sc
door schildpadje Jan 3, 2013 om 20:55
Huishouden & energie

Lucht afvoer droger maar geen afvoer

hallo,
wij hebben altijd een condens droger's gehad maar die wasdroger's zijn naar 4/5 jaar bij ons afgeschreven.
ik werd daar gek van want ze zijn niet goedkoop, en ruimte om was op te hangen heb ik niet.
dus heb ik op MP voor 30 euro een bosch WTA 4000 luchtafvoer droger gekocht.
ik dacht dan gooi ik de slang door de achter deur nou dat heb ik ook gedaan, maar van af dat he wat kouder werd heb ik condens bakje gekocht bij gamma een aangesloten maar het huis wordt zo vochtig van de wasdroger, ik wil wel een gat in de muur maken maar dat kan niet ivm leidingen.
wat ik nu doe achter deur een beetje open maar de wasmachine gaat door de kou heel raar doen. dus laat ik hem dicht. en ik wil sws geen condens droger meer hebben want deze droger is lekker snel. wie kan mij dus helpen om de vochtige lucht toch goed af gevoerd te krijgen.
M.V.G.

16467 24 Rapporteer

toolboy
door toolboy - Jan 3, 2013 om 21:42
965 Antwoorden / 40 Vragen

Die bakjes hebben nagenoeg dezelfde werking van een condensdroger.
De enige oplossing is koel elementen in dat bakje te deponeren zodat de warme lucht neerslaat.

sc
door schildpadje - Jan 3, 2013 om 21:44
10 Antwoorden / 2 Vragen

hallo,
bedankt voor uw reactie,
bedoelt u dan zo'n element die je ook in de cool boxen en zo ?

toolboy
door toolboy - Jan 3, 2013 om 21:50
965 Antwoorden / 40 Vragen

Yep die bedoel ik.

sc
door schildpadje - Jan 3, 2013 om 21:52
10 Antwoorden / 2 Vragen

nou dan ga ik dat morgen even proberen!

toolboy
door toolboy - Jan 3, 2013 om 21:54
965 Antwoorden / 40 Vragen

Natuurlijk wel even laten invriezen hoor voor het plaatsen.

Achh weer een grootmoeders tip.
Condensatie.

tijger1
door tijger1 - Jan 3, 2013 om 21:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat doet uw wasmachine dan voor raars door de kou?

sc
door schildpadje - Jan 3, 2013 om 22:03
10 Antwoorden / 2 Vragen

het is een Beko WMB81441LAM ik doe hem aan display gaat aan druk op start dan halt hij water stopt hij gaat dan piepen en dan gaat de temperatuur symbool knipperen heb toen het tweede keer gebeld naar beko die zijden is het een koude ruimte en ik leg dat zo uit. en toen zijden hun dat komt dat de temperatuur in ruimte te laag is als ik de achter duur dicht laad kan ik gewoon wassen. maar ik kan wel zegen 1 was wassen dan drogen geen wasmachine aan maar bij ons staat de wasmachine bijna dag en nacht aan.

tijger1
door tijger1 - Jan 3, 2013 om 22:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Staan de wasmachine en droger in de keuken? En als u de deur een stukje openzet, wordt het daar zo koud dat de wasmachine daar niet tegen kan? Wat ongeloofwaardig. Bij hoeveel mensen staat die machine niet op zolder of in de schuur, zonder verwarming, kou heeft daar helemaal geen invloed op. Hooguit duurt het opwarmen van het water wat langer.

sc
door schildpadje - Jan 3, 2013 om 22:59
10 Antwoorden / 2 Vragen

ze staan in kleine bijkeuken en dan doe ik de achterdeur stukje open dan doe ik de tussen deur dicht dat het in de keuken niet koud wordt.
ik vind het ook raar want mijn vorige whirlpool die 1 maand gelden kapot is gegaan deed het ook altijd goed

sc
door schildpadje - Jan 3, 2013 om 23:06
10 Antwoorden / 2 Vragen

ik lees net even de gebruiks aan wijzing door van de wasmachine. daar staat: is de ruimt temperatuur lager dan 3 graden dan zal de wasmachine stopen met het programma. maar het wordt daar echt niet kouder dan 10 graden,

tijger1
door tijger1 - Jan 3, 2013 om 23:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verhaal Beko lijkt me hoogst onwaarschijnlijk, maar dat was uw vraag niet.

