Va
door Vadim Nov 24, 2022 om 16:42
Huishouden & energie

Krijgen wij ook de energie toeslag met Blok verwarming

Als elk huishouden de energie toeslag van €190,- ontvangt voor de maanden November en december.
krijgen wij dat ook met Blok verwarming?

3889 8 Rapporteer

sa
door saskia70 - Nov 24, 2022 om 17:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, als u een eigen elektriciteit aansluiting heeft, krijgt u deze €190 in november en december. Uitkering gaat nl. Via de leverancier van elektriciteit.

tenormin
door tenormin Nov 24, 2022 om 17:40
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik heb het al binnen, hoewel de gasrekening via de Woningbouw loopt. Ik heb alleen elektriciteit van Eneco.

ma
door manus59 - Nov 24, 2022 om 17:43
59 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb het vorige week al gekregen van ENECO..Zal ik het besteden voor een goed doel of zelf gebruiken?

tenormin
door tenormin Nov 25, 2022 om 17:48
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@manus59, dat gaat u toch niet hier vragen? Doneer het aan mensen die het wel nodig hebben als u het kan missen. Doen veel mensen trouwens.

Iv
door Ivo W - Nov 24, 2022 om 19:59
728 Antwoorden / Vragen

Als u een elektriciteitsaansluiting met energiecontract heeft, ontvangt u de 2x 190 euro tegemoetkoming via uw energieleverancier.
Het eerste deel deze maand, het tweede deel in december. Er zijn verschillende manieren waarop uw energieleverancier de vergoeding met u verrekent. Het is lang niet altijd zo ze het geld op uw rekening storten.

De opties zijn:
1: uw energieleverancier verrekent het met uw voorschot van november en december. U betaalt dan 190 euro minder voorschot. Als uw voorschot lager is dan 190 euro, krijgt u het restant op uw rekening gestort
2: uw energieleverancier stort het hele bedrag op uw rekening, en incasseert het voorschotbedrag wat u gewend bent.
3: uw energieleverancier verrekent de energietoeslag met uw jaar- of eindafrekening.
4: uw energieleverancier verrekent het bedrag met achterstallige betalingen, zodat uw schuld bij de leverancier kleiner wordt.

De meeste energieleveranciers hebben inmiddels wel op hun website staan hoe ze de tegemoetkoming verrekenen met hun klanten. U kunt dus het beste even de website van uw elektra leverancier bezoeken om te kijken hoe zij het doen.

di
door didieggink - Nov 25, 2022 om 11:53
4 Antwoorden / 1 Vragen

Echt schandalig. Absoluut klacht indienen en geld terug vragen. Zij krijgen deze samples namelijk gratis, makkelijk geld verdienen zo. Niet bij laten zitten.
Je kunt ook altijd advies vragen bij het juridisch loket. Klachtenkompas van het Consumentenbond of bij het Kifid een klacht indienen. Ik heb het met u te doen hoor, dit is gewoon oplichting. Waarom ziet die sticker erop? Niet voor niets. Succes

marita5
door marita5 Nov 25, 2022 om 14:52
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@didieggink , uw antwoord is bij de verkeerde vraag geplaatst , moet deze vraag zijn . https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/proefmonsters-samples-verkocht-als-trial-kit

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 25, 2022 om 12:58
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Zie deze info en het lijkt mij een kwestie aangezien de toeslag geldt voor zowel gas al electriciteit deze vraag neer te leggen bij uw verhuurder. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/overige_belastingen/belastingen_op_milieugrondslag/teruggaafregelingen/teruggaafregeling_energiebelasting_bij_blokverwarming  en deze in nog belangrijker voor u qua info (ergo: nog even wachten ...) https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5346023/energiesteun-prijsplafond-blokverwarming-energieminister-rob-jetten

tr
door treko - Nov 25, 2022 om 14:23
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ja hoor, wij hebben ook blokverwarming, en van de week kregen we ook die 190.00 euro.
groetjes Trees.