ca
door carola48 Feb 7, 2009 om 13:53
Huishouden & energie

Lawaai centrifugeren van de wasmachine

Wie weet raad. Mijn wasmachine staat al jaren boven. Nu heb ik sinds een half jaar een nieuwe en die maakt wat meer lawaai met centrifugeren. We hebben houten vloeren. Op de vloer liggen eerst van die groene onder platen, dan vinyl, daarop nog een extra stuk vinyl en de poten staan op rubber. Nu begint mijn buurman te klagen, want het centrifugeren dreunt door. En aangezien ik in de weekenden was, ergerd hij zich eraan. Ik was in de weekenden omdat het voordeliger is. De machine staat niet tegen hun muur en staat helemaal vrij. Beneden in de keuken kan ik hem niet kwijt, maar volgens mij zou dat nog niet veel uitmaken, want ook daar zijn houten vloeren. s'Nachts was ik nooit. Weet iemand wat ik nog meer kan doen, want ik heb er een hekel aan als de buren last van mij hebben

57859 44 Rapporteer

poltol
door poltol - Feb 7, 2009 om 14:03
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Haal de rubbers er eens onderuit. Soms zijn die te "zacht" waardoor het trillen toeneemt in plaats van minder wordt. Gewoon proberen. Als het niet helpt kunt u het eens proberen met een islatieplat onder de poten. BV 10 cm piepschuim. De machine zakt daar iets in en wordt dan stabieler.

Succes, poltol

spooky01
door spooky01 - Feb 7, 2009 om 14:18
418 Antwoorden / 56 Vragen

Hallo, een vraagje staat je wasmachine wel goed waterpas. Als dit niet het geval is maakt hij ook meer lawaai met centrifugeren. Groetjes Ingrid

poltol
door poltol - Feb 7, 2009 om 14:24
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Even verbeteren.

Dat kan nog steeds niet in het orginele bericht. Maar ............. er komt een nieuwe Kassa site, zegt men al jaren.

Het is dus één isolatieplaat van 10cm dik piepschuim. Dikker mag ook. Net wat er in de reclame is bij de bouwmarkt. Als de plaat niet aan de maat is, dan kunt u hem doormidden snijden en de stroken onder de poten leggen, of twee platen naast elkaar leggen.

Vr.gr. poltol

qw
door qwerty10 - Feb 7, 2009 om 14:28
36 Antwoorden / 21 Vragen

Zijn de vervoer pennen welke normaal bij aflevering geinstalleerd zijn wel verwijderd?

edwardus
door edwardus - Feb 7, 2009 om 14:53
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Houten vloeren en wasmachines zijn geen goede combinatie voor een geluidarme wasbeurt.

De wasmachine moet juist op een stabiele ondergrond worden geplaatst i.p.v. een zachte. Hoe meer groene platen en vinyl je eronder legt, hoe instabieler de ondergrond en hoe meer trilling. Uiteraard moeten ook de stelpoten zo afgesteld zijn dat hij horizontaal staat en niet meer wiebelt.

Wat je hiertegen kunt doen is een stabielere ondergrond maken. Hier een van de mogelijke voorbeelden:
http://www.klusidee.nl/Forum/about33023.html

ca
door carola48 - Feb 7, 2009 om 16:02
11 Antwoorden / 3 Vragen

Dank je wel voor jullie reacties.We gaan het even goed doorlezen en er dan mee aan de slag deze week.

Groetjes en een fijn weekend van Carola

ro
door ronny530 - Feb 7, 2009 om 16:02
2776 Antwoorden / 41 Vragen

Hoi, zoals zo vaak sluit ik me bij Eduardus aan. De machine moet vast staan op een harde ondergrond, of dit een houten vloer is maakt niet zoveel uit. Hoe meer platen, vloerbedekking en zo meer maken de machine instabiel en er ontstaat een hinderlijk geluid. De transportbeveiligingen zullen wel verwijderd zijn want ander was u de machine wel op de gang tegen gekomen.

Succes Ronny.

bu
door buitenkamp - Feb 9, 2009 om 09:56
49 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad moet de machine op een stabiele ondergrond staan. Dus het idee van isoleerplaten etc maakt het inderdaad erger.

Er zijn een aantal mogelijkeheden.

