zu
door zuiderkk Jun 8, 2005 om 15:09
Huishouden & energie

Laminaat leggers

Goedendag,

wij zijn via internet terecht gekomen op een site die laminaat legt tegen een heeeel aantrekkelijke prijs. Moet ik dit verdacht vinden? Ze vragen bijna 7euro per m2 en gemiddeld ligt de prijs op v.a. 10euro.

Hoe kun je zeker weten dat 't geen malafide lui zijn? moeten ze ergens aangesloten zijn, of iets dergelijks? als we met hen in zee  gaan waar moet ik dan op letten?

wie kan ons helpen?

18671 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 8, 2005 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gemiddeld wordt zo'n 12 euro per vierkante meter gerekend wanneer u laminaat netjes gelegd wil hebben (All-in).

Het zou natuurlijk kunnen voor 7 euro (zonder bon, in de avonduren?) Maar wil men uitkomen met de loonkosten moet men heel rap werken....

Om zeker te gaan kunt u een paar referenties opvragen en bij het leggen met uw neus erbovenop blijven staan.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2005 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag zuiderkk,

Waar zijn we nou eigenlijk mee bezig??? Als het goed is, leg je maar één keer in de 10 jaar een laminaatvloer. Een vakman rekent daar € 12,- per vierkante meter voor. Op 50 vierkante meter is dat € 250,- meer dan bij € 7,- per vierkante meter. Dat is op jaarbasis € 25,-, op weekbasis een halve euro en op dagbasis 7 eurocent meer dan waarschijnlijk het broddelwerk van de internetboys.  Voor die meerprijs weet je dan wel zeker (als je tenminste een goede vakman opzoekt) dat je jaren van je goedgelegde vloer kunt genieten. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2005 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

tja meneer zuiderkk,

goedkoop is vaak duurkoop, als het mis gaat moet de hele vloer er weer uit, maak een persoonlijke afspraak met diegene die de vloer komt leggen zodat er niet door een ander mensen worden afgezet de de taal niet spreken. Pas als u een goed gevoel en vertrouwen hebt in de mensen dan kunt u het laten doen maar betaal pas achteraf het grootste gedeelte, beding het in de opdracht.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2005 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo zuiderkk, U hebt nu een aantal reacties gehad m.b.t. de prijs ( arbeidsloon) Ik heb voor u een aantal tips m.b.t. de praktijk. Bij het leggen van een laminaat vloer hoort ook een ondervloer,vooral in appartememten(Geluids Norm ) als dat niet voldoet aan de regels !! kan u de hele zooi er weer uithalen bij klachten van de onderburen.Verder ontstaat er langs de wanden muren van de kamer/woning een ruimte van ongeveer 3 cm. Hierin kunt u b.v kabels-voor TV-COMPUTER -SCHEMERLAMPEN  VERWERKEN  DE SLEUF WORDT TOT SLOT AFGEDEKT MET EEN PLAKPLINT,DEZE PLINTEN WORDEN IN DE HOEKEN OP VERSTEK AFGEKNIPT MITS DE HELE KLUS DOOR VAKMENSEN WORDT UITGEVOERD. SUCCES fRED.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2005 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst ben ik het helamal eens met Read en denk ik dat je moet oppassen dat je niet op de verkeerde kosten bespaart.

Nuance is wel te leggen dat er tegenwoordig enorm veel kliksystemen op de markt zijn en dat sommige systemen dermate makkelijk te plaatsen zijn, dat de leggers bij 12 euro per m² wel een gouden uurloon zouden hebben.

Kijk overigens ook goed naar de voorwaarden, want landelijke leggers rekenen vaak extra bedragen zoals voorrijkosten en soms is het plaatsen van de plinten niet inbegrepen. Het plaatsen van plinten tegen de muur kost vaak bijna evenveel tijd als het plaatsen van een vloer (dit geldt niet voor plakplintjes die op de vloer geplakt worden, dit is zo gebeurd), dus kijk goed wat er bij de prijs is inbegrepen.

Succes bij je zoektocht !

Eagletje

ve
door verwijderd - Sep 5, 2005 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

wij zijn net ons zelf net aan het oriënteren, en zowel een doehetzelfmarkt bij ons in de buurt als een professionele stofferingsbedrijf (interieurbedrijf) vragen 8 euro per m2.
Aangezien het om kliklaminaat gaat lijkt het me dat ik dit zelf ook kan doen, zo kun je een aardig bedrag uitsparen.