cl
door cleas May 2, 2005 om 18:33
Huishouden & energie

Lekke Thermopane ramen

ik heb lekke thermophaneramen in een huis van 1999 Het bouwbedrijf wil hier niets van weten en praat over een jaarlijkse kitcontrole waar ik niets van af weet en wil zich zo er van af doen.Kan dat??? Ik heb toch 10 jaar garantie op die ramen??? Ik snap er niets vanWie kan me helpen?????

2662 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 18:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou in eerste instantie de klacht schriftelijk (aangetekend) bevestigen en daarbij het verzoek voegen om schriftelijke uitleg.

Het zou natuurlijk kunnen dat de Kitnaden aan de buitenkant de ruit goed moet beschermen tegen weersinvloeden. Zelf ben ik een leek wat dat betreft, maar volgens mij zit er ook een kitlaag tussen de beide ruiten die het dubbelglas vormen. Deze kitlaag is natuurlijk onmogelijk te controleren ;-)

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u goed gaat kijken kunt u ergens onder/boven het merk vinden van de fabrikant/leverancier van de Thermopane ruiten.Elke leverancier van thermopane heeft 10 jaar garantie gegeven. ik heb het idee dat het bouwbe-drijf u een kunstje wil flikken, jaarlijkse kitcontrole ?dit slaat nergens op wie moet dat doen?Dus het bouwbedrijf heeft een probleem, u krijgt een probleem, want lekke thermopane gaat op termijn zwart worden (5 jaar) en u ziet amper daglicht. Dus haast maken !! fred

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

in principe heb je 10 jaar garantie op de ruit echter de plaatsingskosten zijn voor eigen rekening.

de garantie geld alleen voor de ruit niet voor de arbeidsuren.

betrefd het een woning die gebouwd is onder het GIW garantie,

dan heeft u maximaal 5,5 jaar garantie.

teken je voor het GIW dan vervalt/doe je afstand van de product garantie!

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan laat je er (als je de kit controleerd ofzo) per ongeluk een trapje doorheen vallen. Glasverzekering bellen............

ve
door verwijderd - May 5, 2005 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even voor alle duidelijkheid: Thermopane is een merk-handelsnaam en geen algemene benaming voor dubbele beglazing (wordt wel vaak zo genoemd..)

Je hebt inderdaad (vaak) 10 jaar garantie op lekkage (maar niet altijd, zie hiervoor de garantiebepalingen van de fabrikant/leverancier), indien dit natuurlijk niet door eigen toedoen gebeurd is (logisch).

Aan de binnekant van de dubbele beglazing staat de naam van de fabrikant en een (o.a.) de code van fabricage, bij.: 05-99 = mei 1999.

De leverancier is, zoals gewoonlijk, verantwoordelijk en het aanspreekpunt. De mogelijkheid heb je natuurlijk ook om de fabrikant op te bellen.

Het bouwbedrijf kan wel 1000 x per jaar de kit controleren, maar lekkage = lekkage !!!

Hutch

ve
door verwijderd - May 15, 2005 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meestal wanneer dubbele beglazing lek is heeft dat weinig te maken met het afkitten . De oorzaak is dan meestal verkeerde montage van het dubbele glas,wanneer dit niet zorgvuldig gebeurt,zie je meestal dat de ene ruit t.o.v.de andere verschuift en daardoor krijg je dan lekkage.Dus terug gaan naar het bedrijf die de ramen geplaatst heeft.

ve
door verwijderd - May 15, 2005 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit kan weleens een langdurig welles nietes spelletje worden.

De bouwer heeft waarschijnlijk geen 10 jaar garantie op fabricagefouten gegeven, het inbouwen valt dus niet onder de 10 jaar garantie. Als de bouwer u probeert te overtuigen dat er een jaarlijkse kit-controle moet plaatsvinden, zal hij papieren moeten laten zien waar dat op staat, die u ook in bezit moet hebben. Persoonlijk heb ik nog nooit gehoord van een jaarlijkse kit-controle maar misschien heeft deze bouwer op voorhand al weinig vertrouwen in het  personeel dat de ruiten plaatst en heeft hij op een zondagmiddag deze regeling bedacht.

Ik raad u aan nog eenmaal met de bouwer in kontakt te treden en op een rustige manier een verzoek tot reparatie in te dienen. Gaat hij hier niet op in dan is het inschakelen van een raadsman raadzaam, bij Vereniging Eigenhuis kunnen ze u waarschijnlijk wel verder helpen, veel succes.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2005 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft inderdaad onderhoudsplicht voor de sponningafdichting, maar uit niets blijkt, dat dat onvoldoende is gebeurd.

U heeft fabrieksgarantie dus u kunt contact opnemen met de leverancier en dan komt een controleur langs om te kijken of onderhoud en plaatsing in orde zijn en er dus een defect is aan de ruit zelf. De naam van de leverancier vindt u in de spouw tussen de ruiten en het adres kunt u opvragen bij Kiwa/Komo (ook via de site onder Komo certificatie van dubbel glas)

Het bouwbedijf maakt zich duidelijk met een smoesje van de zaak af, maar dit hoeft niet te betekenen dat de leverancier dat ook doet, zeker niet als dat een Nederlandse firma is. Lukt het niet met Komo, zet u de tekst in de spouw maar op deze site en ik zal u de leverancier melden

ve
door verwijderd - Jul 27, 2005 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook een oud glaasje