Koopovereenkomst ontbinden na 6 vergeefse reparaties?
In januari kocht ik een Saeco Intelia in een webshop (aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg). Al snel vertoonde het apparaat een mankement: het maakte een enorm kabaal. Na contact met de klantenservice is het apparaat opgestuurd en gerepareerd. Echter, het probleem was niet verholpen. Opnieuw opgestuurd, dit keer aan een ander bedrijf. Ook bij terugkomst van deze reparatie was het probleem niet verholpen. In de daarop volgende weken deden zich nog meer problemen voor en heb ik tientallen (!) keren contact gehad met de klantenservice. Inmiddels ben ik 2 reparaties en 4 nieuwe zetgroepen verder en zijn de problemen nog niet opgelost. Om moedeloos van te worden. Ondanks diverse verzoeken weigert Philips mij een nieuw apparaat op te sturen.
In de wet is geregeld dat een koopovereenkomst in bepaalde gevallen kan worden ontbonden. Mijn vraag is: kan ik in dit geval de webshop melden dat ik de koopovereenkomst ontbind en in mijn geld terug wil?
Topantwoord
Lees eens door wat de Consuwijzer over garantie zegt: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Topantwoord
Hallo Gert-Jan Van Middelkoop ,
Aanvulling op @aurora1 , klik op de rode regel.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen
Topantwoord
In de wet staat dat u recht heeft op vervanging of herstel, duurt dat echter te lang en heeft u daar veel overlast van, dan mag u de overeenkomst ontbinden. Eigenlijk is toch altijd de beste insteek een ingebrekestelling te sturen, waarin u de verkoper een uiterste termijn geeft om de problemen met het product op te lossen. U moet bij de verkoper zijn, niet bij Philips! Als na die uiterste termijn de problemen nog niet zijn opgelost, zo stelt u, kunt u de overeenkomst ontbinden. Hou het krap en verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 2 weken. Doe dit alles via het klachtenformulier van Thuiswinkel.
klik HIER
Benoem in de mail ook alle gebreken met data en wat er aan is gedaan en wat de uitkomst van de reparaties was. U staat heel sterk, want de bewijslast van de gebreken ligt de eerste 6 maanden na aflevering bij de verkoper.
Wil de verkoper dan nog niet meewerken, dan wordt het tijd om de Geschillencommissie Thuiswinkel in te schakelen.
Wat is het probleem eigenlijk, 2 keer opgestuurd en probleem niet verholpen, alleen het geluid?
Lees op internet dat de machine nogal wat lawaai maakt bij het malen en tussentijds doorspoelen.
Uit uw verhaal is niet duidelijk wat uw Seaco Intelia voor probleem geeft welke niet opgelost kan worden.
De zetgroep is een los onderdeel wat toegestuurd wordt, kun je eigenlijk geen reparatie noemen.
Waarom sturen ze 4 keer een zetgroep, het is nu wel duidelijk dat het daar niet aan ligt.
Wat zegt de serviceafdeling eigenlijk?
Neem aan dat u het apparaat nog eens kunt opsturen voor reparatie.
Het gaat mij er (hier) niet om welke problemen het betreft. Het gaat er hier om hoe ik de koopovereenkomst kan ontbinden. Maar, ik heb in een utlieme poging, vandaag toch maar wéér contact opgenomen. De zaak wordt bekeken.
De laatste zin in uw verhaal is anders wel:
Kan ik in dit geval de webshop melden dat ik de koopovereenkomst ontbind en ik mijn geld terug wil?
Maar ja, u heeft toch maar weer contact opgenomen.
En nu maar hopen dat het opgelost wordt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer