tr
door trineke Jul 14, 2013 om 19:18
Huishouden & energie

Matras

Beste mensen,
Ik heb een matras nodig. Maat 80 bij 190 cm. Ik kwam op een site waar rechtstreeks van fabrikant aan klant geleverd wordt. Het voordeel is dan enorm. Voor de matras die ik wil is de winkelprijs 1200 euro. Hun prijs is 187 euro. Gratis bezorging en betalen bij aflevering. Misschien komt er nog BTW bij maar dan zou het nog ongelooflijk voordelig zijn.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Als iet te mooi is om waar te zijn, is het dat meestal ook. Zou dat hier ook zijn?
Groeten Trineke

28868 17 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 14, 2013 om 19:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Welke site is het? Dan zien we het snel genoeg.
Overigens, beweert de fabrikant dat de winkelprijs zoveel hoger is, of heeft u dat zelf kunnen nagaan?
(was hier laatst ook iemand die een matras via een fabriek had besteld, daar waren nogal wat problemen mee)

tenormin
door tenormin - Jul 14, 2013 om 20:42
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Hallo trineke, het prijsverschil is zo giga groot dat ik het of niet vertrouw, dus wat je zelf al schrijft, als iets te mooi enz... is of de prijs staat verkeerd vermeld en bedoelen ze misschien 1.087. Zou zo maar kunnen, dus voorlopig niets bestellen tot je de site doorgeeft.

diumenge
door diumenge - Jul 14, 2013 om 22:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gaat het om[u] fabrieksmatrassen.nl[/u]? Dan betreft het in ieder geval een prijs die zij zeggen dat je in de winkel zou moeten betalen, lijkt me wel handig dat even te controleren in een paar winkels.

Daar zij zich op consumenten richten mag je er van uitgaan dat de prijzen inclusief BTW zijn.

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan fabrieksmatrassen.nl in ieder geval niet vinden op klachtenkompas.

zoekster
door zoekster - Jul 14, 2013 om 22:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Maar er was hier laatst wel een klacht over, ik zie nl dat ze ook van fabrieksboxsprings.nl zijn. Volgens een vraagsteller was dat matras waardeloos en voldeed niet aan de specificaties. Vollatex bleek gewoon schuimrubber.
KLIK
En toen moeilijk doen over geld terug.

zoekster
door zoekster - Jul 14, 2013 om 22:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zie overigens zo al dat die winkelprijzen niet kloppen. Een pocketveer van 1.60 bij 2 meter is echt geen 2560 euro, of je moet al een auping hebben o.i.d. dit zijn gewoon bedachte winkelprijzen.
Van de kwaliteit kun je niets zeggen en aan 7 werkdagen bedenktijd doen ze niet. Wat vreemd is, want als je een matras gewoon in de verpakking laat zitten zou je het ook moeten kunnen terugsturen en geld terugkrijgen. Dus in feite onwettige voorwaarden.

tenormin
door tenormin - Jul 14, 2013 om 23:15
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@zoekster, hoe zeker ben je dan dat de TS daar wil kopen? Zolang ze zelf de naam van de zaak niet doorgeeft weet je dat toch (nog) niet? Je zal best gelijk hebben, hoor, maar ik hen nog niets gelezen.

tr
door trineke - Jul 15, 2013 om 09:19
65 Antwoorden / 23 Vragen

Beste mensen,
Bedankt voor alle reacties. Het betreft inderdaad de site van"fabrieksmatrassen".
Natuurlijk is die prijs van 1200 euro niet de winkelprijs. Maar als ik een pocketveringsmatras in de winkel koop, is de prijs 500 of 600 euro. Ik had het liefst die van Beter Bed die als beste uit de test van de Consumentenbond is gekomen, maar die is er niet in mijn maat.
Ik zoek nog even verder.
Trineke

zoekster
door zoekster - Jul 15, 2013 om 09:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 14 jul 2013, 23:15]@zoekster, hoe zeker ben je dan dat de TS daar wil kopen? Zolang ze zelf de naam van de zaak niet doorgeeft weet je dat toch (nog) niet? Je zal best gelijk hebben, hoor, maar ik hen nog niets gelezen.
Ik wel :-P

@trineke, je hebt pocketveer in alle prijsklassen, bij Leen Baikker heb je ze supergoedkoop. En bij IKEA heb je ze ook heel goedkoop, daar schijn je zelfs een maand te mogen proefliggen. Weet niet of ze de maat hebben die je zoekt.
Zelf heb ik er een bij Beter Bed gekocht, maar ben daar helemaal niet tevreden over.
Ga in ieder geval ergens naar toe waar je ze zelf uit kan testen, dus niet lukraak via internet. Een matras is heel persoonlijk, wat de een fantastisch vindt, vindt de ander een nachtmerrie.

me
door mein33 - Jul 15, 2013 om 10:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een matras moet op u persoonlijk zijn afgestemd, niet elk matras is zomaar geschikt.
Koop alleen een matras die u in de winkel kan proberen, u een goed advies krijgt en waar u omruilgarantie heeft als voor het geval u er niet goed op ligt.
Kijk, als het enigzins kan, ook niet naar de goedkoopste want u wilt er toch minimaal 10jr. mee doen.
BETER BED zou ik niet adviseren omdat daar nogal veel klachten over zijn.
Zou u toch bij Fabrieksmatrassen.nl bestellen moet u er rekening mee houden dat u, voor het geval u wilt ruilen, de transportkosten (€ 40.00 minimaal) moet betalen.

