Mag Essent verschillende variabele tarieven rekenen
Mijn vaste 3 jarige contract bij Essent loopt af en krijg nu een voorstel voor variabele tarieven vanaf 8 oktober.
Mijn collega zit ook bij Essent en heeft al een variabel contract. Hij krijgt per 1 oktober ook een verhoging van de tarieven
maar zijn tarieven zijn beduidend lager dan in mijn voorstel. We wonen in dezelfde regio.
Zijn tarief voor gas van €1,99440 is € 1,11 goedkoper dan mijn tarief van € 3,10402. Dat is een erg groot verschil.
Waarom is dat, moet ik nu boeten omdat ik een vast 'voordelig' contract had?
Ook de tarieven voor stroom zijn voor normaal tarief € 0,1116 en voor dal tarief € 0,23489 hoger.

Iedereen krijgt vanaf 1 Oktober 2022 een nieuw, variabel tarief. Per maand. En er komen nog wel wat verhogingen aan. U hoeft niet te boeten, wij allen moeten boeten. Ik neem aan dat u niet geslapen heeft de laatste weken? De prijs die uw collega betaald kan uiteraard verschillen met wat u nu moet betalen. Kan ook zijn dat de thuis omstandigheden anders zijn dan de uwe. Wij allemaal moeten roeien in dezelfde boot waar u in zit.

Hallo Vaste Klant Essent ,
Veelgestelde Vragen ,
Mijn vaste contract is ( bijna ) afgelopen .
Loopt je contract met een vaste looptijd binnenkort af? Dan wordt dit automatisch omgezet in een flexibel contract met variabele tarieven. Voordat je contract afloopt, informeren we je over deze tarieven. Door de huidige inkoopprijzen zijn deze hoger dan je gewend bent.
Hoe komt het dat mijn buurman een ander variabel tarief heeft dan ik ?
Het hangt ervan af hoe lang je al een contract hebt met een variabel tarief. Had je vóór 1 juli 2021 al een variabel contract, dan betaal je minder dan iemand die later een variabel contract heeft gekregen .
Voor verdere informatie , klik op de rode regel ( voor meest gestelde vragen , scroll helemaal naar beneden )
https://www.essent.nl/energie/energieprijzen/stijgende-energieprijzen

Frappant, zoals ik het lees zou u dus voor een zelfde variabel contract meer betalen.
Nu zijn er de laatste dagen al meer opmerkingen in media over de tarifereng van Essent. U zou uw vraag kunnen voorleggen bij https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer em u zult dan denk ik niet de eerste en enige zijn.
Het kan ook een kwestie zijn van toch heel even afwachten wat nu de werkelijkehid wordt n.a.v. de beraadslagingen in de 2e kamer en de uitkomst..
Ja, dat is hun marktmodel. Ik betaal voor mijn variabele tarief 1,70 gas. Nieuwe klanten 3,60. Uw tarief is sinds drie jaar vast meer dan verdriedubbeld en u maakt nu dus gebruik van later ingekocht - en dus veel duurder - gas. Dat is tenminste de redenatie van de leveranciers.
Voor wat betreft electriciteit: Geen idee over Essent of andere grote jongens, die veel reclame maken...... . Wij zijn - al jaren - zg. 'Winddeler' bij Greenchoice, waarbij elk halfjaar het maandbedrag, n.a.v. onze opgave (meter lezing) wel of niet werd herzien en dan kreeg men, wel of niet, een nieuw maandbedrag voorgesteld waar men van mocht afwijken. In april kregen we een mail dat ze dat 1x per 3 maanden gingen doen wanwege de 'huidige energie markt'. Wij betalen nu, al een maand of wat een beetje meer dan aangeraden, gewoon uit voorzorg. Het huidige tarief loopt door tot het eind van dit jaar. We wachten met spanning af wat het in januari gaat worden. Het heeft ons -tot nu toe in elk geval- geen windeieren gelegd.
Na aflopen vast contract en dan een aanbieding met extreem hoog variabele tarieven. Had ik ook, weliswaar bij andere aanbieder. Ben toen gewoon geswitched naar Clean Energie. Zit daar sinds februari. Ik ben zeer tevreden over hun App, service en schappelijke prijzen.
Ook mijn 3 jaar contract bij Essent was afgelopen.
Niks meer te kiezen....gewoon een variabel contract.
Voorlopig heeft de klant niets meer te zeggen over wat wel en niet mag.
De tijd dat de colporteurs voor de energiebedrijven langs de deuren liepen om klanten met mooie aanbiedingen binnen te halen,is voorbij.
Als je nu belt om naar een ander over te stappen, is het antwoord...,,Ja graag"
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Samsung neemt geen contact met mij op.
Ik heb 2 maanden geleden bij MediaMarkt een koelvriescombinatie gekocht en die maakte direct bij aansluiten al 2 verschillende harde geluiden.
MediaMarkt heeft toen gezorgd dat Samsung contact met mij opnam en een monteur gestuurd die heeft er een noiceplaatje tussen gezet en gezegd als dit niet helpt moet u weer contact opnemen dat heb ik gedaan.
MediaMarkt heeft toen zelf nog 2 monteur
...
Lees meer
Post nl leverd niet op zondag
Post nl leverd al tijdje niet meer op zondag. Ondanks dat een aantal webwinkels (soms zelfs betaald) aangeven voor bepaalde tijd besteld zondag in huis is het post nl dit jaar nog nooit gelukt. Tegenwoordig kan je bij bol de lever dag en tijdvak zien en als ik dan een product bestel waarvan ze bij bol aangeven dat deze ook op zondag word bezorgd is deze optie niet mogelijk te kiezen. Bij winkels w ... Lees meer

Gsmweb.nl
Ik heb een probleem met GSMWEB.nl tw.
ik heb bij hen een nieuw abn afgesloten voor mijn gsm en heb een nieuw toestel bij hen gekocht waar de actie van Samsung op zat waarbij je een tablad kado krijgt binnen de aktieperiode gekocht. Dat heb ik, de aktie ging 2 oktober in en ik heb de factuur aankoop ook op 2 oktober 2023 en ik behoor dus het promotieartikel van Samsung te ontvangen. Alles geda
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer

Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer