Lekkage word niet opgelost!
Wij heben dus een lekkage die men niet kan vinden
Er is een heel verhaal vooraf gegaan voordat we op dit punt zitten
Wij hebben een nieuw bouw appartment gekocht die opgeleverd is medio julie 2006. Nadat er al erg veel gebreken waren was eindelijk alles klaar . Rond februarie 2007 ontdekte we donkere plekken in een hoek. Het bleek nat te zijn. lekkage dus. Aangezien er onder het GIW sertificaat is gebouwt is het dus gewoon garantie. Na vele malen bellen en mailen is men wezen komen kijk. Conclusie; ja het lekt!! en daar bleef het bij, we hoorde lange tijd niks en gebeurde niks. Weer meerdere malen bellen en mailen. Na enige tijd werd er een reparatie uitgevoerd. Er werden 2 stenen in de gevel weg gehaald en een lootslap goed gelegt. Opgelost volgens de bouwer(koopmans) Na een vlinke regenbij waren de plekken groter geworden. Niks opgelost dus. Meteen weer gemeld. Na bijna een half jaar bellen mailen brieven sturen en giw melding gemaakt was daar eindelijk weer een persoon die kwam kijken. ja het lekt.!!! ja dat weten wij ook wel.Hierna hebben ze zo een 4 keer de gevel op het zelfde stuk open gehad. 1 keer loodslap nog een keer goed leggen. Daarna valspecie die op de lootslap zou liggen weg halen. Daarna onder de lootslap gekeken DPC folie niet goed. en laatse keer een aansluiting van een stalen kolom door de lootslap opnieuw befestigen. 4 keer op het zelfde stukje!!! als ze eens iets verder keken dan hun neus lang was hadden ze all deze dingen kunnen zien in een keer. maar blijkbaar moet het allemaal zo goedkoop mogenlijk dus nemen ze de tijd er niet voor. tevens hebben ze nog diverse nog kleinere reparaties uitgevoerd. op het dak. En nog steeds lekkage wat de plekken in de woning vele malen groter zijn geworden.
Ondertussen leven we dus 5 februarie een jaar na data van de melding. Wij hebben het giw gevraagt of er geen onafhankelijk expere bij kan komen en aan gezien wij plannen hebben om te verhuizen. is ons huis onverkoopbaar in deze staat.
Giw zegt nu dat koopmans er toch mee bezig is en dat we maar moeten wachten.
Wij weten dus niet meer wat we moeten doen. Koopmans loopt niet echt warm voor dit probleem en voor zo een groot bouwbedrijf sta je natuurlijk onderaan de lijst van prioritijd. We hebben ze uiteraard aansprakenlijk gesteld ook voor de schade binnen. mondeling word er veel toegezegt maar op papier krijgen we niks.
enig idee hoe we koopmans de lekagge "rigoreus"kunnen laten aanpakken!
Alvast bedankt
hoezo mijn buren erbij halen? wij zijn de enige met lekkage wat hebben mijn buren daar mee te maken?
lid van eigen huis heeft hier niet zo veel nut. onze vereneging van het pand is lit en hebben informatie opgevraagt. enige wat ze kunnen doen is ze verplichten het te maken. nou dat doen ze alleen niet goed en niet rigoreus.
Het probleem is nu dat ze er wel mee bzig zijn maar niks gaat goed. en alles op zijn tijd.
Hallo,
Heeft u een rechtsbijstand verzekering? Schakel die dan in. En als niets helpt om de aannemer aan de gang te krijgen dan moet u een jurist in de hand nemen. Die moet de aannemer aansprakelijk stellen en sommeren het probleem voor datum X opgelost te hebben op straffe van een dwangsom per dag. Het geld voor die jurist verdient u altijd terug in de verkoop van de woning. Dus zet de bouwer onder druk met gepast juridisch geweld. zie site:
Succes, poltol
Hellaas hebben we geen rechtsbijstand op het moment van het konstateren van lekage. je mag niks melden binnen drie maanden na afsluiting van verzekering.
Even een advocaat zelf betalen zal erg in de prijzen gaan lopen. 100 euro ex btw per uur is niks. advocaat kosten terug krijgen via de bouwer word niet altijd toegekend door rechters. Een advocaat zal dan ook een van de laatse middelen zijn denk ik.
Omdat het een appartement is zijn de buren dus ook verantwoordelijk voor jou lekkage want als er niets gebeurde zijn zij straks aan de beurt.
Als de vereniging lid is weet ik niet 100% maar volgens mij heb je met lidmaatschaps nummer wat op het tijdschrift staat recht op hulp tegen rekelijke kosten die je vaak kunt claimen bij het bouwbedrijf!
U heeft recht op het gebruik van dit gedeelte maar is eigenaar voor een bepaald percentage van gehele gebouw dus zowel dak als fundering, en ook mensen die in het midden wonen dienen bij herstel buiten de garantie dus aan Uw dak als boven bewoner mee te betalen!
Een goede vereniging van eigenaren is daarom belangrijk!
Verkopen met bekende problemen is ook niet bepaald zonder risico, dus ook met overdacht garantie moet je altijd bekende gebreken melden zolang ze niet hersteld zijn!
helaas is de lidmaatschap van de vereneging niet te gebruiken . deze schein alleen te gelden voor de gezamelijke ruimtes. wel hebben ze wat vragen kunnen stellen. maar komt hier op neer net als wat giw zegt dat we moeten wachten. ze zijn tenslote bezig.(vraag niet hoe)
Inderdaad betalen we allemaal service kosten voor onderhoud van het band (dus ook dak ) maar deze lekage heeft daar niks met onderhoud te maken dit is een constuctie fout waar de bouwer 10 jaar verantwoordelijk voor blijft. en wat voor klacht zouden me buren kunnen doen. het lekt bij mijn buurman??
verkopen met bekend probleem lastig! jep dat weten we daarom ook niet verkoopbaar.
Ze hebben weer een poging gewaagt op het probleem op te zoeken. ze hebben niet ect iets konkreets gevonden. ze hebben echter wel stukken van de muur open gehad en later deze weer dicht gemaakt. Wij hebben een donkere voeg tussen de stennen . hun hebben een lichte gebruikt. deze is tevens uitgelopen over de muur waardoor er een hele witte waas over de gevel is gekomen. grrrr word het volgende erbij komende gevecht.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan je een bloeiende Coleus plant overpotten?
Ik heb op mijn balkon een prachtige coleuspant in een pot die steeds meer bloemetjes krijgt. De plant is een siernetel. Zo langzamerhand word de pot een beetje te klein, en vraag ik me af of het geen kwaad kan om een bloeiende plant over te potten
Lees meer
Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?
Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie: Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer