0l
door 0lindah Jan 14, 2007 om 23:35
Huishouden & energie

Mag een gewone combimagnetron op de plaats van een inbouwmagnetron?

wij zijn toe aan een nieuwe combi-magnetron. we hebben nu een inbouw combimagnetron. nu werd ons bij de mediamarkt aangeraden om een gewone magnetron te kopen en geen inbouw, omdat een gewone veel goedkoper is. dat  je hier ook ombouwlijsten bij kunt krijgen om het mooi af te werken. nu wil ik graag weten of dat echt wel kan. en of je dan geen problemen krijgt met de warmte afvoer.

wie heeft hier ervaring mee en weet er wat over?

35226 6 Rapporteer

tr
door trappist - Jan 15, 2007 om 01:01
240 Antwoorden / 0 Vragen

een "gewoon" model is inderdaad stukken goedkoper dan een inbouw model; een combi moet echter wel goed zijn warmte kwijtkunnen (meer nog dan een gewone magnetron), dus goede ventilatie aan alle zijden is vereist, in elk geval aan alle kanten ruimte overlaten en juist niet geheel afsluiten met ombouwlijsten lijkt mij een bruikbare oplossing. En anders elders op zoek naar een inbouwmodel, want die zullen ze bij MM wel niet hebben gehad ;)

movieman
door movieman - Jan 15, 2007 om 02:19
180 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik zelf koop zelden of nooit iets bij de Media Markt omdat ze gebruikt en beschadigd spul als zijnde nieuw verkopen. Maar dit even terzijde.

Wat ze zeggen, dat (aangepaste) inbouwapparatuur duurder is, klopt.

Als je een beetje handig bent, bestel je een extra deurtje (of afdekplaat) voor de keuken bij de leverancier en plaats je dat met pianoscharnieren ofzo voor de nieuwe magnetron. Klepje open en bakken maar!

Houd ca. 1 tot 2 cm ruimte boven, achter en naast de "gaatjes" in de magnetron en zorg ervoor dat de warmte naar boven weg kan (door het keukenkastje). Zo kan er niks gebeuren...

Ik adviseer je om een Juno, Bosch of Siemens combi-oven te kopen. Ze zijn iets duurder maar wel degelijk. Begin niet aan Samsung, Sharp, Whirlpool, Moulinex, AEG en al die andere zooi.

Succes. ;-)

in
door inab - Jan 15, 2007 om 03:00
17 Antwoorden / 4 Vragen

Wij hebben onze bestaande Sharp magnetron in onze nieuwe keuken ingebouwd. Met behulp van een inbouwraam (behorend bij het type magnetron) was dit een stuk goedkoper, als een inbouwmagnetron.  In het inbouwraam zitten ventilatieroosters, zodat de warme lucht wegkan. Een deurtje met pianoscharniertjes lijkt mij lastig, het deurtje zit altijd in de weg, want zal toch open moeten staan als je de magnetron gebruikt.

bu
door buitenkamp - Jan 15, 2007 om 12:32
49 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Bij veel vrijstaande combimagnetrons kan een inbouwraam gekocht worden, echter zijn deze vaak prijzig. Ook moet je rekening houden met de plaatsing. Onder het aanrecht mag meestal niet, in een hoge kast wel. Het is maar net wat je prijzig vindt. Er zijn al goede combi's vanaf 499.-. Dit zijn dat echte inbouwmodellen.

Bij Media markt hebben ze niet veel verstand van inbouwapparaten. Ik zou naar een speciaal zaak gaan..

gr buitenkamp.

user123
door user123 - Jan 15, 2007 om 20:33
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou het advies van mediamarkt eens beproeven in een keukenzaak waar "echte" specialisten rondlopen.

Overigens : verkoopt men bij mediamarkt wel inbouwapparatuur ?

(dat kon ook nog wel eens de reden zijn om losse apparatuur aan te raden.....)

0l
door 0lindah - Jan 15, 2007 om 23:00
6 Antwoorden / 2 Vragen

ze hebben wel inbouw maar niet veel. wij hebben ook niet zoveel vertrouwen in het advies van mediamarkt, daarom ook deze vraag hier. bedankt voor de reactie.