Magere schadevergoeding
Eind januari is hier door de thuiszorg per ongeluk crème op mijn tapijt gemorst toen ik werd ingesmeerd. Een gespecialiseerd bedrijf heeft mijn tapijt na verloop van aardig wat weken gereinigd. Na de reiniging zaten er allemaal witte vlekken in mijn tapijt. Weer heel wat weken later is er iemand van de thuiszorg langsgeweest en heeft de vlekken gezien. Ze heeft toen 1 vlek behandeld en als het resultaat goed zou zijn zou ze de rest van de vlekken behandelen. De keer erna heeft ze geen vlekken behandeld, ze heeft zelfs helemaal niet naar het tapijt gekeken. Ze heeft alleen gezegd dat het er stukken beter uitzag en dat ze dat naar de directie terug zou koppelen. De ene week ziet mevrouw vlekken; de volgende week zijn ze volgens haar opeens weg. Mijn klacht is vervolgens naar de verzekering gegaan. Die willen nu 221 euro uitkeren terwijl nieuw tapijt 400 euro kost. Die 221 euro is 75 % van de nieuwprijs. Toen de vlekken werden veroorzaakt lag het tapijt er net 2,5 jaar in.
De zorginstelling gooit het er nu op dat er een meningsverschil is over hoe erg de vlekken zijn. Het lijkt mij dat dat beoordeeld moet worden door een deskundige. Degene die de vlekken heeft gemaakt werkt bij hetzelfde bedrijf als degene die de vlekken heeft beoordeeld.
Na het vaststelling van het schadebedrag is er echter nog 2 maal creme gekliederd op mijn tapijt. Dit keer niet per ongeluk maar door onzorgvuldigheid. Daar wordt totaal geen rekening mee gehouden.
Ik wil het hier niet bij laten zitten maar heb geen rechtsbijstands- verzekering. Die kan ik niet betalen. Ik moet zelfs bedelen om de huur te betalen. WIE WEET WAT MIJN RECHTEN ZIJN. Ik ga vanavond in ieder geval de belbus bellen.
Groetjes van Ria
Ik denk dat u tevreden moet zijn met het bod van 75% van de nieuwwaarde.
U kunt altijd zelf nog proberen om de vlek er uit te halen, en een andere optie is om er een stoel of iets dergelijks op te zetten zodat de vlek uit zicht is.
Verder procuderen om uw recht te halen zal niet veel opleveren en alleen maar geld gaan kosten, want een bod van 75% voor een kleed van 2.5 jaar oud is normaal.
De lichte vlekken zijn gemaakt door een bedrijf dat gespecialiseerd is in het schoonmaken van allerlei vloeren. Als zij die lichte vlekken er al niet uitkrijgen dan zal dat mij al helemaal niet lukken.
De vlekken zitten op een oppervlakte van 2 x 2 meter dus een stoel erop zetten zal niet gaan. De vlekken zitten in de inloop van de slaapkamer, zijn zichtbaar en heel storend. Iedere vlek is ongeveer 10 x 10 cm groot.
De nieuwe vlekken die zijn veroorzaakt zijn donkerder geworden omdat vet vuil aantrekt. Mijn halve slaapkamer zit vol met lichte en donkere vlekken.
Ja dat is heel vervelend, ook voor diegene die het heeft veroorzaakt.
Maar de verzekering betaald de schade en gaat uit van de dagwaarde van uw tapijt.
Er zit niet veel anders op dan het aanbod accepteren, en u er verder bij neer te leggen.
Misschien is een los kleedje de oplossing om het een beetje te verbergen.
misschien kunt u de tussen-persoon van uw verzekering vragen,
wat het afschrijfpercentage is van een tapijt, zelf vind ik
75% in 2,5 jaar wel een hoge afschrijving.
niet mee akkoord gaan en verder uitzoeken wat wel de normale
afschrijving is
Toch een reactie de 75% is redelijk zonder meer. Toch een kanttekening, als vraagsteller zeg maar gaat procederen kan het zijn dat de zorgmedewerkers uit angst voor een volgende claim niet meer willen verzorgen, of de organisatie het contract op zegt. Waar gewerkt wordt vallen spaanders. Niet iedereen zal het met me eens zijn maar ongelukjes gebeuren en dan de verzorgster/organisatie meteen aansprakelijk stellen is wel wat cru.
Ronny.
Deze mevrouw heeft geen rechtsbijstandsverzekering.
Of die hier actie ondernemen is zelfs nog maar de vraag.
Waarom is de dagwaarde niet reëel, waarop heeft u deze conclusie gebaseerd?
Naar mijn idee geeft u deze mevrouw een verkeerd advies.
Zoals al eerder is gezegd heeft ze ook te maken met zorg die verleend wordt en dit conflict zal niet in haar voordeel komen, door een stugge houding.
Een zorginstelling heeft een verzekering voor ongelukjes. Als er een oppervlak van 4 vierkante meter dat direct in het zicht ligt vervuild wordt vind ik het niet meer dan normaal dat je de zorginstelling daarvoor verantwoordelijk stelt. Onbegrijpelijk overigens dat een zorginstelling een verzekering heeft die heel duur tapijt in 10 jaar in waarde afschrijft.
Er wordt overigens vastgehouden aan de vaststelling van de schade door de verzekering omdat er een meningsverschil is over de ernst van de vervuiling. De mate waarin mijn tapijt vervuild is is beoordeeld door een medewerkster van de zorginstelling zelf en niet door een onafhankelijk iemand. De persoon die mijn tapijt heeft beoordeeld heeft naar de directie teruggekoppeld dat er vrijwel geen vlekken meer te zien zijn in mijn tapijt. Het tegendeel is waar. De 2 huishoudelijke hulpen die hier op dat moment werkzaam waren kwamen verbijsterd naar me toe toen ze hoorden dat het tapijt was goedgekeurd door deze persoon.
Heb nog even nagekeken op internet.
Dit soort goederen worden in een tijdsbestek van 10 jaar afgeschreven, de afschrijving is 10% per jaar dus hier kunt u uit concluderen dat 75% het maximale is ook al was het helemaal opgelost.
Mijn advies is zet het van je af hoe triest het ook is, maar laat je niet gek maken met dat het veel te weinig is.
Het is altijd al zo geweest dat je van schade niet wijzer wordt, en de vergoeding is meestal een pleister op de wond.
Hun stugge houding heeft ze een klant gekost. Ik ben niet de eerste en zeker ook niet de laatste die daar weggaat. Met een Persoon Gebonden Budget stap je gewoon naar een andere zorgverlener. Als je negen maanden (!!!) moet wachten en steeds zelf actie moet ondernemen en dan uiteindelijk 75 % schadevergoeding krijgt dan ben ik weg. Zorginstellingen komen bij gehandicapte en chronisch zieke mensen over de vloer. Mensen die tegenwoordig heel vaak met flinke schulden zitten en om dan zo moeilijk te doen om 100 euro bij een klant die voor 850 euro zorg per maand inkoopt vind ik niet redelijk.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer