le
door legolas Aug 26, 2004 om 20:25
Huishouden & energie

Legaal wiet kweken

Hallo allemaal ik heb een vraagje waar ik nogal tegenstrijdige meningen over krijg, ik wil graag legaal wiet kweken en mijn vraag is hoeveel planten je mag hebben en of je een kas (met lamp) mag gebruiken ? volgens mij mag je 5 planten hebben in een kas maar er zijn mensen die dit tegenspreken aangezien ik geen ellende wil zou ik het graag zeker weten hoe of wat

27135 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 26, 2004 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Cannabis staat op lijst 2b van de Opiumwet. Op deze lijst staan drugs met een aanvaardbaar risico voor de gezondheid, de zogenaamde softdrug. Bezit van een kleine hoeveelheid (tot 30 gram) wordt gedoogd. Het kweken van een kleine hoeveelheid (tot 5 planten) wordt gedoogd. Handel, bezit en productie van meer dan de toegestane hoeveelheid is verboden. Het Nederlands gedoogbeleid betekent niet dat het legaal is, maar dat de politie bepaalde dingen niet belangrijk genoeg vindt om er actief tegen op te treden.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2004 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
ok dat is mooi om te weten maar hoe zit het met een kas en een kweeklamp ??? uiteraard betaal ik gewoon de stroom.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2004 om 23:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Typ even in Google "wiet kweken" en je krijgt een hele lading met websites over wiet kweken. Er is zelfs gratis software om lampen e.d. aan te sturen.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2004 om 00:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
handig als je even leest (no offence) mijn vraag was of je een kas met lampen MAG hebben... ik hoor namelijk van de ene dat mag niet alleen zonder kas en lamp wel en de ander zegt het maakt niet uit

ve
door verwijderd - Aug 27, 2004 om 00:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verrek, niet goed gelezen. Maar hoe dan ook: dat is ook terug te vinden als je die zoekterm gebruikt. Zo heb ik ook het antwoord op de andere vraag gevonden immers.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2006 om 23:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met lamp is over het algemeen niet toegestaan. Het aantaal planten wat je mag kweken voor eigen gebruik is ook afhankelijk van lokale verordening. Voor eigen gebruik word 3-5 planten in de meeste gemeenten gedoogd.

Als je trouwens aan het oogsten toekomt kun je al snel boven de gedoogde 5 gram uitkomen, wat weer kan leiden tot het in beslag nemen van, en verder.

Feit www.justitie.nl
5 tot 30 gram cannabis bezitten voor eigen gebruik
Straf
Maximaal 1 maand gevangenisstraf en/of 3.350 euro boete

Feit
5 of minder hennepplanten telen
Straf
Het telen van 5 planten of minder wordt niet vervolgd indien bij ontdekking afstand wordt gedaan van de planten. Er wordt onderscheid gemaakt tussen beroeps/bedrijfsmatige teelt en niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt van cannabis. Bij niet meer dan 5 planten wordt er vanuit gegaan dat er sprake is van niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt. Hoge prioriteit wordt gegeven aan de beroeps/bedrijfsmatige teelt van hennep.

Hopelijk heb je nu iets meer informatie, weet wel als je een lamp boven de planten hebt hangen zal ook deze bij ontdekking worden meegenomen.

ve
door verwijderd - Oct 30, 2006 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

zie ook:

http://kassa.vara.nl/portal?_uc=n&_li=y&_scr=cons_question&cat=747&qid=165550

hou er rekening mee dat, zodra je er een lamp bovenhangt of gebruik maakt van kunstmest en/of andere groeistimulanten, je geaccht wordt professioneel te telen.

alleen teelt van 5 of minder planten buiten op "de koude grond" valt onder het gedoogbeleid.

hou er ook rekening mee dat, als je in een huurwoning zit, 99 van de honderd woningverhuurders een clausule in hun voorwaarden hebben die hun het recht geeft je uit je huis te knallen bij "in de opiumwet strafbaar gestelde feiten"...

alhoewel de teelt zoals omschreven wordt gedoogd, is wel degelijk ALLE teelt strafbaar volgens de opiumwet.

dat betekent dat negen van de tien keer plantjes kwijt ook huisje kwijt betekent.

hou daar rekening mee voor je een beslissing neemt.

ik heb na het stellen van bovenstaande vraag besloten NIET zelf te gaan telen en lekker naar de shop te blijven gaan.

groetend,

Richard Faas