Of een massieve plaat kopen bij de bouwmarkt van 15 dik, deze bevestigen op de houtenvloer op de draagbalken. Zo wordt de zwaarte van de wasautomaat goed verdeeld en zal de vloer minder mee gaan trillen.(Dit staat bijvoorbeeld in de installatie voorschriften van miele wasautomaten).

Een simpele oplossing zou ook kunnen zijn; 4 oude stoeptegels onder de machine plaatsen, verder niets. Dus ook die trillingsdempers er onderuit.

gr Buitenkamp

jvdorst
door jvdorst - Feb 9, 2009 om 13:03
186 Antwoorden / 5 Vragen

Inderdaad een stabiele ondergrond. Misschien is het mogelijk een gedeelte van de houten voer weg te halen en daar tegels te leggen. Evt. afvoerputje erin en ook nooit geen kans meer op overstroming. Natuurlijk moet je wasmachine ook waterpas staan.

ma
door madammikmak - Feb 9, 2009 om 13:11
19 Antwoorden / 1 Vragen

Goede middag, die buurman moet niet zo zeuren, de wasmachine staat toch niet 48 uur van het weekend te draaien?? en hij zal zelf ook wel es wassen, dan zou ik ook es bij hem gaan klagen, groetjes Elly

NatureTravel
door NatureTravel - Feb 9, 2009 om 13:52
646 Antwoorden / 8 Vragen

Een wasmachine kan tijdens het centrifugeren herrie maken door een aantal redenen:

  1. Lagers versleten, wat mij gezien de leeftijd niet logisch lijkt

  2. Binnendemper(s) defect, is ook niet loginsch maar niet uit te sluiten

  3. De wasmachine staat niet waterpas. Meestvoorkomende oorzaak en zeker iets om te controleren!

  4. De wasmachine zit te vol. Houd u altijd aan de maximum capaciteit van de wasmachine

Suc6

poltol
door poltol - Feb 9, 2009 om 14:01
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo beantwoorders,

Jullie zijn niet van de isolatieplaten. Dat is jammer. Want het volgende gebeurt als je de machine op een isoplaat zet. De machinepootjes zakken in de plaat, de machine gaat nu "steunen" op de plaat. hierdoor wordt hij super stabiel. Het frame/bodem wordt dan helemaal gesteund. Rammelen en lawaai zijn dan weg. En het kost bijna niets.

Toch nog succes, poltol

ra
door ratz - Feb 9, 2009 om 14:14
16 Antwoorden / 1 Vragen

Leg onder de wasmachine een dikke stevige plaat hardhout(een oude hardhoutendeur is ook prima(en vaak goedkoper))) van ruim 3cm dik.
De plaat het liefst indien mogelijk, breder dan de wasmachine.
Zet uw wasmachine waterpas, en het probleem zal naar alle waarschijnlijkheid zijn opgelost.

Eigen ervaring, dus niet van het internet afgeplukt!

sc
door schip1 - Feb 9, 2009 om 14:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

er zijn bij wasmachine zaken of doe het zelf winkels trillingsdempers te koop die de geluidstillingen tegen houden Je heb hier diverse soorten in vraag in de winkel welke u moet hebben

ra
door ratz - Feb 9, 2009 om 15:35
16 Antwoorden / 1 Vragen

@schip1: dat zal geen verschil maken, omdat de trillingen, zoals genoemd, worden opgevangen door een onstabiele ondergrond.
Die rubberen rubberenonderzetpootjes werken dus alleen bij een stabiele ondergrond, zoals een betonvloer oid.

toolboy
door toolboy - Feb 9, 2009 om 15:55
965 Antwoorden / 40 Vragen

Ik sluit mij bij het antwoord van Buitenkamp aan gewoon op betontegels zetten.Dit is al jaren de beste oplossing.  Groet T

qw
door qwertyuiopas - Feb 9, 2009 om 15:56
3 Antwoorden / 0 Vragen

tegen woordig maken de wasmachines met centrifugeren meer herry dan een paar jaar geleden,

dan kan je wel vanalles eronder gaan liggen om het geluid tedempen,

je krijgt het toch niet helemaal geluid stil hoor,

tegen mij buren heb ik gezegt dat ze dan maar oordopjes inmoeten doen,

je zal van hun ook wel het nodige horen,de huizen zijn eenmaal geluiddruchtig,

en je wast al op de dag,

waar maakt hij zich zo druk om dan,

als ik u was, zou ik me er niets van aantrekken,

er zijn mensen die overal wat over tezeiken hebben

als uw machine  goed waterpas staat, zou ik me er niet altedruk ommaken

ik wens u sterkte met de buren

ki
door kikfons - Feb 9, 2009 om 16:14
7 Antwoorden / 2 Vragen

Dit heb ik zelf ook gehad , die grijze rubber doppen moet weer je op marktplaats te koop zetten, die helpen niet ,of terugbrengen naar de winkel .

