door wilhetweten Nov 28, 2009 om 18:07
Huishouden & energie

Ledlamp postcode loterij al kapot

Hoe is het met jullie letlamp gesteld ongeveer 3 weken gebruikt en kapot onze ledlamp van de postcode loterij.
Dachten die lampen 25 jaar konden halen niet dus.

1062 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 28, 2009 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laten vallen? Daar kunnen ze niet tegen! ;-)

ve
door verwijderd - Nov 28, 2009 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja weer zo reactie van iemand die niet weet wat die van verveling thuis moet doen.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2009 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag wilhetweten,

Jouw aanname van 25 jaar duurzaamheid is gebaseerd op leugens en bedrog. Met name de heren en dames in Den Haag verspreiden dat sprookje. Het bewijs dat er sprake is van een sprookje, is, dat de duurzaamheid van de ledlamp (letterlijk) niet kan zijn getest omdat de ledlamp pas sinds kort bestaat. Het is dus onmogelijk om over de duurzaamheid een uitspraak te doen. Doe je wél een uitspraak, dan misleid je de consument, zo simpel is dat.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2009 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja weer zo reactie van iemand die niet weet wat die van verveling thuis moet doen.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2009 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Hoi read ja tuurlijk is dat zo maar is toch niet normaal 3 weken al kapot lekkere kwaliteit.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2009 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Hoi read ja tuurlijk is dat zo maar is toch niet normaal 3 weken al kapot lekkere kwaliteit.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2009 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Hoi read ja tuurlijk is dat zo maar is toch niet normaal 3 weken al kapot lekkere kwaliteit.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2009 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag wilhetweten,

In principe kun je natuurlijk met dit defecte produkt aankloppen bij de postcodeloterij. Zij zijn in het eerste halve jaar na levering wettelijk verplicht de lamp te vervangen door een soortgelijke wél deugdelijke lamp. Laat je niet afschepen met het smoesje dat dit niet hun verantwoordelijkheid is. Als tussenschakel dienen zij bij hun voorschakel (de leverancier) een vervangende lamp te claimen. Bovendien is het ook nog zo dat als je reclame maakt met een duurzaamheid van 25 jaar, je die toezegging ook gestand moet doen. Ook dat laatste is opgenomen in boek7 van het Burgerlijk Wetboek.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2009 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Hoi read ja tuurlijk is dat zo maar is toch niet normaal 3 weken al kapot lekkere kwaliteit.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2009 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals Dag wilhetweten,

Ik ben het dus helemaal met je eens dat dit niet normaal is. Maar.......................elk nieuw produkt kan in principe na korte tijd defekt raken. Daarom geven de meeste fabrikanten garantie zodat het defecte produkt kan worden gerepareerd of vervangen. Bovendien is het zo, dat de consument van het begin af aan altijd wettelijke bescherming heeft. In het bijzonder het eerste halve jaar na "aankoop" en daarna op basis van het economische levensduurprincipe. Als er dus door de fabrikant of verkoper beweerd wordt dat de lamp een economische levensduur heeft van 25 jaar, dan is de zaak volstrekt helder. De lamp die dan in het 24ste jaar kapot gaat, dient ook kosteloos vervangen te worden. WIl je dat niet of doe je dat niet als verkoper, dan moet je zo'n uitspraak schriftelijk danwel mondeling niet doen.

Nogmaals met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2009 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie weet..hebben ze voor de actie een partij 2e keus lampen ingekocht...

ve
door verwijderd - Nov 28, 2009 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

" Zij zijn in het eerste halve jaar na levering wettelijk verplicht de lamp te vervangen door een soortgelijke wél deugdelijke lamp."

Jammer maar het is geen consumentenaankoop. Was een cadeautje, je kunt dus geen beroep doen op de wet consumentenbescherming...

Dus geen expert......

ve
door verwijderd - Nov 29, 2009 om 03:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet en heb niets met postcodeloterijledlampjes. Kan daarom ook niet beoordelen waarom jouw gratis lampje nu al stuk is. Was vorige week bij de Praxis omdat mijn afzuigkaplampje knallend afscheid had genomen. Zag ledlampen liggen. Onder 20 euro kon je ze niet kopen. Mijn verbazing was enorm. Een ledlamp maken kost zelfs in Nederland nog geen 2 euro. Blijkbaar moet er eerst heel grof geld verdiend worden aan zo een lamp alvorens deze co2 vriendelijke duurzame levenslange lamp werkelijk voor haast niets te koop is. En de producent zal gestoord zijn als zijn product echt 25 jaar probleemloos meegaat. Als alle markten zijn voorzien gaat ie failliet. Dus wat doet ie te overleven. Zorgen dat de lampjes massaal eerder kapot gaan en we blijven kopen. Wie weet nog als simpele consument dat 13 jaar geleden een ledlamp werd gekocht. Besef heel goed dat ik cynisch ben maar ik heb nog in een veel slechtere wereld gewerkt namelijk de auto/industrie. Onze massale verslaving een auto te bezitten is de reden dat jouw auto regelmatig onderhoud nodig heeft. Dat accu´s en uitlaten of banden het begeven na een paar jaar is algemeen aanvaard. Echter dat hoeft niet. Alle technologie is aanwezig jouw gekochte auto moeiteloos 20 jaar op de weg te houden.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2009 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien contakt zoeken met de fabrikant of importeur.
Groet Valerius.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2009 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst contact opnemen met de postcodeloterij, en krijg je daar geen gehoor, dan zoals Valerius zegt, contact opnemen met de fabrikant.