pa
door patrick82 - Jul 15, 2013 om 10:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Een matras online bestellen zal ik zelf niet zo gauw doen als je hem niet even gevoeld hebt.
Ik weet dat even voelen ook niet veel zegt maar is altijd nog beter dan helemaal niet .
Die service van Ikea zou dan een goede optie zijn.
U wilt een buitenmaat matras hebben en ik weet niet of ze die daar verkopen.
Ik weet wel dat ze bij kwantum en leenbakker wel buitenmaten verkopen.
Ik zou als ik u was even daar naar de prijzen informeren.
Webshops hanteren meestal advies verkoopprijzen maar winkelprijzen liggen bij de meeste winkels lager.

sh
door shine - Jul 15, 2013 om 12:39
107 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn ervaring:
Beter Bed pocketvering matras,....drama.
Hiervoor had ik een pocketveer matras van Ikea en die beviel goed en hield zich ook erg lang goed. Maar omdat Ikea niet bij mij om de hoek is... Nieuwe matras bij beter bed gekocht. Na 5 jaar gebruik voelt die aan alsof die 10 jaar is.
Mijn volgende aanschaf zal dus weer bij Ikea zijn.
Prijs en kwaliteit zijn daar erg goed. En niet te vergeten service tav retourneren als die toch niet bevalt.

holstein
door holstein - Jul 16, 2013 om 20:46
922 Antwoorden / 16 Vragen

Meer dan 1000 euro verschil bestaat natuurlijk niet, het is ook maar net wat je wil geloven.....

ja
door janboezeroen - Jul 21, 2013 om 19:40
36 Antwoorden / 6 Vragen

quote=trineke schreef op zondag 14 jul 2013, 19:18]Beste mensen,
Ik heb een matras nodig. Maat 80 bij 190 cm. Ik kwam op een site waar rechtstreeks van fabrikant aan klant geleverd wordt. Het voordeel is dan enorm. Voor de matras die ik wil is de winkelprijs 1200 euro. Hun prijs is 187 euro. Gratis bezorging en betalen bij aflevering. Misschien komt er nog BTW bij maar dan zou het nog ongelooflijk voordelig zijn.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Als iet te mooi is om waar te zijn, is het dat meestal ook. Zou dat hier ook zijn?
Groeten Trineke

Ook ik had dat probleem, de maat 80x190 en 90x190 nergens meer te koop.
Alleen op internet stond een advertentie van Matrasaanhuis met deze maten.
Verleden jaar een matras gekocht 90x190, heerlijk matras super zacht, dit jaar nog een voor het logeerbed 80x190. Betaling gaat via Ideal en levering binnen een week.
Je kunt hem meen ik een week of 14 dagen uitproberen en bevalt hij niet dan nemen ze hem terug.

zoekster
door zoekster - Jul 21, 2013 om 19:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Matrasaanhuis heeft wel een heel beperkt aanbod matrassen. 4 soorten en daarvan zijn er ook nog eens 2 met de ouderwetse bonellvering. Lijkt me niets.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 21, 2013 om 22:09
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ikea heeft tot 25 jaren garantie, alleen de goedkoopste die vrijwel niemand wil is korter....
En ruilen of retour tot 90 dagen heeft ook niet iedereen.

Verder is proef liggen, online zoeken naar leverbare of in voorraad zijnde maten mogelijk en weet je dus meer dan deze fabriekswinkel die ik onder diverse andere namen ook kan tegen komen.

Vele matrassen, ook Ikea zijn iets aangepast met ander merk erop of tijk ook leverbaar want de binnenkant is vaker gelijk dan vele denken.
Geloof geen verkopers die moeten verdienen maar ga zelf testen.
Niet even enkele minuten maar neem rustig een half uurtje voor je een matras koopt.
Ik zie vaak mensen van matras naar matras wippen en dan binnen 1 minuut beslissen....
Zo korte nacht heb ik nog nooit gehad!

ja
door janboezeroen - Jul 24, 2013 om 19:54
36 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 21 jul 2013, 19:53]Matrasaanhuis heeft wel een heel beperkt aanbod matrassen. 4 soorten en daarvan zijn er ook nog eens 2 met de ouderwetse bonellvering. Lijkt me niets. [/quote

Volkomen mee eens, maar is ouderwets slecht?
Denk bv aan de ondertussen oude Thalys trein en onze splinternieuwe Fyra.
Ik heb dus de dikke matras met bonellvering op een Auping spiraal liggen, kan geen Swiss Sense tegen op. Maar is natuurlijk mijn persoonlijke mening en smaken verschillen.
Je mag het uitproberen en kan de matras teruggeven, wat wil je nog meer?

van leyden
door van leyden - Jul 24, 2013 om 20:14
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Koop nooit zomaar een matras, domste wat je kan doen, proef liggen is wel het minste wat je moet doen, proefslapen is nog veel beter.

Een goed matras kost vele honderden euro s, maar je brengt er een derde van je leven door, dus is het het meer dan waard.

Nooit bezuinigen op een matras, want goeie slaap staat aan de basis van een gezond en succesvol leven.