Dan  4 dikke straattegels halen , en die tegen elkaar aanleggen tot een vierkant van 60 x 60 cm  groter mag ook , daar past de wasautomaat precies op , dan hierop direct de wasautomaat , en er is geen geluid meer te horen, de makkelijkste  en goedkoopste oplossing. Dus de ondergrond moet hard en zwaar zijn.

ra
door ratz - Feb 9, 2009 om 16:45
16 Antwoorden / 1 Vragen

Idd, goed idee met die betontegels.
Zou die dikke 'rubberen' tegels(die ook worden gebruikt op kinderspeelplaatsen) ook een optie zijn?

ra
door raster - Feb 9, 2009 om 17:02
50 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Ellie, ik ben blij dat ik je buurman niet ben.

GR. raster

ha
door hallosander - Feb 9, 2009 om 17:34
9 Antwoorden / 1 Vragen

Het zelfde probleem hadden mij schoonouders.

Daar heb ik een raamwerk gemaakt van 60cm x 60cm en 6cm hoog daar plastik folie in.

Dan een zak betonmix (die snelle betonmix t.b.v. schutting palen) aanmaken en het raam werk volgieten met beton.

Wel zorgen dat je boven de vloer balken zit, dat geeft weer meer stevigheid.

Dan die rubberen trillings dempers weg gooien.

De buren van mijn schoonouders hebben nooit meer wat gehoord.

Veel sucses Groeten Sander

bu
door burgkop - Feb 9, 2009 om 18:09
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het klinkt stom, maar trillingsdempers moet je juist - in principe NIET gebruiken. In een enkel geval zal het wel helpen, maar dat is van verschillende factoren afhankelijk. Als je ze hebt merk je wel of geen verschil, kun je uitproberen.

Tegels is een oude methode die goed werkt, liefst nog die grote en zwaardere van 60 x 40 cm. Liever 6 cm dik dan 4.

Is het misschien een Indesit? Je hebt garantie als hij net nieuw is. Ze kijken eerst hoe hij staat en als dat niet goed is, zullen ze het zelfde zegen als de meeste schrijvers, : tegels eronder.

Wanneer dat gedaan is en hij trilt nog, gaan ze verder zoeken, in mijn geval hebben ze de schokbrekers vervangen en dat maakte een wereld van verschil uit. Ook het contragewicht bovenop hebben ze aangedraaid. Niet zelf doen, zit in kunststof geschroefd, als je het rot draait ben je verder van hui, daar heb je allemaal garantie voor.

Omdat de wasmachiene op tegels hoger staat, is het wel raadzaam om er een rand omheen te maken, vast aan de vloer, die ook de tegels bij elkaar houdt zodat de wasmachine niet aan de wandel kan.

Wat hij eerder bij ons deed, zo trilde het allemaal eerst, vanaf was 1.

Na enkele maanden  na vervangen van de schokbrekers begon het trillen weer opnieuw.

Steeds blijven klagen en uiteindelijk een nieuwe machine gehad, ander merk maar ook uit de Indesit stal,   Ariston, deze is fluister stil, gelukkig, al een paar jaar. Wij zijn er zeer tevreden over.

Dus als de ondergrond massief is en zwaar, en hij blijft trillen, klagen bij de garantie gever. (ik deed het buiten de winkel om, die moet je ook bellen als er aanspraak op garantie gemaakt moet worden)

ro
door ron118 - Feb 9, 2009 om 18:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is er maar 1 merk die op een houten vloer voldoet en dat is het zweedse merk ASKO. Het is een tegenhanger van Miele maar door de constructie met 4 in plaats van 2 schokdempers voldoen deze machines als beste op een houten vloer. Als witgoedleverancier in de grote stad hebben wij al veel klanten met houten vloeren naar tevredenheid geholpen. Zie asko.nl

ra
door ratz - Feb 9, 2009 om 18:37
16 Antwoorden / 1 Vragen

Die wast met de hand :P

he
door henkipenki - Feb 9, 2009 om 18:42
3 Antwoorden / 1 Vragen

Door indroging (meestal als gevolg van CV) zijn de vloerbalken in volume gekrompen en liggen dus los in de uitsparing van de muur.

