fi
door finchley Jan 18, 2007 om 11:45
Huishouden & energie

LEREN BANKSTEL VERVEN.

Geachte deelnemers,

Wij overwegen onze, in prima staat verkerende lederen bank, in een andere kleur te laten verven d.m.v. het overspuiten met verf. Nu meen ik dat leer altijd door en door geverfd moet worden om een kleur/slijtvaste laag te krijgen. De betreffende firma geeft wel 3 jaar garantie.

Is er iemand die ons hier iets over kan vertellen/adviseren?

Heel graag een reactie en dank voor de moeite!

75509 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag finchley,

Heb er zelf geen ervaring mee, maar wellicht kun je wat informatie opdoen op (als je al niet gegoogled hebt) op:

LerenBankVerven

Sukses, groeten, Read.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet doen. Leer is een "beweeglijke" stof. Het rekt uit bij belasting en herstelt zich weer. Bij langdurig gebruik zal het leer iets uitgerekt blijven. Op dat moment breekt het spuitwerk en krijg je zicht op de kleur die eronder zit. Een soort craquelé effect (overal kleine barstjes op de plaatsen, waar het belast is). Het bankstel is dan vergoed naar de knoppen. Opnieuw spuiten helpt dan niet meer, omdat kleine kleurverschillen gaan optreden en is opnieuw bekleden de enige oplossing.

Alleen als het bankstel oud is en "uitgerekt stadium" heeft bereikt, kan je het overwegen.

Vladja

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Finchley,

Wij hebben een paar jaar geleden ons bankstel laten overspuiten.
Daar hebben we nog altijd spijt van. Het is door een gerenomeerd bedrijf gedaan, maar toch.

Inmiddels is het helemaal verkleurd en op de zittingen "breekt" inderdaad de nieuwe verf.

Ik zou dus zeggen, bezint eer ge begint.

Groetjes Gnarfje

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 00:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

In een leerlooierij wordt het leer onder hele speciale omstandigheden en met hele speciale chemische processen gekleurd. Dat is met overschilderen niet te benaderen.

In de praktijk valt het altijd tegen. Dan kun je nog beter een hele goedkope leren bank nemen, dan ben je wel meer kwijt (spuiten is ook niet goedkoop) maar is de kans ook veel groter dat je er langer plezier van hebt. En je hebt weer eens iets anders in de kamer staan. (en is het zitcomfort weer in orde door nieuwe schuimen)

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Heb zelf enige jaren gelden laten doen door Marco Leer (L). Is toen niet goed gelukt en overgedaan. Maar het werd er echt niet beter op. na enige tijd barsten die je tijdelijk!!! met gekleurd onderhoudsmiddel weer kon "gladstijken" Het heeft niet mogen baten. Niet echt lang plezier van gehad. Hadden het geld beter kunnen besparen daar het ook niet echt goedkoop is. Maar ik denk dat je verdomd veel geluk moet hebben en het dat schoonmaken en ontvetten zeer grondig gedaan moet worden. Is dat niet het geval dan gooi je alleen maar geld weg, want je kunt dat niet controleren. Dit is mijn ervaring, maar er zijn toch wel wat mensen die betere evaringen hebben opgedaan. Ik zou het geen 2e keer meer doen!

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag allemaal,

Heel hartelijk dank voor al jullie reacties. Wij waren er zelf ook al bang voor dat het te mooi was om waar te zijn!

Betekent we gaan op ons gemak eens kijken naar een ander bankstel maar laten het dus niet verven.

Nogmaals dank voor alle moeite!

Finchley

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

verf bij de schoenhandel vandaan is goede leerverf maar je moet eerst met reiniger goed ontvetten en dan heb je een paar busjes spuitverf nodig.neem een extra busje voor reserve want heel langzaam slijt het een beetje maar dat is niet erg want je spuit het zo bij.in 3 minuten is de verf alweer droog.voor die prijs kun je er nog jaren plezier van hebben.per busje kost t ongeveer €14,-

succes ermee

ve
door verwijderd - Jan 20, 2007 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jan 20, 2007 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

LEREN BANKSTEL wit leer gekocht 1986 schoonmaken, gronden en spuiten in oorspronkelijke kleur 1999 en nog steeds tevreden 2007
 Marco Leer, De Hertog 10 ,1831 EK Alkmaar telefoon 072 561 66 76

succes

ve
door verwijderd - Jan 22, 2007 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

in 1997 na volle tevredenheid een rolf benz laten verven .8 jaar later heb ik dezelfde bank weer door hetzelfde bedrijf laten opknappen er moesten toen nieuwe delen leer erin geplaats worden en weer kan ik op mn heerlijk zittende rof-benz jaren vooruit en dat voor een fractie van de nieuwprijs . we zijn door het bedrijf met de leuke naam.

