el
door elly.goeij Oct 5, 2012 om 12:14
Huishouden & energie

Laminaat van de Praxis

Wij hebben een laminaatvloer van de Praxis met 25 jaar garantie. Nu hebben we heel veel krassen op het laminaat en er breken gewoon stukjes van de toplaag af. Een werknemer van de Praxis heeft een heel rapport opgemaakt en is ook langs geweest om foto's te maken en die heeft het doorgestuurd naar de fabrikant. Nu krijg ik een brief dat ik eerst 200 euro moet betalen, voordat er een onderzoek plaats kan vinden, en als het onze eigen schuld is dat de vloer er zo uitziet dan ben je het geld kwijt. Nou dan weet ik het antwoord al. De vloer ligt er nu 6 jaar, dus de 25 jaar haalt de vloer niet. Dat is makkelijk 25 jaar garantie geven. De vloer is voor intensief gebruik, we wonen 7 hoog, dus geen tuin, en zijn maar met z'n twee, en lopen nooit met schoenen aan in huis. Wat moeten we hier nou mee?????

16227 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2012 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb nu een maand een voor Gamma begrippen vrij dure laminaat vloer liggen en daar zijn ook al allemaal stukjes af. Gebeurde al tijdens het leggen. Ook 25 jaar garantie.

Hiervoor had ik een veel goedkopere laminaatvloer en daar was na 8 jaar nog niet 1 stukje af.

Ik laat het maar zitten, geen zin in gedoe.

Beetje vreemd als je nog garantie hebt dat je zelf 200 onderzoekskosten moet betalen. Waar slaat die garantie dan op??

ve
door verwijderd - Oct 5, 2012 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

200 euro betalen zodat er een onderzoek kan plaatsvinden of anders die vloer accepteren zoals hij is.
Andere opties zijn er niet.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2012 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik had een Praxis laminaatvloer met 15 jaar garantie welke na 1 jaar al slijtplekken vertoonde. Er zijn 4 experts komen kijken die allemaal een verschillende mening hadden wel met als overeenkomst dat het aan mij lag. Het was mij duidelijk dat Praxis de garantie niet na wenst te komen en heb de koopovereenkomst schriftelijk eenzijdig ontbonden. Het heeft heel wat voeten in aarde gehad maar uiteindelijk heb ik 80% van het aankoopbedrag vergoed gekregen. Praxis eiste de vloer terug en daar ben ik mondeling akkoord mee gegaan en na terugbetaling was het mijn beurt om me niet aan de afspraak te houden (ik blijf niet netjes tegen zo'n louche bedrijf) Praxis dreigde daarop met een deurwaarder en wilde de vergoeding terug. Ik heb de deurwaarder uitgelegd dat Praxis de partij is die in gebreke bleef en heb er vervolgens nooit meer iets van gehoord. Ik heb overigens nooit onderzoekskosten betaald.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2012 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heb je ook een rechtsbijstandsverzekering? Anders hen om advies vragen? Ik vind het zelf overigens ook erg vreemd dat jij eerst € 200 moet betalen voor onderzoekskosten. Zij bieden toch de garantie?
In ons oude huis hadden wij een Praxis laminaatvloer, twee verschillende. Goedkoopste en een duurdere. Beide prima producten, geen stukjes die ervan af kwamen. Misschien is hun product veranderd?

ve
door verwijderd - Dec 2, 2012 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Praxis en andere bouwmarkten huren een onontvankelijk expert.
Die de vloer komt beoordelen vandaar de € 200 kosten.

Garantie van 25 jaar is op slijtage van toplaag en je krijgt alleen de plank met schade vergoed.!!!!

Stukjes van laminaat vloer komt in de meeste gevallen 80% door een niet vlakke ondergrond.Een vakman had u een betere ondervloer geadviseerd of de vloer laten uitvlakken. max 3 mm op 2 meter dat is de norm.

Ga aub naar de vakman die hebben ook laminaat vloeren vanaf €14 euro m2
en gratis advies voor u ondervloer.

[edit-redactie]

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

le
leen bakker - Apr 1, 2023 om 14:40
Computers & telefonie
Bo
Bob de Bruijn - Apr 1, 2023 om 17:47
Winkels & webshops

Albert Heijn premium abonnement

ik had/heb een premium abonnement en ik kreeg een automatische e-mail dat het verlengd wordt. Ik wil helemaal niet dat het automatisch met een jaar wordt verlengd. Waarom kreeg ik niet eerder een e-mail met de vraag dat ik verder wil gaan en waarom een jaar, een maand lijkt me dan genoeg!!! ... Lees meer

Kl
Klaas1992 - Mar 30, 2023 om 11:14
Huishouden & energie

Oplevering nieuwbouw huurwoning

Goedemorgen, 

Per 01-04-2023 heb ik (met een 12-tal anderen) een contract getekend voor een nieuwbouw (huur)woning. De sleuteloverdracht is morgen, maar ik krijg plots vanochtend een email met daarin het bericht dat de internetaansluiting vanuit Ziggo pas 27-30 april gerealiseerd kan worden. In eerdere nieuwsbrieven is steeds volgehouden dat de aansluiting voor zowel internet als water ... Lees meer