Je kunt ze met wiggen  klemslaan en het trillen zal veel minder worden. Of stort een betonnen blok op het zand van de kruipruimte.

Beter nog, laat de buurman maar mekkeren en laat hem dat kwartiertje dat de wasmachine centrifugeert een boodschap doen.

ro
door ronny530 - Feb 9, 2009 om 18:46
2776 Antwoorden / 41 Vragen

@burgkop, Ariston en indesit zij 1 pot nat. zogenoemde z merken die hebben een kabinet waar geen enkele isolatie is gebruikt en een holle behuizing is veel luidruchtiger.. Rubberen matten zijn geen optie die versterken het onstabiele gedrag alleen en het schudden neemt toe. De machine moet vast staan waarbij de stelpoten zo min mogelijk uitgedraait mogen worden en met de borgmoer aan de machine goed vast gezet moeten worden. Als dit allemaal gedaan is dan zijn of de schokbrekers defect danwel overbelading. Let wel dat de oude machine die problemen niet kende.

Ronny.

edwardus
door edwardus - Feb 9, 2009 om 19:16
6844 Antwoorden / 14 Vragen

"...wasmachine staat al jaren boven...", dus een betonlaag in de kruipruimte zal helaas niet zo veel verschil maken.

po
door pollies - Feb 9, 2009 om 19:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo, wij hebben 15 jaar een miele gehad. NOOIT gerammeld en kabaal gemaakt, nu hebben we een aeg en ik ben bang om hem aan te zetten. Het lijkt wel of er een vliegthuig aan het landen is.Nog geen jaar oud. Al 3 keer een monteur hier geweest. Staat ook boven op dezelfde plek als de miele. En de monteur is van mening dat het zo moet....

jvdorst
door jvdorst - Feb 9, 2009 om 20:05
186 Antwoorden / 5 Vragen

Wij hebben ook Miele. Na verhuis ook op zolder gezet op laminaat en een hoop lawaai. Daarna stuk laminaat verwijderd en betegeld en probleem was over. uiteraard wel waterpas gezet.

bu
door burgkop - Feb 9, 2009 om 20:40
3 Antwoorden / 0 Vragen

@ronny530: dat zeg ik, uit DEZELFDE stal.

Toch is deze een fractie beter dan de gewone Indesit. Je kunt het vergelijken met Aristona en Philips zeg ik dan maar.

jantje
door jantje - Feb 9, 2009 om 20:51
123 Antwoorden / 12 Vragen

Dag,

Wij hebben een nieuwe wasmachine, van het merk Siemens en die maakt net zo goed meer geluid tijdens het centrifugeren. Hij staat in de bijkeuken, schuin onder de slaapkamer van de buren. Wij kunnen elkaars machien horen draaien. In het begin waste de buuf ook 's nachts waardoor ik vaak wakker werd. We hebben er over gepraat.  En we hebben haar tijdens het draaien van haar eigen wasmachine eens op de thee gevraagd en toen viel het haar ook op dat het lawaaiïg was.

Nu wassen we op tijden waarvan verwacht mag of kan worden dat men niet meer in bed ligt te slapen. Mijn idee is, reken eens uit hoelang doet het apparaat er over voordat het centrifugeren begint en pas daar dan de start op aan. En zo lang duurt dat snelle draaien toch ook niet? Een pot stroop mag ik niet zeggen, maar geef die buurman eens een zelfgebakken cake of zo.

Groet van Moin

kenwel2
door kenwel2 - Feb 9, 2009 om 21:05
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Beste carola48: Ieder huiis heeft zo zijn geluiden, is het niet van de kids, met harde muziek, dan is het wel een deur die dichtslaat....een toeilet wat doorgetrokken wordt, een feestje, wat vuurwerk....

Wat ik probeer uit te leggen is het volgende: Zolang u overdag wat lawaai produceert, is er geen mens op de wereld die daar wat aan kan doen, als betreffende buurman moet werken in de nachturen, dan kan hij oordopjes aanschaffen...

