Hans de Olde
door Hans de Olde Jul 14, 2021 om 14:37
Huishouden & energie

Mag een woningbouwvereniging mij nog kosten in rekening brengen na vertrek?

Wij wonen nu ruim 45 jaar in onze huurwoning en gaan verhuizen naar een ander huis/appartement , ook gaan wij dit huren van dezelfde
woningbouwvereniging.
Onze vraag aan U is dan ook : Mag onze verhuurder na zovele jaren huur nog kosten in rekening brengen bij vertrek van onze huidige woning?

2055 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 14, 2021 om 14:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat voor kosten bedoelt u?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 14, 2021 om 14:40
16843 Antwoorden / 202 Vragen

Ja. Dat kan als er zaken zijn die afwijken van het oorspronkelijk gehuurde waarvoor geen toestemming is gegeven en wat u dan niet zelf heeft verwijderd resp. in de 'oude' staat heeft teruggebracht.

Zie o.a. dit De oorspronkelijke staat is de staat waarin u de woning bij het aangaan van de huurovereenkomst ontving. Het spreekt vanzelf dat de normale veroudering die de woning tijdens uw bewoning, ondanks tijdig en goed onderhoud, heeft ondergaan hierbij buiten beschouwing wordt gelaten. En ook deze info https://www.juridischloket.nl/wonen-en-buren/huurwoning/huuropzegging/

En nog aanvullend: iedere corporatie heeft verplicht een huurdersbelangenvereniging die ook vaak voor haar leden is aangesloten bij de woonbond. Bij een geschil met de verhuurder kan het bestuur van uw HBO bemiddelen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 14, 2021 om 14:42
2052 Antwoorden / Vragen

Vaak heeft u bijvoorbeeld verplichtingen over de staat waarin u de woning moet opleveren en als u daar niet aan voldoet moet u betalen.

mahadma
door mahadma - Jul 14, 2021 om 14:51
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Als u een kattenluikje heeft gemaakt of een muur heeft doorgebroken(deels) zouden dat kosten zijn die u zou moeten vergoeden als voorbeeld.

panter22
door panter22 - Jul 14, 2021 om 14:57
6599 Antwoorden / Vragen

Als je gaat verhuizen dan krijg je eerst een inspectie van de woning. Zijn er dan gebreken die je als huurder moet herstellen, dan kun je er voor kiezen het zelf te doen. En als je dat niet wilt of kunt dan doet de verhuurder het op jouw kosten.
Heb je iets verbouwd in je huurwoning zonder toestemming?

getty
door getty - Jul 14, 2021 om 15:04
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ja, als u het in slechte  staat achterlaat, natuurlijk!!

waarim vraagt u dit?

diumenge
door diumenge - Jul 14, 2021 om 15:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe lang je er woont is natuurlijk niet van belang, het soort kosten dat ze in rekening brengen wel.