lo
door lopaka Mar 26, 2023 om 18:40
Huishouden & energie

Laminaat op vloerverwarming

Wij gaan verhuizen naar een appartement met vloerverwarming kan daar laminaat op gelegd worden en wat moet de dikte van de onderlaag zijn.
R. Andeweg

4810 6 Rapporteer

M2
door M2022 - Mar 26, 2023 om 18:46
32 Antwoorden / 3 Vragen

Ja hoor dat kan. Volop informatie over te vinden op internet, zie bijvoorbeeld hier:
https://www.verwarminginfo.nl/vloerverwarming/laminaat

mahadma
door mahadma - Mar 26, 2023 om 18:50
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Informeer bij uw laminaat verkoper.

Iv
door Ivo W - Mar 26, 2023 om 19:07
728 Antwoorden / Vragen

Ja dat kan.
U moet wel een ondervloer aanschaffen die geschikt is voor gebruik in combinatie met vloerverwarming.
Een 'gewone' ondervloer isoleert de warmte van de vloerverwarming te veel, waardoor de kamer slecht zal opwarmen.

user123
door user123 - Mar 26, 2023 om 19:29
1346 Antwoorden / 3 Vragen

In een appartement moet je een geluidsisolerende ondervloer toepassen. Tien decibel reductie als ik het goed heb. Zoek die ondervloer met zorg uit zodat de warmteisolatie zo minimaal mogelijk is.

Franske1958
door Franske1958 - Mar 27, 2023 om 08:06
414 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dat kan, en zeker in een appartement kan er hier vaak nog een groot voordeel aan zitten, namelijk warmte stijgt naar boven,
dus in vrijwel alle gevallen wordt uw vloer "gratis" verwarmd door de opstijgende warmte van uw onderburen. Veel mensen
kiezen juist om deze reden in een appartement voor een vloerverwarming geschikt iets op de vloer, ook al hebben ze dit niet.
U zult niet de eerst en ook niet de laatste zijn die op deze manier "gratis" hun appartement vloer verwarmen.  Uiteraard werkt
dit alleen als U een volledig eigen energie meter heeft.  Let wel op de geluids overlast van laminaat.  Mogelijk geeft laminaat
kleurig vinyl  minder geluids overlast bij uw onderburen.  Een goede leverancier van laminaat en vinyl  kan U hier het beste
advies voor geven.

1paul
door 1paul - Mar 28, 2023 om 14:47
3101 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat kan, kijk wel even voor een ondervloer die hier ook geschikt voor is, daar zitten nog wel wat verschillen in namelijk.