Een luchtdroger is binnen de kortste keren klaar, veel vlugger dan bij een condensdroger. Ik zou toch maar om de beurt wassen en drogen. Bent u met zijn tienen dat hij dag en nacht aanstaat?

sc
door schildpadje - Jan 3, 2013 om 23:11
10 Antwoorden / 2 Vragen

nee hoor met 7, ik doe hem s'ochtens aan s'midags aan als ik op bed ga doe ik de was er in de B.V op 90 graden moet dan doe ik hem op uigestelde start ivm nacht tarief

poltol
door poltol - Jan 3, 2013 om 23:32
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ik weet natuurlijk wat voor [achter]deur u heeft maar wellicht is een lamellen ventilatierooster een oplossing. Die moet dan in de deur geplaatst worden.
Als de droger aangaat sluit u de slang aan op het rooster, dat dus in de deur gemaakt is, en dan drukt de warme lucht de lamellen open en de damp verdwijnt naar buiten.
Klaar en geen damp meer omdat droger stilstaat? Dan zijn de lamellen dicht.
Werkt uit de kunst.

http://www.google.nl/search?q=ventilatieroosters+lamellen&hl=nl&tbo=u&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=9AXmUInYK6Sf0QXGtYGoBA&ved=0CEMQsAQ&biw=1097&bih=903

Kan nog steeds geen link plaatsen, ikonen zijn foetsie.

Succes, poltol

sc
door schildpadje - Jan 3, 2013 om 23:34
10 Antwoorden / 2 Vragen

kijk dat is nog eens een oplossing, dat ga ik zeker doen

tijger1
door tijger1 - Jan 3, 2013 om 23:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als de deur onderaan dicht is, van plaatmateriaal bijvoorbeeld, zou u ook een poezenluikje kunnen installeren. Drogen? steek de slang erdoor. Klaar? slag naar binnen. Zo heb ik het in een werkkamer.

sc
door schildpadje - Jan 3, 2013 om 23:40
10 Antwoorden / 2 Vragen

dat is inderdaad ook een idee maar ik heb geen poezen

tenormin
door tenormin - Jan 4, 2013 om 00:09
16816 Antwoorden / 108 Vragen

En als je geen poezen wilt zou ik ook maar geen kattenluik maken; vreemde katten komen dat ook ongenood binnen. Maar ik heb altijd geleerd dat een condensdroger koel moet staan om optimaal te drogen. Geen plekje over in een van de slaapkamers bij het raam; kan slurfje er zo uithangen.......

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2013 om 00:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Een condensdroger heeft geen slurf en het gaat hier over een luchtdroger.

Je kunt zo'n kattenluik ook afsluiten, al zal dat bij Ts niet echt hoeven als daar dag en nacht gewassen wordt.

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2013 om 00:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hoeft geen poezen te hebben voor het kattenluik. Het is een goedkope en elegante oplossing voor het probleem.

Lekker warm voor de wasmachine, nou ja, en vocht van de droger naar buiten.

tenormin
door tenormin - Jan 4, 2013 om 10:16
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 4 jan 2013, 00:17]@tenormin. Een condensdroger heeft geen slurf en het gaat hier over een luchtdroger.

Je kunt zo'n kattenluik ook afsluiten, al zal dat bij Ts niet echt hoeven als daar dag en nacht gewassen wordt.

Ja, stom hé? Zit zo aan eigen apparaat vastgeroest dat ik het woordje "condens"ff vergat.
Maar wat dat kattenluik betreft: vreemde poezen komen echt wel doorkattenluik hoor, daarom zijn die luikjes nu met magneetje (halsbandje.... piep...= herkenning) uitgevoerd. En dit is wcht waar.

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2013 om 12:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Ben helemaal op de hoogte van het kattenluik gebeuren, maar Ts kan ook een voordelige aanschaffen zonder magneet, maar gewoon met een knopje om die af te sluiten. Heel simpel, en perfect voor drogerslang.

sc
door schildpadje - Jan 4, 2013 om 19:56
10 Antwoorden / 2 Vragen

hallo heb vandaag even de tip gedaan met die cool elementen had er 2 in gedaan het werkte wel maar naar +/- 20 minuten was alles on dooit, en had ik weer damp.

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2013 om 19:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is logisch, dus gewoon luikje installeren.

sc
door schildpadje - Jan 4, 2013 om 19:59
10 Antwoorden / 2 Vragen

dat is dus nog enigste oplossing, daar ga ik volgend weekend achter aan