in
door ingridl_1 Dec 16, 2010 om 14:15
Huishouden & energie

Kunstkerstboom

WIE HEEFT EEN TIP OM DE DENNENGEUR IN HUIS TE KRIJGEN,WE HEBBEN N.L. EEN KUNSTKERSTBOOM.

24835 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 16, 2010 om 14:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ingridl,

Spuitbus met dennengeur!

Met vr.gr.

stacey
door stacey - Dec 16, 2010 om 14:28
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 16 dec 2010, 14:22]Hallo ingridl,

Spuitbus met dennengeur! Met vr.gr.

Getver, plee-spray`s ;-)

Schijnen ook kaarsen te zijn met dennegeur.....

Koop anders wat verse dennetakken en maak er een kerst stuk van.

kiran
door kiran - Dec 16, 2010 om 15:17
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@ingridl

Ga eens neuzen in een tuincentrum met Kerstmarkt. Had hetzelfde 'probleem'.
Fles gel dennengeur + brandertje kopen. Hoe heet ook alweer zo'n ding ... bovenin vul je met de gel / onder een waxinelichtje.

Door de warmte gaat het lekker geuren.
Wel er af en toe een blik op werpen.
Kan verdrogen ... heb er zelf in de buurt een melkkannetje bij staan met water.
Dus als je zou overwegen dit ook te gaan doen ... af en toe wat water bij de gel gieten.

Dennengeur potpourri bestaat ook. Voor droog op schaal / onder je boom.

birdies
door birdies - Dec 16, 2010 om 15:19
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Je kan toch een kerststukje (of meer natuurlijk) kopen? Al die chemische troep lijkt mij niks.

ka
door kaatjevbeek - Dec 17, 2010 om 13:36
14 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ingridl schreef op donderdag 16 dec 2010, 14:15]WIE HEEFT EEN TIP OM DE DENNENGEUR IN HUIS TE KRIJGEN,WE HEBBEN N.L. EEN KUNSTKERSTBOOM.

Ga naar een goede drogist of kruiderij, koop een flesjes essentiele olie met dennengeur...en druppel hier en daar op en rond de boom of zet er een schoteltje of schaaltje onder met wat druppels op een klein beetje water.....

du
door dubbelzout - Dec 17, 2010 om 14:19
100 Antwoorden / 0 Vragen

Koop een eenvoudige goedkope kerstboom, hoeft niet eens een 'mooie' te zijn. Zaag alle takken van de stam, en beleg de vloer rondom de neppert met de takken. De overdadige cadeautjes kunt u dan op het takkenpakket deponeren, zodat zels de surprises naar dennengeur ruiken.

du
door dubbelzout - Dec 17, 2010 om 14:21
100 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kiran schreef op donderdag 16 dec 2010, 15:17]@ingridl "Kan verdrogen ... heb er zelf in de buurt een melkkannetje bij staan met water.

Laat ik nu altijd begrepen hebben bij gelbranders dat blussen met water ronduit gevaarlijk is? Of heb ik iets verkeerd begrepen?

kiran
door kiran - Dec 17, 2010 om 15:04
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@dubbelzout

Die gel steek je niet in de fik, maar warmt op door het waxinelichtje.
Als het droog pruttelt, stinkt dan alleen als aangebrand.
Onttrekt vocht, vandaar het beetje water erbij.

Je moet dit soort gel niet zien als die je in glazen of vazen vaak ziet.
[klont plastic met een lontje/schelpen erin]
Deze gel is een dik/drabbig goedje wat in een fles zit en pas je zelf af.

Alvast: fijne Kerst, MET of ZONDER brandertje! ;)

peerbrok
door peerbrok - Dec 17, 2010 om 18:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Etherische olie kopen met dennengeur. Koop dan van goede kwaliteit, die is vaak wat duurder, maar dan heb je natuurlijke olievan goede kwaliteit en geur.
B.v. Spar - http://www.vitaliteitswinkel.nl/ess_olie/primavera.html

Doe een paar druppels in een klein schaaltje met water.

Ook kun je speciale branders kopen, waarmee je zo'n schaaltje kunt verhitten, zodat de geur nog beter en sneller in de kamer komt.