geefkleuraanuwlerenbank ..heel goed en correct geholpen

ve
door verwijderd - Feb 1, 2007 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een leren bankstel kan heel goed geverfd worden , hier is wel een expert voor nodig , het is beslist geen doe het zelf klusje.Ook een kleurverandering is geen probleem , mits de nieuwe kleur goed dekt op de oude kleur , Van rood naar wit of van zwart naar wit is bijvoorbeeld niet aan te bevelen.Van blauw naar zwart kan juist weer prima.Ook leer wat craquale vertoond moet voor het kleuren eerst vervangen worden , dit leer is technisch kapot. De verf is tegenwoordig flexibel en sterk genoeg om mee te rekken als het leer in goede staat is. Het maakt niet uit of het bankstel nu 1 jaar is of 15 jaar. Ook de voorbewerking vraagt veel vakmanschap .Het kan dus heel goed maar het moet echt door een specialist gebeuren.Alle leersoorten kunnen behandeld worden met uitzondering van Suede.Ik heb al 15 jaar ervaring met het (her)kleuren van leren bankstellen.U kunt mij altijd mailen voor advies, en wie dit serieus voor u kan aanpakken in uw regio.

Afz. Pagode

ve
door verwijderd - Mar 28, 2008 om 08:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een kalfslederen bank wat dus erg zacht leer is. De kleur is roestachtig oranje, als je deze naar zwart laat vereven krijg je dan ook die kleur barsten in je bank? Kunt u mij enkele adressen geven uit de omgeving van Alkmaar.

Vr gr Mar

ve
door verwijderd - Mar 28, 2008 om 08:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

BARBAMAMMA NIET DOEN!!

Ondanks al deze reacties hebben wij ons toch laten overhalen.Kosten € 1500,- Na een paar maanden kwam de originele kleur er op een plaats weer door. De rest van het bankstel wat niet veel gebruikt wordt houdt zijn kleur wel. Maar het resultaat is wel dat we het bankstel af gaan schrijven en een nieuw gaan kopen! Weggegooid geld dus!

ve
door verwijderd - Mar 28, 2008 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank voor de waarschuwing! Ik vind het ook idd een hoop geld tegenover een hoop negatieve berichten. Waarschijnlijk gaat het dus ook niet gebeuren. Thnx again

Gr Mar

ve
door verwijderd - Apr 3, 2008 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het breken van verf op een leren bankstel gebeurd alleen als het leer technisch kapot is .

Als het leer gecraquleerd is bijvoorbeeld is de basis  dus niet  goed , en moet dus voor kleuren vervangen worden .

Een goede vakman zal dus meer doen dan alleen verfen. Ook het gebruik van kwaliteits leer en de juiste verf is zeer belangrijk.

En probeer je een wit bankstel bijvoorbeeld rood te maken ben je ook verkeerd bezigItalic

Bij mij staat kwaliteit en gedegen advies al 15 jaar voorop. Het breken van leerverf op leren meubelen is bij mij al jaren verleden tijd .

Liever jaren een tevreden klant dan snel even geld verdienen. Inmiddels heb ik klanten die al meer als 10 jaar op een geverfd bankstel zitten.

Ben ook altijd bereid om eventuele vragen te beantwoorden.

Mvgr Pagode

ve
door verwijderd - Apr 3, 2008 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Pagode,

Dank voor je antwoord, maar het was een heel goede kwaliteit leer en toch is het mislukt. Origineel was het geel en is het in een beige/leverkleur geverfd, dus ook daar geen extreme verschillen. Inhoudelijk, jammer van de € 1500,= die hadden we beter kunnen besteden/sparen voor een ander bankstel.

Dus wat ons betreft, helaas maar nooit meer.

Met vriendelijke  groet, Finchley

ve
door verwijderd - Apr 3, 2008 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u wel een bijpassend advies +  onderhoudsmiddel en gebruiksaanwijzing gekregen ?

Groetjes Pagode

ve
door verwijderd - Aug 28, 2013 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn blauwe bank was sterk verkleurd door de zon en zag er uit als een versleten en gebleekte jeansbroek. Ledervisie ( Drachten ) heeft de bank één jaar geleden weer in de oorspronkelijke kleur geverfd en hij ziet er nog steeds prima uit. Ik ben zeer tevreden.[edit redactie]