verzorgende
door verzorgende Jan 28, 2018 om 23:25
Huishouden & energie
Kunnen kippenbotjes de vivopan beschadigen. Er  zijn rondjes uit de bodem

Kunnen kippenbotjes de vivopan beschadigen. Er zijn rondjes uit de bodem

De pan heb ik gekocht bij AH
Na het braden van de kippenpoten.
Zaten er ronde gaatjes in. Alsof er stukjes los zijn gekomen. De bodem van de pan heb ik met niets geraakt.

4071 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 28, 2018 om 23:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is dat dan de eerste keer dat u die pan gebruikt? Die kip zal niet met hoge hakken getapdanst hebben in uw pan, dus daar komt het zeker niet van.

Voor zover ik mij herinner waren het ook weer nep vivo pannen. Net als al dat andere spul van AH eigenlijk nep was, die kristallen glazen enzovoort.

verzorgende
door verzorgende Jan 28, 2018 om 23:41
7 Antwoorden / 9 Vragen

Het was niet de eerste keer dat ik de pan gebruikte.
Ik begrijp ook helemaal niet hoe die  voor mij vreemde beschadigingen in de  pan komen.
Als de pannen echt nep zijn, hoe kan het dan, dat het merk dat kwaliteit levert, zijn naam hieraan verbind.

Cookies
door Cookies - Jan 28, 2018 om 23:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vast een kiloknaller kip die je even heeft terug gepakt.

verzorgende
door verzorgende Jan 28, 2018 om 23:43
7 Antwoorden / 9 Vragen

Dat zou ik aan de kerstman moeten vragen.
Hij zag er niet uit als een kiloknaller. En ik heb het vlees goed ontdooid voor ik ging braden.

simon55
door simon55 - Jan 28, 2018 om 23:51
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Het was voor u niet de eerste keer dat u de pan gebruikte.  Heeft u wel voordat u hem de eerste keer ging gebruiken , rondom ingesmeerd met olie ? Zo nee , verklaart dat vaak de oorzaak.

Ge
door Genee - Jan 28, 2018 om 23:55
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zou er maar mee teruggaan, stukjes uit de teflonlaag is niet normaal.

tenormin
door tenormin - Jan 28, 2018 om 23:55
16816 Antwoorden / 108 Vragen

In geen geval kunnen kippenbotjes, welk merk, welke bakpan dan ook, de pan beschadigen. En uw opmerking de bodem van de pan heb ik met niets geraakt: ik vind dit wonderbaarlijk: de kippenpoten hebben zichzelf dan omgedraaid?
Maar Vivo pan heeft niet zo'n goede reputatie, dat niet, maar zomaar ronde gaatjes, na langer gebruik? Wonderlijk.

verzorgende
door verzorgende Jan 29, 2018 om 00:35
7 Antwoorden / 9 Vragen

Natuurlijk heb ik de bouten omgedraaid.
Maar ik ben altijd voorzichtig, maar de beschadiging op zich vind ik vreemd.

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2018 om 00:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon met die pan teruggaan naar AH. Al die zogenaamde acties zijn met tweederangs spullen. Het is niet het standaard assortiment van vivo.

aurora1
door aurora1 - Jan 29, 2018 om 00:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het lijkt me niet dat dit door kippenbotjes kan komen, maar eerder waarmee u in die pan "geroerd" e.d. heeft of oververhitting, nat spul in de pan bij gloeiend hete olie o.i.d. maar ook dan zou het niet moeten gebeuren als u niet met iets van metaal in de pan gehamerd- en gespit heeft.
Ga met de pan met de bon terug en leg het voor zou ik denken.
Lees ook even e.e.a. over garantie hier: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

panter22
door panter22 - Jan 29, 2018 om 08:28
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe maak je die pan schoon? Met een schuursponsje met jif of dikke bleek?
Een pan van vorig jaar die er al zo slecht uitziet met allemaal kringen, dat kan bijna niet door normaal gebruik komen.
De pan hoort er nog als nieuw uit te zien.
Als het een pan is die je al jaren gebruikt, dan wordt het tijd voor een niewe.

verzorgende
door verzorgende Jan 29, 2018 om 08:53
7 Antwoorden / 9 Vragen

Ik de pan schoon met dreft afwas, spoel en droog hem goed. Bij aankoeking laat ik de pam even staan met in zout opgelost in water. Vanmorgen zag ik dat het nu roestplekjes zijn.
Het is eigenlijk maar een zeer dunne bodemlaag.

panter22
door panter22 Jan 29, 2018 om 09:07
6599 Antwoorden / Vragen

Dan kun je beter een koekenpan kopen met dikke bodem en een anti- aanbaklaag.
Kijk eens bij Ikea. Of braad je in de kookpan? Ik kan het niet goed zien op het plaatje.

