijk?
Neem aan dat u het apparaat nog eens kunt opsturen voor reparatie.

ge
door gert-jan van middelkoop Apr 15, 2016 om 14:15
Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat mij er (hier) niet om welke problemen het betreft. Het gaat er hier om hoe ik de koopovereenkomst kan ontbinden. Maar, ik heb in een utlieme poging, vandaag toch maar wéér contact opgenomen. De zaak wordt bekeken.

ph
door philip36 Apr 15, 2016 om 15:12
2275 Antwoorden / 4 Vragen

De laatste zin in uw verhaal is anders wel:
Kan ik in dit geval de webshop melden dat ik de koopovereenkomst ontbind en ik mijn geld terug wil?
Maar ja, u heeft toch maar weer contact opgenomen.
En nu maar hopen dat het opgelost wordt.