ts
door tsuitc May 8, 2004 om 19:05
Huishouden & energie

Kunststofkozijnen

We wonen in Maastricht en zijn van plan onze deuren en ramen te vervangen met kunststofkozijnen. Via via hoor ik dat er verschillende kwaliteiten (dikte en gewicht) en dus ook verschillende prijzen zijn. Maar ze zijn toch met politiekeurmerk dus moet toch dezelfde zijn? Alle ervaringen en tips zijn welkom.

Ook hoor ik dat kunststofkozijnen in België veel goedkoper zijn. Met deze "grensoverschrijdende aanschaf", hoe zit het met de garantie? Is het wel betrouwbaar genoeg?

Ik moet waarschijnlijk een lening afsluiten. Tweede hypotheek nemen, bij de bank lenen of bij de leverancier een lening afsluiten?

Alvast bedankt

13990 4 Rapporteer

webzapper
door webzapper - May 9, 2004 om 10:11
207 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zat met hetzelfde probleem. Een onderzoek op internet en na enkele telefoontjes kon ik het merendeel van de leveranciers uitsluiten. Dit deed ik op basis van de volgende criteria: 1. Geen betaling van 50% van de kostprijs vooraf. 2. Als er vooraf iets betaald moest worden, dan moest dat bedrijf zijn aangesloten bij een garantiefonds. 3. Minimaal 10 jaar garantie op kleurechtheid, kwaliteit van het dubbele glas, enz. 4. Geen klachten van afnemers over het niet nakomen van garanties.

Uiteindelijk bleef er maar één over die aan al deze criteria voldeed. Je hoeft pas te betalen nadat de kozijnen zijn geleverd en gemonteerd. en ze lagen in een 1e offerte al beduidend onder de prijs van andere leveranciers. Een korte zoektocht leverde op dat ze gebruik maakten van kunststofprofielen die in Duitsland voldeden aan de allerhoogste norm. De kozijnen zijn extra stevig omdat binnen een aluminium profiel is opgenomen. Het was voor ons twee uur rijden omdat al dat moois te kunnen bekijken. Ik woon in Hilversum en het bedrijf is gevestigd in Sittard. Jawel in uw eige schöne Limboerg. WE hebben gisteren besteld en moeten nu hopen dat alles ook netjes wordt afgehandeld. Maar we hebben daar alle vertrouwen in. Als je de kozijnen nog dit jaar geplaaatst wil hebben is er misschien een probleem. Tot november hebben ze nog maar enkele dagen beschikbaar in oktober.

Oh ja, De naam van het bedrijf is Ramalux (http://www.ramalux.nl/) Het gebruikte profiel is te vinden op: http://www.fenster1.de/infothek/infomaterial/132.pdf. Algemene informatie over gebruikte kunststofprofielen: http://www.fenster1.de

Henk

mi
door miraltje - May 9, 2004 om 21:07
462 Antwoorden / 0 Vragen

het politie keurmerk vertelt aleen iets over het hang en sluitwerk.

het is niet verplicht om hang en sluitwerk met het politie keurmerk te gebruiken.

Hier is ook voor een deel van de prijs op gebaseerd.

ook het profiel keuze van de kozijnen speelt mee in de prijs ,een vlak liggent profiel zal goedkoper zijn dan een profiel die een houten kozijn evennaart

Wanneer je 1000 € meer kwijt bent voor het politie keurmerk en je krijgt  maar 5% korting op de premie van je inboedelverzekering,dan ben je uiteindelijk duurder uit.

maw die investering haal je er nooit en te nimmer weer uit met je korting op de premie.

reken voorbeeld meerprijs pk 500€

inboedelverzekering alleen premie 200€ + korting van 5% = 10€ op jaarbasis.

vervolgens 10 X 50= 500 je moet dus 50 jaar !!!!! betalen voordat je kiet draait, dus voor het geld hoef je het niet te doen

maar veiligheid is natuurlijk niet tekoop.

Wanneer het dievengilde bij jullie naar binnen willen, komen ze ook binnen ongeacht dit keurmerk.

Het zou kunnen dat de kozijnen daar goekoper zijn maar hebben ze vergelijkbare garantie voorwaarden en kwaliteits eisen tenaanzien van de gebruikte materialen.

een lening is puur persoonlijk.

zelf zou ik voor een 2e hypotheek kiezen ivm de belastingaftrek = n.m woningverbetering.

eventueel een personlijke lening kan ook een goed oplosing zijn.

Wat onverstandig lijkt is een financiering via de leverancier dit is vaak een leasecontructie waar je 10 jaar aanvast zit, en er een rest bedrag(=schuld)overblijft die na die 10 jaar in 1 X dient te worden voldaan ivm aflopen van het leasecontract.

hier zit nog een adertje n.m dat op moment van verkoop van de woning , de woning vrij moet zijn van schulden en lasten, dat is met zo'n leaseconstructie niet het geval.

maar nogmaals een juiste lening is sterk afhankelijk van jullie eigen persoonlijke(financieele)situatie.

ts
door tsuitc - May 13, 2004 om 13:22
27 Antwoorden / 12 Vragen

Dank je wel, Henk. Vanavond komt de vertegenwoordiger ban Ramalux.

ts
door tsuitc - May 21, 2004 om 18:58
27 Antwoorden / 12 Vragen

Beste Henk,

We hebben 3 verschillende bedrijven laten komen. Het eerste bedrijf heeft na 1,5 week nog helemaal niets van zich laten horen. Het tweede is ruim 2000 euro goedkoper dan het derde! Maar ik moet wel 30% aanbetalen, 60% bij aanvang en 10% bij oplevering. Is dit redelijk en hoe kan ik erachter komen of ze aangesloten zijn bij een garantiefonds?

Alvast bedankt,

TC