ge
door gert-jan van middelkoop Apr 15, 2016 om 12:57
Huishouden & energie

Koopovereenkomst ontbinden na 6 vergeefse reparaties?

In januari kocht ik een Saeco Intelia in een webshop (aangesloten bij Thuiswinkel Waarborg). Al snel vertoonde het apparaat een mankement: het maakte een enorm kabaal. Na contact met de klantenservice is het apparaat opgestuurd en gerepareerd. Echter, het probleem was niet verholpen. Opnieuw opgestuurd, dit keer aan een ander bedrijf. Ook bij terugkomst van deze reparatie was het probleem niet verholpen. In de daarop volgende weken deden zich nog meer problemen voor en heb ik tientallen (!) keren contact gehad met de klantenservice. Inmiddels ben ik 2 reparaties en 4 nieuwe zetgroepen verder en zijn de problemen nog niet opgelost. Om moedeloos van te worden. Ondanks diverse verzoeken weigert Philips mij een nieuw apparaat op te sturen.
In de wet is geregeld dat een koopovereenkomst in bepaalde gevallen kan worden ontbonden. Mijn vraag is: kan ik in dit geval de webshop melden dat ik de koopovereenkomst ontbind en in mijn geld terug wil?

1330 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Apr 15, 2016 om 13:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen
10

Lees eens door wat de Consuwijzer over garantie zegt: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 15, 2016 om 13:11
11507 Antwoorden / 15 Vragen
10

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Apr 15, 2016 om 13:13
1583 Antwoorden / 3 Vragen
10

In de wet staat dat u recht heeft op vervanging of herstel, duurt dat echter te lang en heeft u daar veel overlast van, dan mag u de overeenkomst ontbinden. Eigenlijk is toch altijd de beste insteek een ingebrekestelling te sturen, waarin u de verkoper een uiterste termijn geeft om de problemen met het product op te lossen. U moet bij de verkoper zijn, niet bij Philips! Als na die uiterste termijn de problemen nog niet zijn opgelost, zo stelt u, kunt u de overeenkomst ontbinden. Hou het krap en verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 2 weken. Doe dit alles via het klachtenformulier van Thuiswinkel.
klik HIER

Benoem in de mail ook alle gebreken met data en wat er aan is gedaan en wat de uitkomst van de reparaties was. U staat heel sterk, want de bewijslast van de gebreken ligt de eerste 6 maanden na aflevering bij de verkoper.

Wil de verkoper dan nog niet meewerken, dan wordt het tijd om de Geschillencommissie Thuiswinkel in te schakelen.

ph
door philip36 - Apr 15, 2016 om 13:30
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

Wat is het probleem eigenlijk, 2 keer opgestuurd en probleem niet verholpen, alleen het geluid?
Lees op internet dat de machine nogal wat lawaai maakt bij het malen en tussentijds doorspoelen.
Uit uw verhaal is niet duidelijk wat uw Seaco Intelia voor probleem geeft welke niet opgelost kan worden.

De zetgroep is een los onderdeel wat toegestuurd wordt, kun je eigenlijk geen reparatie noemen.
Waarom sturen ze 4 keer een zetgroep, het is nu wel duidelijk dat het daar niet aan ligt.
Wat zegt de serviceafdeling eigenlijk?
Neem aan dat u het apparaat nog eens kunt opsturen voor reparatie.

ge
door gert-jan van middelkoop Apr 15, 2016 om 14:15
Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat mij er (hier) niet om welke problemen het betreft. Het gaat er hier om hoe ik de koopovereenkomst kan ontbinden. Maar, ik heb in een utlieme poging, vandaag toch maar wéér contact opgenomen. De zaak wordt bekeken.

ph
door philip36 Apr 15, 2016 om 15:12
2275 Antwoorden / 4 Vragen

De laatste zin in uw verhaal is anders wel:
Kan ik in dit geval de webshop melden dat ik de koopovereenkomst ontbind en ik mijn geld terug wil?
Maar ja, u heeft toch maar weer contact opgenomen.
En nu maar hopen dat het opgelost wordt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer