Wiedse Test
door Wiedse Test Jan 18, 2018 om 16:55
Huishouden & energie

Mag ik de kluissleutel van mijn broertje zijn schoolkluisje kopiëren?

Mijn jongere broertje raakt telkens zijn kluissleutel van de middelbare school kwijt. Hierdoor komt hij soms in de problemen omdat hij zijn schoolboeken niet uit het kluisje kan halen. Ik vraag me af of het legaal is om zo'n kluissleutel te laten kopiëren zodat hij een reserve heeft. Van sommige verzorgers hoor ik dat dit niet wordt gedoogd door scholen, anderen adviseren mij dat ik daar niets van moet aantrekken en de sleutel gewoon moet dupliceren.

Wat de school zelf zegt intereseert me niet zo zeer, ik wil dat mijn broertje geen lage cijfers haalt omdat hij niet bij zijn boeken kan. Maar is kopiëren van zo'n sleutel legaal?

2502 12 Rapporteer

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 18, 2018 om 17:00
509 Antwoorden / Vragen

Wat niet weet ,wat niet deert.

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2018 om 17:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien uw broertje even toespreken? Dan maar met een koordje om zijn nek.

sy
door sylvia_71 - Jan 18, 2018 om 17:07
288 Antwoorden / 0 Vragen

Wat de school zegt dat interesseert je niet? Lekkere houding. En dan hier advies komen vragen? Koordje om zijn nek met sleutel. Sleutel met plakband bevestigen om zijn pols. Zoiets?

Cookies
door Cookies - Jan 18, 2018 om 17:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Blijkbaar interesseert dat je broertje helemaal niet. En het is toch zijn opleiding? Ga je hem straks ook naar zijn werk brengen omdat je niet wilt dat hij ontslagen wordt wegens te laat komen?

ik wil dat mijn broertje geen lage cijfers haalt omdat hij niet bij zijn boeken kan.

me
door mein33 - Jan 18, 2018 om 18:24
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Wat de school zelf zegt intereseert me niet zo zeer

Juiste instelling en zegt veel over uw waarden en normen, maar de schooleiding bepaald de spelregels en niet u.
Waarom zou u dan wel waarde hechten aan hetgeen hier wordt geschreven.
Doe wat u het beste uitkomt maar klaag niet over de mogelijke consequenties welke uw gedrag met zich brengt.

emcede
door emcede - Jan 18, 2018 om 18:39
960 Antwoorden / 4 Vragen

Als het van school mag, is het legaal. Mag het niet, dan lijkt het me dat je illegaal bezig bent. Het kluisje is tenslotte niet zijn eigendom. Begin eens met je broertje iets meer verantwoordelijkheidsgevoel bij te brengen.

Gr
door Grunn1 - Jan 18, 2018 om 18:44
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ongeacht of het wel of niet mag zou ik je broertje maar eens bijbrengen om wat zorgvuldiger met zijn spullen om te gaan. Of koop een cijferslot heb je geen sleutel nodig.

AWYeah28
door AWYeah28 - Jan 18, 2018 om 21:46
355 Antwoorden / Vragen

Beste Wiedse Test,

Heeft de school zelf geen reservesleutels om het kluisje van uw broertje te openen wanneer hij de zijne kwijt is, zodat hij in elk geval bij zijn schoolboeken kan? Hoe komt u anders steeds aan een nieuwe sleutel? En als de sleutel besteld moet worden, waarom vraagt u dan niet er gelijk twee te bestellen, zodat er wel een reservesleutel beschikbaar is? Uw broertje zou ook de schoolboeken thuis kunnen bewaren en steeds de boeken die nodig zijn meenemen, dat deed ik ook altijd. Nooit een kluisje nodig gehad. Wel een iets zwaardere tas natuurlijk, maar op die leeftijd mag dat geen probleem zijn.

Of het maken van een kopie is toegestaan moet u aan de schoolleiding vragen en niet op een forum voor consumentenvragen, wij hebben daar geen bruikbaar antwoord op. Of u zich vervolgens aan de schoolregels gaat houden is geheel aan u, net als de consequenties wanneer u dat niet doet.

Succes!

aurora1
door aurora1 - Jan 18, 2018 om 21:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Sleutel met een koordje om de nek doen. Dat had u zelf ook kunnen bedenken toch? Overigens zou wat de school zegt u wel moeten interesseren, alleen al in het belang van uw broertje.

ne
door neodutchio - Jan 18, 2018 om 22:35
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als uw broertje zovaak zijn kluissleutel verliest, hoe vaak zijn de sloten van het huis al vervangen dan? En zijn fietsslot, is die ook al meerdere keren opengezaagd. Vergeet hij niet elke ochtend een onderbroek en sokken aan te trekken?
Het lijkt mij sterk dat hij alleen de kluissleutel kwijt zou raken. Doe de sleutel aan zijn sleutelbos en het probleem is opgelost.

ol
door old fellow - Jan 18, 2018 om 23:50
90 Antwoorden / Vragen

Als het alleen het schoolkluisslueteltje is wat zoekraakt, zou het ook aan onwil voor leren en of school kunnen liggen.
Als hij andere sleutels ook/net zo vaak verliest/kwijtraakt is hij gewoon slordig/onoplettend. Als hij alleen het kluissleuteltje verliest heb ik een vermoeden wat er aan de hand kan zijn.

gerbera
door gerbera - Jan 19, 2018 om 11:54
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het zou zo maar kunnen dat een echte slotenmaker er niet aan begint. In bepaalde gevallen hebben sleutels een certificaat waardoor namaak is verboden. En hoeveel bent u van plan er bij te laten maken? Mocht u dan toch (ilegaal) sleutels laten maken kan uw broertje voor de kosten opdraaien als er iets mis is met het slot. En hoeveel bent u van plan er bij te laten maken? Stop de sleutel in het hoesje van zijn telefoon, wedden raakt die hem nooit meer kwijt.