cs
door cspanjersberg Oct 9, 2012 om 20:56
Huishouden & energie

Los laten van de folie op de keukenkasten.

De folie van de keukenkastdeurtjes laat los in het midden, de verkoper/winkel zegt dat dit slijtage is... maar dat is volgens mij echt niet mogelijk. Het is nl een landhuisstijl keuken en de buiten kanten laten niet los, alleen het midden. Inmiddels is het zo erg dat sommige door de opbolling scheurtjes krijgen. het is 1,5 jaar geleden begonnen maar is is inmiddels zo erg! Nu zou ik eigenlijk een nieuwe keuken/deurtjes moeten kopen, de keuken heb ik ong 8 jaar.

8129 15 Rapporteer

dearagain
door dearagain - Oct 9, 2012 om 21:42
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*dit heeft natuurlijk helemaal niets met slijtage te maken*

*tijdens de productie is er destijds meer dan waarschijnlijk een nieuw wettelijk voorgeschreven lijmsoort gebruikt*

*de kwaliteit van de lijm is n.m.m. het probleem, maar je zult echt in rechte moeten gaan handelen wil je hier nog wat uit slepen*

stacey
door stacey - Oct 9, 2012 om 21:57
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=dearagain schreef op dinsdag 9 okt 2012, 21:42]
*tijdens de productie is er destijds meer dan waarschijnlijk een nieuw wettelijk voorgeschreven lijmsoort gebruikt*

Ja vast, daarom laat het ook bij al die deurtjes los.........

Je mist je sterretjes wel heel erg als je ze maar steeds weer in beeld wil zien verschijnen als je wat typed hé Ghee......

stacey
door stacey - Oct 9, 2012 om 22:00
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ja vast, daarom laat het ook bij al die deurtjes alleen maar in het midden los.........
moest dat zijn, met dank nog voor de editknop ;-(

zwemmer
door zwemmer - Oct 10, 2012 om 10:33
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Hoe kom je dáár nu bij "een nieuw wettelijk voorgeschreven lijmsoort"? Waar heb je dat gelezen/gehoord. Zeg dat er even bij.

jo
door josehauser - Oct 14, 2012 om 21:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

hallo, ik zit met het zelfde probleem,heb het inmiddels veel gelezen op internet dus zal het zeker de kwaliteit zijn.
de keuken komt van keukenkampioen en deze doen er verder niets mee,ja ik kreeg een offete voor nieuwe deurtjes dit waarschijnlijk na een tijd het zelfde vertonen.
weet echt niet wat ik hier mee kan ,want zoals ik leest op klacht.nl zijn er een heleboel mensen met hetzelfde probleem en worden allemaal afgewezen. wie weet raad,misschien kunnnen we de klacht bundelen. en kan kassa er wat mee.

cs
door cspanjersberg - Oct 14, 2012 om 21:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nou, dat zouden we kunnen doen!

Dat het heeft met slijtage niets te maken heeft is wel duidelijk, alleen komt onze keuken van Brugman. Ook hadden die nog gezegd dat we 5 jaar garantie hadden en die was dus verlopen. Je zou haast denken dat ze een lijm bedacht hebben die ongeveer zes jaar mee gaat en dan los komt. Dan moet iedereen weer voor een nieuwe keuken...of deurtjes.

zoekster
door zoekster - Oct 14, 2012 om 21:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoeveel hebben jullie voor die keukens betaald? Zijn het soms keukens van een mindere kwaliteit, omdat je een van de goedkopere hebt uitgezocht?

dc
door dcz - Oct 14, 2012 om 21:53
439 Antwoorden / 1 Vragen

Ach....na 8 jaar kun je er niet zoveel mee....

"waarschuwt onze fraaie deskundige dat ie teveel lijm heeft gesnoven".....

dearagain
door dearagain - Oct 14, 2012 om 22:05
2462 Antwoorden / 7 Vragen

cspanjersberg

*zoals ik al opmerkte heeft deze branche door wettelijke beperkingen/voorschriften een aantal jaren (noodgedwongen) moeten werken met lijmsoorten die kwalitatief onder de maat waren*

*de overheid heeft toen het gebruik van bepaalde chemische stoffen verboden bij de fabricage van de lijm*

*pas na enkele jaren is men er in geslaagd om lijm te produceren die wél kwalitatief te vergelijken was met de lijm van vóór 2003*

*de "slechte" lijm is vooral gebruikt in de periode van 2003 tot 2006 en leidt nu tot veel klachten over loslatende folie*

dc
door dcz - Oct 14, 2012 om 22:14
439 Antwoorden / 1 Vragen

Ach....na 8 jaar kun je er niet zoveel mee....

"waarschuwt onze fraaie deskundige dat ie teveel lijm heeft gesnoven".....

Nog maar een keer dan....

"verwijst onze fraaie deskundige naar de opticien'....

jo
door josehauser - Oct 23, 2012 om 11:11
2 Antwoorden / 0 Vragen

hallo.inmiddels is het probleem nog niet opgelost,denk bij niemand,mandenmakers is een onderdeel van keukenkampioen dus hebben het zelfde probleem met de lijm wie weet wat we kunnen doen om ons recht te halen

jo
door jorisw - Oct 23, 2012 om 20:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zwemmer schreef op woensdag 10 okt 2012, 10:33]Hoe kom je dáár nu bij "een nieuw wettelijk voorgeschreven lijmsoort"? Waar heb je dat gelezen/gehoord. Zeg dat er even bij.

Hij zeurt wel vaker over dat vroeger alles beter was (terwijl die goeie ouwe tijd de tijd was dat onze voorouders niet te vreten hadden...).

cy
door cywol - Nov 8, 2012 om 00:21
34 Antwoorden / 3 Vragen

Voor een ieder die hier problemen heeft met de zogenaamde foliedeuren, dit is een probleem wat bekend is en wat ook zo zal blijven.
Het heeft niets te maken met de lijmsoort die gebruikt wordt maar met de krimpfolie die er vacuum omheen getrokken wordt en met warmte strak getrokken wordt.
De verouderde folie (gaat wat harder worden) gaat veelal in de jaren in de hoekjes van geprofileerde deurtjes trekken waardoor het los komt van de ondergrond, ook hoekjes worden door warmte en koude (ovens en koelkasten) danig op de proef gesteld, omdat er vaak een spaanplaten of goedkope MDF soort als basismateriaal gebruikt wordt zullen deze door vocht ook wat dikker worden waardoor er spanning komt tussen lijm en folie.
Gespoten deuren zijn het beste maar veruit de duurste oplossing.

Maar voor de mensen met problemen, peuter de folie van je deuren en laat ze netjes spuiten voor een gemiddelde keuken ben je tussen de 800 en 1200 euro kwijt maar dan is alles wel weer netjes.

dearagain
door dearagain - Nov 8, 2012 om 18:09
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*er is in de jaren 2003-2005 wel delgelijk een probleem geweest met de kwaliteit van de de te gebruiken lijmen (wegens een andere samenstelling op voorschrift van overheidsregelgeving)

dc
door dcz - Nov 9, 2012 om 17:56
439 Antwoorden / 1 Vragen

Bewijs graag van je niet onderbouwde bewering!

Je opmerking is al meermaals weersproken en jij komt nog steeds niet met onderbouwing/bewijsvan het tegendeel.

Ik ben dus van mening dat je liegt!