getty
door getty Sep 25, 2013 om 16:31
Huishouden & energie

Kraag

Hoe krijg je een kraag van een nieuwe blouse soepel? Er zit blijkbaar stijfsel in, en na een paar keer wassen wordt het er niet soepeler op. Wie weet hier een oplossing voor?

8051 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2013 om 16:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als het na een paar keer wassen niet soepeler wordt, zit er geen stijfsel in. Dat is al na een keer wassen weg. Soms zit er een dun laagje plastic in, wat de kraag in model houdt en dat wordt niet soepeler helaas.

tenormin
door tenormin - Sep 25, 2013 om 22:18
16829 Antwoorden / 108 Vragen

hallo getty, mogelijk is er vlieseline in de kraag verwerkt, om het steviger te laten blijven; als het stijfsel was, is dat natuurlijk wel weg na een wasbeurt. Als het je irriteert is het enige de kraag open te tornen en (als dit het dan ook echt is, want dat weet ik natuurlijk niet zeker) de vlieseline te verwijderen. Ook een rot klusje trouwens.

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2013 om 09:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als het vlieseline is wat er in zit, zit dat meestal vastgeplakt aan de binnenkant, dus dat is niet te verwijderen.

tenormin
door tenormin - Sep 26, 2013 om 14:31
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik kan immers niet zien wat er verwerkt is in de kraag van getty. Maar het is wel degelijk mogelijk om lees hier vlieseline te verwijderen. Als het al vlieseline is.

getty
door getty - Sep 26, 2013 om 17:09
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat het is weet ik niet het is in ieder geval rotspul. Ik heb ze al een aantal nachten in de week gehad en vaak gewassen maar het blijft stug. Ik ga inderdaad maar eens kijken of het te verwijderen valt, maar ik ben er bang voor. Bedankt voor de tips.

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 26, 2013 om 17:16
2189 Antwoorden / 14 Vragen

In de 1e en 2e kamer dragen ze vrijwel allen dit soort wurg beugels.....
Gewoon beter opletten bij het kopen want ik kijk eerst of het 100% katoen is of linnen en hoe het gemaakt is.

Kwaliteit en comfort is niet duurder, maar wel even zoeken.

getty
door getty - Sep 26, 2013 om 17:18
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op donderdag 26 sep 2013, 17:16]In de 1e en 2e kamer dragen ze vrijwel allen dit soort wurg beugels.....
Gewoon beter opletten bij het kopen want ik kijk eerst of het 100% katoen is of linnen en hoe het gemaakt is.

Kwaliteit en comfort is niet duurder, maar wel even zoeken.

Het is helaas bedrijfskleding dus we kunnen niet veel eisen.

tenormin
door tenormin - Sep 26, 2013 om 17:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Als het bedrijfskleding is (neem aan dat collega's er ook last van hebben) moet je baas (of wie ook) de leverancier daarop aanspreken. Zoon heeft bedrijf dat ook bedrijfskleding levert. Krijgt hij klachten dan word dar iets mee gedaan, hij gaat dan weer naar het bedrijf dat hem de kleding geleverd heeft.

weetnietveel
door weetnietveel - Sep 27, 2013 om 13:12
69 Antwoorden / 2 Vragen

Het is een lospeuter-werkje om een kraag te ontdoen van vlieseline maar wel mogelijk. Als er een sierstiksel op de kraag zit torn die dan eerst los en verwijder de draad daarvan, torn dan de lange kant van de kraag, het is niet nodig de kraag van de halsrand af te halen, voorzichtig open met een tornmesje maak de vlieseline vochtig tot nat en trek voorzichtig de vlieseline los. Er blijven vaak nog wat restjes achter maar aangezien het bedrijfskleding is zal dit een niet al te bezwaarlijk zijn en anders nog even doorpeuteren. Vouw de stof weer naar binnen en stik het vast. Succes.

zonnewind
door zonnewind - Sep 27, 2013 om 13:47
222 Antwoorden / 61 Vragen

De versteviging zal er niet voor niets inzitten. Je loopt de kans dat als je de (welke dan ook) versteviging uithaalt, het hele model van de kraag wegvalt.

tenormin
door tenormin - Sep 27, 2013 om 13:56
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Na de uitleg van getty dat het bedrijfskleding is lijkt het me meer voor de hand te liggen dat het bedrijf daar op aan te spreken moet zijn; niet dat personeel moet lopen klooien met niet fijn zittende kleding. Maar goed, als getty en collega's niet klagen bij baas, wat mij meer logisch lijkt, tja, dan zou ik ook geen oplossing weten. Kreeg uit de Topic vraag eerst het idee dat het een privé blouse was