Zolang u geen 'lawaai'produceerd in de nachtelijke uren, heeft u, en daarmee dan ook uw buurman, daarmee te leven.

Iedereen heeft het recht om overdag te leven, ja, leven!

Het zou toch te gek voor woorden zijn, als je als een muisstille maf in je eigen huis zou moeten gaan leven. Het wordt natuurlijk anders, als u expres veel lawaai ging produceren, dat is bij u (zover ik kan opmaken) in het geheel niet het geval. U schrijft zelf dat u s'nachts nooit wast!!

Als uw buurman morgen wat boorwerk verricht, staat u dan ook gelijk op uw achterpoten?? nee, natuurlijk niet! Leef! En wat gezeik over een wasmachine die (overdag!!) draait? Kom op zeg! Dat heet 'tolerantie' DAAR gaat het 'm om.....u schrijft zelf 'wat meer lawaai' so what?

Tolerantie, da's nu net dat ene toverwoord in dit geval, je kunt hier eindeloos over discussieren, eind van de rit is het toch: Leef met elkaar, let niet op elk geluidje....(maar ja, we zeiken wel erg graag, ook dat is Hollands op zijn  best..)

Leef lekker je eigen leven, zou ik willen zeggen...

Groet, Henri

te
door terpstra - Feb 10, 2009 om 21:32
174 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Carola. Voor dat u alle adviezen opvolgt, dit.

Een nieuwe wasmachine die meer lawaai maakt dan een oude,

 is niet logisch lijkt mij.

Controleer eens of het betonblok wel goed vast zit.

Kijk ook of alle -twee- olie dempers aanwezig zijn. En controleer of ze vast zitten.  Lijkt onzin, maar.?

Mijn zus kocht ooit een ... dure wasmachine. Er ontstonden problemen. Oorzaak: Er was maar een demper gemonteerd.

Succces. Gr. Henk.

ra
door ratz - Feb 11, 2009 om 06:32
16 Antwoorden / 1 Vragen

Aan een nieuwe wasmachine zelf klooien raad ik af.
De leverancier kan! al moeilijk gaan doen qua garantie om een beschadigd schroefje.
Laat een monteur komen en en vraag of deze het wil na kijken.
In de garantietijd: zelf niets! doen aan het apparaat.

Als u voor een paar euro's 2 betonblokken koopt van 60cmX40cm, en hierop de wasmachine waterpas zet, weet u iig dat u het nodige hebt gedaan.

he
door henkipenki - Feb 11, 2009 om 07:39
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

De buurman zal wel net zo'n gammele houten vloer hebben. Ik zou hem vragen hoe hij dat heeft opgelost.

he
door henri1942 - Feb 11, 2009 om 15:11
43 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Carola48,

Je zal misschien al het spoor bijster zijn van de alle adviezen.

Er zijn er echter meer één of twee die werkelijk begrijpen wat de oorzaak is. Nemlijk losliggende balken in de muur.

Oplossing eigenlijk is er geen echt goede, dit na 25 jaar ervaring in de huishoudelijke sector service.

Mogelijk dat een dikke multiplex plaat van min. 25 mm een oplossing kan bieden, deze dan wel op de vloer vastschroeven waar de balken lopen, kun je vinnden door op de vloer te tikken.

Alle andere adviezen van tegeles en dergelijk hebben geen effect aangezien het probleem van de losliggende balkeindee niet opgelost wordt. Dus tegels en de trillingsdempers enz.die ze bij onderdeelzaken verkopen  werkt niet.

Wel kun je nog rekening houden met de soort belading, mix zoveel mogelijk kleine en grote stukken wasgoed. Belaad de wasmacjhine zo vol mogelijk, tot er nog een handbreedte boven kan gestoken worden.  Vouw lakens op dat wil zeggen twee keer in de lengte en laat het laken dan in een zigzag op de vloer zakken. Opgevouwen in de wasmachine stoppen geeft al een verbetering van het geluidsniveau aangezien er geen ander wasgoed meer tussen het laken kan komen.

Soms helpt het als je de wasmachine in een hoek plaatst, omdat daar de vloer meestal vaster ligt dan op andere plekken op de vloer.

Feit blijft bestaan dat een wasmachine en een houten vloer geen indeale combinatie zijn.

Hopelijk kun je met deze adviezen het geluidsniveau verlagen.

