gertiefleuren@hotmail.com
door gertiefleuren@hotmail.com Feb 17, 2020 om 12:00
Huishouden & energie

Lekkage sinds 4 jaar. Al heel vaak gemeld, maar nog steeds niet opgelost

Ik huur een appartement van Wonen Limburg. Bij hevige regenval lekt het in de woonkamer en slaapkamer. Heb dit al zeer vaak gemeld. Er zijn al veel bedrijven geweest om het te repareren, maar steeds zonder resultaat. Daardoor heb ik schade aan laminaat,muren en plafond. Ben ten einde raad en heb het idee dat ik niet serieus genomen wordt.

1017 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Feb 17, 2020 om 12:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Als het een sociale huurwoning is, dan maar eens naar de huurcommissie stappen.

marita5
door marita5 - Feb 17, 2020 om 12:12
11495 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo GertieFleuren , 

Als we er samen niet uit komen

Toch is het best mogelijk dat u niet altijd tevreden bent over de behandeling van uw verzoek, vraag of klacht. Huurders en woningzoekenden kunnen zich tot de Regionale Geschillencommissie van woningcorporaties in Noord- en Midden-Limburg wenden als ze een klacht over Wonen Limburg willen indienen. De Geschillencommissie komt pas in beeld als een normale melding niet naar tevredenheid door ons is afgehandeld. Uw klacht kunt u alleen schriftelijk indienen. De onafhankelijke Geschillencommissie hanteert het principe van hoor en wederhoor en geeft binnen twee maanden een bindend advies over uw klacht. Dit advies ontvangt u per brief. Voor meer informatie kunt u de folder 'Omdat u het niet altijd eens bent met uw verhuurder' van de Regionale Geschillencommissie Noord- en Midden-Limburg raadplegen. Het reglement en klachtformulier kunt u hier downloaden. Het klachtformulier kunt u ook ophalen in de dichtstbijzijnde buurtwinkel.


Voor verdere informatie klik op de rode regel .

https://www.wonenlimburg.nl/Ik_wil_weten/Informatie_voor_onze_huurder/Overig/Niet_tevreden_Samen_lossen_we_het_op

simon55
door simon55 - Feb 17, 2020 om 13:39
1556 Antwoorden / 5 Vragen
1

U kunt óók contact opnemen met Bouw en Woningtoezicht

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 17, 2020 om 14:03
16775 Antwoorden / 202 Vragen
2

Wonen Limburg is een woningbouw coöperatie waar (zelfs wettelijk verlicht) een huurders belangen vereniging aanwezig is en omdat deze coöperatie in meerdere gemeenten actief is zijn er zelfs 4, zie: https://www.wonenlimburg.nl/Wij_zijn_Wonen_Limburg/Zo_werken_we/Huurdersorganisaties_contactgegevens  Als de verhuurder zoals u aangeeft in gebreke blijft m.b.t. een goede afwikkeling van de lekkage kan vanuit de bij u actieve huurders belangen vereniging bemiddelend worden opgetrden.

U behoeft niet eens lid te zijn van zo'n vereniging hoewel ik dat wel aanbeveel. Een huurders belangen vereniging is wettelijk bedoeld om de belangen van alle huurders van die coöperatie te behartigen. (Ref; Huurwet en Overlegwet)

panter22
door panter22 - Feb 17, 2020 om 17:21
6599 Antwoorden / Vragen
1

Lekkage is soms moeilijk te vinden. Maar weer melden aan de woningbouw. Foto's nemen is ook wel handig. Voor er iemand komt is alles vaak weer opgedroogd. 
Lees deze info eens van het Juridisch loket:
https://www.juridischloket.nl/wonen-en-buren/huurwoning/gebreken-huurwoning/

Ta
door Tarzanhond - Feb 24, 2020 om 13:55
15 Antwoorden / 4 Vragen
0

U stuurt ze een ingebreke stelling.
Reageren ze niet dan schrijft u een brief naar de kantonrechter afdeling kanton waarin u verzoekt om een vervangende machtiging om op hun kosten de boel te laten herstellen.
Wedden dat ze zeer snel bereid zijn om e.e.a. ter hand te nemen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Ha
Hansie1947 - Mar 28, 2024 om 13:13
Vrije tijd & tuin

Vriendenloterij stoppen lukt niet

Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer

Bo
Bonisimo - Mar 25, 2024 om 17:15
Voeding & gezondheid

Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.

Beste,

Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine. ... Lees meer