CA
door CAM61 Jun 19, 2019 om 17:14
Huishouden & energie
Levertijd bij otto bv is 5-6 werkdagen wacht al 4 weken op de levering

Op 22 mei een computerkast besteld en zou 5 tot 6 werkdagen levertijd zijn,heb zaterdag ,zondag en Hemelvaart en Pinksteren niet meegeteld kom ik uit op 8 a 9 juni,ze boden 10 euro korting op de kast,maar daar ga ik niet mee accoord,reactie van hun was: klant moet wachten tot 4 weken na facturatiedatum,binnen deze tijd kan hij nog afgeleverd worden,morgen is het die datum
Wat hebben die levertijden dan nog van doen
Help!!!!! Dit kan toch niet

3822 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2019 om 17:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan annuleert u toch simpel en koopt de kast elders.

Maar u kunt ook nog even geduld oefenen, het is tenslotte nu al 19 juni.

En ze hebben gelijk, ze hebben 30 dagen de tijd om te leveren.

Maar als ik voor die kast bij Otto kijk, is de levertijd ca. 6 weken.

costnix
door costnix - Jun 19, 2019 om 17:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De leverancier heeft gelijk wat de maximale levertijd betreft.Deze is 30 dagen, wanneer er geen levertijd van te voren is afgesproken.

Dit zegt de Consuwijzer over niet op tijd geleverde producten.
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/aankoop-niet-geleverd

Hier is ook een voorbeeldbrief:
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop/voorbeeldbrief-klacht-over-niet-op-tijd-ontvangen-product

marita5
door marita5 - Jun 19, 2019 om 17:27
11493 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cam61 ,

De voorwaarden ,

Artikel 13 - levering en uitvoering .

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Voor verder informatie , klik op de rode regels .

https://www.otto.nl/special/algemene-voorwaarden/

Levertijd is zoals @tijger1 aangeeft ca . 6 weken .

Levertijd .

Je vindt de actuele levertijd van dit artikel (samen met de prijs) aan de rechterkant van de pagina. Wanneer je het artikel bestelt, zie je de levertijd ook in je winkelmandje. Bestel je voor de eerste keer? Dan kan het zijn dat de levertijd iets langer is vanwege de controle en verwerking van je gegevens.

https://www.otto.nl/p/5610901/pc-kast/#?c=wonen-kantoor&itemId=1008085453

panter22
door panter22 - Jun 19, 2019 om 17:47
6599 Antwoorden / Vragen

Als je nu de computerkast opzoekt bj Otto, staat er een levertijd bij van 6 weken.
Kennelijk is hij niet meer op voorraad en moet hij besteld worden. Dat kost tijd.
Mooie, praktische kast. Ik zou maar even wachten en die €10 korting pakken.

edrick3
door edrick3 - Jun 19, 2019 om 18:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

,morgen is het die datum
En dan ga je NU op dit forum klagen?
Nog even een dagje geduld zou ik zeggen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 19, 2019 om 20:27
16767 Antwoorden / 202 Vragen

het is vandaag de 149e en morgen de 20e en het lijkt mij 'aardig'als u meldt dat er dan ook is geleverd of niet.

tenormin
door tenormin Jun 19, 2019 om 22:11
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Heremiet, verklaar je nader met die 149-ste dag ;-)) grapje...

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 20, 2019 om 09:15
16767 Antwoorden / 202 Vragen

Waar die 4 vandaan komt? Bedoeld is 19e. Ik bern blijf benieuwd of er vandaag wordt geleverd bij Ts.