sa
door sanendra Jan 12, 2006 om 14:54
Huishouden & energie

Langzaam vollopen inbouwreservoir

Hallo,

In mijn badkamer heb ik een toilet met inbouwreservoir hangen. Sinds een tijdje merken wij dat het bijna tien minuten duurt voordat het reservoir weer is volgelopen met water. Het lijkt wel alsnof het toevoerslangetje verstopt zit. Ik heb de drukknop wel kunnen verwijderen, maar ik kan niet zien wat het probleem is en ik kan er niet bij. Betekent dit dat ik de tegels moet slopen om het probleem te  kunnen verhelpen? Het toilet zat al zo in de badkamer toen we het huis kochten, dus ik heb geen extra bijpassende tegels.

Weet iemand misschien hoe ik dit met zo min mogelijk schade zou kunnen verhelpen? Het reservoir zit niet achter een hele muur, dus ik zou er wel van de bovenkant bij kunnen.

Bij voorbaat dank.

Sander

34117 4 Rapporteer

willemo_1
door willemo_1 - Jan 12, 2006 om 15:09
167 Antwoorden / 0 Vragen

Sander,

In het inloopgedeelte van de vlotterkraan in uw toilet zit duidelijk het defect. Ik heb dit zelfde verschijnsel namellijk al eens meegemaakt in beide toiletten die ik in huis heb. Waarschijnlijk (afhankelijk van het fabrikaat en type) is een rubbertje gescheurd. Bij een "opbouw" stortbak is dit uierst simpel te verhelpen. Bij een inbouwbak is dit wat moeilijker. Voor iemand die weeet hoe deze bak in elkaar zit moet dit in principe echter eenvoudig te verhelpen zijn zonder sloopwerkzaamheden.
Het beste is waarschijnlijk hier een loodgieter bij te halen of een technische kennis of buurman (of vrouw).

M.vr.gr.
Willem

o2
door o2 - Jan 13, 2006 om 17:39
5 Antwoorden / 6 Vragen

de meeste inbouw reservoirs hebben een bedieningspaneel waar drukknop op zit dit paneel kan er in zijn geheel af meestal door naar boven te schuiven , daarachter zit meestal nog een plaat die er afkan door schroeven los te draaien .

als reservoir open is ziet u een afsluiter draai deze dicht en demonteer de vlotter alles is normaal te bereiken via gat bedieningspaneel en eruit te halen . als vlotter eruit is zult u waarschijnlijk een grote witte kunstof moer zien als u die demonteerd zal er waarschijnlijk een gescheurd menbraam inzitten. als u deze vervangt is dat probleem over. indien dit niet het geval is controleer dan de vollooptijd zonder vlotter om te constateren of er daadwerkelijk ergens een verstopping zit.

succes

in
door interieur - Mar 10, 2006 om 18:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

In het reservoir zit een vlotter die gekoppeld zit met een slangetje aan de watertoevoer.

Bij de aansluiting van slang en vlotter zit een zeefje.

Daar het nogal eens voorkomt dat er kalk in het water zit slipt het

zeefje dicht, waardoor er weing water wordt doorgelaten.

oplossing  : haal de druk van de leiding door het kraantje in de bak dicht te draaien , haal vlotter eruit , maak alles goed schoon en plaatst het geheel weer terug in de bak.

Zet de druk weer op de leiding

Met enige handigheid moet het lukken.

siak-bouw

ba
door bachpl3l - Nov 5, 2006 om 00:18
4 Antwoorden / 0 Vragen

ga er maar vanuit dat het rubbertje (membraam) gescheurd is,

Komt zeer veel voor en is normale veroudering.