Geef geen geld uit aan de vaak gegeven adviezen die toch geen resultaat hebben.

Succes

Henri1942

toolboy
door toolboy - Feb 11, 2009 om 15:56
965 Antwoorden / 40 Vragen

Alhier ook meer dan 25 jaar ervaring. Tegels is wel degelijk een prima oplossing.

T

no
door nomzano - Feb 11, 2009 om 20:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Een stevige autoband (of van heftruc) op de grond, daar een plank op met daarop de wasmaschine. Rondom de plank een kort gordijntje maken om de autoband aan het zicht te onttrekken. Succes

edwardus
door edwardus - Feb 11, 2009 om 21:15
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat maakt het alleen maar minder stabiel, dus lijkt me geen oplossing.

kenwel2
door kenwel2 - Feb 12, 2009 om 09:58
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Carola: Beter plan: Stuur je buren naar een hutje op de hei....;-)

Het is toch eigelijk van de gekke, dat u nog geen wasmachine meer kunt latern draaien, omdat toevallig een buur zich stoort aan wat geluid. We leven nu eenmaal in een moderne wereld, technieken zijn er volop, u heeft uw best gedaan, maar het allerbelangrijkste: u doet dit niet met opzet!

Als uw buren gaan verbouwen, dan gaat dit ook door, als uw buren een gaatje moeten boren, dan gaat dit ook door.

Mensen kunnen natuurlijk allerlei praktische oplossingen aanreiken, echter, een (in dit geval) wasmaschine, maakt nu eenmaal de nodige db's geluid, net zoals een stofzuiger, want dat moet ook gebeuren, neem aan dat uw buren ook schoonmaken?

Kortom: Leef gewoon je leven, je doet dergelijk soort dingen niet expres tenslotte. Het zou anders zijn, als u dit midden in de nacht zou doen, maar overdag mag u doen wat u wilt hoor! (weliswaar de normale dagelijkse huishoudelijke zaken)

Groet, kenwel (Henri)

edwardus
door edwardus - Feb 12, 2009 om 22:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Mensen zouden zich wel minder aan elkaar kunnen leren storen, maar eerlijk is eerlijk, een hard bonkende wasmachine is wel érg storend voor de buren. Het is dus helemaal niet verkeerd om te proberen een stabiele ondergrond voor de wasmachine te realiseren.

Een goede buur ben je zelf in de eerste plaats.

kenwel2
door kenwel2 - Feb 13, 2009 om 08:35
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo edwardus, inderdaad, een bonkende wasmaschine hoeft natuurlijk niet, de praktische oplosingingen zijn hier legio aangegeven, tenslotte wil ik er nog op wijzen, dat als zo'n wasmachine slechte schokdempers heeft, dit niet te verhelpen is. Ook een wasmaschine vlak tegen de muur aan zetten, waar de buren wonen is niet echt bevordelijk, zelf heb ik de wasmaschine hier bij een tussenmuur staan, en dat scheelt natuurlijk ook al heel wat....

En ja, je moet natuurlijk altijd rekening houden met je buren, al is dat soms onmogelijk, maar goed overleg kan al veel ergernis besparen...

Groeten, Henri

ca
door carola48 - Feb 15, 2009 om 19:30
11 Antwoorden / 3 Vragen

We hebben in de eerste instantie dikke isolatieplaten eronder gelegd om te kijken hoe het nu gaat. Ben bij de buren gaan luisteren en de borden rammelen nog in de keukenkastjes. Dinsdag gaan we tegels halen en die eronder leggen. Helemaal zal het geluid niet weggaan. En dat snappen mijn buren wel. Ik heb hem tegen een tussenmuur staan. Maar ik wil toch proberen om het zo goed mogelijk  op te lossen. We hebben fijne buren en dat moet ook zo blijven.

Allemaal bedankt voor jullie reacties

Groetjes van Carola

ca
door carola48 - Feb 19, 2009 om 14:12
11 Antwoorden / 3 Vragen

We hebben er nu stenen onder liggen en het gedreun is aanzienlijk afgenomen. Dus ik ben blij en mijn buren ook. Wij dachten door er rubber onder te leggen dat we het goed deden. Niet dus. Dank jullie nogmaals voor jullie advies. Heel fijn dat je hier vragen kunt stellen en er goede reacties op krijgt.

Groetjes van Carola