Aa
door Aaradorn Aug 9, 2018 om 10:52
Huishouden & energie

Lekkende ramen in huurhuis en schade aan het huis door het water.

Goede middag,

Ik woon al 1 jaar op mijzelf en alles was leuk in het begin. Na een tijdje bleken de ramen te lekken en heb ik dit aangegeven. Een paar weken later was het huis verkocht en had ik nieuwe huurbazen. Ook hier heb ik aangegeven dat de ramen lekken. Ik kreeg alleenmaar valse beloftes. Een paar weken later lekte de ramen alweer en heb ik gelijk weer gebeld. Ook toen kreeg ik valse beloftes. Ik heb aangegeven gitaren te hebben die vocht niet zo leuk vinden.

Een paar maanden geleden regende het alweer en heb ik het alweer aangegeven. Alweer valse beloftes. Onderand ben ik hier klaar mee en ben ik opzoek naar een nieuw huis. Maar het regende net weer. En alweer lekte de ramen en druppelde het op meerdere plekken naar binnen. Ik heb veel hout in huis en laatst moest ik mijn gitaar naar een reperateur brengen vanwege vocht.

Na de eerste regenbui heb ik bij alle ramen tochtstrips geplakt en handdoeken neergelegd. Op 1 plek heb ik zelfs een emmer neergezet.

Ik ben bang dat ze mij de borg niet terug willen betalen vanwege de schade en ik weet niet wat ik moet doen. Woon zelf voor de eerste keer op mijzelf en heb er vrij weinig verstand van.

En wat als er schade is aan gitaren door de vocht. Kan ik deze schade claimen bij mijn huurbazen?

5451 8 Rapporteer

Thijs12
door Thijs12 - Aug 9, 2018 om 11:00
521 Antwoorden / Vragen

Voor schade aan de woning door lekken hoef jij niet op te komen. Heb je een inboedelverzekering voor je gitaren?

Aa
door Aaradorn Aug 9, 2018 om 11:18
Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb een inboedel verzekering, niet specifiek voor de gitaren maar het is toch een beetje raar dat mijn verzekering moet betalen voor schade die technisch gezien door de huurbazen zijn gecreeerd.

tijger1
door tijger1 - Aug 9, 2018 om 11:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Staan die gitaren dan tegen de ramen aan?

u moet schriftelijk klagen, en daarna kunt u naar de huurcommissie met uw klacht.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Aug 9, 2018 om 11:09
11493 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Aaradorn ,

Stuur de verhuurder deze voorbeeldbrief , (klik in de link ook op het vraagteken ) klik op de rode regels .

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/achterstallig-onderhoud-aan-huurwoning/

Lees ook hier ,

https://www.juridischloket.nl/wonen-en-buren/huurwoning/onderhoudskosten/

Aa
door Aaradorn Aug 9, 2018 om 11:19
Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt, ik zal dit formulier invullen en het opsturen. Echter ga ik , het liefst, deze maand nog verhuizen dus ik weet niet of ik de brief kan versturen als ik toch al ga verhuizen.

marita5
door marita5 - Aug 9, 2018 om 11:30
11493 Antwoorden / 15 Vragen

@Aaradorn ,

Als ik het goed begrijp gaat u nu verhuizen ?

Neem contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden

https://www.juridischloket.nl/contact/#.

DOOR AARADORN 9 AUG. 2018 OM 11:19
ANTWOORDEN / 4 VRAGEN

Bedankt, ik zal dit formulier invullen en het opsturen. Echter ga ik , het liefst, deze maand nog verhuizen dus ik weet niet of ik de brief kan versturen als ik toch al ga verhuizen.

Aa
door Aaradorn Aug 9, 2018 om 11:44
Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt. Ik heb nog niet direct een huis gevonden. Mijn schoonvader heeft contacten bij een wooncorperatie. Als ik het huis niet kan krijgen waar ik mij voor aangemeld heb regelt hij een huis via hun.

marita5
door marita5 Aug 9, 2018 om 11:49
11493 Antwoorden / 15 Vragen

@aaradorn , U weet niet hoelang dit gaat duren , Stuur de verhuurder een brief zodat u bewijs heeft , tot nu heeft u alleen maar met de verhuurder gebeld .

panter22
door panter22 Aug 9, 2018 om 15:15
6599 Antwoorden / Vragen

Je mag blij zijn met zo'n schoonvader? die buiten de inschrijftijd om een huis voor je kan ritselen, waar een ander vaak jaren voor ingeschreven moet staan.

Topantwoord

ro
door ron503 - Aug 9, 2018 om 11:42
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees dat u al andere woonruimte heeft gevonden en u vreest dat u de borgsom niet retour gaat krijgen. De lekkende ramen zijn niet aan u te verwijten en de verhuurder is door u op de hoogte gesteld dus is de verhuurder bekend met het probleem. Wellicht is uw angst ongegrond want u dient de woonruimte in dezelfde staat zoals die bij aanvang is geaccepteert ook weer op te leveren. Schade aan uw inboedel dient u zelf te verzekeren en als er schade is die op uw verzekering te verhalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 9, 2018 om 14:49
16767 Antwoorden / 202 Vragen

De verhuurder is aansprakelijk voor raamlekkage en ook de gevolgschade. Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, schakel die dan in. Als tijger1@ al aangeeft een klacht indiene bij de huurcommissie. Houd er rekening mee dat er bij huisjesmelkers vaak weinig te halen is.

ja
door janf43 - Aug 10, 2018 om 09:33
733 Antwoorden / 0 Vragen

Vochtschade aan uw gitaren door lekkende ramen? U zet die toch niet onder een raam. En wat is de luchtvochtigheid in uw huis? Die zal echt niet zo hoog zijn dat er condensatie op uw gitaren optreedt.