Gr
door Grunn1 Jan 29, 2018 om 11:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik dacht dat het een foto was van de onderkant van een oud bord.

aurora1
door aurora1 Jan 29, 2018 om 12:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wel knap om een pan met aanbaklaag te laten aankoeken. Of zit er geen aanbaklaag in?
Inderdaad maar een pan kopen van rvs en met een dikke bodem. Ikea is een erg goede tip: voordelig en goed.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/departments/cooking/20633/

Franske1958
door Franske1958 - Jan 29, 2018 om 08:34
415 Antwoorden / 2 Vragen

Een plofkip ????

hansje klein
door hansje klein - Jan 29, 2018 om 11:12
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U heeft een pan waarbij duidelijk stukjes uit de bodem zijn verdwenen die in het gerecht zijn gekomen en dus zijn geconsumeerd. Lijkt mij niet erg gezond zo'n ondeugdelijk product. Wanneer de foto echter de onderkant van de pan toont, vervalt mijn commentaar, dan heb ik uw tekst niet goed geïnterpreteerd en begrijp ik de samenhang met de kippenpootjes niet.

1 - AH uw foto voorleggen (Zaandam)
2 - De Consumentenbond laten uitzoeken (bij lidmaatschap)
3 - Autoriteit voedsel en waren informeren
4 - Consuwijzer uw topic toesturen en om commentaar vragen (kostenloos)
5 - BNN-Kassa vragen om begeleiding en een tv-programma hierover (hopelijk zonder blauw-oog zoals bij de HEMA)
6 - Klachten posten op Klacht.nl en Klachtenkompas.nl waarmee ook andere klachten zichtbaar worden
7 - Verdere tips op dit forum volgen en blijven beantwoorden, ondanks de 'geintjes'

PS. Wanneer u de pan voor onderzoek uit handen geeft, vooral de pan van een merkje voorzien en om een kwitantie vragen. Het kàn om een individueel geval gaan, maar het is niet uit te sluiten dat àlle pannen niet deugen en dan wordt evt. een terugname-actie in gang gezet. Gebruik deze pan nooit meer vooral niet  wanneer het om een Teflon-bodem gaat

re
door red1 - Jan 29, 2018 om 12:11
329 Antwoorden / 1 Vragen

Rotzooi die pannen van AH

panter22
door panter22 Jan 29, 2018 om 20:40
6599 Antwoorden / Vragen

Niks mis mee

l1
door l12napima - Jan 29, 2018 om 12:29
1 Antwoorden / Vragen

Bent u al teruggewenst naar  de betreffende AH winkel en uw klacht gemeld aan de servicebalie ?
Na een klacht over een  nofood  artikel kreeg ik zelfs zonder discussie en bon het betaalde bedrag terug, het betrof hier de AH winkel in Tiel.
Ook vind ik het commentaar dat de AH zegel acties allemaal rotzooi is onterecht, soms is zoals bij de kristal actie wel sprake van een te posieve voorstelling van het product en zijn daar heel terecht voor op aangesproken, maar dat wil niet zeggen dat het product slecht is,
Geloof  ook niet dat Villeroy&Boch (Vivo) slechte  producten speciaal voor AH maakt.

hansje klein
door hansje klein Jan 29, 2018 om 13:40
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het kleine verschil ... bij Villeroy&Boch zijn geen pannen te vinden!

Bij mijn weten is VIVO een handelsonderneming en produceert VIVO-producten nooit zèlf, zoals Villeroy&Boch dit met keramische producten traditioneel nog wèl doet. Best aanneembaar, dat er 'chinese pannen' in het spel zijn!

Daarom lijkt het me voor alle consumenten best interessant om hier nader onderzoek te gaan doen.

ad
door adriaan1949 - Jan 29, 2018 om 13:33
4 Antwoorden / 1 Vragen

tefalpannen moet je nooit in de vaatwasser doen dan vallen er gaatjes in de teflonlaag.Dat is mijn ervaring met  pannen met een teflonlaag.De ene pan heeft een betere,lees dikkere,laag dan de andere pan.

verzorgende
door verzorgende - Jan 29, 2018 om 15:17
7 Antwoorden / 9 Vragen

Deze foto is misschien duidelijker.
Het gewrichtsbotje stak uit.
Dat zal dan wel de reden zijn, bij het draaien.

Gr
door Grunn1 Jan 29, 2018 om 15:47
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dit lijkt meer op een stekker die onder stroom heeft gestaan dan een kippenpootje.
Heb al vaak kippenpoten gebakken maar dit nog nooit zo in een pan gezien maar ik gebruik dan ook goedkopere pannen van de Ikea.

hansje klein
door hansje klein Jan 29, 2018 om 17:35
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Jawel ... duidelijk, dus hoop ik dat u met mijn eerdere antwoord iets kunt ...
ik/wij begeleiden u graag om verder te kunnen komen met een nieuwe pan (er zit toch garantie op) of eventueel geld terug.

De aanspreekpartner is vooral eerst maar AH. Villeroy&Boch wordt ergens nog genoemd, maar dat is fout, want VIVO is een handelsmaatschappij (SVD - Sales Villeroy Design) en deze pan zou best eens in China geproduceerd kunnen zijn.

Verwonderlijk, dat AH niet de vinger hierop heeft gehad wanneer de bodem inderdaad van de giftige Dupont-Teflonlaag zou zijn voorzien.

Ikzelf ken deze pan en de kwaliteit van andere VIVA-producten niet.

https://www.klacht.nl/vivo-pannen/