ray1967
door ray1967 Jul 21, 2018 om 12:30
Huishouden & energie

Led TL

Ik heb een Led TL lamp aangeschaft van 1.50 m deze is over de gehele lengte voorzien van een aluminium strip mijn vraag is even waarvoor deze dient en naar welke kant deze gericht dient te worden.

Verder vind ik de lamp best doorhangen wat voorheen niet zo was met de gewone TL klopt dit of is hier iets niet in orde..

Hoor het graag..

6058 11 Rapporteer

ju
door juliomariner - Jul 21, 2018 om 12:53
1321 Antwoorden / 2 Vragen

De strip dient naar boven dis in de armatuur geticht te zijn. Deze bevat de LED's die voor het licht zorgen. Doorzakken lijkt me niet normaal

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2018 om 13:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat zou je beter even in de zaak kunnen vragen waar je die lamp gekocht hebt.
Daar zou ik toch even langs gaan ivm het doorbuigen. Zou een ander exemplaar vragen.
En de strip dient van je af te zitten.
Image result for led tl-lamp

re
door remilaguna - Jul 21, 2018 om 13:11
76 Antwoorden / 46 Vragen

Oké de strip dus naar boven gericht.

Het iets doorhangen betreft alle twee de lampen in deze bak lijkt dus wel normaal, maar zal het zeker maandag bij de verkoper navragen.....

re
door remilaguna - Jul 21, 2018 om 13:17
76 Antwoorden / 46 Vragen

Hierbij nog even een foto..

ray1967
door ray1967 - Jul 21, 2018 om 14:05
93 Antwoorden / 38 Vragen

Nogmaals de foto..

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2018 om 15:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Is remilaguna gelijk aan ray1967? ;-)

re
door remilaguna - Jul 21, 2018 om 15:43
76 Antwoorden / 46 Vragen

Klopt kennelijk 2 accounts...

edrick3
door edrick3 Jul 21, 2018 om 15:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Rare zaak en dan wisselen ze ook nog willekeurig van naam? .;-) Lekker duidelijk.

ch
door chaparral - Jul 23, 2018 om 11:21
8 Antwoorden / 0 Vragen

De strip heeft 2 functies de strip dient als drager voor de ledstrip en dient als koeling, leds worden warm zeker als deze een hoog vermogen hebben.

worden leds niet gekoeld dan gaat de levensduur aanzienlijk achteruit en zal de led bij de hoge temperatuur minder licht geven.

he
door henkie.penkie - Jul 23, 2018 om 13:44
149 Antwoorden / 0 Vragen

Het licht eraan van welk merk deze zijn, ik heb zelf ook led TL van 1,50 mrt in gebruik maar die hangen niet door, deze  zijn van het merk Philips. en  zijn nog van glas en niet van kunstof . Goedkopere merken die je koopt. Bijvoorbeeld  een komplete TL-balk met een Led lamp die hangen door op deze lengte maar het kan heus geen kwaad. Dit is bij de goedkopere modellen niet meer als normaal. Wil je er een led TL buis in hebben dan moet je er een paar Euro meer voor neer tellen. Soms hebben de duurdere ook nog meer branduren als de goedkopere. Dus met andere woorden Goedkoop is duurkoop. Klagen bij de verkoper van deze buizen die doorhangen heeft geen zin omdat dit gewoon weg normaal is.

he
door henkie.penkie - Jul 23, 2018 om 13:52
149 Antwoorden / 0 Vragen

De aluminium strip dient niet voor de led- strip vast te houden deze is een hulpmiddel om de led TL buis op de juiste wijze te monteren
Verder nog led verlichting wordt niet warm zoals een oude TL Buis of gloeilamp. Hooguit maximaal 20 graden celcius. En deze temperatuur is niet gevaarlijk .

Ge
door Genee Jul 23, 2018 om 16:35
1509 Antwoorden / 1 Vragen

De electronica om de leds te laten branden wordt wel behoorlijk warm.
Voel maar eens aan de lampvoet bij een ledlamp als deze een tijdje brand.

henk van nieuwenhuizen
door henk van nieuwenhuizen Jul 23, 2018 om 20:55
1 Antwoorden / Vragen

dat klopt de lampvoet van een ledlamp zeker met een groter vermogen worden heet je kan hem bijna niet vast houden.

henk van nieuwenhuizen
door henk van nieuwenhuizen - Jul 23, 2018 om 15:08
1 Antwoorden / Vragen

de alumimum strip is hol het bevat de elektronica om de leds te voeden.en is inderdaad om de warmte af te voeren.